19.02.2018 09:16:03
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs na przygodę ...
Kolda - Królestwo kr...
Zawody KC - żebrak
Epic World RPG - zwi...
Serialowe inspiracje...
World of Darkness - ...
Afterbomb Madness 2.0
Wylkołki
DeG - Plany wydawnic...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Sesje on-line próba ...
Relacja z testów gru...
Gry paragrafowe
Ciekawe filmy
Mechanika UFO-simple
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
A mógłbyś przybliżyć r...
Mam obie edycje i powi...
Świetny pomysł! Kiedyś...
Super, że zajrzałeś. J...
Gra jest świetna! Anim...
Artykuły
nospe i jego kij w mro...
Do zaorania są przeciw...
"nie napiszę scenarius...
Do starych zasad. Nie ...
Pisanie scenariusza do...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » WALKA I SPRAWY POKREWNE
Artykuły: WALKA I SPRAWY POKREWNE
01. Tabela Zbroje
Tabela została przekopiowana w 90% ze strony http://asterion.w.interia.pl/roznosci/tabela_zbroi_tarcz.htm. Opis jest zgodny z tym, który został zamieszczony w MiM nr 3/93.

02. Tabela Tarcze
Tabela została przekopiowana w 90% ze strony http://asterion.w.interia.pl/roznosci/tabela_zbroi_tarcz.htm. Opis jest zgodny z tym, który został zamieszczony w MiM nr 3/93.

Armia Krasnoludów Złotobrodych

Artur Szyndler junior zwany u nas Never postanowił wnieść kolejną cegiełkę do odbudowującego się świata Kryształów Czasu. Oto jego wizja krasnaludzkich wojowników całkowicie zaakceptowana przez Artura Szyndlera seniora.


Broń i przedmioty Elfów

Długie elfie życie umożliwia rzemieślnikom tej rasy tworzenie przedmiotów niezwykłej jakości i urody. Większość produktów wychodzących spod ich rąk to przepiękne dzieła sztuki, które jednocześnie można używać na codzień bez obaw o uszkodzenie lub zniszczenie.


Broń i przedmioty Hobbitów

Tak jak nikt nie spodziewa się Hiszpańskiej Inkwizycji tak niewielu spodziewa się, że hobbity potrafią zrobić coś bardziej przydatnego ponad obiad. Oczywiście są w błędzie, ponieważ to nie krasnoludy szyją hobbitom ubrania, zaś orkowie nie strugają im proc.


Broń i przedmioty Olbrzymów

Może i olbrzymy nie są nadmiernie zręczni, ale na przestrzeni wieków musiały opracować metody tworzenia przedmiotów dostosowanych do swojej wagi i wzrostu. Wychodzace spod ich rąk przedmioty nie są dziełami sztuk, ale spełniają z nawiązką nałożone na nie wymagania. 

Oto kilka z nich.


Broń i przedmioty Orków

Broń i przedmioty Orków


Broń i przedmioty Reptilonów

Reptilioni są najdłużej żyjącą rasą na Orchii. Już w starożytnych czasach ich imperia budziły tak trwogę jak i podziw. Większa część dokonań Reptilionów została jednak utracona na przestrzeni wieków. Szczęśliwie wiele informacji przetrwało w pamięci najstarszych przedstawicieli tej rasy oraz w zachowanych, często kamiennych lub wykonanych w mithrilu, księgach i tablicach.



Broń rasowa - Krasnoludy

Krasnoludy znane są nie tylko z mocnych głów i biegłości w obróbce nawet najtwardszej skały, ale także z tworzenia niezywkle poręcznych i wytrzymałych przedmiotów. W zależności od miasta, z którego pochodzą, użytego materiału, sposobu produkcji jak i zdolności tworzącego je krasnoluda posiadają niezwykłe cechy.

Poniższy artykuł przybliża specyfikę przedmiotów produkowanych przez Krasnoludy.

Tekst: mordimer00

Obróbka: Ghasta


Modyfikacja zasad walki KC


walka

Prowadzenie starć w Kryształach Czasu nie jest idealne i zgodzi się ze mną właściwie każdy kto chciał w pełni zastosować proponowane przez system rozwiązania podczas sesji. Walka sprawia wiele kłopotów tak graczom jak i mistrzom gry niezależnie od doświadczenia w prowadzeniu systemu. Proponuje jej przebudowanie, kompleksowo i od podstaw. Poniższy artykuł zawiera modyfikacje walki wręcz jak i walki magicznej. Opisane rozwiązania dla wielu mogą być nie do przyjęcia lub nawet całkowicie niegrywane jednak według mnie w porównaniu ze zwykłym zasadami znanymi nam z oryginału przyspieszają i urealniają starcia bez wprowadzania nadmiernej komplikacji.
Głównym ograniczeniem jakie nałożyłem na siebie przy tworzeniu tych zasad było nie zmienianie mechanizmu ustalania cech postaci (cech główny, biegłości, umiejętności) tylko wykorzystanie ich w inny sposób. Druga sprawa to sprowadzenie walki do porównania rzeczywistych umiejętności walczących stron, a nie do tego iż ktoś zdobył magiczny pancerz płytowy dający mu tak ogromną obronę że nikt nie był zdolny go trafić.



Nadziakiem go!

Ze względu na występujące braki w broni proponuje dodanie 3 broni do używanego ogólnie ich zestawiania. Są to gizarma i  dwa rodzaje nadziaków (młotów bojowych).

Poniżej proponowane charakterystyki oraz krótkie opisy


Nowa tabela broni
walka

Wprowadzony w systemie KC system biegłości jest niezwykłym rozwiązaniem. Urealnia rozgrywkę i umożliwia dopasowanie postaci pod preferencje gracza. W efekcie każdy podczas walki będzie używał broni, w której szkolił się przez lata. Nie od dziś wiadomo, że postać świetnie walcząca cepem bojowym nie musi potrafić zadać równie niebezpiecznego ciosu mieczem. 

Osobiście nigdy nie lubiłem Warhamera czy AD&D za spłaszczenie tej części mechanik poprzez wprowadzenie jednej cechy odpowiedzialnej za walkę dowolnym typem broni.  Tutaj Kryształy Czasu zawsze miały przewagę.


Proce w KC
Vademecum Walki - Alternatywne zasady użycia procy w Kryształach Czasu.

Rozważania na temat broni strzeleckiej w RPG. Część I. Łuk
Machanie mieczem czy innym żelastwem to na pewno niezła frajda w grach RPG i nie tylko. Używanie broni strzeleckiej nierzadko schodzi na drugi plan podczas sesji. Może warto się zastanowić, czy to aby nasze podejście jest niewłaściwe i niekoniecznie sztywno należy polegać na zasadach w podręcznikach. Podejmuję taką próbę w niniejszym artykule, którego pierwszą część poświęciłem łukom. Ten tekst jest raczej subiektywnym "złotym środkiem" wypracowanym podczas prowadzenia sesji systemów fantasy; próbą zasugerowania w logiczny i realistyczny sposób jak zmodyfikować zasady nie tracąc tempa rozgrywki. Wnioski wyciągniecie sami.

Spis dodatkowych materiałów na zbroje i broń tylko dla Mg
Pomysł jak ubogacić standardowe zbroje i bronie.

Surbadok - narodowa broń Malauków

Malauki posiadają naturale przewagi nad innymi rasami jakimi są nie tylko siła i wzrost, ale także dodatkowa para rąk. Na przestrzeni wieków zbrojmistrzowie olbrzymów stworzyli broń pozwalającą to wykorzystać.



Sztuka wojenna

Ten artukuł jest własnością nieoficjalnego klubu Gier RPG, wszelkie kopiowanie fragmentów lub całości grozi poważnymi konsekwencjami:-))

 

 


Toporomiecz - legendarna broń

Legendarna broń reptilionów została opisna i ujawniona.


VADEMECUM WALKI - część 1
Nowe podejście do żywotności: samozdrowienie, obrażenia psychiczne i fizyczne, obrażenia głębokie i powierzchowne, obrażenia poważne, oparzenia, blizny i ubytki prezencji, selektywny atak, walka z nadnaturalnie wielkimi przeciwnikami.
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
71300 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
21661 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18661 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17561 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
17145 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
15730 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15457 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14658 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
14096 venar
30.04.2009 11:58
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13742 leobardis
11.11.2008 18:22
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13740 leobardis
11.11.2008 18:09
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
13724 ghasta
30.07.2011 10:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13438 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
13132 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12669 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

zmarly
18-02-2018 22:43
Niestety do piątku jestem na wyjeździe, w związku z tym proszę o pomijanie moich postaci w fabułach PbF-ów Smile

Kargan
18-02-2018 18:23
mozesz Pfft

Keth
18-02-2018 17:54
Wróciłeś w końcu? Mogę go już zabić?! Grin

Kargan
17-02-2018 18:12
Spadam na wieczorne picie - proszę mi nie zabić Maurera Wink

Keth
17-02-2018 17:39
Byle nie swojego!

Suriel
17-02-2018 00:22
Czyjego?

Keth
16-02-2018 22:42
Ketras wieje na złamanie karku!

8art
16-02-2018 22:31
Niecierpliwym nadmieniam, zę w stosownym topiku znalazła się facjata prawdziwego Bradley'a. Ostrzegam, że tylko dla tych o stalowych nerwach!

dretch
16-02-2018 20:57
Zaraz to ten Pan może Ketrasa jak nie zdecyduję co zrobić

Suriel
16-02-2018 18:50
Aleś wene złapał.

dretch
16-02-2018 18:28
Przepraszam za literówki. Pokusą poszła

dretch
16-02-2018 17:22
Dziękuję

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5794]
czegoj[3796]
8art[2558]
koszal[2351]
dretch[2272]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
Sigil
dretch
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką