21.08.2018 18:02:12
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Kryształkon 2018
Czego akurat słuchacie?
FUN
Komiksy
Generator mapy
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Coś pięknego. Dziękuje :)
Autorze, jak widzisz d...
Bazyl gratuluję jakośc...
Miało być więcej o mik...
Wspaniałe. Trochę szko...
Artykuły
Wszystkie prace wrzuco...
Jaki wynik konkursu?
Ja proponuje inne rozw...
Jeśli trzeba, mogę prz...
Szkoda, że nie ma kciu...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » WALKA I SPRAWY POKREWNE
Artykuły: WALKA I SPRAWY POKREWNE
01. Tabela Zbroje
Tabela została przekopiowana w 90% ze strony http://asterion.w.interia.pl/roznosci/tabela_zbroi_tarcz.htm. Opis jest zgodny z tym, który został zamieszczony w MiM nr 3/93.

02. Tabela Tarcze
Tabela została przekopiowana w 90% ze strony http://asterion.w.interia.pl/roznosci/tabela_zbroi_tarcz.htm. Opis jest zgodny z tym, który został zamieszczony w MiM nr 3/93.

Armia Krasnoludów Złotobrodych

Artur Szyndler junior zwany u nas Never postanowił wnieść kolejną cegiełkę do odbudowującego się świata Kryształów Czasu. Oto jego wizja krasnaludzkich wojowników całkowicie zaakceptowana przez Artura Szyndlera seniora.


Broń i przedmioty Elfów

Długie elfie życie umożliwia rzemieślnikom tej rasy tworzenie przedmiotów niezwykłej jakości i urody. Większość produktów wychodzących spod ich rąk to przepiękne dzieła sztuki, które jednocześnie można używać na codzień bez obaw o uszkodzenie lub zniszczenie.


Broń i przedmioty Hobbitów

Tak jak nikt nie spodziewa się Hiszpańskiej Inkwizycji tak niewielu spodziewa się, że hobbity potrafią zrobić coś bardziej przydatnego ponad obiad. Oczywiście są w błędzie, ponieważ to nie krasnoludy szyją hobbitom ubrania, zaś orkowie nie strugają im proc.


Broń i przedmioty Olbrzymów

Może i olbrzymy nie są nadmiernie zręczni, ale na przestrzeni wieków musiały opracować metody tworzenia przedmiotów dostosowanych do swojej wagi i wzrostu. Wychodzace spod ich rąk przedmioty nie są dziełami sztuk, ale spełniają z nawiązką nałożone na nie wymagania. 

Oto kilka z nich.


Broń i przedmioty Orków

Broń i przedmioty Orków


Broń i przedmioty Reptilonów

Reptilioni są najdłużej żyjącą rasą na Orchii. Już w starożytnych czasach ich imperia budziły tak trwogę jak i podziw. Większa część dokonań Reptilionów została jednak utracona na przestrzeni wieków. Szczęśliwie wiele informacji przetrwało w pamięci najstarszych przedstawicieli tej rasy oraz w zachowanych, często kamiennych lub wykonanych w mithrilu, księgach i tablicach.



Broń rasowa - Krasnoludy

Krasnoludy znane są nie tylko z mocnych głów i biegłości w obróbce nawet najtwardszej skały, ale także z tworzenia niezywkle poręcznych i wytrzymałych przedmiotów. W zależności od miasta, z którego pochodzą, użytego materiału, sposobu produkcji jak i zdolności tworzącego je krasnoluda posiadają niezwykłe cechy.

Poniższy artykuł przybliża specyfikę przedmiotów produkowanych przez Krasnoludy.

Tekst: mordimer00

Obróbka: Ghasta


Modyfikacja zasad walki KC


walka

Prowadzenie starć w Kryształach Czasu nie jest idealne i zgodzi się ze mną właściwie każdy kto chciał w pełni zastosować proponowane przez system rozwiązania podczas sesji. Walka sprawia wiele kłopotów tak graczom jak i mistrzom gry niezależnie od doświadczenia w prowadzeniu systemu. Proponuje jej przebudowanie, kompleksowo i od podstaw. Poniższy artykuł zawiera modyfikacje walki wręcz jak i walki magicznej. Opisane rozwiązania dla wielu mogą być nie do przyjęcia lub nawet całkowicie niegrywane jednak według mnie w porównaniu ze zwykłym zasadami znanymi nam z oryginału przyspieszają i urealniają starcia bez wprowadzania nadmiernej komplikacji.
Głównym ograniczeniem jakie nałożyłem na siebie przy tworzeniu tych zasad było nie zmienianie mechanizmu ustalania cech postaci (cech główny, biegłości, umiejętności) tylko wykorzystanie ich w inny sposób. Druga sprawa to sprowadzenie walki do porównania rzeczywistych umiejętności walczących stron, a nie do tego iż ktoś zdobył magiczny pancerz płytowy dający mu tak ogromną obronę że nikt nie był zdolny go trafić.



Nadziakiem go!

Ze względu na występujące braki w broni proponuje dodanie 3 broni do używanego ogólnie ich zestawiania. Są to gizarma i  dwa rodzaje nadziaków (młotów bojowych).

Poniżej proponowane charakterystyki oraz krótkie opisy


Nowa tabela broni
walka

Wprowadzony w systemie KC system biegłości jest niezwykłym rozwiązaniem. Urealnia rozgrywkę i umożliwia dopasowanie postaci pod preferencje gracza. W efekcie każdy podczas walki będzie używał broni, w której szkolił się przez lata. Nie od dziś wiadomo, że postać świetnie walcząca cepem bojowym nie musi potrafić zadać równie niebezpiecznego ciosu mieczem. 

Osobiście nigdy nie lubiłem Warhamera czy AD&D za spłaszczenie tej części mechanik poprzez wprowadzenie jednej cechy odpowiedzialnej za walkę dowolnym typem broni.  Tutaj Kryształy Czasu zawsze miały przewagę.


Proce w KC
Vademecum Walki - Alternatywne zasady użycia procy w Kryształach Czasu.

Rozważania na temat broni strzeleckiej w RPG. Część I. Łuk
Machanie mieczem czy innym żelastwem to na pewno niezła frajda w grach RPG i nie tylko. Używanie broni strzeleckiej nierzadko schodzi na drugi plan podczas sesji. Może warto się zastanowić, czy to aby nasze podejście jest niewłaściwe i niekoniecznie sztywno należy polegać na zasadach w podręcznikach. Podejmuję taką próbę w niniejszym artykule, którego pierwszą część poświęciłem łukom. Ten tekst jest raczej subiektywnym "złotym środkiem" wypracowanym podczas prowadzenia sesji systemów fantasy; próbą zasugerowania w logiczny i realistyczny sposób jak zmodyfikować zasady nie tracąc tempa rozgrywki. Wnioski wyciągniecie sami.

Spis dodatkowych materiałów na zbroje i broń tylko dla Mg
Pomysł jak ubogacić standardowe zbroje i bronie.

Surbadok - narodowa broń Malauków

Malauki posiadają naturale przewagi nad innymi rasami jakimi są nie tylko siła i wzrost, ale także dodatkowa para rąk. Na przestrzeni wieków zbrojmistrzowie olbrzymów stworzyli broń pozwalającą to wykorzystać.



Sztuka wojenna

Ten artukuł jest własnością nieoficjalnego klubu Gier RPG, wszelkie kopiowanie fragmentów lub całości grozi poważnymi konsekwencjami:-))

 

 


Toporomiecz - legendarna broń

Legendarna broń reptilionów została opisna i ujawniona.


VADEMECUM WALKI - część 1
Nowe podejście do żywotności: samozdrowienie, obrażenia psychiczne i fizyczne, obrażenia głębokie i powierzchowne, obrażenia poważne, oparzenia, blizny i ubytki prezencji, selektywny atak, walka z nadnaturalnie wielkimi przeciwnikami.
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
72485 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
22740 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
19559 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
18378 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
18070 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
16789 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15910 arikar
01.03.2009 16:48
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
15577 venar
30.04.2009 11:58
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
15315 leobardis
11.11.2008 18:01
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
14599 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
14437 ghasta
30.07.2011 10:22
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
14370 leobardis
11.11.2008 18:09
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
14184 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
13961 avnar
22.06.2009 15:08
» Bractwo Klingi Duszy
On: BRACTWA WYSTEPUJĄCE W ŚWIECIE KC
13483 czegoj
28.04.2009 15:18
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

8art
21-08-2018 13:49
Uproszczony traveller. Rzucasz 2k6 dodajesz umiejke przeciw stopniowi trudnosci

Araven
21-08-2018 13:27
Super by było. Mechanika jest podobna do jakiejś istniejącej?

8art
21-08-2018 13:19
Nie mam jej w formie cyfrowej, ale poproszę Nicka o kopię w Wordzie. Ewentualnie mogę porobić skany (to zaldwie kilkanaście stron indie rpg)

Araven
21-08-2018 12:54
A możesz mi udostępnić tą autorkę do poczytania?

8art
21-08-2018 12:42
W autorke fantasy, ale jest bardzo spoko

Suriel
21-08-2018 09:37
To zależy ile ona ma lat. Pfft

Keth
20-08-2018 22:53
A Ty się nie chichraj, tylko pisz, czy Abdel bierze tę kordolaminę?

Suriel
20-08-2018 22:45
Grin

Keth
20-08-2018 21:51
Nie chce się przyznać, więc na pewno znowu jakieś świństwa!

Suriel
20-08-2018 21:35
8art a w co grasz?

Keth
20-08-2018 21:14
Widzieliście może ilustracje Denisa Gordeeva do Wiedźmina?

8art
20-08-2018 20:54
Sorry, dzis nic nie napisze. Zawalony robota bylem, a teraz sesja live

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[6721]
czegoj[4540]
8art[3040]
dretch[2954]
koszal[2807]

Ostatnia aktualizacja
Oggy
8art
czegoj
Sigil
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką