22.01.2018 13:32:38
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Afterbomb Madness 2.0
Wylkołki
DeG - Plany wydawnic...
Kryształy Czasu: opc...
Vilena - Dzieci Wody
Fourth Ed. CoT - pie...
Patronaty elementaln...
Karaluchy z Borki
Wielkie Pianalia
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Gry paragrafowe
Czego akurat słuchacie?
Podsumowanie roku 2017
Relacja z testów gru...
Pytania techniczne -...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Super, że zajrzałeś. J...
Gra jest świetna! Anim...
Dzięki miastug :) p.s...
Ghasta, brawo! niesamo...
Rzeczywiście w rozszer...
Artykuły
Wolałbym pełnoprawny a...
Tak, oczywiście, że re...
To będzie ciekawy rok,...
Jak zawsze u Bazyla, s...
Zmierzalem do tego że ...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Zobacz temat
Kto jeszcze czyta ten temat? 1 gość(ci)
 Drukuj temat
DE - Duchy żywiołów
Keth
Najpierw mały off-topic. Jestem w trakcie lektury trzeciego tomu "Archiwum Burzowego Światła" Sandersona i im bardziej się zagłębiam w ten wciągający świat Rosharu, tym większe podobieństwo (oczywiście niezamierzone) dostrzegam pomiędzy sprenami Rosharu oraz duchami żywiołów występującymi w DrecarE.

Do rzeczy. Jak rozumiem, duchy będące formą manifestacji żywiołów występują wszędzie wokół BG jako coś zupełnie naturalnego. Czy wszyscy mogą je postrzegać w wymiarze rzeczywistym? Czy też widzi się jedynie te duchy, które należą do patronackiego elementu? Czy każdy widzi je w inny sposób czy też mają uniwersalną formę? Zaklęcia elementalistyczne pozwalają na komunikację z duchami żywiołów - na ile wyrafinowana i szczegółowa jest taka konwersacja? Czy duchy znają języki rozumnych śmiertelników czy też komunikacja odbywa się za pomocą telepatii?
 
www.rpgonliner.fora.pl
Sigil
Przyznam, że nie czytałem "Archiwum Burzowego Światła" i nawet chyba niekoniecznie wiem, o czym to jest. Ideę duchów żywiołów zaczerpnąłem po prostu z wierzeń związanych z elementalami. Wydaje mi się wszakże, że jest ona na tyle uniwersalna, dla duchowości Zachodniej Europy, że korzysta z niej w ten czy inny sposób wielu autorów.

Nikt, kto nie posiada "Widzenia Duchów" (Zdolność Magiczna z drzewka Zaklinanie Duchów) nie umie postrzegać duchów - chyba, że same się zamanifestują. Do tego potrzebna jest im zdolność materializacji. Wiele elementali ją posiada, ale używa jej jedynie w razie konieczności (np. obrona Miejsca Mocy). Żywiołaki danego rodzaju z zasady lubią postacie o tym samym Patronacie co one i sprzyjają im - nie przepadają natomiast za osobami o Patronacie przeciwnym. Ich niechęć może przyjąć różne formy - od prostego ignorowania postaci, po drobne psikusy a nawet wrogość.

Jeśli ktoś pragnie użyć czaru szkoły Elementalizmu: Mowa Żywiołu - musi oczywiście być w pobliżu danego ducha - czyli albo musi widzieć żywiołaka w jego fizycznej formie, albo po prostu zwraca się do ducha kamienia czy strumienia, w nadziei, że ten mu odpowie. Rozmowa jest czymś pomiędzy telepatią a normalnym dialogiem - komunikujący się używa słów, będących częścią języka Elementali. Sam może słyszeć ich odpowiedzi jako normalne słowa lub też wiadomość przekazaną w szumie wiatru, czy szemraniu strumienia. Oczywiście poziom interakcji i szczegółowości rozmowy zależny jest od inteligencji i zaangażowania ducha, z którym się wchodzi w kontakt, a także jego nastawienia do bohatera (nastawienie określa test Relacji z Duchami: Inu. + Kosmologia z premią lub karą zależną od Patronatu). Np. duch kamienia przydrożnego, który większość czasu spędza śpiąc, może nie mieć wiele do przekazania - w przeciwieństwie do ducha wiatru, który podróżuje po okolicy i jest dość ciekawski (choć zwykle ma bardzo krótką pamięć). Ogólnie można to opisać tak:

  1. Ghoby (Elementale Ziemi) - spokojne, powolne, uparte i stałe w swych dążeniach. Nie lubią zmian, unikają próżniaków.
  2. Odyny (Elementale Wody) - czarujące, uprzejme, empatyczne, uwodzicielskie, wrażliwe. Lubią rzucać uroki. Unikają osób przesadnie agresywnych.
  3. Sylfy (Elementale Powietrza) - ciekawskie, inteligentne, wszędobylskie, nie lubią stać w jednym miejscu i mają dość krótką pamięć. W zasadzie łatwo nawiązują kontakty.
  4. Salamandry (Elementale Ognia) - dumne, gniewne, aktywne i ambitne. Nie lubią głupców i tchórzy.
  5. Iskry (Elementale Elektry) - energiczne, bystre, zmienne i kierujące się logiką. Nie lubią osób nie rozumiejących techniki. Nie rozmawiają z kimś, kogo uznają za słabego.
  6. Astrale (Elementale Ducha) - uduchowione, wzniosłe, czyste, chętnie wspomagają tych, którzy szukają duchowej mądrości. Nie lubią osób przyziemnych i materialistycznych, od których trzymają się z daleka.


Mam nadzieję, że ten krótki opis da Ci pewne wyobrażenie. Nawiasem mówiąc jest on w dużej mierze zgodny z opisem duchów żywiołów zamieszczonych w wielu zachodnioeuropejskich grimoirach oraz z ich charakterem przedstawionym np. w baśniach ludowych - które to źródła o wiele częściej stanowią moje inspiracje, niż dzieła innych twórców spod znaku fantasy. Wink
No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.
 
http://swiatyniakrzyku.wordpress.com/
Keth
Do kogo w opozycji występują astrale, do iskier? I od razu drugie pytanie - w jaki sposób nawiązywać kontakt z astralami, w dowolnym miejscu czy w jakimś szczególnym? (potrafię sobie odpowiedzieć na pytanie dotyczące klasycznych żywiołów, ale jestem niepewny w przypadku iskier i astrali). Jaką formę widzialną przyjmują poszczególne żywioły? Istnieje jakaś uniwersalna czy też w każdym przypadku mamy do czynienia z czymś indywidualnym?

W ogóle miałbym taką propozycję, żeby pewne rzeczy w świecie gry wizualizować za pomocą wstawek fabularnych. Sigil, bardzo dobrze piszesz, masz odpowiedni warsztat (z góry zastrzegam, nie podlizuję się za dodatkowe pedeki). Mógłbyś w przypadku nadmiaru wolnego czasu napisać jakąś krótką scenkę fabularną, w której czarownik rozmawia z dowolnym wybranym żywiołakiem? Taki sposób prezentowania świata jest naturalnie czasochłonny, ale pozwala dosłownie literalnie przedstawić graczowi / czytelnikowi wyobrażenie autora w danej kwestii.
 
www.rpgonliner.fora.pl
Sigil
Tak, żywioł Ducha przeciwny jest żywiołowi Elektry.
Duch jest bierny, rozpuszczający, bezwładny, efemeryczny - Elektra odwrotnie: aktywna, konstruktywna, ukierunkowana, energetyczna.

Iskry pojawiają się zwykle w pobliżu urządzeń elektrycznych lub w czasie naturalnych wyładowań atmosferycznych (np. burza).
Astrale pojawiają się na ziemi raczej rzadko - zamieszkują bowiem bardziej subtelne sfery. Napotkać je można jednakże na uroczyskach (naturalnych Miejscach Mocy związanych z energią Ducha), w pobliżu uduchowionych osób (np. świętych kapłanów czy Eremitów), w miejscach nacechowanych duchowością - np. w świątyniach Bóstw Mistycznych. Czasami schodzą także na ziemię w czyste, gwiezdne noce.

Żywiołaki przyjmują formę jak... żywiołaki. Tzn. wiesz, chyba potrafisz sobie unaocznić istotę zbudowaną z energii danego żywiołu? Oczywiście, im większy duch tym jest ona większa. Np najmniejsze istoty tego rodzaju mogą być drobne niczym motyle, rzadko zaś przekraczają wielkość zająca. Większe nazywane żywiołakami i są wielkości dorosłego człowieka. Najpotężniejsze, zwane dżinami są potężne niczym giganci i bardzo niebezpieczne. Zwykle jednak pojawiają się tylko w pobliżu ogromnych wyładowań mocy - jak np. wybuch wulkanu czy trzęsienie ziemi.

A przykład rozmowy z żywiołakiem Elektry znajdziesz w Cieniach na Śniegu. Post 271. Tutaj masz sznurek:
http://krysztalyc...wstart=260

Masz tam nawet obrazek, jak wygląda taka Iskra. Tak na marginesie, Norlaug (czarownica, rozmawiająca z żywiołakiem) jest z Patronatu Ducha. Dlatego zapewne Iskra niezbyt ją polubiła. Wink

Ach i zapomniałbym: jeszcze drobna uwaga na temat porozumiewania się z duchami. Pozwala na to także znajomość języka Śpiew Duchów - choć jest to raczej jednostronna komunikacja. Tzn składa się on z różnorakich wibracji i odmian rytmu, z których Szamani, Druidzi czy czarownicy tworzą pieśni, by przekazać coś duchom. Znajomość tej mowy pozwala więc na zakomunikowanie istotom astralnym najróżniejszych rzeczy - nie gwarantuje jednak zrozumienia odpowiedzi, bowiem duchy z zasady odpowiadają we własnej mowie (by ją zrozumieć należy mieć Zdolność: Mowa Duchów lub czar: Mowa Żywiołu).
No beast so fierce but knows some touch of pity. But I know none, and therefore am no beast.
 
http://swiatyniakrzyku.wordpress.com/
Przejdź do forum:
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
22-01-2018 12:20
Informacja o Wojowniku Autostrady spowodowała nadmierny ruch na portalu i..

8art
22-01-2018 10:21
Jak to co? Wroga prowokacja sowieckiego lub polnocnokoreanskie
go elementu Wink

ghasta
21-01-2018 23:46
Btw. co się stało, że strona wyłożyła się 2x w tym tygodniu?

ghasta
21-01-2018 23:42
Poprawiłem link w Afterbomb Madness

Keth
21-01-2018 22:14
Spoko, nie pali się, dobranoc wszystkim!

czegoj
21-01-2018 22:05
Z telefonu nie sprawdzę. Musi poczekać do jutra

Keth
21-01-2018 22:02
Czy istnieje możliwość umieszczenia w treści artykułu okienka z filmem na YT?

Nanatar
21-01-2018 00:37
uklon

8art
20-01-2018 21:44
Wpisy ode mnie jutro

TatTvamAsi
20-01-2018 17:01
Super Smile

Sigil
20-01-2018 16:07
Napisałem Bacground do Modrego Dziedzictwa. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami przygody!

lightstorm
20-01-2018 13:46
OK, dodałem Siłownię Brujah do DbN. Na razie to wszystkie lokacje. Reszta będzie się pojawiać w miarę potrzeb.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5613]
czegoj[3668]
8art[2497]
koszal[2294]
Treant[2151]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
Sigil
dretch
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką