25.03.2019 01:37:14
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Kłusownik
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Liczenie sukcesów w KC
Ciekawe filmy
Karty czarów - KC
KC - Szkwał cz. 3
Sesja KC online - Wy...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Niestety na razie czek...
Dało by radę zakupić t...
Do czerwca. Prace będą...
Na kiedy przewidziany ...
Dziękujemy skarbnikowi...
Artykuły
Powracając do niecodzi...
Tak, w podobnej konwen...
Nie mam uwag do profes...
W mojej wizji KC funkc...
Bazylu, to Ty musisz t...
Galeria
Szkaradny mistrz wycho...
Dobry gość.
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Dodatkowe strony
Niestety zbieraliśmy w...
szacun za skany-czemu ...
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Najczęściej czytane arty
IK - tworzenie i roz... Czytano: 76,596
01. Wybór rasy i płci Czytano: 24,339
05. Czary - objaśnie... Czytano: 20,939
07. Kasta Niesklasyf... Czytano: 19,665
Legenda Kryształów C... Czytano: 19,415
Charakter Postaci Czytano: 18,214
Martwiaki Czytano: 17,461
Spis kamieni szlache... Czytano: 16,947
02. Kasta Żołnierska Czytano: 16,509
06. Kasta Czarodziejska Czytano: 15,824
Najczęściej czytane newsy
Kolejny podręcznik w wersji elektronicznej. 8,706
Reaminacja czy eutanazja? 8,009
Już jest!!! 7,441
Zbieramy na serwer na kolejny rok!!! 6,050
I po premierze 5,559
Grafiki Musiała 5,118
Kryształy Czasu - Rewolucja 4,457
Nowa odsłona Księgi Profesji! 4,240
Próbka tekstu powieści Artrura Szyndlera 4,119
PUCHAR OSTROGARSKI - I edycja 4,094
facebook
Nawigacja
Artykuły » TWORZENIE POSTACI
Artykuły: TWORZENIE POSTACI
01. Wybór rasy i płci

Co do płci nie ma co się rozpisywać, tu wszystko jest jasne. Jednakże rasa to już wybór istotny, zarówno z korzyści "technicznych" jak i w kwestii odgrywania postaci


02. Miejsce urodzenia

Każdy bohater skądś pochodzi. Może ze stolicy, może z odległego miasta a może z dowolnego miejsca gdzieś na Orcusie. Zakłada się że każdy początkowy bohater pochodzi z Orcusa Wielkiego, centralnej wyspy całego Archipelagu Centralnego. Aby określić miejsce urodzenia rzucamy k100 i sprawdzamy w tabeli


03. Losowanie klasy społecznej

Społeczeństwo Orchii w myśl twórcy systemu jest społeczeństwem feudalnym, w związku z czym jest bardzo istotne pochodzenie społeczne w tym systemie. Aby określić początkowy status społeczny należy rzucić k100 i porównać z tabelą. Może się on oczywiście zmieniać w zalezności od dalszych losów bohatera, Nadanie tytułu szlacheckiego czy banicja to dwa skrajne przykłady. Ale też małżeństwo z członkiem wyższej klasy społecznej niż posiadany status społeczny może poprawić znaczenie postaci. Wiele tu jest w gestii MG ale też starań samego bohatera. Wylosowana klasa społeczna ma również wpływ na początkowy majątek bohatera, który nalezy odpowiednio spożytkować.


04. Losowanie ułomności

Niestety zarówno w świecie Orchii jak i w normalnym życiu zdarzają się różnego rodzaju ułomności. Zdarzają się już w chwili urodzin a czasem w trakcie życia. Na Orcusie w wyniku wpływu bóstw a także niechętnych czarodziejów lub kapłanów zdarza się to nader często. Nie znaczy to, że nasz bohater nie może się ich pozbyć. Odpowiednia ofiara na świątynię i udane modły kapłana mogą sprawiać cuda, w tym świecie nawet częściej niż w naszym :).


05. Losowanie zdolności nadnaturalnych

Na Orchii, bogowie mają to do siebie, że dosyć często mieszają się w sprawy swoich wyznawców i tak samo jak karzą ich przywarami tak też nagradzają umiejętnościami, które dla zwykłych śmiertelników nie są dostępne. Aby sprawdzić czy dana postać posiada zdolność nadnaturalną należy wykonac test k100. Jeżeli wynik jest poniżej 10 oznacza to zdolność nadnaturalną, następnie należy sprawdzić czy nie ma kolejnej, wynik poniżej 5 oznacza sukces i tak aż do skutku. Następnie należy wykonać ponownie rzut k100 i porównać z tabelą:


06. Wybór profesji

Wybór profesji to kolejny ważny krok w tworzeniu postaci. Sami musicie zdecydować czy chcecie zostać najemnymi wojownikami biegłymi w sztuce wojennej, prawym rycerzem, skrytym złodziejaszkiem, oddanym bóstwu kapłanem czy potężnym czarodziejem. Niektóre profesje są bardziej inne mniej spotykane w poszczególnych rasach więc ich wybór może się okazać kłopotliwy przy podnoszeniu na kolejne poziomy z uwagi na brak potencjalnego nauczyciela  z racji uprzedzeń rasowych chociażby.


07. Losowanie wzrostu i wagi

Kolejny krok to okreslenie wzrostu i wagi naszego bohatera. To jak nasza postać będzie postrzegana na pierwszy rzut oka; budzacy grozę potężny wojownik czy może niski i raczej cherlawy złodziejaszek. Oczywiście pierwsze wrażenie często bywa mylące, ale jak to mówią "drugi raz nie zrobisz pierwszego wrażenia" :-)


08. Losowanie współczynników podstawowych

Przyszła pora na określenie współczynników podstawowych. Niestety czasem tak bywa, że chcemy zagrać wojownikiem jednak parametry główne dla tej profesji wylosowaliśmy wręcz beznadziejne i starcie w pierwszej linii z potencjalnym przeciwnikiem może skończyś się szybciej niż się zaczęło. Dlatego też nie należy ściśle trzymać się zasad podanych w schemacie. Dobra wola MG pozwoli nam wylosować takie współczynniki które pozwolą nam się cieszyć się naszym bohaterem dłużej niż jedną sesję.


09. Obliczanie odporności

Szybko zmorze Cię choroba lub trucizna? Czy może niestraszne Ci takie przeszkody? Ulegniesz urokowi czarodzieja czy też zadrwisz z jego prób zawładnięcia Twoim umysłem? Rzucona klątwa powali Cię na kolana czy zaśmiejesz się nieprzychylnemu bóstwu w twarz?








NOWA RASA DO KRYSZTAŁÓW CZASU - Kendrzy
KC jest dość luźnym systemem, który daje wolną rękę MG w tworzeniu świata. Ja postanowiłem wprowadzić na Orchię kendrów znanych z AD&D i "Dragon Lance" Margaret Weiss i Tracy Hickmann.

Dlaczego? Ponieważ bardzo lubię tę rasę, a zaczytany w opowieści ze świata AD&D i grając w moim ulubionym systemie KC nigdy nie mogłem odnaleźć tych maluchów przez, których tak wiele się dzieje. Wielu z graczy pewnie próbowało, grać niziołkami w zastępstwie za kendrów, jednak ktoś kto ciągle je i od czasu do czasu coś skradnie, to nie poczciwy kleptoman kender, w którego ekwipunku często można odnaleźć przedmioty, które już dawno przeznaczyliśmy na straty.

OPIS RASY - ELFY
Piękno, wyniosłość, niedostepność - cechy oddające charakter elfa.

OPIS RASY - GNOMY
Rozwaga, ważenie słów, duża inteligencja i mądrość. W tak małym ciele tak dużo zalet. Oto gnomy w pełnej krasie.

OPIS RASY - HOBBICI
Niewielki, sprytny i piekielnie wytrzymały - hobbit?

OPIS RASY - KRASNOLUDY

Krzepkie, silne, nieustepliwe, niewysokie i brodate. Najkrótsza definicja Krasnoluda.

Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
76596 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
24339 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
20939 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
19665 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
19415 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
18214 venar
16.02.2009 14:27
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
17461 venar
30.04.2009 11:58
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
16947 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
16509 leobardis
11.11.2008 18:01
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
15824 leobardis
11.11.2008 18:22
» OPIS RASY - HOBBICI
On: TWORZENIE POSTACI
15582 czegoj
27.01.2009 11:04
» Bractwo Klingi Duszy
On: BRACTWA WYSTEPUJĄCE W ŚWIECIE KC
15287 czegoj
28.04.2009 15:18
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
15155 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
15096 avnar
22.06.2009 15:08
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
14982 leobardis
11.11.2008 18:09
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

namakemono
23-03-2019 07:23
Wielkie dzięki za życzenia. piwko

8art
22-03-2019 21:28
100 lat Namakemono

Keth
22-03-2019 18:50
Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin dla Namakemono! Chili

Suriel
21-03-2019 14:38

Suriel
20-03-2019 21:31
Może oślepł od świateł i nie zdaje sobie do końca sprawy z tego co się wkoło dzieje...

Suriel
20-03-2019 21:24
A właściwie jej brak... Gra w stylu: żelazne mięśnie, stalowe nerwy, kamienne twarze. Nic go nie rusza.

TatTvamAsi
20-03-2019 21:11
No, główny bohater to tak kiepsko gra... ciągle ma tą samą emocję na twarzy Sad

Suriel
20-03-2019 18:07
Tak czy siak, dziękuję za info TatTvamAsi.

Suriel
20-03-2019 18:06
Nie lubię ale widziałam ze dwie kapitalne sceny w wykonaniu Frycza oraz Wieckiewicza. Bardzo naturalnie im to wychodzi. Natomiast główny bohater jest dla mnie jakiś niewiarygodny w tych scenach.

TatTvamAsi
20-03-2019 15:13
Ja widziałam. O ile lubisz vel chciałbyś zobaczyć klimaty narkotykowo-przest
ępcze to jest nawet w porządku; ma ładne graficznie wizje gdy bohater jest na haju

Suriel
18-03-2019 13:32
Oglądał ktoś może serial Ślepnac od świateł?

Kargan
17-03-2019 23:26
Ekhm... będę trochę lagował... wypuścili Division 2 Pfft

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[7945]
czegoj[5462]
dretch[4077]
8art[3602]
koszal[3338]

Ostatnia aktualizacja
deliad
Sigil
8art
Oggy
czegoj

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką