25.06.2017 03:40:24
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Uroki księżycowe
Rawenna i Asmodeusz
Nowe oblicze Sharami
Sztuki walki DE
Szeptucha
ANHMIR -TORNT - Góra...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Prawa Katańskie
Krakow;]
Gry komputerowe
Ciekawe filmy
DeG - luźna dyskusja
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Przeszedłem całość i g...
A ja olalem babę i sko...
Już poprawione, dzięki...
No i masz, strażnicy m...
Nocai po Praskich park...
Artykuły
Venar a czy nie ma w a...
Tak - jestem pewien, ż...
A ja mogę;) Co do ...
Świetne i barwne opisy...
Niestety edytować nie ...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » WALKA I SPRAWY POKREWNE
Artykuły: WALKA I SPRAWY POKREWNE
01. Tabela Zbroje
Tabela została przekopiowana w 90% ze strony http://asterion.w.interia.pl/roznosci/tabela_zbroi_tarcz.htm. Opis jest zgodny z tym, który został zamieszczony w MiM nr 3/93.

02. Tabela Tarcze
Tabela została przekopiowana w 90% ze strony http://asterion.w.interia.pl/roznosci/tabela_zbroi_tarcz.htm. Opis jest zgodny z tym, który został zamieszczony w MiM nr 3/93.

Armia Krasnoludów Złotobrodych

Artur Szyndler junior zwany u nas Never postanowił wnieść kolejną cegiełkę do odbudowującego się świata Kryształów Czasu. Oto jego wizja krasnaludzkich wojowników całkowicie zaakceptowana przez Artura Szyndlera seniora.


Broń i przedmioty Elfów

Długie elfie życie umożliwia rzemieślnikom tej rasy tworzenie przedmiotów niezwykłej jakości i urody. Większość produktów wychodzących spod ich rąk to przepiękne dzieła sztuki, które jednocześnie można używać na codzień bez obaw o uszkodzenie lub zniszczenie.


Broń i przedmioty Hobbitów

Tak jak nikt nie spodziewa się Hiszpańskiej Inkwizycji tak niewielu spodziewa się, że hobbity potrafią zrobić coś bardziej przydatnego ponad obiad. Oczywiście są w błędzie, ponieważ to nie krasnoludy szyją hobbitom ubrania, zaś orkowie nie strugają im proc.


Broń i przedmioty Olbrzymów

Może i olbrzymy nie są nadmiernie zręczni, ale na przestrzeni wieków musiały opracować metody tworzenia przedmiotów dostosowanych do swojej wagi i wzrostu. Wychodzace spod ich rąk przedmioty nie są dziełami sztuk, ale spełniają z nawiązką nałożone na nie wymagania. 

Oto kilka z nich.


Broń i przedmioty Orków

Broń i przedmioty Orków


Broń i przedmioty Reptilonów

Reptilioni są najdłużej żyjącą rasą na Orchii. Już w starożytnych czasach ich imperia budziły tak trwogę jak i podziw. Większa część dokonań Reptilionów została jednak utracona na przestrzeni wieków. Szczęśliwie wiele informacji przetrwało w pamięci najstarszych przedstawicieli tej rasy oraz w zachowanych, często kamiennych lub wykonanych w mithrilu, księgach i tablicach.



Broń rasowa - Krasnoludy

Krasnoludy znane są nie tylko z mocnych głów i biegłości w obróbce nawet najtwardszej skały, ale także z tworzenia niezywkle poręcznych i wytrzymałych przedmiotów. W zależności od miasta, z którego pochodzą, użytego materiału, sposobu produkcji jak i zdolności tworzącego je krasnoluda posiadają niezwykłe cechy.

Poniższy artykuł przybliża specyfikę przedmiotów produkowanych przez Krasnoludy.

Tekst: mordimer00

Obróbka: Ghasta


Modyfikacja zasad walki KC


walka

Prowadzenie starć w Kryształach Czasu nie jest idealne i zgodzi się ze mną właściwie każdy kto chciał w pełni zastosować proponowane przez system rozwiązania podczas sesji. Walka sprawia wiele kłopotów tak graczom jak i mistrzom gry niezależnie od doświadczenia w prowadzeniu systemu. Proponuje jej przebudowanie, kompleksowo i od podstaw. Poniższy artykuł zawiera modyfikacje walki wręcz jak i walki magicznej. Opisane rozwiązania dla wielu mogą być nie do przyjęcia lub nawet całkowicie niegrywane jednak według mnie w porównaniu ze zwykłym zasadami znanymi nam z oryginału przyspieszają i urealniają starcia bez wprowadzania nadmiernej komplikacji.
Głównym ograniczeniem jakie nałożyłem na siebie przy tworzeniu tych zasad było nie zmienianie mechanizmu ustalania cech postaci (cech główny, biegłości, umiejętności) tylko wykorzystanie ich w inny sposób. Druga sprawa to sprowadzenie walki do porównania rzeczywistych umiejętności walczących stron, a nie do tego iż ktoś zdobył magiczny pancerz płytowy dający mu tak ogromną obronę że nikt nie był zdolny go trafić.



Nadziakiem go!

Ze względu na występujące braki w broni proponuje dodanie 3 broni do używanego ogólnie ich zestawiania. Są to gizarma i  dwa rodzaje nadziaków (młotów bojowych).

Poniżej proponowane charakterystyki oraz krótkie opisy


Nowa tabela broni
walka

Wprowadzony w systemie KC system biegłości jest niezwykłym rozwiązaniem. Urealnia rozgrywkę i umożliwia dopasowanie postaci pod preferencje gracza. W efekcie każdy podczas walki będzie używał broni, w której szkolił się przez lata. Nie od dziś wiadomo, że postać świetnie walcząca cepem bojowym nie musi potrafić zadać równie niebezpiecznego ciosu mieczem. 

Osobiście nigdy nie lubiłem Warhamera czy AD&D za spłaszczenie tej części mechanik poprzez wprowadzenie jednej cechy odpowiedzialnej za walkę dowolnym typem broni.  Tutaj Kryształy Czasu zawsze miały przewagę.


Proce w KC
Vademecum Walki - Alternatywne zasady użycia procy w Kryształach Czasu.

Rozważania na temat broni strzeleckiej w RPG. Część I. Łuk
Machanie mieczem czy innym żelastwem to na pewno niezła frajda w grach RPG i nie tylko. Używanie broni strzeleckiej nierzadko schodzi na drugi plan podczas sesji. Może warto się zastanowić, czy to aby nasze podejście jest niewłaściwe i niekoniecznie sztywno należy polegać na zasadach w podręcznikach. Podejmuję taką próbę w niniejszym artykule, którego pierwszą część poświęciłem łukom. Ten tekst jest raczej subiektywnym "złotym środkiem" wypracowanym podczas prowadzenia sesji systemów fantasy; próbą zasugerowania w logiczny i realistyczny sposób jak zmodyfikować zasady nie tracąc tempa rozgrywki. Wnioski wyciągniecie sami.

Spis dodatkowych materiałów na zbroje i broń tylko dla Mg
Pomysł jak ubogacić standardowe zbroje i bronie.

Surbadok - narodowa broń Malauków

Malauki posiadają naturale przewagi nad innymi rasami jakimi są nie tylko siła i wzrost, ale także dodatkowa para rąk. Na przestrzeni wieków zbrojmistrzowie olbrzymów stworzyli broń pozwalającą to wykorzystać.



Sztuka wojenna

Ten artukuł jest własnością nieoficjalnego klubu Gier RPG, wszelkie kopiowanie fragmentów lub całości grozi poważnymi konsekwencjami:-))

 

 


Toporomiecz - legendarna broń

Legendarna broń reptilionów została opisna i ujawniona.


VADEMECUM WALKI - część 1
Nowe podejście do żywotności: samozdrowienie, obrażenia psychiczne i fizyczne, obrażenia głębokie i powierzchowne, obrażenia poważne, oparzenia, blizny i ubytki prezencji, selektywny atak, walka z nadnaturalnie wielkimi przeciwnikami.
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
69027 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
20043 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
17316 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16424 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
15612 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
14767 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
13772 leobardis
11.11.2008 18:01
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
13751 venar
16.02.2009 14:27
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
12855 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
12838 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
12485 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
12154 leobardis
12.12.2008 13:17
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12123 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
11986 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
11913 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
24-06-2017 15:37
Myślę ze zeby prawa były złe to musza zawierać kazdy z tych elementów które zostały wymienione.

maciej
24-06-2017 10:43
może tu chodzi o kary wymierzane wg kodeksu,wszak praworządny dobry nie będzie okrutnikiem a zły juz owszem

Suriel
23-06-2017 17:08
To wtedy niktnie bylby zadowiliny i prawa na prawde bylyby złe. Dobry pomysl Koszalu strzal w dziesiątkę. Cool

koszal
23-06-2017 12:45
W zasazie moglibyśmy dojść do porozumiemia gdyby każdy z nas wymyślił po jednym prawie Smile

koszal
23-06-2017 12:44
Np złe- ponieważ bardzo zagmatwane i dające różnorodność interpretacji zależną od zasobności portfela. Takie nasze Smile

koszal
23-06-2017 12:43
Możnaby to wyhrzebać, pamiętam jednak, że złe prawa dla niektrórych miały znaczenie inne.

Suriel
22-06-2017 22:58
Kiepskie na pewno nie, bóg to nie półgłowek. No dobrze, przeważnie nie bo po bogach chaosu można się spodziewać wszystkiego. Prawa Katana działają jak grabie, czyli do siebie, do siebie...

Nanatar
22-06-2017 22:30
No tak myślę że złe, to nie kiepskie tylko surowe. Faworyzowanie niektórych grup też słusznie

Suriel
22-06-2017 22:28
Możemy popełnić zbiorowego arta, dawno żadnego nie napisem tom i wyposzczony...

mastug
22-06-2017 22:18
Prawa katańskiego to bym się na blachę wykuł Smile

Suriel
22-06-2017 21:49
Latow znaleźć przykłady w prawach starozytnych ludów.

Suriel
22-06-2017 21:48
Praworzadnosc to przestrzeganie praw natomiast zle prawa oznaczaja takie ktore faworyzuja pewna grupę oraz te które maja niewspółmiernie surowe kary w stosunku do popelnionych czynów.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[4728]
czegoj[3117]
8art[2147]
koszal[1923]
Treant[1756]

Ostatnia aktualizacja
Suriel
deliad
Sigil
8art
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką