17.10.2017 18:48:30
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Czwarta edycja na Po...
Rytuały czarowników
Czwarta edycja KC!
Hassosac
Osobliwości i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Kuźnia Wszechkreatorów
Światotworzenie - Wo...
Relacja z testów gru...
Czego akurat słuchacie?
Gry paragrafowe
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Grałem z komórki i nie...
Wielkie dzięki za gran...
Swietne, na mobilnym n...
Artykuły
Faktycznie przyjemny t...
Przeczytałem niusa, ko...
[quote]Czegoj napisał:...
Na stronie wydawnictwa...
Najpierw słowa przepro...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » BESTIARIUSZ » Minotaur
Minotaur

Rasa: Minotaur (typowy)
Char: Każdy
Wzrost: 1,7–2,2 m.wys.
Waga: 140–240 kg.
ŻYW SF ZR  SZ INT MD UM CH PR Obrona skóry Wyparowania skóry
320  350 30 35 10   25  15  15 15   +10                40/40/40
Premie do biegłości:
+15%  rogi (30 kł/+4 OBR; opóź.4 sg.),
+10% pięści (60 ob/+10 OBR; opóź.2 sg.),
+10% oskardy (130kł/+5 OBR; opóź.4 sg.),
+10% młoty (140ob/+17 OBR; opóź.5 sg.).

Premie do odporności: 1 (10), 2 (10), 4 (20), 6 (10), 7 (10)

Wygląd:
Minotaury są dużymi istotami, których tors oraz nogi są typowo humanoidalne zaś głowa w kształcie i budowie przypominająca łeb byka. Zaopatrzony jest ona w rogi, tak u samic jak i samców. Skierowane są one do przodu, rzadziej na boki czy też spiralne. Rozpiętość rogów oraz ich średnica zależy od wieku osobnika i płci (u samic są znacznie mniejsze niż samców) Najmłodsze osobniki mogą wcale nie posiadać rogów.
Sylwetki minotaurów są silnie umięśnione, tak klatka piersiowa jak ramiona, barki oraz nogi. Spotyka się także minotaury, którzy urodzili się z nogami zaopatrzonymi w kopyta zamiast zwyczajnych stóp. Jednak są to sporadyczne wypadki. Skóra jest elastyczna i odporna na lekkie draśnięcia oraz ciosy.
Minotaury zamieszkujące Arch. Centralny za ubiór stosują wyrabiane z grubej wełny i końskiego włosia tuniki. Są one bardzo obszerne oraz długie do połowy uda noszącego. Ubiór ten wiązany jest na barkach sznurami przeplecionymi przez otwory wykonane w tunice (umożliwia to zakładanie tunik przez głowę i nie niszczenie ich rogami). Kolor tuniki oraz wzory wyszyte na materiale czy nawet długość i wygląd ściągających je sznurów zależy od stada do jakiego należy minotaur. Biodra opasują szerokimi, skórzanymi trokami.
Za zbroje służą im najczęściej kolczugi warstwowe, zbroje łuskowe metalowe oraz zbroje kurtkowe. Wszystkie oczywiście wykonywane są odpowiednio do wymiarów noszącego. Szerokość barków i karku uniemożliwia noszenie zbroi minotaura innej rasie. Zbroje wiązane są na barkach oraz na żebrach. Ze względu na kształt czaszki i zakres wzroku tylko niewielu mistrzów może wykuć dobry hełm dla minotaura.
Wielu przedstawicieli tej rasy lubi wyróżniać się z tłumu posiadanymi ozdobami. Mogą to być tak wisiory jak i łańcuchy wieszane na szyi oraz specjalne nasadki na rogi wykonane z kamieni szlachetnych oraz złota lub platyny. Nie gardzą kolczykami i tatuażami pokrywającymi duże obszary pleców lub ramion.


Tryb Życia
Ze względu na długi czas życia (do 400 lat, dojrzewanie po latach 30) minotaury utworzyły silną, zwartą społeczność opartą na rodzinnych stadach, odznaczającą się dużymi wpływami i potężną armią najemników. Jako rasa cieszą się opinią lojalnych sług i sprawnych pracowników. Posługują się własnym językiem (język minotaurów, zwany: tezesz) i nie mają problemów oraz ograniczeń związanych z uczeniem się innych języków.
Najstarsi członkowie stad obejmowani są opieką przez resztę grupy. Stają się źródłem wiedzy i wsparciem przy rozwiązywaniu problemów. Jako, że rasa ta nie zwykła zapisywać w jakiejkolwiek formie swojej historii przekazywana jest ona z pokolenia na pokolenie przez tzw. Mówców - są to obdarzeni świetną pamięcią członkowie stada, tak samce jak i samice. Oczywiście można czasem spotkać się z materiałami spisanymi przez minotaura, ale są to sporadyczne wypadki.

Zwykle budują relację wokół swojego stada i są nieufni wobec obcych. Samo stado skupione jest dookoła najsilniejszego samca. Jednak nie jest on samodzielny we wszystkich decyzjach podejmowanych i często musi się odwołać do wiedzy Mówców.
Są często spotykani na ulicach miast olbrzymów oraz na stepowych, podgórskich i górskich obszarach. Zdarza im się budować własne miasta wykorzystując przy tym wrodzone zdolności tworzenia ścian załamujących geometrię. W efekcie poruszanie się po nich jest niezwykłe trudne dla osobników innych ras nie mających minotaura za przewodnika. Samotni przedstawiciele tej rasy często pracują poza rodzimym stadem.

Stado, tak tworzące miasto jak i wędrowny obóz zajmuje się hodowlą koni, gdyż konina jest podstawą wyżywienia minotaurów. Od nich można też zakupić najlepsze konie bojowe oraz kuce. Częstym uzupełnieniem posiłków jest chleb wypiekany z mąki agawy oraz łowione ryby. Minotaury gardzą mięsem opasów oraz innej rogacizny, z wiadomych względów. Osoba, która poda jednak Minotaurowi danie przygotowane z takiego mięsa naraża się na wybuch gwałtownej i morderczej furii.

W przypadku walk pomiędzy dwoma bykami zwycięzca może zdecydować się na ułamanie rogów swojego przeciwnika i zachowania ich jako swoistego trofeum pokazującego siłę właściciela.
Niektóre Minotaury pochodzące z innych niż Archipelag Centralny miejsc (np. Archipelag Wschodni) mają w zwyczaju opiłowywać rogi i rzeźbić je w ażurowe konstrukcje uznawane za wyznacznik statusu w ramach stada. Wtedy róg taki pełni funkcje czysto dekoracyjne, a nie bojowe.

Najczęściej spotykani są jako wojownicy i barbarzyńcy, rzadziej jako kapłani, półbogowie (tylko do 15 poz) i iluzjoniści (tylko do 10 poz). Duże stada wynajmują swoje siły jako oddziały najemne lub budowlane. Często spotykani są także jako gladiatorzy, tak dobrowolni jak i zmuszeni do tego zajęcia.

Występowanie:
Zamieszkują najczęściej tereny podgórskie i góry oraz wszelkiego rodzaju labirynty. Na otwartych terenach spotyka się ich pojedynczo (8 poz). Rzadziej rodzinami 1-10 młodych (0-4 poz) i 1-2 dorosłe osobniki (6-8 poz). Stado na dużym terenie (także stepy) może liczyć nawet do tysiąca osobników tworząc tym samym ogromne kamienne miasta.


Specjalne Zdolności:
doskonały węch – wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
szarża – umiejętność ataku rogami, po udanym rozbiegu (min. 1/2 SZ) i trafieniu rogami ofiara otrzymuje dwa razy więcej obrażeń i zostaje automatycznie przewrócona o ile jej SF jest mniejsza niż SF minotaura. Uwaga: można ewentualnie bronić się stosując unik (jeśli oczywiście dysponuje się tą zdolnością).
tratowanie - podczas biegu próba obalenia i zdeptania (trafienia kopytami) istoty, która nie uskoczy (tzn. o ile nie wykona udanego % rzutu na ZR akt.) przed biegnącym. Postać taka zostaje automatycznie przewrócona, a ponadto może być TR kopytem (co sprawdza się względem leżącego).
umiejętność tworzenia ścian załamujących geometrię przestrzeni (i zmysły równowagi), samemu pozostając na to niewrażliwym;
doskonała infrawizja (stała) – 1/2 SZ

Komentarze
#1 | mordimer00 dnia 18.10.2011 18:25:25
A nie topory zamiast oskardów? Raczej byłaby to piechota pancerna więc ciężkie miecze albo i topory.
#2 | Oggy dnia 18.10.2011 19:00:55
Chleb wypiekany z agawy? To informacja pochodząca od ASa?
#3 | ghasta dnia 18.10.2011 21:08:22
mordimer00
Cechy oraz używana broń pochodzi z mat. oryginalnych od AS-a i pod tym względem nic nie zmieniałem.
Oggy
Chleb z agawy to mój pomysł, może lepiej brzmiałyby jakieś placki lub podpłomyki.


Pomimo tego, że tekst czytałem i poprawiałem kilka razy nadal kwalifikuje się do gruntownej redakcji... GRR... Postaram się go jeszcze podreperować na dniach
#4 | mastug dnia 18.10.2011 23:32:26
współczynniki - minotaur(typowy) - wojownik:

NAZ. młoda samica; Rasa: Minotaur; WOJOWNIK;Poz.0;
ŻYW 350; SF 502; ZR 70(70); SZ 75(38); INT 35; MD 65; UM 40; CH 45; PR 45; WI 25; ZW 6;
Odp.w%:1-48; 2-66; 3-37; 4-69; 5-34; 6-115; 7-115; 8-105; 9-95; 10-90; AM 0%;
BROŃ*: młot typowy-Bi.70%; TR 127%; op. 4; RANY 210(161)ob ; OB+8; SP B/-; AT (1)
BROŃ*: rogi-Bi.75%; TR 132%; op. 4; RANY 149kl ; OB+3; SP B/-; AT 1
BROŃ: pięści-Bi.70%; TR 127%; op. 2; RANY 167 ob ; OB+7; SP B/-; AT 1
ZBR.: z.Ku.t.-t.Dr.m.; OGR. - , 1/2; OB.BL/DAL 70/59 %; WYP. 65 / 100 / 95

NAZ. młody byk; Rasa: Minotaur; WOJOWNIK (kadet);Poz.2;
ŻYW 366; SF 522; ZR 76(38); SZ 81(41); INT 37; MD 69; UM 42; CH 57; PR 57; WI 25; ZW 6;
Odp.w%:1-53; 2-71; 3-42; 4-74; 5-39; 6-120; 7-125; 8-115; 9-100; 10-100; AM 0%;
BROŃ*: młot typowy-Bi.81%; TR 141%; op. 4; RANY 228(172)ob ; OB+10; SP 2B/-; AT (1)
BROŃ*: rogi-Bi.86%; TR 146%; op. 4; RANY 157kl ; OB+3; SP 2B/-; AT 1
BROŃ: pięści-Bi.81%; TR 141%; op. 2; RANY 179ob ; OB+8; SP 2B/-; AT 1
ZBR.: z.Ku.c.-t.Dr.n.; OGR. 1/2 , 1/2; OB.BL/DAL 70/57 %; WYP. 85 / 135 / 105

NAZ. samica; Rasa: Minotaur; POZIOM.4; WOJOWNIK (kadet);Poz.4;
ŻYW 382; SF 542; ZR 82(41); SZ 87(29); INT 39; MD 73; UM 44; CH 69; PR 69; WI 25; ZW 6;
Odp.w%:1-58; 2-76; 3-47; 4-79; 5-44; 6-125; 7-145; 8-135; 9-105; 10-120; AM 0%;
BROŃ*: młot typowy-Bi.97%; TR 159%; op. 4; RANY 252(185)ob ; OB+12; SP S/-; AT (2)
BROŃ*: rogi-Bi.102%; TR 164%; op. 4; RANY 167kl ; OB+4; SP S/-; AT 2
BROŃ: pięści-Bi.97%; TR 159%; op. 2; RANY 194ob ; OB+10; SP S/-; AT 2
ZBR.: z.Ko.w.t.-t.+Dr.d.; OGR. 1/2 , 1/3; OB.BL/DAL 86/70 %; WYP. 105 / 190 / 110

NAZ. dorosły byk; Rasa: Minotaur; WOJOWNIK (weteran);Poz.6;
ŻYW 418; SF 618; ZR 98(49); SZ 103(34); INT 51; MD 87; UM 46; CH 91; PR 91; WI 35; ZW 6;
Odp.w%:1-73; 2-91; 3-62; 4-94; 5-59; 6-140; 7-150; 8-140; 9-120; 10-125; AM 0%;
BROŃ*: młot bojowy krótki-Bi.128%; TR 200%; op. 5; RANY 334(257)ob ; OB+22; SP S/O; AT (2)
BROŃ*: rogi-Bi.133%; TR 205%; op. 4; RANY 195kl ; OB+5; SP S/-; AT 2
BROŃ: pięści-Bi.128%; TR 200%; op. 2; RANY 232ob ; OB+13; SP S/O; AT 2
ZBR.: z.Łu.m.t.-t.Dr.d.; OGR. 1/2 , 1/3; OB.BL/DAL 105/78 %; WYP. 140 / 180 / 130

NAZ. doświadczony byk; Rasa: Minotaur; WOJOWNIK (weteran);Poz.8;
ŻYW 434; SF 648; ZR 104(34); SZ 109(36); INT 53; MD 91; UM 48; CH 103; PR 103; WI 35; ZW 6;
Odp.w%:1-78; 2-96; 3-67; 4-99; 5-64; 6-145; 7-155; 8-145; 9-115; 10-130; AM 0%;
BROŃ*: młot bojowy krótki-Bi.134%; TR 209%; op. 5; RANY 350(269)ob ; OB+23; SP S/O; AT (2)
BROŃ*: rogi-Bi.139%; TR 214%; op. 4; RANY 204kl ; OB+6; SP S/-; AT 2
BROŃ: pięści-Bi.134%; TR 209%; op. 2; RANY 242ob ; OB+13; SP S/O; AT 2
ZBR.: z.Ko.w.c.-t.Me.d.; OGR. 1/3 , 1/3; OB.BL/DAL 107/78 %; WYP. 115 / 210 / 120

NAZ. przywódca; Rasa: Minotaur; WOJOWNIK (lord wojny);Poz.10;
ŻYW 460; SF 708; ZR 115(38); SZ 120(40); INT 60; MD 100; UM 55; CH 120; PR 120; WI 40; ZW 6;
Odp.w%:1-88; 2-106; 3-77; 4-109; 5-74; 6-155; 7-180; 8-170; 9-125; 10-155; AM 0%;
BROŃ*: młot bojowy krótki-Bi.155%; TR 238%; op. 5; RANY 394(301)ob ; OB+26; SP 2S/O; AT (3)
BROŃ*: rogi-Bi.160%; TR 243%; op. 4; RANY 225kl ; OB+6; SP 2S/-; AT 3
BROŃ: pięści-Bi.140%; TR 223%; op. 2; RANY 261ob ; OB+16; SP S/O; AT 2
ZBR.: z.Łu.m.m.-t.Me.d.; OGR. 1/3 , 1/3; OB.BL/DAL 123/91 %; WYP. 165 / 210 / 150
#5 | 8art dnia 18.10.2011 23:51:32
No to pięknie Ghasta... Właśnie włożyłeś w ręce Ketha mordercze narzędzie do tępienia biednych graczy w pbf-ach. Już wiem co nas wykończy rzutem na taśmę w Grzechach OjcówSmile

Na poważnie to mnie się to podoba!
#6 | Treant dnia 19.10.2011 06:45:50
Przecież to właśnie przemarsz minotaurów sprawił, że brniemy przez pustynię Smile
#7 | ghasta dnia 19.10.2011 08:55:48
Mastug - wielkie dzięki za statystyku
Mam prośby do adminów:
1. niech statystyki wejdą jako 2 strona arta.
2. zginął podpis pod rysunkiem. Jest to oczywiście praca by: Paul Bonner. Także proszę o dodanie podpisu.
#8 | Mrufon dnia 19.10.2011 20:47:26
Po lekkie obróbce literackiej fajny materiał. Brakowało minotaurów w KC. Gdzieś tam niby były ale pewnie jak zwykle w "tajnych szufladach" ASa.

Oczywiście jak to u mnie ocenę obniża OBCY rysunek. Tu jestem nieprzejednany, sugeruję tworzenie naszej bazy grafik. Wystarczy poprosić Leobardisa, Mordimera czy kogo tam innego.
#9 | venar dnia 20.10.2011 10:18:30
Dobre uzupełnienie bestiariusza choć miałem już okazję wykorzystać minotaura w swoich przygodach co się skończyło tragicznie dla jednego z graczy. Jak na zorganizowaną społeczność to brak mi tu większego opisu rasy (społeczność, religia itd).
No i rysunek zupełnie nie pasujący do opisu rasy i samych KC.
#10 | Uven_Tariff dnia 20.10.2011 16:54:02
wygląda spoko ... heh trzeba prztestować Smile n1
#11 | ghasta dnia 24.10.2011 10:39:33
Opis został poprawiony względem pierwotnej wersji.
#12 | gonzor1 dnia 14.11.2011 15:56:07
Pytanie: Jak się ma tratowanie do osobników bez kopyt?
#13 | ghasta dnia 14.11.2011 16:59:35
Wiem że jest taki błąd, nie masz kopyt nie ma tratowania. Dotyczy osobników z kopytami
#14 | Denver dnia 15.11.2011 11:05:48
myślicie, że gigant nie może stratować?
#15 | mordimer00 dnia 28.01.2013 18:18:05
A i jako bestii brakuje według mnie specjalnej zdolności Potworny Ryk czy coś takiego.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [0 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 50% [4 głosy]
Dobre Dobre 50% [4 głosy]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
70267 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
20851 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18026 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17020 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
16450 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15095 arikar
01.03.2009 16:48
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
14864 venar
16.02.2009 14:27
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14249 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13477 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13360 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13156 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
12858 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12525 avnar
22.06.2009 15:08
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12508 ghasta
30.07.2011 10:22
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12307 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
17-10-2017 13:59
Oczywiście że powinno byc na zachód. Czytasz uważnie. Poprawie z wieczora bo wessalo też sporo rysunków. Ale i tak sporo działa.

Suriel
17-10-2017 13:57
Tak to jest. Jak się wachluje krainami w te i we wte, to w końcu coś się pop... suje.

Nanatar
17-10-2017 13:51
Surielu w światotworzeniu napisałeś: Dalej na wschód znajduje się już tylko Dagoreth.. a nie powinno być na zachód? Bo tak mi pasuje z reszty tekstu.

Suriel
17-10-2017 13:06
Trza je spyknac poprzez fejsa czy insze ustrojstwo. Niechże się wyglądają i wypłaczą.

Nanatar
17-10-2017 11:55
Surielu nie jesteś sam, ma Duszka pytała, czy jest forum dla żon fanatyków portalu KC.

Suriel
17-10-2017 11:48
Prohibitor też pasuje ale z innych zupełnie względów. Żona już patrzyć nie może na te moje erpegi. Grin

Suriel
17-10-2017 11:46
W sumie to Profanus też pasuje. Wątpię jednak by mieszkańcy nadali tak bluźniercza nazwe swemu domowi.

Suriel
17-10-2017 11:23
Czegoj wal w topiku o światotworzeniu. Najwyżej przeniesue się posty. Skorsystalem z nazwy Nanatara - Żałobne Ziemie. Jakoś tak pasowało do powojennego grobowca.

Nanatar
17-10-2017 11:04
Zaraz siądę do kompa. Dajcie Panowie chwilę.

dretch
17-10-2017 10:52
Nanantarze, czekam na Twój wpis w Pokusie Wink

czegoj
17-10-2017 10:36
Mówiłeś również, że skorzystałeś z propozycji nazwy a tym czasem, nazwy świata dalej jakby nie widzę?

czegoj
17-10-2017 10:34
Suriel gdzie zadawać pytania do tekstu i ewentualne deklaracje? Pod tekstem w oddzielnym topiku? W Kuźni. Trochę inaczej to sobie wyobrażałem, ale może warto pobawić się.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5213]
czegoj[3488]
8art[2395]
koszal[2172]
Treant[2015]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
dretch
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką