19.02.2018 09:14:14
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs na przygodę ...
Kolda - Królestwo kr...
Zawody KC - żebrak
Epic World RPG - zwi...
Serialowe inspiracje...
World of Darkness - ...
Afterbomb Madness 2.0
Wylkołki
DeG - Plany wydawnic...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Sesje on-line próba ...
Relacja z testów gru...
Gry paragrafowe
Ciekawe filmy
Mechanika UFO-simple
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
A mógłbyś przybliżyć r...
Mam obie edycje i powi...
Świetny pomysł! Kiedyś...
Super, że zajrzałeś. J...
Gra jest świetna! Anim...
Artykuły
nospe i jego kij w mro...
Do zaorania są przeciw...
"nie napiszę scenarius...
Do starych zasad. Nie ...
Pisanie scenariusza do...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » ŻELAZNE KRÓLESTWA » Wieczni Jeźdźcy
Wieczni Jeźdźcy




                           Wieczni Jeźdźcy - synowie północnych stepów



      Wieczni Jeźdźcy, Długojezdni, Żubrzy Bracia - wśród ludzi krąży wiele przypisanych tej elitarnej kaście nazw, albowiem miana nadanego żubrzej jeździe przez samych trollaków nie sposób przełożyć bezpośrednio na język caspiański bądź khadoriański. Zaprawieni w bojach i nieustraszeni poskramiacze żubrów potrafią wzbudzić w sercach ludzi prawdziwą grozę, gdy ich potężne rogate wierzchowce rzucają się do szarży, od której ziemia dygocze pod nogami, a w powietrze wzbijają się ogromne kłęby kurzu. Są ludzie zwący tych nieokiełznanych trollaków Jeźdźcami Horyzontu, zaś złośliwi twierdzą jakoby nazwa ta ustanowiona została przez tych, którzy na widok majaczących na horyzoncie żubrzych jeźdźców zwykli czym prędzej pierzchać w przeciwnym kierunku.

      Historia żubrzych jeźdźców sięga tysięcy lat wstecz, do czasów, kiedy pierwsi menici dopiero kładli podwaliny pod Tarczę Tracji. W tych zamierzchłych latach trollaki polowały na żubry traktując ogromne stada przemierzających Immoren zwierząt jako podstawowe źródło pożywienia i skór. Sposób postrzegania żubrów przez trollaki zmienił się jednak, gdy przewodzący menitom królowie-kapłani wydali innym rozumnym istotom bezpardonową wojnę, podbijając kolejne krainy, przekształcając stepy w uprawne pola i ogradzając swe ziemie kamiennymi murami. To wówczas ludzcy wojownicy z północy okiełznali dzikie konie ucząc je posłuszeństwa i uległości wobec uzdy. Stojąc w obliczu nowej niszczycielskiej broni ludzi - konnej jazdy - trollaki odniosły szereg druzgoczących porażek nie potrafiąc dorównać swym prześladowcom ruchliwością i impetem szarży.

      Nawet najstarsze sagi trollaków nie potrafią nikomu jednoznacznie przypisać zasługi powołania do życia żubrzej jazdy. Niektóre legendy opowiadają o młodym szamanie o imieniu Korgut, który w obliczu szarży ludzkiej kawalerii dosiadł dzikiego żubra w zamiarze wywołania paniki w wielkim stadzie zwierząt i który dzięki temu szaleńczemu pomysłowi wdeptał nieprzyjaciela w ziemię. Inne opowieści wzmiankują trzech braci wygnanych za nieznane bliżej przewiny ze swego szczepu. Bracia ci powrócili jakoby wiele lat później w ojczyste strony dosiadając oswojonych żubrów i przepędzając z ich pomocą oblegających rodzinną osadę Tharnów. Ta akuratnie legenda przypisuje powstanie żubrzej jazdy objawieniu boskiej Dhunii, która oświeciła wygnańców wskazując im potężne zwierzęta jako godne okiełznania wierzchowce.

      Bez względu na to, która legenda jest prawdziwa, w owych właśnie czasach trollaki zaczęły spoglądać zupełnie inaczej na stada przemierzających północne stepy żubrów, nie traktując ich już wyłącznie jako źródła pożywienia, ale też zaczynając te zwierzęta strzec i oswajać. Pierwsi jeźdźcy dosiadali wprost grzbietów zwierząt, ponieważ w zamierzchłych czasach trollaki nie potrafiły wyrabiać siodeł ani uzd, ale z biegiem czasu udoskonaliły jeździecki kunszt i pogłębiły swą niezwykłą więź z kudłatymi wierzchowcami.

      Rozwijające się w zastraszającym tempie ludzkie cywilizacje zaczęły spychać inne rozumne rasy na krańce zamieszkanych terenów, w wielu przypadkach bez litości eksterminując tych, którzy sprzeciwiali się ich ekspansji. Dostrzegając w żubrzych jeźdźcach poważne zagrożenie, Khardowie wpadli na pomysł szybkiego pozbycia się konkurencji wobec swej legendarnej konnej jazdy. Rozpoczęto wybijanie stad na masową skalę, nie polując ani dla mięsa ani dla skór, tylko z zamiarem usunięcia z północnych stepów istot, które przeszkadzały w budowie nowych miast i linii kolejowych, a na dodatek wprawnie użyte, mogły posłużyć trollackim szczepom za zabójczy żywy oręż. Z biegiem czasu ludzie dokonali swego niszczycielskiego dzieła i ogromne stada żubrów zniknęły ze stepów krainy, która dzisiaj zwana jest południowym Khadorem. Niedobitki tych pięknych majestatycznych zwierząt, strzeżone przez niewielkie klany oddanych tradycji żubrzej jazdy trollaków, wciąż pasą się w odległych zakamarkach północnej krainy, ale nie sposób zaprzeczyć przykremu faktowi, że czasy panowania na stepach żubrów przeminęły bezpowrotnie.



Profesja Wiecznego Jeźdźca

Startowe atuty i umiejętności
Atuty: Bull Rush, Cavalry Charge, Trained Rider (bison).
Umiejętności bitewne: Great Weapon 1 lub Hand Weapon 1, Shield 1.
Inne umiejętności: Animal Handling 1, Lore (trollkin) 1, Riding 1.

Atuty Wiecznego Jeźdźca
Bull Rush, Cavarly Charge, Combat Rider, Expert Rider, Follow up, Line Breaker, Load Bearing, Mounted: Counter Charge, Ride-by Attack.

Umiejętności bitewne Wiecznego Jeźdźca
Great Weapon 4, Hand Weapon 3, Shield 4, Unarmed Combat 3.

Inne umiejętności Wiecznego Jeźdźca
General Skills 4, Intimidation 4, Survival 3.

Współczynniki zamieszczone powyżej pochodzą z publicznie dostępnego źródła na stronie Privateer Press. Wykorzystane w tekście ilustracje wyszły spod pędzli Chrisa Bourassy i Matta Dixona.

Komentarze
#1 | koszal dnia 14.02.2013 00:55:43
No brawo! Uznanie za uwolniony na nowo entuzjazm przetransformowany bezpośrednio w tekst.
#2 | Araven dnia 14.02.2013 08:39:17
Bardzo ciekawa jednostka, osadzona mocno w tym świecie. Super.
#3 | ghasta dnia 14.02.2013 17:08:44
Zabawny, ale jednocześnie ciekawy, pomysł.
#4 | Beamhit dnia 18.02.2013 18:36:11
Wrzucono poprawkę do No Quarter Plus, teraz cała klasa rozpisana jest mechanicznie za darmo Smile
#5 | Keth dnia 18.02.2013 18:37:21
Postaram się jak najszybciej uzupełnić ten tekst o udostępnione fragmenty!
#6 | 8art dnia 19.02.2013 00:45:40
Jak dla mnie taka husaria na żubrach jest wypasana i wpisuje sie super w klimat IK.
#7 | lunatyk dnia 20.02.2013 01:12:33
Swojskie Żubry Smile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [0 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 75% [3 głosy]
Dobre Dobre 25% [1 głos]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
71299 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
21661 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18661 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17561 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
17145 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
15730 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15457 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14658 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
14096 venar
30.04.2009 11:58
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13742 leobardis
11.11.2008 18:22
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13740 leobardis
11.11.2008 18:09
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
13724 ghasta
30.07.2011 10:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13438 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
13132 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12669 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

zmarly
18-02-2018 22:43
Niestety do piątku jestem na wyjeździe, w związku z tym proszę o pomijanie moich postaci w fabułach PbF-ów Smile

Kargan
18-02-2018 18:23
mozesz Pfft

Keth
18-02-2018 17:54
Wróciłeś w końcu? Mogę go już zabić?! Grin

Kargan
17-02-2018 18:12
Spadam na wieczorne picie - proszę mi nie zabić Maurera Wink

Keth
17-02-2018 17:39
Byle nie swojego!

Suriel
17-02-2018 00:22
Czyjego?

Keth
16-02-2018 22:42
Ketras wieje na złamanie karku!

8art
16-02-2018 22:31
Niecierpliwym nadmieniam, zę w stosownym topiku znalazła się facjata prawdziwego Bradley'a. Ostrzegam, że tylko dla tych o stalowych nerwach!

dretch
16-02-2018 20:57
Zaraz to ten Pan może Ketrasa jak nie zdecyduję co zrobić

Suriel
16-02-2018 18:50
Aleś wene złapał.

dretch
16-02-2018 18:28
Przepraszam za literówki. Pokusą poszła

dretch
16-02-2018 17:22
Dziękuję

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5794]
czegoj[3796]
8art[2558]
koszal[2351]
dretch[2272]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
Sigil
dretch
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką