25.07.2017 04:41:35
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Hassosac
Osobliwości i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Uroki księżycowe
Rawenna i Asmodeusz
Nowe oblicze Sharami
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Rasy DrecarE
O bardzie słów jeszc...
Kuźnia Wszechkreatorów
Trochę grafiki
Lista kontaktowa
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Dawaj, dawaj będzie do...
Cieszę się, że skorzys...
Przeszedłem całość i g...
A ja olalem babę i sko...
Już poprawione, dzięki...
Artykuły
Oggy - Zajadłość - b...
Siódme wtajemniczenie ...
Jezeli ofiara jest zby...
Nie można się nie zgod...
Stworzenie jej zajęło ...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » ŻELAZNE KRÓLESTWA » Czarnogrzyw - kartka z bestiariusza
Czarnogrzyw - kartka z bestiariusza

                        CZARNOGRZYW


     W gąszczu prastarych lasów Immorenu żerują drapieżniki w wilczej postaci, które swą inteligencją i żarłocznością dalece przewyższają zwyczajne wilki. Stworzenia te, zwane czarnogrzywami bądź smolikami, słyną z mrożącego krew w żyłach wycia oraz równie przerażającej umiejętności wtapiania się w tło leśnego poszycia. Plotka głosi, że chętnie śledzą i zabijają ludzi napotkanych w głuszy, nie lękając się nawet polowań na trolle.


     Dorosły samiec smolika sięga sześć do siedmiu stóp wzrostu w kłębie, mierzy dziesięć stóp od nosa po ogon i waży do sześciuset funtów. Jego futro ma ciemnoszarą barwę, w przeciwieństwie do smoliście czarnej i długiej grzywy. Samice są nieznacznie mniejsze od samców i mają dużo ciemniejsze futro, na dodatek zaś potrafią w niezrozumiały sposób zmieniać odcień sierści zyskując dzięki temu zdolność wtapiania się w puszczańskie cienie i półmrok. Zarówno samce jak i samice posiadają potężne umięśnienie, a ich masywne szczęki potrafią miażdżyć nie tylko kości, ale i elementy pancerza.

     Samce smolików należą do rzadkości. Zwyczajowe stado zwykło składać się z jednego samca oraz od sześciu do ośmiu samic. W wyjątkowo odludnych i gęstych lasach mogą występować większe stada, ale walczące ze sobą zaciekle o dominację samce nie tolerują rywali w swych watahach, preferując całkowitą dominację nad samicami.

     Barbarzyńscy Tharnowie od wielu pokoleń polują na smoliki łapiąc je żywcem i poddając tresurze, najczęściej przygotowując te zwinne i silne drapieżniki do roli wierzchowców dla wojowniczek i tropicielek Tharnów. Chociaż zwykli śmiertelnicy rzadko miewają kontakty z druidami bądź szamanami, krążące po świecie plotki wspominają też u częściowo udomowionych smolikach będących zwierzęcymi towarzyszami tych enigmatycznych puszczańskich postaci.

     Poniższy fragment pierwszego tomu Monsternomiconu autorstwa profesora Victora Pendrake z katedry zoologii nadzwyczajnej uniwersytetu w Corvisie opisuje spotkanie sławnego akademika z czarnogrzywami i dowodzi jawnie niebezpieczeństwa reprezentowanego przez te bestie.


     Każdy student zoologii nadzwyczajnej musi potrafić odsiewać mity i legendy od rzeczywistości. Nie każda zdumiewająca bestia przewijająca się przez snute przy ogniskach opowieści istnieje. Pamiętając o tym przez długie lata wkładałem opowieści o czarnogrzywach między bajki, dopóki nie uświadomiłem sobie swego błędu natrafiając na te stworzenia wśród zboczy wschodniego Wyrmwallu, gdzie tropiłem pewien gatunek smokowca.

     Natrafiwszy na trop trolla ruszyłem jego śladem, lecz drapieżca zwietrzył mą obecność i zawrócił żądny świeżego mięsa. Kiedy rozjuszony stwór runął na mnie dzierżąc w łapie wielką włócznię, z pobliskiego wzgórza dobiegło wycie nadzwyczajnie wielkiego wilka. Istota ta natychmiast skojarzyła mi się w myślach z lwem, przez wzgląd na gęstą grzywę oraz potężnie umięśniony korpus. Wspaniałe stworzenie, lecz z miejsca jąłem się lękać o jego życie, kiedy skoczyło w stronę trolla, bo niewiele drapieżników może sprostać wyzwaniu ucieleśnionym przez dorosłe trolle. Dopiero w ostatniej chwili spostrzegłem ledwie zauważalne poruszenia w ciemnym poszyciu lasu wokół bestii, a wtedy przestrzeń dookoła trolla zaroiła się od wilków skaczących z zaskoczenia na drapieżcę.

     Troll walczył mężnie, lecz zdołał dźgnąć włócznią zaledwie jednego wilka, nim reszta stada nie powaliła go na ziemię i nie zaczęła rozszarpywać. Przyglądając się tej scenie w zdumieniu pojąłem, że ukryte dotąd w mroku lasu wilki były nieco mniejsze od osobnika wyjącego na wzgórzu, kojarzące się z pozbawionymi grzyw samicami. Stałem się znienacka świadkiem wyrafinowanego i przebiegłego rytuału łowieckiego. Samiec przykuł uwagę ofiary pozwalając podkraść się bliżej samicom i zadać w ułamku chwili śmiertelny cios. Stado pożywiło się i zniknęło w górskim lesie. Jeden z wilków zatrzymał się na krawędzi puszczy spoglądając w moją stronę w budzący ciarki sposób, jakby chcąc mnie przestrzec groźnym wyrazem swych ślepiów przed podążeniem śladem watahy.



Samica smolika


SPD 7, STR 7, MAT 6, RAT 2, DEF 13, ARM 12, WP 8, INIT 14, Detect 6, Sneak 6

Ugryzienie POW 3, P+S 10. Żywotność 8, rozmiar średni, poziom wyzwania 4.

Drapieżnik z powołania (Cull the Weak) - smolik otrzymuje premię +1 do testów ataku i obrażeń przeciwko zranionym przeciwnikom.

Doskonały tropiciel (Flawless Tracker) - smolik posiada umiejętność Tropienie 6. Dodatkowo otrzymuje dodatkową kość do testu Tropienia, jeśli idzie tropem żywej istoty.

Kamuflaż (Shadow Camouflage) - w ramach szybkiej akcji samica smolika potrafi zmienić odcień swego futra przybierając barwę półmroku, w którym się skrywa. W rezultacie na okres jednej rundy zyskuje status Ukryty. Ataki zasięgowe oraz magiczne wyprowadzane z dystansu trzydziestu lub więcej stóp (5 cali w skali taktycznej) automatycznie chybiają. Zdolność kamuflażu nie działa na obszarze silnie oświetlonym.


Samiec smolika

SPD 7, STR 7, MAT 7, RAT 2, DEF 15, ARM 14, WP 9, INIT 16, Detect 7, Sneak 5.

Ugryzienie POW 3, P+S 10. Żywotność 8, rozmiar średni, poziom wyzwania 8.

Drapieżnik z powołania (Cull the Weak) - smolik otrzymuje premię +1 do testów ataku i obrażeń przeciwko zranionym przeciwnikom.

Doskonały tropiciel (Flawless Tracker) - smolik posiada umiejętność Tropienie 6. Dodatkowo otrzymuje dodatkową kość do testu Tropienia, jeśli idzie tropem żywej istoty.

Przejmujące wycie (Unnerving Howl) - raz w trakcie konfrontacji, w ramach szybkiej akcji, samiec może wydać z siebie przerażające wycie, które wpływa na wszystkie żywe istoty w promieniu 60 stóp (10 cali w skali taktycznej) budząc w nich grozę [16] (wyjątkiem od tej reguły są inne smoliki). Zasady dla grozy znajdują się w podręczniku podstawowym IK RPG na str. 224.


Wiedza o smolikach

Bohaterowie mogą pozyskać informacje na temat smolików dzięki udanemu rzutowi na umiejętność Wiedza: zoologia nadzwyczajna, ze stopniowanymi poziomami sukcesu.

8: smoliki to większe wilki zamieszkujące prastare lasy i polujące czasami na ludzi.

10: samce smolików są większe i silniejsze od samic, te w zamian potrafią wtapiać się w półmrok puszczy.

12: wycie samców smolików potrafi paraliżować członki i wprawiać w skrajne przerażenie.

15: smoliki są często oswajane przez Tharnów, służąc im w roli wierzchowców i zwierząt tropiących.


     Powyższy artykuł powstał na bazie kompilacji materiałów pochodzących z suplementu Monsternomicon 1 oraz magazynu No Quarter #44. Tłumaczenie własne. Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone dla Privateer Press.

Komentarze
#1 | Keth dnia 10.04.2014 12:41:27
Udało mi się zdobyć odpowiedni obrazek, w związku z czym czarnogrzyw jak malowany! Smile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [0 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 100% [1 głos]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
69277 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
20214 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
17491 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16561 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
15797 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
14867 arikar
01.03.2009 16:48
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
13974 venar
16.02.2009 14:27
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
13903 leobardis
11.11.2008 18:01
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
12984 leobardis
11.11.2008 18:09
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
12984 venar
30.04.2009 11:58
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
12648 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
12303 leobardis
12.12.2008 13:17
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12208 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12113 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12016 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

8art
24-07-2017 23:59
Bede pisal jutro

dretch
24-07-2017 20:15
Dziękuję

koszal
24-07-2017 19:45
Poprawione!

koszal
24-07-2017 19:33
A ok, sorki, jakoś nie skojarzyłem tego akapitu.

koszal
24-07-2017 19:32
Ale pisałeś, że leży na bruku..

dretch
24-07-2017 19:14
Koszal zmien proszę wpis. Jestescie w siedzibie. Wszyscy wokół konającego zabójcy.

Suriel
24-07-2017 15:33
Obcy zadzgany z automatu. A ja nawet leczenia " ni mom".

Suriel
23-07-2017 17:53
Protestuje! Nasza gra nigdy nie jest normalna. Wink

Keth
23-07-2017 16:58
OK, przeniosłem wpisy z Pokusy do sesji Deliada, można już normalnie grać!

Suriel
23-07-2017 12:27
Bede pisal wieczorem.

dretch
23-07-2017 12:23
W oczach #155 fabularka wstawiona

dretch
22-07-2017 16:25
Tru Wink

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[4847]
czegoj[3210]
8art[2220]
koszal[2000]
Treant[1818]

Ostatnia aktualizacja
dretch
czegoj
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką