25.06.2017 03:51:08
Nawigacja
浩LAZNE KR粌ESTWA
Wst瘼niak
Podr璚zniki, zasady oraz recenzje
Opis 鈍iata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obie篡鈍iata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum 疾laznych Kr鏊estw
Dzia PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w 鈍iecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podr璚znik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artyku造
Kubo - prawdziwy bard
Orchia雟kie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Uroki ksi篹ycowe
Rawenna i Asmodeusz
Nowe oblicze Sharami
Sztuki walki DE
Szeptucha
ANHMIR -TORNT - G鏎a...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Prawa Kata雟kie
Krakow;]
Gry komputerowe
Ciekawe filmy
DeG - lu幡a dyskusja
Najciekawsze tematy
Brak temat闚 na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Przeszed貫m ca這嗆 i g...
A ja olalem bab i sko...
Ju poprawione, dzi瘯i...
No i masz, stra積icy m...
Nocai po Praskich park...
Artyku造
Venar a czy nie ma w a...
Tak - jestem pewien, ...
A ja mog;) Co do ...
安ietne i barwne opisy...
Niestety edytowa nie ...
Galeria
Zgadzam si z Nantarem...
Uwa瘸m 瞠 pe軟y opis c...
Ikonki zast瘼uj帷e np....
Tak zupe軟ie w ramach ...
Czyli czer i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba cz窷 b喚d闚...
Paragraf 82 brak linka...
Te kt鏎e wy豉pa貫m, 瞠...
Podam wieczorem jak b...
Mo瞠 te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artyku造 » MAGIA » Nowe rozwi您anie dla kap豉na i paladyna
Nowe rozwi您anie dla kap豉na i paladyna
Materia zosta nades豉ny przez u篡tkownika naszego portalu.

Nowe zasady korzystania z mocy magicznych Dla kap豉n闚 i paladyn闚 Zanim zajmiemy si stron czysto mechaniczn nowych rozwi您a nale篡 odpowiedzie sobie na kilka, wydawa這by si banalnych, pyta. Kim瞠 jest ten odziany w kaptur staruszek, ta ubrana na bia這 kobieta czy te m篹czyzna z no瞠m nad nagim cia貫m kobiety bynajmniej nie my郵帷ym o wyrafinowanym seksie ? Jak to si dzieje, 瞠 na jego s這wa rany si zabli幡iaj, serca nape軟iaj si otuch a biesy z otch豉ni obracaj si w proch? Odpowiedz jest prosta: to Kap豉n, s逝ga bo篡 kt鏎y obdarzony 豉sk swego b鏀twa wykonuje powierzon mu misj. A kim瞠 by豚y 闚 kap豉n bez swojego boga ? Nikim. Ca豉 moc pochodzi od boga i przez boga mo瞠 zosta odebrana. Ale po co ja to m闚i, przecie to oczywiste, tylko dla czego zasady temu zaprzeczaj ? Wed逝g nich moc kap豉na jest jak ciep貫 bu貫czki, wystarczy mie pieni康ze, kupi kilka PM tu, zw鎩 z czarem tam i w og鏊e mie b鏀two w dup..e. A oto proponowane przeze mnie zasady, warto軼i liczbowe zale積e s przede wszystkim od hojno軼i MG, podane poni瞠j s proponowane przeze mnie. Kap豉n modli si o moc bosk a nie rzuca czary jak mag, wi璚 rzut wykonuje si na Wiar a nie UM. (trudniejsze a kto powiedzia, 瞠 droga Pana jest prosta ?!) Jako 瞠 jest to modlitwa, nie ma znaczenia ograniczenie ze zbroi / tarczy, nadal jednak wymagane jest posiadanie symbolu b鏀twa aczkolwiek nie trzeba go kurczowo trzyma w r瘯ach. Kap豉n nie kupuje PM jak mag !! To jest moim zdaniem NAJWI艼SZY b陰d starych zasad, bo jak mo積a kupczy moc bosk ?!?. Kap豉n zdobywa PM od boga, nie magazynuje ich w 瘸dnym amulecie (kolejna bzdura). Moc ta pozostaje u boga (bo kt鏎e b鏀two od tak dawa這 by swoj moc byle 鄉iertelnikowi) i jest wykorzystywana w momencie modlitwy. Kap豉ni nie mog wymienia si PM, po篡cza itp. Chocia 豉skawy MG mo瞠 uzna modlitw b豉galn innego kap豉na o wspomo瞠nie moc innego kap豉na (tylko w obr瑿ie tej samej religii) jednak瞠 nie powinna by to wysoka liczba (np. do 15 PM i do 50 gdy modli si du瘸 grupa kap豉n闚). W skr鏂ie: Rzucanie czaru na % WI (Ograniczenia nie maj wp造wu), PM s w posiadaniu boga, a nie BG. PM i ich zdobycie Ka盥y kap豉n zaczyna z warto軼i startow np. 50-100 PM, jak zatem zdoby wi璚ej ? Ano tak jak powinno to wygl康a, czyli przez s逝瘺 bogu. Zas逝gi dla wiary itp. Pod spodem wylicz kilka podstawowych sposob闚 otrzymywania 豉ski boga: zdobycie nowego wyznawcy (chyba najtrudniejsze :) i dlatego wysoko premiowane - ok. 50 PM krzewienie wiary zar闚no w鈔鏚 wyznawc闚 jak i innowierc闚 (nawet je郵i bezskuteczne ale gorliwe) od 10 do 30 PM wykonanie powierzonego przez zakon zadania ( w zale積o軼i od misji) od 50 do 100 i wi璚ej wykonywanie codziennych powinno軼i kap豉雟kich (modlitwy poranne itp.) ok. 5 PM / dzie (-5 PM za brak, ew. w przypadku uzasadnionej niemo磧iwo軼i - bez neg. efekt闚, co wredniejsi MG mog za膨da rzut na Zauwa瞠nie czy b鏬 zwr鏂i uwag na to 瞠 dany kap豉n po mimo ch璚i nie jest w stanie dope軟i swych obowi您k闚 i nie ukarz kap豉na) obrona wiary - od 10 do 30 PM sk豉danie ofiary, przeprowadzanie ceremonia逝 - ok. 30 PM inne - w zale積o軼i od etosu b鏀twa i humoru MG - od 1 PM U paladyn闚 sprawa b璠zie si mia豉 troszk inaczej, a to dla tego, 瞠 paladyn to rodzaj wojowniczego kap豉na, kt鏎y nie tyle co krzewi wiar co ma za zadanie j ochrania. Chocia nic nie stoi na przeszkodzie w zastosowaniu powy窺zych zasad, to my郵 瞠 paladyn b璠zie g堯wnie zdobywa PM w poni窺zy spos鏏: za obron wiary - 10 do 30 PM ochrona wyznawc闚 5 - 10 PM z wyznawc, 10 - 20 PM za kleryka ochrona innowierc闚 ( w przypadku wyj徠kowo dobrych b鏀tw, np. Graam, Arianna, punkty te dostaje si nawet za innowierc闚 wrogiego danej wierze boga) 1-5 PM ochrona maj徠ku 鈍i徠ynni, zakonu itp. - 10-30PM ustanawianie prawa, 豉du itp. - 10 - 50 PM za walk z wszelkimi biesami i innym ew. z造mi istotami - 5 (za byle chuchro) do 100 PM (i wi璚ej za pot篹ne demony i martwiaki 9 typu) ( nie wlicza si tu pomocy zaprzyja幡ionego czarnoksi篹nika kt鏎y co chwila tworzy matwiaka aby wspom鏂 koleg paladyna :) paladyn nie otrzymuje ujemnych PM za brak modlitw, za to otrzymuje ujemne punkty za ucieczk z pola walki (nie chodzi tu o nieudany rzut na odp. 2, a o ucieczk z w豉snej woli) - 10 PM i -5 PM za ka盥ego wyznawc kt鏎y zginie z tego powodu (Wredni MG mog zadecydowa nawet o popadni璚ie w nie 豉sk za taki haniebny czyn) za nie dopuszczenie do z貫go czynu (np. morderstwa, nekromackich praktyk martwiaczych i inne ci篹sze przest瘼stwa) od. 5 - 20 PM (fanatycy mog otrzymywa te punkty x2, ale oznacza to czepianie si o wszystko co nie zgodne z jego etosem (cz瘰to bardzo szorstkim :) ALE fanatyk taki b璠zie otrzymywa kary (w podobnej ilo軼i PM) za ka盥e "przymkni璚ie oka" inne (o kt鏎ych zapomnia貫m i te za kt鏎e 豉skawy MG chce wynagrodzi gracza) od 1 PM Zasady te s w豉軼iwie banalne, a opr鏂z rozstrzygni璚ia kwestii praw bog闚, pozwol one lepiej i wyra幡iej gra tymi kastami. 砰cz mi貫j zabawy i przychylno軼i bog闚. Aneks Do zastosowania przez wszystkich tych kt鏎zy maj ju dosy mag闚 rzucaj帷ych czary jak z karabinu (nie wspominaj帷 ju o magach-zab鎩cach :) czyli 1 czar za 50 -100 UM + 1/co 50 UM powy瞠j 100 (analogicznie dla kap豉n闚, z tym 瞠 UM = WI je郵i kto gra na naszych zasadach). Odpoczynek po czarze po staremu. Pozwoli to znacznie ograniczy samowole mag闚 i uwydatni wyra幡iej moc maga od jego UM, a nie od Szybko軼i (jak wspomniany na pocz徠ku przyk豉d maga-zab鎩cy
Komentarze
#1 | Hans696 dnia 24.02.2009 10:35:17
Ciesz si 瞠 pr鏏owa貫 znale潭 jak捷 alternatyw do obecnie dzia豉j帷ego systemu - jestem zwolennikiem zmian w tym temacie. Niestety powy窺zy system jest nie tylko ca趾owicie oderwany od pozosta造ch profesji i ma這 uniwersalny to jeszcze wydaj si s豉bo przemy郵any. Dlaczego?

Po pierwsze: Co b璠zie gdy mam kap豉na-maga? Powinien mie medalion czy nie? Mo瞠 rzuca czary maga z wymodlonych PM czy nie?

Po drugie: Co w takim razie z astrologiem i druidem? Te musz si modli codziennie 瞠by nie traci PM? Wiesz to jest jedna kasta - powinna wsp馧dzieli sposoby rzucania czar闚 jak i zdobywania PM.

Po trzecie: Mechanizm WI oraz ZW polega na tym, 瞠 udany rzut na WI oznacza poprawnie wykonan modlitw, a dopiero udany rzut na ZW powoduj "podpi璚ie" si do mocy danego b鏀twa. Zgodnie z zasadami 瞠by taki Tw鎩 kap豉n m鏬 korzysta z magazynu PM jakim jest jego b鏬, rzut na ZW jest konieczny, a to ju jest przecie przemiana p馧boska. Brn帷 dalej, co w takim razie z p馧bogami??

Ogranicz si do tych trzech punkt闚 cho m鏬豚ym wymieni jeszcze wiele.

Wdra瘸j帷 swoje rozwi您ania musisz pami皻a o ich wp造wie na wszystkie profesje. Pami皻aj te, 瞠 w naszym gronie temat zmian w PM ju istnieje na forum.

Nie chc Cie zniech璚a do pracy nad tym tematem – wiem, 瞠 ba豉gan wprowadzony przez Szyndlera i jego usilna pr鏏a sp造cenia/uproszczenia wszystkich profesji zwi您anych z czarowaniem wymaga drastycznych zmian. Chc jedynie u鈍iadomi, 瞠 system kt鏎y zaprezentowa貫 jest ma陰, samodzieln wysepk gdzie bardzo daleko od ca貫j reszty 鈍iata. Na tej wyspie istniej tylko kap豉ni.

A to nie wystarczy.
#2 | Treant dnia 24.02.2009 10:46:56
Nie rozumiem aneksu na ko鎍u artyku逝. Co masz na my郵i pisz帷 o magach rzucaj帷ych czary jak z KM? Bo ja nie spotka貫m si z 瘸dnym, kt鏎y w trakcie 10 sekund rzuca wi璚ej ni 2 czary. Zosta貫 ju skierowany do w徠ku po鈍i璚onego PM - tam znajdziesz przyczyny szastania nim i propozycje rozwi您ania tego problemu przez MG, bez 瘸dnej dodatkowej ingerencji w mechanik.
#3 | venar dnia 25.02.2009 08:40:04
No c騜, w moim odczuciu magia na Orchii i moc boska to dwie r騜ne rzeczy. Od tego w豉郾ie jest WI i ZW w przypadku p馧boga (przemiany) czy te sam kap豉n, kt鏎y dzi瘯i tym elementom mo瞠 pr鏏owa pomocy od swojego b鏀twa. Udana modlitwa i pozytywne zauwa瞠nie przez b鏀two mo瞠 skutkowa nie tylko wizj w rozwi您aniu problemu. Kap豉n Gothmeda dla przyk豉du, dzi瘯i 豉skawo軼i swojego b鏀twa (czyt.MG Wink) mo瞠 wywo豉 sztorm czy inny kataklizm czego nie zrobi豚y za pomoc czaru. Tutaj zostawi豚ym to tak jak jest, zreszt pojawi si na forum ju ten temat i by豉 mowa o Punktach ζski, poza sam magi. Poza tym gdyby si na to zgodzi na Twoj propozycj to kap豉n by豚y poszkodowany w stosunku do czarodzieja i to znacz帷o. Wsp馧czynnik WI ro郾ie wolniej od UM i ma ni窺ze przyrosty startowe. A to ma wp造w na antyodporno嗆, wspomnian cz瘰totliwo嗆 rzucania czar闚 itd. Poza tym, czary musia造by zosta totalnie przerobione...
Podsumowuj帷, nie podpisuj si pod tym artyku貫m i podzielam zdanie Hansa i Treanta
#4 | tzeentch dnia 05.07.2011 13:37:48
Tak sobie poczytalem i calkiem ciekawy pomysl.
co do zarzutow Hansa
1 ) jesli jestes magiem i kaplanem to rzucasz 2 calkowicie osobne zestawy czarow nie majacych ze soba nic wspolnego - wiec 2 osobne zestawy wspolczynnikow i inny sposob czerpania mocy
2 ) jak dla mnie astrolog jako profesja jest nieporozumieniem i powinien wyladowac w zestawie zawodow, za to druid - jak najbardziej jak kaplan (natury)
3 ) zgadza sie, ze WI to technika/wiedza o teologii - ale mozna czary kaplanskie rozpatrywac inaczej - kaplan nie musi za kazdym razem kontaktowac sie bezposrednio z bogiem. Wystarczy, ze wie jak (czyli WI) spozytkowac moc, ktora bog mu udzielil wczesniej - w taki przypadku kazdy kaplan przez wejsciem na np 1POZ przechodzilby ceremonie, ktora pozwalalaby mu korzystac z tej mocy w przyszlosci (umiejetnosc stala, ktora moznaby jednak stracic w wypadku udanego rzutu na ZW w przypadku dzialan niezgodnych z etosem)

@venar - dlatego kaplani mieliby mniej sztywno ograniczone czary. Mogliby wymodlic dodatkowe efekty, ktorych nie ma w opisie. Ale wtedy faktycznie osobno WI i ZW.
Dodaj komentarz
Zaloguj si, aby m鏂 doda komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani u篡tkownicy mog ocenia zawarto嗆 strony
Zaloguj si lub zarejestruj, 瞠by m鏂 zag這sowa.

安ietne! 安ietne! 0% [0 g這s闚]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 g這s闚]
Dobre Dobre 0% [0 g這s闚]
字ednie 字ednie 50% [1 g這s]
S豉be S豉be 50% [1 g這s]
Popularne Artyku造
  Artyku Czyta Dodany przez
» IK - tworzenie i rozw鎩 postaci
On: 浩LAZNE KR粌ESTWA
69027 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wyb鏎 rasy i p販i
On: TWORZENIE POSTACI
20043 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - obja郾ienia i mo磧iwo軼i rzucania oraz spis czar闚
On: MAGIA
17316 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16424 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryszta堯w Czasu
On: LEGENDA KRYSZTA紟 CZASU
15612 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
14767 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta 皋軟ierska
On: PROFESJE
13772 leobardis
11.11.2008 18:01
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
13751 venar
16.02.2009 14:27
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
12855 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Z這dziejska
On: PROFESJE
12838 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
12485 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis 鈍iata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTA紟 CZASU
12154 leobardis
12.12.2008 13:17
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12123 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
11987 avnar
22.06.2009 15:08
» Do鈍iadczenie - PD
On: PODR犴ZNIK GRACZA
11913 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa u篡tkownika

Has這



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj si

Nie mo瞠sz si zalogowa?
Popro o nowe has這
Shoutbox
Musisz zalogowa si, aby m鏂 doda wiadomo嗆.

Suriel
24-06-2017 15:37
My郵 ze zeby prawa by造 z貫 to musza zawiera kazdy z tych element闚 kt鏎e zosta造 wymienione.

maciej
24-06-2017 10:43
mo瞠 tu chodzi o kary wymierzane wg kodeksu,wszak praworz康ny dobry nie b璠zie okrutnikiem a z造 juz owszem

Suriel
23-06-2017 17:08
To wtedy niktnie bylby zadowiliny i prawa na prawde bylyby z貫. Dobry pomysl Koszalu strzal w dziesi徠k. Cool

koszal
23-06-2017 12:45
W zasazie mogliby鄉y doj嗆 do porozumiemia gdyby ka盥y z nas wymy郵i po jednym prawie Smile

koszal
23-06-2017 12:44
Np z貫- poniewa bardzo zagmatwane i daj帷e r騜norodno嗆 interpretacji zale積 od zasobno軼i portfela. Takie nasze Smile

koszal
23-06-2017 12:43
Mo積aby to wyhrzeba, pami皻am jednak, 瞠 z貫 prawa dla niektr鏎ych mia造 znaczenie inne.

Suriel
22-06-2017 22:58
Kiepskie na pewno nie, b鏬 to nie p馧g這wek. No dobrze, przewa積ie nie bo po bogach chaosu mo積a si spodziewa wszystkiego. Prawa Katana dzia豉j jak grabie, czyli do siebie, do siebie...

Nanatar
22-06-2017 22:30
No tak my郵 瞠 z貫, to nie kiepskie tylko surowe. Faworyzowanie niekt鏎ych grup te s逝sznie

Suriel
22-06-2017 22:28
Mo瞠my pope軟i zbiorowego arta, dawno 瘸dnego nie napisem tom i wyposzczony...

mastug
22-06-2017 22:18
Prawa kata雟kiego to bym si na blach wyku Smile

Suriel
22-06-2017 21:49
Latow znale潭 przyk豉dy w prawach starozytnych lud闚.

Suriel
22-06-2017 21:48
Praworzadnosc to przestrzeganie praw natomiast zle prawa oznaczaja takie ktore faworyzuja pewna grup oraz te kt鏎e maja niewsp馧miernie surowe kary w stosunku do popelnionych czyn闚.

NickPage
Najcz窷ciej ogl康ane
deliad[4728]
czegoj[3117]
8art[2147]
koszal[1923]
Treant[1756]

Ostatnia aktualizacja
Suriel
deliad
Sigil
8art
dretch

Wszystkie NickPage
Rzu kostk