12.12.2017 01:52:57
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Patronaty elementaln...
Karaluchy z Borki
Wielkie Pianalia
Kulty Ciemności w Dr...
ANSUMO - Ludzie z Me...
Elfy Żałobne
Perpignan
Czwarta edycja na Po...
Rytuały czarowników
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Chowańce Czarowników
DeG - mapy
Gry paragrafowe
DE - Tworzenie Postaci
Relacja z testów gru...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Bardzo dobre pytanie i...
Czy coś jeszcze się dz...
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Grałem z komórki i nie...
Artykuły
Raczej właśnie poszuku...
Dziękuję za pochlebne ...
Niezły materiał. Całki...
Ciekawa wada. Rozumiem...
Suriel brawo za kawał ...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » ALMANACH MISTRZA GRY » A teraz coś dla prawdziwych fanatyków czarowania
A teraz coś dla prawdziwych fanatyków czarowania
Magiczne inkantacje

A z czym to się je? Tak więc do rzucania czarów nie potreba już tylko powiedzieć - ,, rzucam ... ''

Aby czar działał poprawnie dawał chciane skutki potrzebna jest specjalna inkantacja słowna czyli zbiór słów które uwolnią energię magiczną z czarodzieja . Jak to zrobić? Jak dobierać słowa do konkretnego czaru? Już panowie Waszmościowie tłumaczę. Otóż każdy czar ma swoją nazwę ...

Czyż nie? Tak więc najczęściej aby rzucić prosty czar należy wypowiedzieć słowa związane z jego nazwą, np.: Bagienne ogniki - sawn'the f'rtie - i po kłopocie. Jest jednak gorzej, jeżeli chodzi o czary bardziej skomplikowane, np. czary bojowe: jeśli chcemy aby ognista kula trafiła trolla to powiemy: f'trie ta'nge troll'a'mal - to jest nieco trudniejsze. Podobnie jest zresztą jeżeli chcemy rzucić czar skomplikowany, wysokiego poziomu, to należy opisać czynność jaką ma wykonać ten czar, w jaki sposób, jak mocno, gdzie, w kogo - a nie przetłumaczyć jego nazwę.

Oczywiście jeśli wypowiemy nazwę takiego czaru, to on zadziała, ale jaki słaby będzie efekt ?

Poniżej przedstawiam listę przetłumaczonych słów na jezyk magiczny. Na pewno jest on niepełny, jest w nim kilka błędów ( niektóre słowa mogą się powtarzać ale to jest 1 edycja : )
silenti'm - cisza
h'man - człowiek
arboris - drzewo
bi's - dwa razy
ga - iść , poruszać się
quam m'lti - ile
m'eduhal - metal
in - na
exce'd - odejdź
decedere ex vita - odpędzenie , odesłanie
f'rtie - ogień
pers'na - osobę
dev're - poświęć
(...)'m'teria - przedmiot , (...) - to oznacza część wyrazu charakterystyczną dla danego przedmiotu
m'ove - przesuń
e'me - przyjdź
vocáre - przywołaj ( coś np. stwora )
sem'l - raz
inci'p - rozpocznij
cogno-scerte - rozpoznaj
i'ce - rzuć cubitum in somnum ire - sen (przywołanie snu)
str'ng - silny, siła , moc , wytrzymałość , energia
crea - stwórz, wywołaj ( iluzję , panikę )
la'ux - światło
h'oc - teraz
ta'nge - traf (w coś)
vos - was
aqua - woda
cl'aude - zamknij
o'peneth - otwórz np. drzwi
imm'ore - zapomnij
devast - zniszcz, rozproszyć
( ....)'a'mal - zwierzę - tłum. - (...) oznacza cześć wyrazu charakterystyczna dla danego zwierzęcia
wl'ur - ściana , mur
me'he'ny - my , nas
aerthe'o -ziemia, piasek , pył , brud
vio'ande - wiatr , wiać
ble'ide - broń ( ręczna )
flo'a'he - leć , latać, unieść się
rei'sn - deszcz ,grad
est - być, stać się ( czymś ), przybrać inny wygląd
h'den - ukryć się
hoel'det - trzymać
frion'de -przyjaciel
ene'mae - wróg
cve'an - jaskinia , dziura , otwór
clath'ien - ubiór
dun'l'dar - ciemność
hmae'eorle -chmura , mgła
is'ced - lód , zimno
hat'akte - atakować
ron'fend - bronić , ochraniać , zabezpieczać
temp'oer -czas
mise'treum - nieszczęście
life'vi'tae - życie
mor'ria - śmierć , uschnięcie
gre'awth - rosnąć
her'mae - ból
(...)'piart'bod - część ciała
me'ma'ento - ostrzegać
brie'amst - most
mael'tume - dużo , duży , wielki
feav'lit - mało , mały
nea'vise - okręt , statek, łódź
ni'hile - nic
who'ale - całość, wszystko
te'ah - tak
ni'el - nie
ome'ane - wróżba , znak
breawe'amte - odwaga , odważny
ref'starh - strach , panika
woo'dre'no - drewno
walf-ere - dobro
vile'ewe - zło, przekleństwo , zakląć czarem
bur'spa'ne - spalić ( coś ) , płonąć
bu'ln - budynek ( wskazany )
kan'rk - kamień , skała
pai'wri - pisać
re'tae - czytać
freste'inhe - las
sawn'the -
neis'neth - dźwięk , hałas , grzmot
eith'ne - ciepło
goth'strnh - wzmacniać np. drzwi
cle'avare -mądrość , rozum, umysł
pes'tyd - głupota , obłęd
he'ale - leczyć , uzdrawiać
we'unde - rana
pois'eve - trucizna
rel'ukt'snes - niechęć , nienawiść
eure -aura , strefa
het'der - uderzyć ( w cos)
fe'urie - furia
bet'waen - pomiędzy
rev'vi'tae - ożywić
go'aven - oddać , przekazać coś komuś
ar'rew - strzała , bełt
ex'pald - wybuch
r'ray - promień
be'est - zatrzymać powstrzymać , unieruchomić , spętać
chan'gee - zamienić , zmienić
bh'all - demon
he'alve - pomoc , pomagać
re'apid - przejście , portal , tunel , teleportacja
smo'age - dym
udr'he - pod czymś
stub'aue - zgasić
en'vil'tae - zniknąć , niewidzialność
eir're - powietrze
spin'e - kolec , cierń , ranić
heat'chae - oszukać , zdezorientować , omamić , iluzja , halucynacja, zniwelować
ske'tnae - szkielet
ins'pac - kontrolować
great'hare - powiększyć, rozszerzyć

Podobny sposób ubarwianie sesji czarującym
Komentarze
#1 | Hans696 dnia 23.02.2009 22:08:15
Pomysł bardzo ciekawy. Jedną mam uwagę: dla sprawniejszego operowania tym słowniczkiem wypadałoby najpierw wprowadzić wyraz po polsku, a potem podać jego tłumaczenie. Plus oczywiście wszystko alfabetycznie posortować.
#2 | Mrufon dnia 19.12.2009 18:35:26
Dużo pracy w to włożyłeś, ale moim zdaniem zupełnie niepraktyczne.
#3 | Procjon dnia 24.09.2012 12:54:17
Gdybyś jeszcze dodał spis gestów...
#4 | koszal dnia 28.09.2012 09:32:02
Kiedyś wprowadziłem coś podobnego, choć na nieco innej zasadzie. W praktyce słowa inkantacji sprawiają dużo przyjemności na sesji i robią dobrą robotę ponieważ m.in gracze nie będący powiązani z profesją magiczną (jak barbarzyńca w drużynie) nie reagują zawczasu na rzucone przez innego gracza zdanie: "rzucam, przywołuję ...", co sprawia, ze ich reakcje bywają naturalniejsze i ciekawsze.
Mógłbym się tu szerzej rozpisać na temat moich zmian technicznych/ mechanicznych na sesji w kwestii rzucania czarów, ale za dużo bym chyba przymarudził Wink
#5 | Tan Darugar Gladiator dnia 29.04.2015 19:11:29
Może nie jest praktyczne podczas sesji dla graczy (jako dodatek podczas czarowania) ale dla MG pole do popisu. Przypuśćmy, że przygotuje on liścik czy zapisaną na jakimś przedmiocie (lub kilku aby ułożyć hasło/podpowiedź) informację, a gracze w oparciu o tenże słownik niech odgadną treść....zapewniam, wiele satysfakcji podczas sesji Smile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 14% [1 głos]
Bardzo dobre Bardzo dobre 57% [4 głosy]
Dobre Dobre 29% [2 głosy]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
70702 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
21243 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18334 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17301 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
16774 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
15304 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15266 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14454 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13740 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13543 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13458 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
13211 ghasta
30.07.2011 10:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13160 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12762 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12465 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

dretch
11-12-2017 21:18
ja tez bede pisal jutro :/

8art
11-12-2017 18:13
Bede pisal chyba dopiero jutro

czegoj
11-12-2017 09:33
Przy edycji artu masz znaczek wstaw nową tabelę.

Keth
10-12-2017 23:59
Ktoś przypomni jak się wstawiało tabelki do artykułów?

Suriel
10-12-2017 21:51
I bynajmniej nie chodziło mi tu o sprawę ufo i przypadek szanownego kolegi Koszala...

Suriel
10-12-2017 21:49
Raczej zwyczajne zbyt grube paluchy względem klawiatury komóry, i moje niedbalstowo, gbyby nie to byłby już w kosmosie... Pfft

8art
10-12-2017 12:47
Chyba tu jakieś głęboko ukryte traumy polonisty wychodzą...

Suriel
10-12-2017 02:51
Czarowników. Czasowniki są zbyt niebezpieczne same w sobie....

Sigil
09-12-2017 22:55
A rzeczowników? Ciekawe, czy one też mają chowańce...

Suriel
09-12-2017 21:10
Zawsze mi sie wydawało że chowance czasowników to monety których zawsze twierdzą że nie mają.

Sigil
09-12-2017 19:04
Mam nadzieję, że Wam się spodoba!

Sigil
09-12-2017 19:04
Keth i TTA zrobiłem materiał o chowańcach. Informacja o nim znajduje się w dziale DE.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5455]
czegoj[3595]
8art[2458]
koszal[2252]
Treant[2104]

Ostatnia aktualizacja
Sigil
czegoj
dretch
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką