21.08.2017 04:39:47
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Czwarta edycja KC!
Hassosac
Osobliwości i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Uroki księżycowe
Rawenna i Asmodeusz
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Pomysł na dodatki do...
DE - Fetysze
Kryształy czasu powo...
No na dobry początek
Gry paragrafowe
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Dawaj, dawaj będzie do...
Cieszę się, że skorzys...
Przeszedłem całość i g...
A ja olalem babę i sko...
Już poprawione, dzięki...
Artykuły
Biedny Venar, muszę w...
Spokojnie, bana dostan...
Z PD moze by jeszcze t...
1. Panowie trochę o gr...
Ja bym tam tez wstrzym...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » ŻELAZNE KRÓLESTWA » Wieczni Jeźdźcy
Wieczni Jeźdźcy




                           Wieczni Jeźdźcy - synowie północnych stepów



      Wieczni Jeźdźcy, Długojezdni, Żubrzy Bracia - wśród ludzi krąży wiele przypisanych tej elitarnej kaście nazw, albowiem miana nadanego żubrzej jeździe przez samych trollaków nie sposób przełożyć bezpośrednio na język caspiański bądź khadoriański. Zaprawieni w bojach i nieustraszeni poskramiacze żubrów potrafią wzbudzić w sercach ludzi prawdziwą grozę, gdy ich potężne rogate wierzchowce rzucają się do szarży, od której ziemia dygocze pod nogami, a w powietrze wzbijają się ogromne kłęby kurzu. Są ludzie zwący tych nieokiełznanych trollaków Jeźdźcami Horyzontu, zaś złośliwi twierdzą jakoby nazwa ta ustanowiona została przez tych, którzy na widok majaczących na horyzoncie żubrzych jeźdźców zwykli czym prędzej pierzchać w przeciwnym kierunku.

      Historia żubrzych jeźdźców sięga tysięcy lat wstecz, do czasów, kiedy pierwsi menici dopiero kładli podwaliny pod Tarczę Tracji. W tych zamierzchłych latach trollaki polowały na żubry traktując ogromne stada przemierzających Immoren zwierząt jako podstawowe źródło pożywienia i skór. Sposób postrzegania żubrów przez trollaki zmienił się jednak, gdy przewodzący menitom królowie-kapłani wydali innym rozumnym istotom bezpardonową wojnę, podbijając kolejne krainy, przekształcając stepy w uprawne pola i ogradzając swe ziemie kamiennymi murami. To wówczas ludzcy wojownicy z północy okiełznali dzikie konie ucząc je posłuszeństwa i uległości wobec uzdy. Stojąc w obliczu nowej niszczycielskiej broni ludzi - konnej jazdy - trollaki odniosły szereg druzgoczących porażek nie potrafiąc dorównać swym prześladowcom ruchliwością i impetem szarży.

      Nawet najstarsze sagi trollaków nie potrafią nikomu jednoznacznie przypisać zasługi powołania do życia żubrzej jazdy. Niektóre legendy opowiadają o młodym szamanie o imieniu Korgut, który w obliczu szarży ludzkiej kawalerii dosiadł dzikiego żubra w zamiarze wywołania paniki w wielkim stadzie zwierząt i który dzięki temu szaleńczemu pomysłowi wdeptał nieprzyjaciela w ziemię. Inne opowieści wzmiankują trzech braci wygnanych za nieznane bliżej przewiny ze swego szczepu. Bracia ci powrócili jakoby wiele lat później w ojczyste strony dosiadając oswojonych żubrów i przepędzając z ich pomocą oblegających rodzinną osadę Tharnów. Ta akuratnie legenda przypisuje powstanie żubrzej jazdy objawieniu boskiej Dhunii, która oświeciła wygnańców wskazując im potężne zwierzęta jako godne okiełznania wierzchowce.

      Bez względu na to, która legenda jest prawdziwa, w owych właśnie czasach trollaki zaczęły spoglądać zupełnie inaczej na stada przemierzających północne stepy żubrów, nie traktując ich już wyłącznie jako źródła pożywienia, ale też zaczynając te zwierzęta strzec i oswajać. Pierwsi jeźdźcy dosiadali wprost grzbietów zwierząt, ponieważ w zamierzchłych czasach trollaki nie potrafiły wyrabiać siodeł ani uzd, ale z biegiem czasu udoskonaliły jeździecki kunszt i pogłębiły swą niezwykłą więź z kudłatymi wierzchowcami.

      Rozwijające się w zastraszającym tempie ludzkie cywilizacje zaczęły spychać inne rozumne rasy na krańce zamieszkanych terenów, w wielu przypadkach bez litości eksterminując tych, którzy sprzeciwiali się ich ekspansji. Dostrzegając w żubrzych jeźdźcach poważne zagrożenie, Khardowie wpadli na pomysł szybkiego pozbycia się konkurencji wobec swej legendarnej konnej jazdy. Rozpoczęto wybijanie stad na masową skalę, nie polując ani dla mięsa ani dla skór, tylko z zamiarem usunięcia z północnych stepów istot, które przeszkadzały w budowie nowych miast i linii kolejowych, a na dodatek wprawnie użyte, mogły posłużyć trollackim szczepom za zabójczy żywy oręż. Z biegiem czasu ludzie dokonali swego niszczycielskiego dzieła i ogromne stada żubrów zniknęły ze stepów krainy, która dzisiaj zwana jest południowym Khadorem. Niedobitki tych pięknych majestatycznych zwierząt, strzeżone przez niewielkie klany oddanych tradycji żubrzej jazdy trollaków, wciąż pasą się w odległych zakamarkach północnej krainy, ale nie sposób zaprzeczyć przykremu faktowi, że czasy panowania na stepach żubrów przeminęły bezpowrotnie.



Profesja Wiecznego Jeźdźca

Startowe atuty i umiejętności
Atuty: Bull Rush, Cavalry Charge, Trained Rider (bison).
Umiejętności bitewne: Great Weapon 1 lub Hand Weapon 1, Shield 1.
Inne umiejętności: Animal Handling 1, Lore (trollkin) 1, Riding 1.

Atuty Wiecznego Jeźdźca
Bull Rush, Cavarly Charge, Combat Rider, Expert Rider, Follow up, Line Breaker, Load Bearing, Mounted: Counter Charge, Ride-by Attack.

Umiejętności bitewne Wiecznego Jeźdźca
Great Weapon 4, Hand Weapon 3, Shield 4, Unarmed Combat 3.

Inne umiejętności Wiecznego Jeźdźca
General Skills 4, Intimidation 4, Survival 3.

Współczynniki zamieszczone powyżej pochodzą z publicznie dostępnego źródła na stronie Privateer Press. Wykorzystane w tekście ilustracje wyszły spod pędzli Chrisa Bourassy i Matta Dixona.

Komentarze
#1 | koszal dnia 14.02.2013 00:55:43
No brawo! Uznanie za uwolniony na nowo entuzjazm przetransformowany bezpośrednio w tekst.
#2 | Araven dnia 14.02.2013 08:39:17
Bardzo ciekawa jednostka, osadzona mocno w tym świecie. Super.
#3 | ghasta dnia 14.02.2013 17:08:44
Zabawny, ale jednocześnie ciekawy, pomysł.
#4 | Beamhit dnia 18.02.2013 18:36:11
Wrzucono poprawkę do No Quarter Plus, teraz cała klasa rozpisana jest mechanicznie za darmo Smile
#5 | Keth dnia 18.02.2013 18:37:21
Postaram się jak najszybciej uzupełnić ten tekst o udostępnione fragmenty!
#6 | 8art dnia 19.02.2013 00:45:40
Jak dla mnie taka husaria na żubrach jest wypasana i wpisuje sie super w klimat IK.
#7 | lunatyk dnia 20.02.2013 01:12:33
Swojskie Żubry Smile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [0 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 75% [3 głosy]
Dobre Dobre 25% [1 głos]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
69621 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
20452 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
17660 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16720 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
16033 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
14939 arikar
01.03.2009 16:48
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
14319 venar
16.02.2009 14:27
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14015 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13140 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13117 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
12847 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
12505 leobardis
12.12.2008 13:17
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12299 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12234 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12112 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
20-08-2017 20:30
Cóż; jak ktos nie ma dziecka to nigdy nie zazna smaku prawdziwej herbaty. Jak tu go nie kochać skoro zadał sobie tule trudu by napoic swego ojca.

Suriel
20-08-2017 20:26
Przylapalem go jak szedł po dzbanek który nam służy do podlewania kwiatów. Wodę planował zdobyc z łazienki, z "miednicy z pianą" w której moja żona wstepnie moczyla moje ubrania po budowie

Suriel
20-08-2017 20:18
Moj trzyletni syn postanowil zrobić ojcu herbatę. Żeby łatwiej było ją przetransportować i wylac zamierzal ją zrobić w pkasikowym samochodzie wywrotce.

Suriel
20-08-2017 16:09
Dobra jak maly usnie pora się brać za kończenie tekstu o Pianaliach.

Suriel
20-08-2017 15:30
Możesz zajechać, jak będziesz gnał hulajnogą na Polcon. Pfft

8art
20-08-2017 14:49
Ta impreza odbywa sie co dwa lata?

8art
20-08-2017 14:19
Za dwa lata to zdążę przyjść z buta Smile widziałem - zacne focie!

Keth
20-08-2017 13:31
Bartek, wrzuciłem na FB zdjęcia z wczorajszego zlotu! Może byś przyjechał za dwa lata, co?

Sigil
20-08-2017 11:48
O fetyszach szamanów słów kilka: http://www.sibsi..
..ge_id=2864

lightstorm
20-08-2017 11:04
jestem dziś 10h w pracy, ale postaram się napisać post w Orleanie

Sigil
19-08-2017 16:45
Napisałem do CbN.

Suriel
18-08-2017 20:42
Martwiaki są jak wiadomo od martwienia się ( tu obrazek Krzyk Muncha)

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[4944]
czegoj[3282]
8art[2267]
koszal[2044]
Treant[1869]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
dretch
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką