24.11.2017 10:00:16
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Perpignan
Czwarta edycja na Po...
Rytuały czarowników
Czwarta edycja KC!
Hassosac
Osobliwości i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Relacja z testów gru...
Gry paragrafowe
System Kryształy Cza...
DE - Nowe mapy
Kryształy Czasu podr...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Grałem z komórki i nie...
Wielkie dzięki za gran...
Swietne, na mobilnym n...
Artykuły
Fajniutki tekścik.
Faktycznie przyjemny t...
Przeczytałem niusa, ko...
[quote]Czegoj napisał:...
Na stronie wydawnictwa...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » ŻELAZNE KRÓLESTWA » Goraks - kartka z bestiariusza
Goraks - kartka z bestiariusza


GORAKS

     Goraksy - wielkie człekokształtne stworzenia zamieszkujące puszcze zachodniego Immorenu - słyną ze zwierzęcej zajadłości stojącej w pozornej sprzeczności z rozwiniętym intelektem oraz zdolnością do komunikowania się za pomocą złożonych warknięć i porykiwań. Potężnie umięśnione i pokryte sierścią, posiadają chwytne przednie łapy zwieńczone długimi pazurami ułatwiającymi kopanie w ziemi bądź rozszarpywanie zwierzyny łownej. Zdolne do odczuwania powodowanego ranami cierpienia, stworzenia te potrafią wpadać w rodzaj krwiożerczego amoku, co czyni je jeszcze groźniejszymi niż zazwyczaj, albowiem goraks ogarnięty szałem potrafi rozerwać łapami wpół konia. 

     Drapieżniki te zwykły obierać sobie za siedziby groty i pieczary, często powiększając je własnymi siłami. Gromadząc zapasy pożywienia, nader często zwlekają do swych kryjówek jeszcze żywe ofiary, pozostawiając je sobie do późniejszej konsumpcji. Preferują spożywanie mięsa wszelakiego rodzaju, ale przejawiają niepokojące upodobanie do ludziny i osobniki mające kiedyś sposobność skosztowania ludzkiego mięsa często migrują na cywilizowane obszary stwarzając tam ogromne zagrożenie dla mieszkańców. Znane są przerażające historie o całych wioskach pożartych przez wygłodzone goraksy!

     Profesor Victor Pendrake z katedry zoologii nadzwyczajnej uniwersytetu w Corvisie poświęcił tym stworzeniom jeden z rozdziałów swego wiekopomnego dzieła o nazwie Monsternomicon, zacytowany poniżej.

     Goraks to odległy kuzyn ogruna, aczkolwiek w odróżnieniu od tego drugiego bardzo zezwierzęcony. Z wyglądu stworzenia te przypominają szaleńczą krzyżówkę ogruna z niedźwiedziem. W rzeczywistości mogą być wręcz protoplastami obecnych ogrunów, w przeciwieństwie do swych mających się dobrze potomków stanowiąc gatunek zagrożony rychłym wyginięciem.

     Przez ostatnie dziesięciolecia goraksy cierpiały z powodu polowań na ich młode. Do niedawna treserzy dzikich bestii płacili sowicie za młode stworzenia, albowiem wiele armii z upodobaniem korzystało z tych istot w charakterze oddziałów szturmowych. "Puśćcie przodem graksy!" - ten okrzyk zwykło się słyszeć nader często na immoreńskich bitewnych polach. Tresowane do walki goraksy ginęły całymi tysiącami. Te, które przeżywały bitwę najczęściej i tak kładły głowę pod topór. Kosztując świeżej krwi w ferworze rzezi wyrywały się spod kontroli, przez co bardziej opłacało się ich zabicie i wytresowanie nowych. Lecz koszt ich wyżywienia i utrzymywanie w karbach dzikiej natury i tak wynosił zbyt wiele, toteż obecnie coraz rzadziej można ujrzeć trzymanego w niewoli goraksa.

     Mimo to ciągle jeszcze poluje się na nie w niewielkich ilościach. W przeciągu ostatnich pięćdziesięciu lat w dużych miastach niezwykle popularne stały się walki tych istot na arenach, zwłaszcza w przestępczych kręgach. Byłem całkiem niedawno świadkiem takiej walki i widok przechodzących z rąk do rąk pieniędzy podawanych sobie nad dołem, w którym dwie bestie rozrywały się wzajemnie na strzępy przyprawił mnie o skurcz żołądka. Sam nie wiem, skąd bierze się we mnie współczucie dla tych stworów: być może dlatego, że w rzeczywistości dużo w nich więcej ze zwykłych zwierząt niż potworów. Nader często ostatnimi czasy można je zobaczyć w bratobójczych pojedynkach na arenie w Corvisie i dałbym głowę, że przychodzą tam wysoko usytuowani mieszkańcy tego miasta.

     Tak czy owak, rzadko się je teraz łapie żywcem (z wyjątkiem osobników przeznaczonych do walk na arenach). Zamiast tego goraksy poddawane są eksterminacji za każdym razem, kiedy wkraczają na ludzkie terytorium - co z drugiej strony wydaje się zrozumiałe zważywszy na konsekwencje takiego krzyżowania ścieżek obu gatunków. Goraksy są zdecydowanymi mięsożercami, a ludzie często lokują się na samym szczycie ich łańcucha pokarmowego.

     I jeszcze jedna interesująca ciekawostka. Powszechnie znane jest powiedzenie "cuchnie jak graks", ale wielu byłoby zaskoczonych wiedzą, że źródłem owego nieprzyjemnego odoru nie jest pot goraksa - czy też podobne mu wydzieliny - a ślina. W przypadku ludzi ślina służy wspomaganiu procesu trawienia, a czasami wyrażaniu czytelnej dezaprobaty wobec niżej urodzonych, lecz dla goraksa posiada ogromne znaczenie. Żyjące w stadzie stwory mają w zwyczaju pluć na swoją karmę znakując ją w ten sposób i odstraszając od konsumpcji ziomków. Ślina wykorzystywana jest również w okresie godowym. Samice goraksów wytwarzają wówczas siedmiokrotnie więcej śliny niż zwyczajnie, dosłownie nią ociekając. Dla nas ludzi jest to bez wątpienia odstręczające, ale możecie być pewni, że i tak dzikie samce pod wpływem tego doświadczenia stają się jeszcze bardziej szalone!


Goraks


SPD 5, STR 9, MAT 6, RAT 3, DEF 12, ARM 15, WP 11, INIT 14, Detect 6, Sneak 4.

Pazury (x2) POW 3, P+S 12. Ugryzienie POW 4, P+S 13. Żywotność 20 (własna spirala życia), rozmiar średni, poziom wyzwania 13.

Goraks walczy obiema łapami jednocześnie bez kary do testów. Gryzie ofiary, które wcześniej pochwycił w łapy. 


Zaślepiony bólem (Pain Fuelled) - zraniony goraks otrzymuje premię +2 do testów ataku i obrażeń.


Wiedza o goraksach

Bohaterowie mogą pozyskać informacje na temat smolików dzięki udanemu rzutowi na umiejętność Wiedza: zoologia nadzwyczajna, ze stopniowanymi poziomami sukcesu.

8: goraksy to silne człekokształtne stwory zamieszkujące dzikie obszary zachodniego Immorenu.

10: goraksy są z upodobania mięsożercami, wielekrotnie praktykującymi ludożerstwo.

12: goraksy pod wpływem odniesionych ran nader często wpadają w amok przysparzający im jeszcze większej zajadłości i fizycznej siły.


     Powyższy artykuł powstał na bazie kompilacji materiałów pochodzących z suplementu Monsternomicon 1 oraz magazynu No Quarter #47. Tłumaczenie własne. Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone dla Privateer Press.

Komentarze
#1 | Keth dnia 05.01.2014 22:38:41
Chciałbym umieścić w tekście spiralę życia goraksa, ale nie posiadam odpowiedniej ilustracji. Jak to najwygodniej rozpisać w wersji nie-graficznej?

Proponowałbym taki zapis: Krzepa 8, Ruchliwość 6, Intelekt 6.
#2 | Gift dnia 06.01.2014 09:09:48
Spoko art. więcej tego typu
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 33% [1 głos]
Bardzo dobre Bardzo dobre 33% [1 głos]
Dobre Dobre 33% [1 głos]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
70565 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
21120 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18239 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17227 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
16680 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15221 arikar
01.03.2009 16:48
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
15172 venar
16.02.2009 14:27
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14382 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13671 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13491 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13378 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13072 leobardis
12.12.2008 13:17
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12732 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12692 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12420 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

8art
23-11-2017 22:35
Dobra, będę powo0li wracał na forum po przerwie! Cieszyta się?

dretch
23-11-2017 21:13
Keth Wink to że dostałeś sproszkowanym zielem ślepoty w oczy nie usprawiedliwa twej wredoty!

maciej
23-11-2017 20:54
stać Was na więcej chłopaki.Może coś konstruktywnego ktoś napiszę?

maciej
23-11-2017 19:31
A karty zostały w naszym gamesroomie A tam będę dopiero w styczniu

maciej
23-11-2017 19:22
jak tylko nabede prawa autorskie

maciej
23-11-2017 19:20
tak.rozpisze ci rasy i ich zdolnosci

Keth
23-11-2017 18:29
Very nice, but maybe u can write a little more about playable races and their special rules?

maciej
23-11-2017 16:13
prosze bardzo-nadłubane

maciej
23-11-2017 15:36
mała przerwa we wpisie,dokoncze za chwile

Nanatar
23-11-2017 12:46
Proszę Surielu, zawsze to kilka słów.

Suriel
23-11-2017 08:36
A tak na serio, piszcie coś bo nudno bez Was.

Suriel
23-11-2017 08:35
Keth coś uciechł. Chyba za poważnie wziął do serca zarzut prześladowania graczy. I zachwialo mu psychiką, bo dotknęło fundamentu istnienia Grin

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5388]
czegoj[3556]
8art[2430]
koszal[2228]
Treant[2074]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
dretch
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką