20.06.2018 02:08:49
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Czego akurat słuchacie?
Trochę RPG.. i kart
FUN
Lista kontaktowa
Tutaj możemy pisać c...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
O! Tu jest dopiero co ...
Nie będzie Księgi potw...
Kawał ciężkiej roboty!...
Jak widzę takie rzeczy...
BAZYL na Katana!dwd;
Artykuły
Wszystkie prace wrzuco...
Jaki wynik konkursu?
Ja proponuje inne rozw...
Jeśli trzeba, mogę prz...
Szkoda, że nie ma kciu...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » TWORZENIE POSTACI » Charakter Postaci
Charakter Postaci
CHARAKTER POSTACI

Jednym z tych czynników, które w największym stopniu ograniczają swobodę działania postaci jest jej charakter. Trudno sobie wyobrazić, żeby ktoś kto deklaruje poszanowanie dla prawa i miłość do swych bliźnich spędzał czas na gwałtach, rabunkach i puszczaniu wiosek z dymem. Z drugiej strony postać, określana przez gracza jako zła do szpiku kości i mająca wszelkie zasady w nosie lub innej części ciała raczej nie będzie skłonna do wspierania nieszczęsnych wdów i sierot. Tak więc przypisany postaci charakter w dość poważny sposób warunkuje jej zachowanie w trakcie gry. Przy jego wyborze gracz może kierować się wyobrażeniem o swej własnej osobie lub wizją roli jaką jego bohater ma spełniać w świecie gry, może podporządkować się wymogom, stawianym przez grupę, do której chce dołączyć bądź ograniczeniom, narzuconym przez scenariusz przygody, w której jego grupa będzie uczestniczyć. Bez względu na to, dlaczego wybierze taki a nie inny charakter, jego postać powinna przestrzegać związanych z nim zasad.
W Kryształach Czasu charakter postaci ma dwa aspekty. Pierwszy z nich to stosunek postaci do praw ludzkich i boskich, struktur społecznych i organizacji wszelkiego typu, natomiast drugi określa postać w najbardziej podstawowych kategoriach moralnych – w kategoriach dobra i zła.  Ramach obu tych aspektów wyróżnione zostały po trzy zasadniczo różne postawy: w pierwszym – praworządna, neutralna i chaotyczna, w drugim – dobra, neutralna i zła. Postawy należące do różnych aspektów łączone ze sobą w pary, tworząc pełny (w grze) charakter postaci. Takich kombinacji jest dziewięć i spośród nich gracz wybiera charakter  bohatera. Tak więc bohater może być: praworządny dobry (pr.dbr), praworządny neutralny (pr.ntr), praworządny zły (pr.zły), neutralny dobry (ntr.dbr.), neutralny neutralny (ntr.ntr.) neutralny zły (ntr.zły), chaotyczny dobry (cht.dbr.) chaotyczny neutralny (cht.ntr.) chaotyczny zły (cht.zły.).

ASPEKT SPOŁECZNO PRAWNY

Postawa praworządna – prawo, organizacje społeczne i polityczne, wreszcie społeczeństwo jako całość są dobrami nadrzędnymi i nienaruszalnymi. Postać praworządna uważa, że życie zarówno jednostek, jak i całych zbiorowości powinno podlegać ściśle sformułowanej i egzekwowanej regulacji prawnej, w związku z czym nigdy prawa dobrowolnie nie naruszy, aczkolwiek jest w stanie różnie je interpretować. Mimo, że jest ona ograniczona w działaniu, zasłaniając się prawem może robić praktycznie wszystko.
Postawa neutralna – postacie neutralne uważają, że powinna być zachowana równowaga między prawem i chaosem, że wszystkie sprawy świata i jego mieszkańców należy pozostawić ich naturalnemu biegowi. Opowiedzenie się po jednej ze skrajnych postaw, prawa bądź chaosu, jest dopuszczalne, a nawet konieczne wtedy, gdy zaistnieje realna groźba zakłócenia równowagi między tymi siłami.
Postawa chaotyczna – istoty chaotyczne nie uznają żadnych trwałych autorytetów, w postępowaniu kierują się potrzebą chwili, nie zważając na dalsze konsekwencje swych czynów dla otoczenia, a często również dla samych siebie. Dla postaci o takiej postawie życiowej najważniejsza jest ciągła zmiana sytuacji i otoczenia oraz nieustanny bunt przeciw temu, co na dłużej może ograniczyć jej swobodę.

ASPEKT MORALNY

Postawa dobra – postać o takiej postawie moralnej nigdy świadomie i bez bardzo dobrze uzasadnionej potrzeby nie wyrządzi krzywdy innym istotom. Wręcz przeciwnie – jej podstawowym dążeniem i największą życiową przyjemnością jest niesienie pomocy tym, którzy jej potrzebują. Nie oznacza to, iż jest zdeklarowanym pacyfistą, nigdy nie sięgającym po broń, gdyż mógłby kogoś skaleczyć. Jednym z jej podstawowych obowiązków jest walka z istotami złymi bądź czyniącymi zło, niszczenie ich i wszystkiego co się z nimi wiąże.
Postawa neutralna – postać o takich zapatrywaniach nie znosi, gdy w jej pobliżu otwarcie czynione jest zło, ale równie niechętnie odnosi się do przesadnego pomagania innym, szczególnie własnym kosztem.
Postawa zła – postać zła buduje swą potęgę kosztem innych, nie zaważając na nic i nikogo. W imię własnych celów gotowa jest dopuścić się każdej nieprawości, z sadystyczną przyjemnością zniszczyć każdego, kto stanie na jej drodze. Tego typu postacie często ukrywają swoją prawdziwą naturę, szczególnie w środowiskach, w których zło jest potępiane.

ASPEKT PRAWNO-MORALNY

Praworządny dobry (pr db) - uznaje prawo i nigdy nie czyni nikomu krzywdy.

Praworządny neutralny (pr ntr) - uznaje prawo i jego egzekwowanie uważa za najważniejsze; ulubiony charakter zdyscyplinowanych żołnierzy.

Praworządny zły (pr zły) - uznaje prawo, ale powinno przynosić mu korzyści; często zasłania się nim by moć być bezlitosnym, okrutnym, itp.

Neutralny dobry (ntr db) - nie popiera prawa, ale i nie lubi jego braku. W swym postępowaniu kieruje się tzw. wolą przeznaczenia (tak być musi), ale zawsze stara się pomóc, jeśli ktoś jest jest w potrzebie.

Neutralny neutralny (ntr ntr) - nie popiera prawa, ale i nie lubi jego braku. W swym postępowaniu kieruje się tzw. wolą przeznaczenia (tak być musi) i nie lubi mieszać się w sprawy związane z moralnością.

Neutralny zły (ntr zły) - nie popiera prawa, ale i nie lubi jego braku. W swym postępowaniu kieruje się tzw. wolą przeznaczenia (tak być musi) i nie zważając na nic kieruje się własnym interesem.

Chaotyczny dobry (cht db) - nie znosi monotonii i kieruje się zawsze potrzebą chwili. Mimo to na każdym kroku stara się okazywać dobro, aczkolwiek nie znosi robić tego w jeden sposób.

Chaotyczny neutralny (cht ntr) - nie znosi monotonii i kieruje się zawsze potrzebą chwili, a ponieważ nie zwraca zbytniej uwagi, na to co czyni (chyba, że zaczyna przesadzać), jest nieobliczalny.

Chaotyczny zły (cht zły) - nie znosi monotonii i kieruje się zawsze potrzebą chwili. Mimo to na każdym kroku stara się zadowalać siebie (swe zachcianki) i to bez względu na innych. Często wpada na wprost sadystyczne pomysły.


Postać bezwzględnie musi przestrzegać przyjętych zasad postępowania. Jeżeli gracz chce prowadzić postać niezgodnie z jej charakterem, MG ma prawo arbitralnie zakazać jej pewnych zachowań i uczynków, a jeśli gracz się upiera – upomnieć postać np. wyrzutami sumienia z powodu niewłaściwego uczynku, które sprawiają , że nie jest ona w stanie używac przez pewien czas swych nadprzyrodzonych zdolności. W krytycznych sytuacjach MG może zredukować punkty doświadczenia postaci do połowy, a nawet stwierdzić, że od tej chwili postać nie przyswaja (nie dostaje) nowego doświadczenia. Odzyskanie dawnego statusu, czyli uzyskanie przebaczenia od swego boga uwarunkowane jest uzyskaniem rozgrzeszenia od kapłanów i wypełnieniem nałożonej misji pokutnej.
Komentarze
#1 | Treant dnia 16.02.2009 17:55:43
Pamiętam jeszcze z moich początkowych doświadczeń jako gracza, że MG mieli również zestawienie wszystkich możliwych par charakterów wraz z ich charakterystykami. Gdybym gdzieś to znalazł, to dam znać.
#2 | venar dnia 16.02.2009 19:27:25
Tak, ale chyba nie do KC. Na pewno jest to zestawienie do AD ale z tego się orientuję to te aspekty się trochę różnią. Ale mogę się mylić Smile
#3 | Treant dnia 10.04.2009 11:00:51
Znalazłem to zestawienie i już wzbogacam artykuł.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
72038 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
22356 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
19289 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
18138 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
17751 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
16353 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15773 arikar
01.03.2009 16:48
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
15144 venar
30.04.2009 11:58
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
15127 leobardis
11.11.2008 18:01
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
14274 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
14234 ghasta
30.07.2011 10:22
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
14179 leobardis
11.11.2008 18:09
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13907 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
13698 avnar
22.06.2009 15:08
» Bractwo Klingi Duszy
On: BRACTWA WYSTEPUJĄCE W ŚWIECIE KC
13127 czegoj
28.04.2009 15:18
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
19-06-2018 19:13
No i w mordę jeża. .. krasnolud Dwa i pół gola strzellilismy a wygrali oni... nic z tego nie rozumiem. Idę na kielicha bimbru; bo się nie da... walnij

Suriel
19-06-2018 17:57
Kurde w złą stronę szczelaja Shock Ale spoko. Teraz zmienią strony i muszą tylko nadal w tą samą stronę walić.

Kargan
19-06-2018 17:31
Ciężarówka ? Pod bramą ? Muszę czasem trzymać gębę na kłódkę Pfft

koszal
19-06-2018 15:55
I przeraża mnie myśl, że jutro muszę wyjść na miasto. Tymczasem skutecznie nie sięgnę na szafę, gdzie inwazja spoczywa.

koszal
19-06-2018 15:54
Nie przeszło Czegoj Grin Tylko mam wyzwanie. Leżę uziemiony w domu, bo mi spadło cargo na nogę.

Suriel
19-06-2018 15:01
I mamy dla Ciebie prezent. Specjalnie z tego powdu zadzwonilismy gdzie trzeba i... Ta-Raaa! Chlopaki zagrają dla Ciebie mecz o 17. Fajnie, nie Wink

Araven
19-06-2018 14:41
Wszystkiego najlepszego Czegoju, dużo zdrowia, miłości i kasy z okazji urodzin. Smile

czegoj
19-06-2018 12:51
A za inwazję to skolko? Czy już Ci przeszło Koszal?

koszal
19-06-2018 12:38
Lipa z tymi clanbookami, jak to takie tanie Smile Trza poczekać, aż nabierze wartości.

Sigil
19-06-2018 11:47
Wysłałem Ci Koszal odpowiedź przez PW

koszal
19-06-2018 10:30
Dopiero dzisiaj żywym. Ciężki weekend,

Sigil
19-06-2018 10:08
Bo ja z zasady jestem MG przyjaznym dla graczy... Do czasu, aż nie zacznie się sesja... Pfft

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[6442]
czegoj[4320]
8art[2877]
dretch[2779]
koszal[2647]

Ostatnia aktualizacja
Oggy
8art
czegoj
Sigil
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką