22.01.2018 13:21:13
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Afterbomb Madness 2.0
Wylkołki
DeG - Plany wydawnic...
Kryształy Czasu: opc...
Vilena - Dzieci Wody
Fourth Ed. CoT - pie...
Patronaty elementaln...
Karaluchy z Borki
Wielkie Pianalia
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Gry paragrafowe
Czego akurat słuchacie?
Podsumowanie roku 2017
Relacja z testów gru...
Pytania techniczne -...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Super, że zajrzałeś. J...
Gra jest świetna! Anim...
Dzięki miastug :) p.s...
Ghasta, brawo! niesamo...
Rzeczywiście w rozszer...
Artykuły
Wolałbym pełnoprawny a...
Tak, oczywiście, że re...
To będzie ciekawy rok,...
Jak zawsze u Bazyla, s...
Zmierzalem do tego że ...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU » Historia Orchii
Historia Orchii

HISTORIA ORCHII


Najpospolitszą humanoidalną rasę Orchii stanowią orki, wraz ze swymi mieszańcami (półorki), pobratymcami (gobliny, hobgobliny) i kanibalistycznymi wynaturzeniami (orkony, gobory, hobgory). Już od niepamiętnych czasów rządziła nimi, ustanawiając wszędzie własne prawo i cywilizację arystokratyczna podrasa Uruk-hai. Ich dziesięć jak dotąd nie wygasłych dynastii rosło w taką siłę i moc, aż jeden z nich o imieniu Kartan został najmłodszym i jednym z najpotężniejszych Bogów Orchii, przyjmując imię KATAN. Odtąd wszyscy władcy wspomnianych dynastii (z których każda rządzi innym Archipelagiem) uważają się za jego potomków i zarazem wcielenia, przyjmując to imię. Szerząc wiarę w niego i samych siebie, każdy z nich staje się potężnym Półbogiem, a moc Wielkiego Katana zawsze im sprzyja.

Mimo ogromnej ilości najróżniejszych ras, orkom pod wodzą swych Katanów udało się podporządkować je i ustanowić sprawiedliwe, choć srogie rządy. Każda rasa posiada równy zakres wolności i praw, aczkolwiek musi się podporządkować woli (w praktyce nienadużywanej) i zwierzchnictwu rządzącej dynastii.

Łagodne, sprawiedliwe i często opiekuńcze traktowanie obcych ras w zamian za oficjalne uznawanie władzy Katanów po wielu wojnach doprowadziło do powstania wielorasowej, z reguły pozbawionej antagonizmów cywilizacji o w miarę spójnej społeczności.Każdy Katan rządzi innym Archipelagiem i poza Pajęczym sprawuje tam faktyczną władzę. W utrzymaniu posłuszeństwa pomaga mu fakt, że świat ten zamieszkuje niezliczona liczba  istot niebezpiecznych, przez co stacjonujące w prawie  każdym mieście garnizony orków spełniają pożyteczną pracę i są za to wysoko cenione przez wszelkie miejscowe nacje.

Ponadto, dzięki nie mieszaniu się w wewnętrzne sprawy miejscowych władców i nie narzucaniu im bez ważnego powodu swej woli, Katanowie często są sędziami i rozjemcami. I chociaż gdy potrzeba, ze swym charakterem, są niezwykle okrutni i bezlitośni, to doskonale zdają sobie sprawę, że ich władza trwa długo tylko dzięki jej pożyteczności i nienadużywaniu jej.

Nie zawsze jednak orki panowały na Orchii.

Kiedyś ich rolę pełniło potężne społeczeństwo reptillionów. Dzieje upadku świetności tej rasy sięgają czasów Wielkiego Kartana, wodza i zjednoczyciela wszystkich orków, który za swych rządów stoczył jedną z najkrwawszych wojen właśnie z reptillionami. Po wielkich bitwach  szala  zwycięstwa  stanowczo  przechyliła się na stronę reptillionów. By odmienić losy przeznaczenia Kartan zawiarł pokój ze wszystkimi reptillionami, wierzącymi w ich naczelnego boga (Reptilliona Wielkiego) i jako symbol ugody ofiarował im wszystkie podziemne włości, które do tej pory zamieszkiwały orki i ich pobratymcy oraz zawarł z nimi wieczysty pokój. Gdy słudzy Reptilliona Wielkiego objęli już na dobre swe nowe dziedzictwo, pomagając wcześniej usunąć ich dawnych mieszkańców, Kartan najechał wraz z wypędzonymi pozostałych reptillionów, odnosząc wielkie i wyjątkowo krwawe zwycięstwo.

Odtąd rasa ta na zawsze związała się z dawnymi siedzibami (jaskiniami) orków, a zwycięski wódz hordy bezdomnych i nie mających co zrobić ze sobą orków osiedlił ich i ucywilizował, przez co stworzył prężną cywilizację istniejącą do dziś.

Początek

Czas Reptilionów

Czas Orków

Komentarze
#1 | vampire1308 dnia 25.03.2009 08:47:09
ciekawe dlaczego orki nie panują nad Archipelagiem PAJĘCZYM??? czyzby strach???
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [0 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 50% [1 głos]
Dobre Dobre 50% [1 głos]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
71012 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
21467 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18528 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17438 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
16946 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
15517 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15363 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14557 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13867 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13641 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13606 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
13587 ghasta
30.07.2011 10:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13302 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12942 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12568 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
22-01-2018 12:20
Informacja o Wojowniku Autostrady spowodowała nadmierny ruch na portalu i..

8art
22-01-2018 10:21
Jak to co? Wroga prowokacja sowieckiego lub polnocnokoreanskie
go elementu Wink

ghasta
21-01-2018 23:46
Btw. co się stało, że strona wyłożyła się 2x w tym tygodniu?

ghasta
21-01-2018 23:42
Poprawiłem link w Afterbomb Madness

Keth
21-01-2018 22:14
Spoko, nie pali się, dobranoc wszystkim!

czegoj
21-01-2018 22:05
Z telefonu nie sprawdzę. Musi poczekać do jutra

Keth
21-01-2018 22:02
Czy istnieje możliwość umieszczenia w treści artykułu okienka z filmem na YT?

Nanatar
21-01-2018 00:37
uklon

8art
20-01-2018 21:44
Wpisy ode mnie jutro

TatTvamAsi
20-01-2018 17:01
Super Smile

Sigil
20-01-2018 16:07
Napisałem Bacground do Modrego Dziedzictwa. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami przygody!

lightstorm
20-01-2018 13:46
OK, dodałem Siłownię Brujah do DbN. Na razie to wszystkie lokacje. Reszta będzie się pojawiać w miarę potrzeb.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5613]
czegoj[3668]
8art[2496]
koszal[2293]
Treant[2150]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
Sigil
dretch
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką