22.01.2018 13:26:27
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Afterbomb Madness 2.0
Wylkołki
DeG - Plany wydawnic...
Kryształy Czasu: opc...
Vilena - Dzieci Wody
Fourth Ed. CoT - pie...
Patronaty elementaln...
Karaluchy z Borki
Wielkie Pianalia
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Gry paragrafowe
Czego akurat słuchacie?
Podsumowanie roku 2017
Relacja z testów gru...
Pytania techniczne -...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Super, że zajrzałeś. J...
Gra jest świetna! Anim...
Dzięki miastug :) p.s...
Ghasta, brawo! niesamo...
Rzeczywiście w rozszer...
Artykuły
Wolałbym pełnoprawny a...
Tak, oczywiście, że re...
To będzie ciekawy rok,...
Jak zawsze u Bazyla, s...
Zmierzalem do tego że ...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU » Opis świata Orchii
Opis świata Orchii

OPIS ŚWIATA ORCHII


Świat w którym urodzili się wasi bohaterowie nazywa się w prawie wszystkich znanych  tam  językach  O R C H I Ą,  choć ludzie przywykli ją nazywać Ochria. Jest to bardo stary, magiczny świat. Obok mitycznych potworów i wielu humanoidalnych  ras można niezmiernie często można ruiny i inne resztki potężnych lub maleńkich, dawno wymarłych, niezliczonych starożytnych cywilizacji. W  wyniku  działania ogromnych sił, mocy, czy bóstw, glob często bardzo się zmieniał. W chwili, w której wam to przedstawiam podzielony jest na dwie części. Jedna  z  nich  to  półkula wschodnia niezbadana od niezliczonych lat, dla zwykłych śmiertelników nieznana i nieosiągalna. Zachowana wiedza o tym świecie wspomina,  iż  znajduje się tam legendarny Ocean Burz i niedostępny Zapomniany Kontynent... Druga  półkula (zachodnia), to ogromne ziemiomorze podzielone na 10 ogromnych archipelagów. Niespotykana nigdzie ilość potworów, istot, mitów i tajemnic,  bogate rzeki i morza, żyzne lądy, bogactwo zwierząt czyni z tego obszaru miejsce, gdzie występuje w praktyce wszystko, co można oczekiwać od mitycznego świata fantasy. W tym też świecie ojczyzną wszystkich Awanturników będzie najbardziej cywilizowany,  umieszczony centralnie względem innych lądów obszar, zwany Archipelagiem Centralnym, a szczególnie jego największa wyspa ORCUS WIELKI. Archipelag  Centralny  jest położony w północnej części półkuli zachodniej, nieco na północ od zwrotnika. Wokół niego leży 8 symetrycznie rozrzuconych Archipelagów, z których 3 południowe znajdują się na wysokości równika, a 3 północne  leżą w okolicach koła podbiegunowego. Wszystkie te 9 archipelagów, niby sieć  lub  ramiona  otacza zewsząd i oddziela od siebie inny Archipelag, zwany Pajęczym. Na południe od równika tworzy on miniaturowy kontynent, zwany AN-GCHOR (śmierci). Jest to najbardziej straszliwy, prastary, zapomniany i tajemniczy archipelag Orchii, który nigdy nie pozwolił się ucywilizować... Obszar Orcusa Wielkiego i innych wysp Archipelagu Centralnego, a więc ten na którym rozgrywane będą przygody jest ze swym klimatem porównywalny do dzisiejszego zwrotnikowo-umiarkowanego, morskiego klimatu Ziemi. Podstawową rośliną pokarmową na Orkusie jest niezmiernie bogata między innymi w skrobię odmiana agawy. Ta szybkorosnąca roślina, wysoka na metr, o grubych długich, soczystych liściach stanowi główny pokarm wszelkich osiadłych ras, a przede wszystkim jest praktycznie niewyczerpalnym źródłem paszy dla ogromnych stad bawołów-Opasów i innych roślinożerców. Czasy, w których najłatwiej umiejscowiać scenariusze przygód, zaczynają się od 455 roku (według oficjalnie uznawanego kalendarza w tym świecie jest to rok 95  455 TRANSSU KARTANA), przy czym bardziej zainteresowanych kalendarzem, zapraszamy do rozdziału szczegółowego pt. KALENDARZ ORCHII.

Osoby zainteresowane Orchią zapraszamy do rozdziału: LEGENDA KRYSZTAŁÓW
CZASU
i HISTORIA ORCHII.

Komentarze
#1 | Czyhanastrychu dnia 20.02.2009 03:25:50
#2 | vampire1308 dnia 25.03.2009 08:43:08
dzięki za mapkęSmile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [0 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 100% [1 głos]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
71012 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
21467 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18528 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17439 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
16946 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
15517 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15363 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14558 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13867 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13641 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13606 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
13587 ghasta
30.07.2011 10:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13302 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12942 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12568 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
22-01-2018 12:20
Informacja o Wojowniku Autostrady spowodowała nadmierny ruch na portalu i..

8art
22-01-2018 10:21
Jak to co? Wroga prowokacja sowieckiego lub polnocnokoreanskie
go elementu Wink

ghasta
21-01-2018 23:46
Btw. co się stało, że strona wyłożyła się 2x w tym tygodniu?

ghasta
21-01-2018 23:42
Poprawiłem link w Afterbomb Madness

Keth
21-01-2018 22:14
Spoko, nie pali się, dobranoc wszystkim!

czegoj
21-01-2018 22:05
Z telefonu nie sprawdzę. Musi poczekać do jutra

Keth
21-01-2018 22:02
Czy istnieje możliwość umieszczenia w treści artykułu okienka z filmem na YT?

Nanatar
21-01-2018 00:37
uklon

8art
20-01-2018 21:44
Wpisy ode mnie jutro

TatTvamAsi
20-01-2018 17:01
Super Smile

Sigil
20-01-2018 16:07
Napisałem Bacground do Modrego Dziedzictwa. Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami przygody!

lightstorm
20-01-2018 13:46
OK, dodałem Siłownię Brujah do DbN. Na razie to wszystkie lokacje. Reszta będzie się pojawiać w miarę potrzeb.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5613]
czegoj[3668]
8art[2496]
koszal[2293]
Treant[2150]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
Sigil
dretch
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką