21.09.2017 23:08:08
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Czwarta edycja na Po...
Rytuały czarowników
Czwarta edycja KC!
Hassosac
Osobliwości i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
DE - Kosmologia
Legenda Pięciu Kręgó...
Relacja z testów gru...
Ahra-kir
Stare gry
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Grałem z komórki i nie...
Wielkie dzięki za gran...
Swietne, na mobilnym n...
Artykuły
Faktycznie przyjemny t...
Przeczytałem niusa, ko...
[quote]Czegoj napisał:...
Na stronie wydawnictwa...
Najpierw słowa przepro...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » ŻYJĄCA ORCHIA
Artykuły: ŻYJĄCA ORCHIA
Amryta - Nektar Nieumarłego

  AMRYTA - NEKTAR NIEUMARŁEGO

     - Niczym kuruzzi w rękach Czaszkogłowego tnące esensję istnienia na światłość i ciemność, niechaj ten szlapar oddzieli prawdziwie niewzruszoną wiarę od nędznej słabości - kapłan Morglitha w Get-warr-garze kthan Torian Yussel, 9455 KI.

     Obrzędy i ceremonie czcicieli Morglitha znacząco się między sobą różnią, w zależności od lokalizacji poszczególnych kultów oraz ich mniej lub bardziej ortodoksyjnego podejścia do kwestii wiary. W obrębie katańskiego Imperium niemal każda wioska posiada kaplicę poświęconą Morglithowi wyznawanemu w aspekcie Pana Umarłych. To tam w bgmaa-ranie krewniacy zmarłych pozostawiają niewielkie ofiary mające zapewnić duszom spokojny odpoczynek w zaświatach i tam oddają Morglithowi cześć poprzez modlitwy połączone z rytmicznym uderzaniem rękami o klepisko lub podłogę. Zwyczaj owego bębnienia w ziemię powiązany jest z wyobrażeniem Pana Umarłych jako istoty bytującej w trzewiach Orchii, a odgłos uderzeń ma zwrócić jej uwagę na modlących się na powierzchni wiernych.


Amulet Noicty

Amulet Noicty


Amulety na PM

Osią funkcjonowania każdego adepta sztuki czarodziejskiej jest jego zdolność do wykorzystywania mocy. Niezbędnym zaś do tego narzędziem jest amulet.


ANHMIR -TORNT - Góra pokutników

Powiada się, że urażony człek lasu, którego spotka sprawiedliwa śmierć w obronie natury w ostatnim swym tchnieniu szepcze ku Świętej Górze i tamże kieruje swe ostatnie spojrzenie. Gdziekolwiek by się nie znajdował, ofiarowując się opiece Wielkiej Druidki Malachei natchniona przez jej ducha góra odpowie na jego udrękę i wezwie duszę cierpiętnika by mogła żal swój okazać i niesprawiedliwego naznaczyć. I pomsta natury na onego spadnie, a niespokojny duch udręczonego spokoju wówczas zazna.


Atlas Orchii - Karmin

Karmin: górzysta i porośnięta gęstymi lasami, położona najdalej na zachód wyspa Ciągu Grua paradoksalnie wydaje się najbezpieczniejszą z wszystkich prowincji Królestwa Złotych Twierdz. Graniczy od południa i zachodu z niewielkimi społecznościami osadniczymi na Ciągu Arianom i znajduje się jednocześnie na pograniczu wód terytorialnych malauków, które darzą władcę Osmundu stonowanym szacunkiem.


Brusulagh - Pieśń Niszczyciela

Słońce zajmuje szczególną pozycję wśród ochrianskich ciał niebieskich. W odróżnieniu od planet i ich satelitów na Ochrii nie istnieje żaden zorganizowany kult czczący słońce, nie licząc prymitywnych wspólnot zamieszkujących wyspy Ciągu Arianom. Mimo tego najbliższa Ochrii gwiazda stanowi jeden z centralnych elementów wspólnoty Druidów na Archipelagu Centralnym.


Danina krwi

                      DANINA KRWI

     Wielkie szklane kopuły wieńczące dachy katanickich świątyń od zawsze budziły podziw i nabożną grozę śmiertelników, albowiem nie jest dla nikogo tajemnicą pochodzenie niezwykłych barwników używanych do nasączania żywymi odcieniami czerwieni tysięcy wprawionych w nie szybek. Szkło przeznaczone do tego celu, wytapiane z doskonałej jakości kwarcu zręcznymi rękami gnomów, barwione jest magicznymi płynami składającymi się w sporej mierze z krwi śmiertelnych istot.


Drakolicz SHAFUGAL czyli Łowca Dusz
Drakolicz SHAFUGAL czyli Łowca Dusz



Inne imiona pod którymi jest znany a które nadali mu wieszcze: 
Zagłada By-Rygna Szóstego, Czarny Świt, Cień z Tagar-dur, Zwiastun końca i wiele innych.

pre02.deviantart.net/bb51/th/pre/i/2016/002/a/f/necrotic_dragon_elder_by_chaos_draco-d7lnqwd.jpg

Dzieci Heserbara

                           DZIECI HESERBARA

   
Uwierz, miłosierny panie, że choć zdobili oni ofiarne słupy znakami mego boga, nie są mi wcale bliskimi braćmi w wierze, ja sam zaś nie podzielam ich upodobań i daleki jest od czynienia tego, co oni uczynili twym poddanym” – pianicki kapłan sprowadzony przed oblicze księcia Gurbasa Hruta, 9453 KI.

     Rasa półolbrzymów wrosła głębokimi korzeniami w orchiańską ziemię, występując w bez mała wszystkich znanych krainach Kartarii prócz Elmanalu i integrując się od tysięcy lat z innymi mieszkańcami cywilizowanych ziem. Wielu półolbrzymów obnosi się ze szlacheckimi herbami sięgającymi rodowodem wieków następujących po upadku prastarego Imperium reptillionów, wielu zasłużyło się dla władców Uruk-hai wojując w ich imieniu pod czerwonymi sztandarami boskiego Katana.


Dziedzictwo Ashlaka

1438 dzień wyprawy Nadziei

Nadzieja- okręt księcia Saek'heasa- nie spełniła niestety swego zadania. Najszlachetniejszemu spośród wybranych przez Musagę Duru dowódców ostatniej wyprawy powierzono zadanie niezwykle odpowiedzialne. Oto bowiem najlojalniejszy spośród sług Musagi wywieźć miał z Archipelagu Centralnego nie dobra i spuściznę reptiliońskiejgo ludu, lecz przekletą Księgę Demonów, na kartach której przed wiekami wyklęta i zapomniana istota spisała krwią smoków sekrety narzucania demonom swej woli. Musaga Duru wiedział, że zawarte w niej treści nie mogą dostać się w ręce pozbawionych wroga, gdyż nie tylko imperium reptilionów ale i cały cywilizowany świat upadnie. Saek'heas, rycerz wielkiego serca, powiernik księgi i ręka Ashlaka choć niechętny ponuremu zadaniu, przyjął je bez wahania.
Rozpaczliwa misja dotarcia możliwie najdalej od Archipelagu Centralnego przebiegała początkowo nad wyraz pomyślnie, a pomyślne wiatry tchnęły w serca załogi wiarę w opatrzność Bogów, którzy najwyraźniej błogosławili Nadzieji.

Przyszedł wszak dzień, który ową fortunę miał odmienić, a skutki pechowego zejścia na ląd jednej z nieznanych wysp Archipelagu Pajęczego miały odbić się echem w odległych czasach, ponownie zmieniając tory historii.


Elamarnicka modlitwa do umarłych
ELAMARNICKA MODLITWA ZA ZMARŁYCH

"Nadchodzą i są już blisko, czuję to! Podajcie mi Misę Oczyszczenia i módlcie się, aby Matka Wód wysłuchała naszych próśb i przyjęła na swe łono te nieszczęsne dusze!" - kthan Laris Walla z Tabadanu, podczas elamarnickiego rytuału Odpuszczenia Grzechów, 9455 KI.

Większość liczących się orchiańskich kultów podchodzi ze zrozumiałą niechęcią do nekromancji, uważając pętanie należnej bóstwom duszy z umarłą cielesną powłoką za świętokradztwo graniczące z kradzieżą boskiej mocy. Czciciele Katana, Seta czy Morglitha zapatrują się na tę kwestię w odmienny sposób, ale i oni próbują nie przekraczać pewnych granic, starając się unikać tworzenia ożywieńców ze zmarłych współwyznawców i pozyskując do tego celu dusze czcicieli rywalizujących z nimi kultów.

więcej...


Hassosac

Hassosac to starożytna, reptilliońska technika walki kijem. Kij był bronią starszą od jakiejkolwiek orchiańskiej cywilizacji, jednak czas powstania hassosac znany jest całkiem dokładnie. Przypadał na moment uformowania się imperium reptillionów. Wraz z końcem podbojów i podporządkowaniem sobie wszystkich ras Ochrii państwo rozumnych gadów zaczęło krzepnąć i umacniać swoją wewnętrzną strukturę. Potężne armie straciły na znaczeniu, reptilliońskie imperium potrzebowało dynamicznego rozwoju handlu i rzemiosła. W gwałtownie rozbudowujących się miastach powstała nowa, bogata klasa średnia.


Klątwa Dziecięcia Tfama

          KLĄTWA DZIECIĘCIA TFAMA

     - Głębia Przeklętych?! Choćbyś mnie złotem obsypał po szyję albo obedrzeć ze skóry kazał, nie popłynę na te wody! Tam się skrywa zło potworzaste w spokojnej toni, co tylko czyha na nasze dusze! - partański żeglarz z plemienia Huadrów w rozmowie z awarimskim kupcem, 9455 KI.

     Na spokojnych wodach przybrzeżnych Karminu, kilkadziesiąt mil na południe od Przylądka Jurhana i w obszarze zwanym Cieśniną Chalmejską, wznosi się ponad toń morza niewielka wysepka o stromych skalistych brzegach, otoczona białą pianą grzywaczy i kusząca wzrok plamą zieleni pośród błękitu morskiego bezmiaru. Nikt na niej nie żyje, chociaż rosną tam gęste zagajniki, tryskają źródła słodkiej wody, a w chaszczach mnożą się drobne zwierzęta, nikt nie chce bowiem budować sadyb w cieniu rzucanym przez Dziecię Pana Łowów.


Klątwa Nienasyconych Oczu

  
      KLĄTWA NIENASYCONYCH OCZU

      Znana sharanom od czasów Wielkiej Zarazy choroba - zwana jakoby w ich niezrozumiałej mowie Plagą Nienasyconych Oczu - pojawia się sporadycznie wśród kilku pajęczych rojów pochodzących bezpośrednio od panującego gniazdowiska. Chociaż śmiertelnicy wywodzący się spoza sharańskiej rasy nie wiedzą praktycznie nic na temat owej choroby, istnieje pewne podanie mówiące o dręczącym sharany pradawnym demonie o imieniu Sengha Thaer.


Klątwa Pani Wód

                            KLĄTWA PANI WÓD

     „I nie postanie już noga wasza bezkarnie w domenie mej Pani, albowiem zawiniliście wobec niej bezgranicznie i tylko śmierć was z jej ręki czeka! ” – ostatnie słowa khtana Esberosa Ulgara, 23 bakis-ranu 9455 KI.

     Wdrażane pod protekcją awarimskiego kultu Gotam-gora metalowe pokrycia okrętowych kadłubów wywołały w roku 9455 ogromne poruszenie wśród mieszkańców niewielkiego księstwa Maragberu, położonego na południowym wybrzeżu krasnoludzkiej wyspy. Urażeni praktykami błogosławienia metalu przez powiązanych z kuźniami kapłanów Gotam-gora, liczni w Maragberze wyznawcy Bogini Mórz El-Amarny zaczęli zdecydowanie przeciwko temu protestować, zarzucając metalurgom próbę wtargnięcia w błogosławioną domenę ich patronki i jawne świętokradztwo. Władca Maragberu, krasnoludzki książę Dragan Thorim, stanął w tym zatargu po stronie wpływowych gotamgorczyków dopuszczając nieświadomie do eskalacji konfliktu i wybuchu ciągu dramatycznych wydarzeń, których kulminacją okazał się tragiczny w skutkach Karmazynowy Przypływ.


Krasnoludzkie bractwo kastratów

        

Krasnoludzkie bractwo kastratów

Artykuł został napisany w oparciu o rozważania na forum.

Ze względu, że temat krasnoludów powoli popada w niepamięć, publikuję moją część artykułu. Może pobudzi ona pozostałych do działania.

Przed wami kontrowersyjna i trudna w opisaniu teoria krasnoludzkich kastratów. Tradycyjnie przepraszam za ciężki styl i wszelakie błędy w pisowni. Część rysunków pochodzi z http://sundellese....onet.pl/. Reszta jest rozsiana po internecie. Mam nadzieję, że autorzy nie mają nic przeciwko, że je wykorzystałem, a jeśli mają w mig je usunę.


Kubo - prawdziwy bard

Artykuł inspirowany filmem Kubo i dwie struny. Opowiadanie plus dodatki do profesji Barda.
s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/75/27/f0/7527f02ba9d796ac8c1b70d26bbb3aaa--fantasy-heroes-fantasy-characters.jpg


Lankor-hyss


                        LANKOR-HYSS

    Tysiąclecia spędzone w jarzmie katańskiej niewoli ujarzmiły w końcu wojowniczego ducha reptillionów, ale nie zdołały wykorzenić wszystkich rdzennych obyczajów i rytuałów tego prastarego, niegdyś cieszącego się tytułem dominującego gatunku. Kolejno rządzący Kartarią władcy orkowego Imperium nie zamierzali zresztą ingerować zbyt głęboko w kulturę brutalnie podbitego narodu, zadowalając się unicestwieniem jego militarnego potencjału i koncentrując się na eksploatacji surowców naturalnych oraz siły roboczej macierzystych ziem rozumnych jaszczurów. Zyskawszy z biegiem czasu bardzo ograniczoną autonomię, reptillioni odbudowali wiele dawnych instytucji, powołali też do życia monarchię, chociaż nikt po dziś nie dzień nie łudzi się, że ma ona jakiekolwiek znaczenie poza reprezentacyjnym.


Morska toń i święta stal

         MORSKA TOŃ I ŚWIĘTA STAL

     Flota morska oparta na drewnianych kadłubach od stuleci stanowiła główną formę sztuki szkutniczej w stoczniach Archipelagu Centralnego. Uświęcone setkami lat tradycji techniki budowania statków, wykorzystujące na dodatek obfitość podstawowego surowca, jakim było drewno wydawały się wyznaczać pewien konstrukcyjny dogmat, którego zmiana jawiła się wielu prawdziwym świętokradztwem, zwłaszcza z religijnego punktu widzenia. Uważane powszechnie za patronujące morzom i żeglarzom kulty Gothmeda i El-Amarny współdzieliły między siebie wpływy, we względnie pokojowy sposób rywalizując o dusze rozumnych istot wiążących swe życie z oceaniczną tonią.

     Niewielki z produkcyjnego punktu widzenia, ale niebywale drażliwy społecznie przełom dokonał się w roku 9338 KI na Awarimie, w portowym mieście Marag-ber znajdującym się pod wpływami krasnoludzkiego klanu Ghorimów.


Morze skąpane w piorunach

      MORZE SKĄPANE W PIORUNACH

     „Raz jeszcze rzeknę, świątobliwy Bracie Wód, że żądania czcigodnego Ulgara nie zostaną wysłuchane, albowiem podług zapisów Księgi Druagara kult Gotam-gora nie naruszył żadnego prawa obowiązującego na ziemiach Maragberu” – książę Thorim do kthana Karraka, 22 bgmaa-ranu 9455 KI.

     Na początku 9455 roku nikt w Gutum-guru nie mógł się spodziewać, że nowatorski pomysł pewnego krasnoludzkiego szkutnika stanie się powodem bolesnej zwady dwóch wpływowych kultów i skłóci ze sobą wiele możnych południowych rodów. Popierany przez świątynię Gotam-gora, a zdecydowanie odrzucany przez elamarnitów pomysł pokrywania kadłubów statków cienką warstwą ochronnego metalu przyniósł mieszkańcom Awarimu wiele zgryzoty i cierpienia, ale zarazem uczynił z pewnej grupy przedsiębiorczych arystokratów prawdziwych możnowładców. Gorliwie propagowany przez kleryków Gotam-gora, reformatorski projekt zabezpieczania kadłubów przed skorupiakami od początku swego istnienia burzył krew w żyłach głęboko związanych z morzem czcicieli El-Amarny.

Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
70028 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
20714 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
17886 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16904 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
16302 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15021 arikar
01.03.2009 16:48
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
14707 venar
16.02.2009 14:27
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14167 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13349 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13268 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13055 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
12733 leobardis
12.12.2008 13:17
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12408 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12391 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12243 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

8art
21-09-2017 21:51
Bede posal pewnikiem dopiero jutro

Suriel
21-09-2017 20:25
To niechybnie upomnienie od Morghlitha za brak wpisów w sesjach, nie pisz dalej a Ponury Kosiarz zabierze Cie na zawsze... Pfft

dretch
21-09-2017 20:18
Niestety choróbsko obiera umysł mam -k1000 do INT...

Keth
21-09-2017 18:36
Wpisy do Czarnego Świtu, Oxanu I Orleanu najpewniej jutro!

Suriel
21-09-2017 16:32
Ja myślałem, że któryś z adminów zbyt poważnie wziął jego pogrozki i zbanowal, w ramach działania prewencyjnego. Grin

Keth
21-09-2017 16:18
Podejrzewam, że tą scenką z paladynem popsułem mu koncept posta, nad którym pracował od tygodnia Grin

Nanatar
21-09-2017 16:16
Wirus przenosi Dretcha w inny wymiar, w związku z tym posty jego są niewimidzialne. Strzeżmy się tym bardziej.

Suriel
21-09-2017 13:51
Dretch strzeglismy się i chyba się aż za nadto. Skoro wpisow jak nie bylo tak i nie ma.

lightstorm
20-09-2017 18:40
dodałem ważne info w technicznym od Sandboxa

Keth
20-09-2017 14:58
Zawalony robotą, może uda się dzisiaj skrobnąć...

Sigil
20-09-2017 12:14
To spraw sobie też Aliena, Suriel! Ja zawsze chciałem grać Alienem, ale mi źli MG nie pozwalają. Lzy

dretch
20-09-2017 11:18
Dzisiaj wpisy w Pokusie i Oknach- strzeżcie się! x!

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5102]
czegoj[3406]
8art[2348]
koszal[2122]
Treant[1961]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
dretch
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką