11.12.2018 02:25:06
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Czego akurat słuchacie?
Światotworzenie - Or...
KC - Szkwał cz. 3
Ciekawe filmy
Ujednolicony atlas w...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Ja mogę powiedzieć co ...
To ja chylę czoła, że ...
:-) Spójrz na godzinę ...
O takie uwagi chodziło...
Przeczytałem część prz...
Artykuły
Czy to cudo w końcu wy...
Wszystkie prace wrzuco...
Jaki wynik konkursu?
Ja proponuje inne rozw...
Jeśli trzeba, mogę prz...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » ŻELAZNE KRÓLESTWA » Wieczni Jeźdźcy
Wieczni Jeźdźcy




                           Wieczni Jeźdźcy - synowie północnych stepów



      Wieczni Jeźdźcy, Długojezdni, Żubrzy Bracia - wśród ludzi krąży wiele przypisanych tej elitarnej kaście nazw, albowiem miana nadanego żubrzej jeździe przez samych trollaków nie sposób przełożyć bezpośrednio na język caspiański bądź khadoriański. Zaprawieni w bojach i nieustraszeni poskramiacze żubrów potrafią wzbudzić w sercach ludzi prawdziwą grozę, gdy ich potężne rogate wierzchowce rzucają się do szarży, od której ziemia dygocze pod nogami, a w powietrze wzbijają się ogromne kłęby kurzu. Są ludzie zwący tych nieokiełznanych trollaków Jeźdźcami Horyzontu, zaś złośliwi twierdzą jakoby nazwa ta ustanowiona została przez tych, którzy na widok majaczących na horyzoncie żubrzych jeźdźców zwykli czym prędzej pierzchać w przeciwnym kierunku.

      Historia żubrzych jeźdźców sięga tysięcy lat wstecz, do czasów, kiedy pierwsi menici dopiero kładli podwaliny pod Tarczę Tracji. W tych zamierzchłych latach trollaki polowały na żubry traktując ogromne stada przemierzających Immoren zwierząt jako podstawowe źródło pożywienia i skór. Sposób postrzegania żubrów przez trollaki zmienił się jednak, gdy przewodzący menitom królowie-kapłani wydali innym rozumnym istotom bezpardonową wojnę, podbijając kolejne krainy, przekształcając stepy w uprawne pola i ogradzając swe ziemie kamiennymi murami. To wówczas ludzcy wojownicy z północy okiełznali dzikie konie ucząc je posłuszeństwa i uległości wobec uzdy. Stojąc w obliczu nowej niszczycielskiej broni ludzi - konnej jazdy - trollaki odniosły szereg druzgoczących porażek nie potrafiąc dorównać swym prześladowcom ruchliwością i impetem szarży.

      Nawet najstarsze sagi trollaków nie potrafią nikomu jednoznacznie przypisać zasługi powołania do życia żubrzej jazdy. Niektóre legendy opowiadają o młodym szamanie o imieniu Korgut, który w obliczu szarży ludzkiej kawalerii dosiadł dzikiego żubra w zamiarze wywołania paniki w wielkim stadzie zwierząt i który dzięki temu szaleńczemu pomysłowi wdeptał nieprzyjaciela w ziemię. Inne opowieści wzmiankują trzech braci wygnanych za nieznane bliżej przewiny ze swego szczepu. Bracia ci powrócili jakoby wiele lat później w ojczyste strony dosiadając oswojonych żubrów i przepędzając z ich pomocą oblegających rodzinną osadę Tharnów. Ta akuratnie legenda przypisuje powstanie żubrzej jazdy objawieniu boskiej Dhunii, która oświeciła wygnańców wskazując im potężne zwierzęta jako godne okiełznania wierzchowce.

      Bez względu na to, która legenda jest prawdziwa, w owych właśnie czasach trollaki zaczęły spoglądać zupełnie inaczej na stada przemierzających północne stepy żubrów, nie traktując ich już wyłącznie jako źródła pożywienia, ale też zaczynając te zwierzęta strzec i oswajać. Pierwsi jeźdźcy dosiadali wprost grzbietów zwierząt, ponieważ w zamierzchłych czasach trollaki nie potrafiły wyrabiać siodeł ani uzd, ale z biegiem czasu udoskonaliły jeździecki kunszt i pogłębiły swą niezwykłą więź z kudłatymi wierzchowcami.

      Rozwijające się w zastraszającym tempie ludzkie cywilizacje zaczęły spychać inne rozumne rasy na krańce zamieszkanych terenów, w wielu przypadkach bez litości eksterminując tych, którzy sprzeciwiali się ich ekspansji. Dostrzegając w żubrzych jeźdźcach poważne zagrożenie, Khardowie wpadli na pomysł szybkiego pozbycia się konkurencji wobec swej legendarnej konnej jazdy. Rozpoczęto wybijanie stad na masową skalę, nie polując ani dla mięsa ani dla skór, tylko z zamiarem usunięcia z północnych stepów istot, które przeszkadzały w budowie nowych miast i linii kolejowych, a na dodatek wprawnie użyte, mogły posłużyć trollackim szczepom za zabójczy żywy oręż. Z biegiem czasu ludzie dokonali swego niszczycielskiego dzieła i ogromne stada żubrów zniknęły ze stepów krainy, która dzisiaj zwana jest południowym Khadorem. Niedobitki tych pięknych majestatycznych zwierząt, strzeżone przez niewielkie klany oddanych tradycji żubrzej jazdy trollaków, wciąż pasą się w odległych zakamarkach północnej krainy, ale nie sposób zaprzeczyć przykremu faktowi, że czasy panowania na stepach żubrów przeminęły bezpowrotnie.



Profesja Wiecznego Jeźdźca

Startowe atuty i umiejętności
Atuty: Bull Rush, Cavalry Charge, Trained Rider (bison).
Umiejętności bitewne: Great Weapon 1 lub Hand Weapon 1, Shield 1.
Inne umiejętności: Animal Handling 1, Lore (trollkin) 1, Riding 1.

Atuty Wiecznego Jeźdźca
Bull Rush, Cavarly Charge, Combat Rider, Expert Rider, Follow up, Line Breaker, Load Bearing, Mounted: Counter Charge, Ride-by Attack.

Umiejętności bitewne Wiecznego Jeźdźca
Great Weapon 4, Hand Weapon 3, Shield 4, Unarmed Combat 3.

Inne umiejętności Wiecznego Jeźdźca
General Skills 4, Intimidation 4, Survival 3.

Współczynniki zamieszczone powyżej pochodzą z publicznie dostępnego źródła na stronie Privateer Press. Wykorzystane w tekście ilustracje wyszły spod pędzli Chrisa Bourassy i Matta Dixona.

Komentarze
#1 | koszal dnia 14.02.2013 00:55:43
No brawo! Uznanie za uwolniony na nowo entuzjazm przetransformowany bezpośrednio w tekst.
#2 | Araven dnia 14.02.2013 08:39:17
Bardzo ciekawa jednostka, osadzona mocno w tym świecie. Super.
#3 | ghasta dnia 14.02.2013 17:08:44
Zabawny, ale jednocześnie ciekawy, pomysł.
#4 | Beamhit dnia 18.02.2013 18:36:11
Wrzucono poprawkę do No Quarter Plus, teraz cała klasa rozpisana jest mechanicznie za darmo Smile
#5 | Keth dnia 18.02.2013 18:37:21
Postaram się jak najszybciej uzupełnić ten tekst o udostępnione fragmenty!
#6 | 8art dnia 19.02.2013 00:45:40
Jak dla mnie taka husaria na żubrach jest wypasana i wpisuje sie super w klimat IK.
#7 | lunatyk dnia 20.02.2013 01:12:33
Swojskie Żubry Smile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [0 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 75% [3 głosy]
Dobre Dobre 25% [1 głos]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
73162 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
23304 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
19946 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
18766 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
18467 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
17310 venar
16.02.2009 14:27
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
16260 venar
30.04.2009 11:58
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
16160 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
15595 leobardis
11.11.2008 18:01
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
14983 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
14792 ghasta
30.07.2011 10:22
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
14637 leobardis
11.11.2008 18:09
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
14575 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
14400 avnar
22.06.2009 15:08
» Bractwo Klingi Duszy
On: BRACTWA WYSTEPUJĄCE W ŚWIECIE KC
14143 czegoj
28.04.2009 15:18
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

8art
10-12-2018 19:46
Wpisy ode mnie dopiero jutro jak cos

Keth
09-12-2018 20:19
Dobra, odpuścimy Ci w weekend! Grin

Suriel
09-12-2018 19:28
Jeden post dziennie. Nue dam rady...

Suriel
09-12-2018 18:13
Skoro nic niepuszecie to idę otworzyć wino.

Suriel
08-12-2018 22:25
A szkoda, bo potrułem wszystkich na kolacji.. Post uzupełniony, lektura obowiązkowa bo to rozpiska działań na następny dzień.

Kargan
08-12-2018 21:37
Kethowi się tak śpieszy z fabułą, ze nawet na posta dziedzica nie poczekał Pfft

Nanatar
08-12-2018 21:35
Dokąd król chodzi piechotą. Grin

Suriel
08-12-2018 19:45
No dobra, jakoś zaczynam funkcjonować...

Keth
08-12-2018 17:46
Ciekawi mnie, co tam u Koszala...

Keth
08-12-2018 16:48
Już wieczór, nie obijaj się, działaj!

Suriel
07-12-2018 14:03
Będę aktywny dopiero jutrzejszego wieczora. Spróbuję dać jednak jakiś wpis jeszcze dzisiaj, zaraz nawet... potem wigilia firmowa wiec...

Fobetor
07-12-2018 14:03
Post poszedł jeszcze zamierzam coś w nim dodać. Coś co nie wpłynie na rozwój wydarzeń.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[7312]
czegoj[4963]
8art[3293]
dretch[3279]
koszal[3050]

Ostatnia aktualizacja
deliad
BAZYL
Sigil
kartograf
8art

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką