19.04.2018 13:59:52
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
WoD - Dzieci Kaina
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Tutaj możemy pisać c...
Czego akurat słuchacie?
Historia Świata DrecarE
Generator mapy
Mechanika UFO-simple
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Ahahahah boskie :D :/cyk
Pięknie zrobiona kartk...
Hahaha! Podoba mi się ...
Wszystkiego najlepszeg...
"w szczególnosci zaś t...
Artykuły
Podoba mi się dla odmi...
Ja nie zabraniam nikom...
(znaczący uśmieszek) s...
Venar w kwestii zgodno...
Wizję społeczeństwa kr...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » DrecarE » Vilena - Dzieci Wody
Vilena - Dzieci Wody

 

VILENA - DZIECI WODY

 

 

 

Element: Woda, Duch;

Czarostwo: Elementalizm, Czary Łowieckie, Czary Uprawne, Runy;

Języki: Drecarski i Powszechny lub AjArdzki i Annana;

Status: 30

 

Schemat premii rasowych

 

SF Zw Odp Int Inu SW Per Aut Cha Energia Życie
+10 +20 +20 +10 +30 +20 +10 +10 +20 4 7

                   
                     

     Pochodzenie: Vilena pochodzą z Kontynentu Środka, gdzie większość z nich zamieszkuje do dziś. W początkach Drugiej Ery osiedlili się również w AjArd: na wybrzeżu i na wyspach Morza Wewnętrznego.

 

     Wygląd: Vilena są wysokiego wzrostu (do 1,90 m). Odznaczają się kościstą budową ciała. Ich skóra jest ciemna, prawie brunatna. Wyraźne stawy, żebra i linia kręgosłupa. Kolana, łokcie a także kłykcie zaznaczone są kostnymi wypustkami. Włosy długie, grube i sztywne, przypominają właściwie pędy roślin, a nie włosy. Ich kolor jest najczęściej czarny, zielonkawy lub granatowy. Są unerwione i wyrwanie lub przycięcie ich sprawia ich właścicielowi ból. Potrafią się także w pewnym stopniu poruszać. Nos prosty, wyraźne kości policzkowe. Oczy lekko skośne, w kolorze wody. Nie mają podziału na białko i tęczówkę, a ich barwa zmienia się zależnie od nastroju danej osoby. Gdy Vilena jest radosny są one zwykle przejrzyste, w kolorze błękitnawym lub zielonkawym, gdy jest smutny lub zły stają się mętne i ciemne. Posiadają dodatkową powiekę – błonę migawkową. Na plecach Vilena posiadają podłużne szczeliny skrzelowe – co pozwala im oddychać pod wodą. Nad uszami i wzdłuż boków znajduje się kilka drobnych, okrągłych otworków. Pomagają one wyczuwać ciśnienie wody, działając na podobnej zasadzie jak organ linii bocznej u ryb.

 

     Długość życia: Vilena żyją do 200 lat, dojrzałość osiągają w wieku 17 lat. W tym wieku przeprowadza się jedyny rytuał postrzyżyn w ich życiu, który jest także inicjacją w dorosłość. Upływ czasu widać po nich po upływie 100. Starzeć zaczynają się w wieku 150 lat. Jako rasa związana z wodą Vielena gorzej znoszą wysokie temperatury i brak wody. Z tego względu otrzymują karę -10 do wszystkich testów Odp. wykonywanych w przypadku pragnienia, gorąca i bezpośredniego oddziaływania ognia ognia.

 

     Psychika. Jest to rasa odznaczająca się ogromną intuicją. Znakomicie władają emocjami. Obcym wydają się opanowani, nigdy nie dają im poznać co naprawdę myślą. Lubią stwarzać pozory i niepokoić innych wpatrując się w nich długo, bez mrugnięcia okiem. Są raczej zdystansowani w stosunku do przedstawicieli innych ras i zwykle zachowują pokerową twarz podczas rozmów z nimi. Swoimi prawdziwymi uczuciami dzielą się tylko z innymi przedstawicielami swojego ludu, lub z przyjaciółmi – a wkupienie się w ich łaski jest sporym wyzwaniem.

 

     Vilena pozostają z natury bardzo solidarni wobec siebie nawzajem, zawsze popierają członków własnej rasy - odmienne postępowanie niezmiennie wzbudza w nich zadziwienie. Są bardzo silnie związani z rodziną. Mają długą pamięć i jeśli ktoś się im narazi, potrafią cierpliwie wyczekiwać okazji do zemsty. Czyni ich to groźnymi przeciwnikami, choć nigdy nie dają się ponieść emocjom i nie działają pochopnie. Jedną z ich największych zalet jest także ich zdolność adaptacji. Członkowie tej rasy potrafią się dostosować do każdych warunków i właściwie nigdy nic im nie przeszkadza. Sami o sobie mówią, że są niczym woda, która umie dopasować się do każdego naczynia. Z tego powodu nie mają zatargów z innymi ludami i są powszechnie akceptowani (nawet w Oderlin).

 

     Kultura. Jako lud Vilena są bardzo pokojowi, nawet jeśli wielu z nich wybiera drogę wojownika. Nie prowadzą narzuconych przez siebie wojen z innymi rasami i nie mają z nimi zatargów. Wolą nawiązywać relacje niż tworzyć konflikty uważając, że więcej na tym zyskują. W Drecare większość życia spędzają na tratwach i barkach, podróżując po rzecznych szlakach. Bardzo ważna w ich kulturze jest więź z rodziną, toteż ich tratwy są często domem kilku pokoleń. Jeśli któryś z ich ludu przekroczy zwyczaje plemienne i skrzywdzi kogoś z własnej rasy, goli się mu głowę i jest skazywany na banicję, dopóki włosy mu nie odrosną. Wiodącą rolę w klanie pełni zwykle najstarszy członek rodziny: doświadczony łowca lub szaman. Przy czym istotne role we wspólnocie może pełnić zarówno mężczyzna, jak i kobieta. Taka prostota ich życia wydaje się zwodzić wiele innych ludów, które czasem uważają ich za słabo rozwiniętych. Jednak, należy pamiętać, iż Vilena stanowią jeden z Wysokich Ludów i ich kultura osiągnęła zaawansowany poziom, choć nie przejawia się to na płaszczyźnie materialnej. Zamiast tego posiadają oni dość skomplikowany system zachowań społecznych, regulujący ich wzajemne relacje, małżeństwa, prawo i układy socjalne. Jest to także prawdopodobnie jeden z najbardziej otwartych i tolerancyjnych systemów na świecie. Vilena posiadają także niezwykle zaawansowaną filozofię, skupioną wkoło obserwacji świata i interpretacji jego natury, oraz przemijania wszystkich rzeczy. Natomiast samo ich życie pozostaje często proste, zgodne z naturą, bowiem Vilena nie lubią komplikować tego, czego komplikować nie potrzebują.

 

     Jako rasa zajmują w DrecarE istotną rolę kontrolując rzeczne szlaki. Pośredniczą w przewozie towarów, zwierząt i istot. Często zajmują się transportem wojskowym i przekazywaniem informacji. Doskonale pływają i czują się w wodzie jak ryby. Rzeki i jeziora nie mają dla nich tajemnic. W AjArd żyją z połowu pereł i owoców morza. Żyjący tam Vilena uodpornili się na trujące działanie wody morskiej. Właściwy ośrodek ich cywilizacji znajduje się w Morzu Wewnętrznym. Tam, kilku z nich znalazło zatopione ruiny, pozostałe po cywilizacji Najdawniejszych. Vielena odbudowali je przekształcając w podwodne królestwo. Noszą skąpą dopasowaną odzież ze skóry wodnych stworzeń, i lekkich, przejrzystych materiałów, które nie nasiąkają wodą. Na plecach zwykle posiada ona rozcięcia, by umożliwić oddychanie pod wodą. Jedynie dzieci noszą rozpuszczone włosy. Dorośli zaplatają je w grube warkocze, którymi potrafią nawet poruszać, niczym ogonami (czasem wplatają w nie zatrute ostrza, co pozwala im znienacka zaatakować zaskoczonego przeciwnika: biegłość: bez broni). Często tatuują swoje ciało i noszą ozdoby z muszli i kości ryb. Są mistrzami walki kijem, który stanowi ich ulubioną broń.

 

     Vilena są bardzo tolerancyjni w kwestiach religii: wielu jest wyznawcami Religii Południa lub Totemizmu. Zdarzają się wśród nich także Elementyści a nawet Kultyści Równowagi. Vielena mieszkający w Oderlin często przyjmują umiarkowaną doktrynę Monoteistyczną. Są dobrymi zwiadowcami, kupcami, złodziejami i przemytnikami. Wielu z nich to również utalentowani adepci (głównie Magowie, Szamani i Tkacze Uroków). Wybrani jedynie zajmują się technologią, decydując się na rolę uczonego lub genetyka. Znani są także ze swych wynalazców, którzy zajmują się przede wszystkim wykorzystaniem mocy żywiołu wody w technice.



Biegłości sugerowane: obuchowe (kostur), drzewcowe piesze (włócznia), miotane długie (harpun);

 

Umiejętność rasowa:  Pływanie;

 

Zdolności rasowe:

- Dwudyszność;

- Sztuka Walki (Ho);

- Wizje (Raz w czasie gry Vilena może użyć tej zdolności, wymaga ona wpatrywania się kilkanaście minut w wodę lub kryształ i udanego rzutu na Inu. W przypadku sukcesu MG powinien opisać graczowi obrazy związane z przyszłością lub jakimś zagadnieniem, które interesuje B.G.)

 

Opcje wyposażenia: K6 dawek miejscowych ziół, kij z drewna sakwakowego;

 

Ponieważ rasa ta jest nieco mocniejsza na starcie, Vilena otrzymują jedynie 20 P.W. w

czasie tworzenia postaci.

Komentarze
#1 | Keth dnia 14.12.2017 17:21:00
Ciekawa koncepcja. Mam pytanie odnośnie zdolności widzenia: czy tak zbudowane oko rejestruje kolory? Jak z widzeniem pod wodą i jak w ciemności?
#2 | Sigil dnia 21.01.2018 21:27:24
Tak, oczywiście, że rejestruje kolory. Vilena pod wodą widzą równie dobrze jak na powierzchni, ich oko posiada dodatkową błonę migawkową, która to umożliwia. W ciemności jednak widzą równie dobrze jak ludzie - co sprawia, że na dużych głębokościach widzą raczej słabo. Niemniej posiadają zmysł pozwalający im określać ciśnienie (podobnie, jak robią to ryby), tak więc, nawet nie widząc, wiedzą na jakiej są głębokości i gdzie znajduje się dno, a gdzie powierzchnia wody.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 75% [3 głosy]
Bardzo dobre Bardzo dobre 25% [1 głos]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
71657 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
22047 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18967 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17877 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
17506 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
16066 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15642 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14938 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
14735 venar
30.04.2009 11:58
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
14044 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
14030 ghasta
30.07.2011 10:22
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
14009 leobardis
11.11.2008 18:09
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13736 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
13489 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12947 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
18-04-2018 20:49
Fobetor ma rację, ta spektra mbyla przeterminowana i to setki lat. Żeby ci tylko znowu hrabio cholesterolu nie wypaliło Frown

Fobetor
18-04-2018 11:17
No nic dziwnego, że się rozchorowałeś. Jesz jakieś Spektry i potem się odbija. Mistrzostwo swoją drogą.

Sigil
18-04-2018 10:19
Rozchorowałem się i to porządnie. Nie wiem więc kiedy dam radę coś napisać, bo na razie jest dość HC.

Kargan
18-04-2018 09:11
Na ryby ? Bez robaków ??

8art
17-04-2018 23:46
Moze nawet Morten by sie pokusil... Isobel to nie, ona chyba idzie z Karen na ryby.

Suriel
17-04-2018 23:10
Claus to nie... ale Klaus - jego mroczny bliźniak, to już inna sprawa. Przez jakiś czas nam towarzyszył zapewne zauważyliiście...

8art
17-04-2018 22:55
Claus? Może pierwszy rzuci się do diabolizacji evilsmile

Suriel
17-04-2018 22:38
Grin

Keth
17-04-2018 22:36
Ech... hmm... zawsze mi się mylą te Wasze cudaczne imiona... diabolizować nosfera, jego miałem na myśli!

Sigil
17-04-2018 22:34
Keth, przypominam tylko, że jestem Twoim MG do MD... Coś czuję, że kariera Guślarza może się zakończyć szybko i krwawo... evilsmile

Keth
17-04-2018 22:32
Mniejsza z głodnymi szatami w czerni, diabolizujcie Algola! krasnolud

Sigil
17-04-2018 22:28
8art, nie zapominaj, że mam obstawę. Ciekawe co na Twój pomysł powie Claus... evilsmile

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[6102]
czegoj[4075]
8art[2714]
dretch[2544]
koszal[2497]

Ostatnia aktualizacja
Oggy
8art
czegoj
Sigil
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką