25.04.2019 08:51:48
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Kłusownik
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Sesja KC online - Wy...
Czego akurat słuchacie?
KC - Szkwał cz. 3
Tutaj możemy pisać c...
Liczenie sukcesów w KC
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Oh! Noooo! ale ok, trz...
W takim razie od dzisi...
Nie możesz, bo zakpić ...
Czegoju, ja z Ciebie m...
Straszna strata. Adria...
Artykuły
Powracając do niecodzi...
Tak, w podobnej konwen...
Nie mam uwag do profes...
W mojej wizji KC funkc...
Bazylu, to Ty musisz t...
Galeria
Szkaradny mistrz wycho...
Dobry gość.
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Dodatkowe strony
Niestety zbieraliśmy w...
szacun za skany-czemu ...
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Najczęściej czytane arty
IK - tworzenie i roz... Czytano: 78,114
01. Wybór rasy i płci Czytano: 24,879
05. Czary - objaśnie... Czytano: 21,447
07. Kasta Niesklasyf... Czytano: 20,164
Legenda Kryształów C... Czytano: 19,925
Charakter Postaci Czytano: 18,900
Martwiaki Czytano: 18,041
Spis kamieni szlache... Czytano: 17,432
02. Kasta Żołnierska Czytano: 16,972
06. Kasta Czarodziejska Czytano: 16,291
Najczęściej czytane newsy
Kolejny podręcznik w wersji elektronicznej. 9,381
Reaminacja czy eutanazja? 8,278
Już jest!!! 7,660
Zbieramy na serwer na kolejny rok!!! 6,280
I po premierze 5,700
Grafiki Musiała 5,320
Kryształy Czasu - Rewolucja 4,582
Nowa odsłona Księgi Profesji! 4,375
Próbka tekstu powieści Artrura Szyndlera 4,215
PUCHAR OSTROGARSKI - I edycja 4,193
facebook
Nawigacja
Artykuły » BESTIARIUSZ » Dendroid
Dendroid

Bestia by Denver
Opis by Ghasta

Wzrost : od 3 - 4 metrów
Waga: od 100 - 500 kg
 Charakter: ntr.db, ntr.ntr, ntr.zł.
Współczynniki podstawowe:

ŻYW SF ZR SZ INT MD UM CH PR WI
250 300 10 20 20 50 15 30 10 0

Odporności: 1-10; 3-10; 4-10; 6-10; 10-20 Odp. nr 8 1/2 N i 1/2 przyrostów
Biegłości

Gałęzie BGŁ +15; SKUT 90ob; OP 3; U 2; OB+ 30 ( po 15 ); A 2; NO - natur. oburęczność

Konar BGŁ  +15; SKUT 160ob; OP 7; U 3; OB+ 24; A 1;
Wyparowania i Obrona własna: Kora OB + 25 WYP 80 / 100 / 140
 

rysunek dendroida

rysunek:Phil McDarby

Wygląd
Denrdoidy to dosyć duże istoty podobne do drzewców i drzew, pośród których żyją. Mają jednak przewagą nad nimi, ponieważ posiadają silne, wykształcone kończyny górne i dolne umożliwiające im szybkie poruszanie.
U poruszającego się dendroida łatwo rozróżnić gałęzie odpowiedzialne za ramiona oraz nogi. Konary-ręce posiadają różną ilość chwytnych palców. Twarz dendroida zawiera się w jego głównym pniu, mniej więcej w ¾ wysokości istoty. Nie posiada wykształconej szyi i barków. W ramach twarzy można rozpoznać otwory odpowiadające za oczy oraz usta, rzadko kiedy wykształcają nosy. Wydawane przez nie dźwięki są niskie i świszczące. W przypadku gdy znają języki humanodiów ich mowa jest powolna i często nie są w stanie wypowiedzieć niektórych zwrotów.
Wzrostem dochodzą do maksymalnie 4 metrów (szczególnie najstarsze osobniki). Waga waha się w przedziale od 100 do 500 kg. Skóra odpowiada teksturą korze drzewa, z którego się wykształcił. Zwykle jest grubsza w niewielkim stopniu niż u zwyczajnego drzewa. Jest przy tym niesamowicie elastyczna i odporna na uszkodzenia. Zdarza się, że jest porośnięta mchem lub nawet niewielkimi krzewami.
Ilość wykształconych ramion może się różnić w zależności od osobnika. Zwykle są to dwa, jednak można spotkać dendroidy posiadające cztery czy więcej aktywnych konarów-ramion. Stopy, tak wielkością jak i kształtem, przypominają wyrwane z ziemi korzenie. Głowy (jeśli można tak nazwać zwieńczenie głównego pnia) porośnięte są parasolowato rozrośniętymi gałęziami pokrytymi listowiem, a okresowo kwiatami i żołędziami (w zależności od drzewa od którego bezpośrednio pochodzą). Ze względu na to, iż potrafią wykształcić się z różnych drzew ich wygląd, a także cechy osobnika, mogą znaczenie odbiegać od standardu.
Wraz ze wzrostem powiększają także średnice pnia tworzącego ich ciało jak i średnicę poszczególnych konarów. Największe osobnik są niezwykle podobne do drzewców i często są z nimi mylone. Wielu uważa, że dendroidy są wręcz pierwszym etapem rozwoju drzewców.

Tryb życia
Dendrodidy będące mniejszą odmianą drzewców często z nimi współpracują. Opiekują się dużymi połaciami lasu oraz w nich żyją. W czasach antycznych były częściej spotykane niż obecnie głównie ze względu na to, iż ilość gęstych borów była większa. Aktualnie, w ramach Archipelagu Centralnego, można je spotkać na terenach silnie zalesionych. Szczególnie upodobały sobie (tak ja drzewce) ciąg wysp Arianom i wyspy Old-can, In-can, które są ich naturalną siedzibą. Nie potrzebują pokarmów gdyż dzięki swoim zdolnościom oraz korzeniom mogą je z łatwością pobrać bezpośrednio z ziemi. Dendroidy mające kontakt z humanoidami mogą bez większych kłopotów nauczyć się porozumiewać za pomocą wyuczonych języków. W ramach kontaktów ze sobą używają niedostępnej dla większości mowy opartej na poruszeniach gałęzi, wydzielaniu zapachów, czy też zmianie koloru obrastających je liści.
Unikają oczywiście wszelkich źródeł ognia oraz wysokiej temperatury. Nie spotyka się ich na terenach suchych oraz pustynnych. Zwykle są aktywne w ciągu dnia, chociaż noc i ciemność nie stanowią dla nich jakiegoś większego problemu.


Występowanie
Żyją głównie samotnie, czasem spotyka się je podczas ceremonii druidów jako specjalnych gości. Żyją gównie w gęstych lasach. Nie tworzą par i rozmnażają się sporadycznie. Wykształcone żołędzie muszą upaść na ziemię w miejscu gdzie występuje silne źródło magii. Na skutek jej działania oraz opieki nad wyrastającym drzewem przez drzewca lub dendroida z takiego owocu może w ciągu 20-30 lat wykształcić się nowy dendroid. Nic nie wiadomo o pierwszym przedstawicielu tego gatunku. Pojawili się niemal jednocześnie z drzewcami. Żyją bardzo długo, najstarsze okazy opowiadały o zdarzeniach sprzed setek lat. Starają się unikać kontaktów z humanodiami, ponieważ ci polują na nie i upodobali sobie ich drewno na wykonywanie drogich mebli oraz przedmiotów.

Inne informacje
Niektóre elfie rody posiadają w herbach stylizowane sylwetki dendroidów. Ze względu na to, iż drewno dendroidów jest niezwykle elastyczne (zapewne dzięki przepływającej przez nie magii) zdarzają się wyprawy w celu złapania lub zgładzenia tych istot, a na koniec przerobienia jego ciała na niezwykle wytrzymałe sprzęty i meble. Zmusza się nawet schwytane żywe dendroidy, aby zajęły nietypową pozycję czy też układ gałęzi tak, aby po ich zabiciu, łatwiej było obrobić uzyskany materiał. Wszelkie wykonane w z tego materiału przedmioty są niesamowicie kosztowne. Z żywych dendroidów pozyskiwnana jest także cenna żywica.

Komentarze
#1 | Keth dnia 31.07.2011 22:55:16
Wzmiankujesz, że dendroidy żyją bardzo długo - sugerowałbym znajomość wydarzeń sprzed tysięcy lat, a nie setek, wówczas zupełnie innego znaczenia nabiera owo sformułowanie "bardzo długo", a sam dendroid staje się łącznikiem niemalże z orchiańską starożytnością.
#2 | ghasta dnia 01.08.2011 11:57:43
A może pamięć genetyczna?

Nowe okazy pamiętają zdarzenia w jakich brał udział ich rodzic...
#3 | morgliht dnia 01.08.2011 14:47:01
jak mogą nauczyć się jezyków obcych to może IQ powinny mieć większa?
#4 | ghasta dnia 02.08.2011 22:27:54
Trochę racji masz, ja jeszcze do kompletu zwiększyłbym żywotność. Takie drzewo to jednak ciężko skutecznie zranić.

Jednak nie modyfikowałem oryginalnych współczynników od Denvera ale dodałem swój opis, zmieniłem znajomość zdolności wojownika na łowcy i zlikwidowałem magię roślin (cokolwiek to jest) na magię druiduyczną.
Sama bestia i tak ma nietypowo dużo cech specjalnych.
#5 | leobardis dnia 19.08.2011 13:13:01
Bardzo fajna bestyja Smile

jak mogą nauczyć się języków obcych to może IQ powinny mieć większa?

nie musi, Ork Typowy rasowo ma 30 inta i często zna dwa języki a na 0poz ma tyle samo co Dendroid.
Bardziej widzę tu ograniczenia narządu mowy niż samej inteligencji Smile
#6 | koszal dnia 19.09.2012 13:13:35
Grywalne. Pasuje.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [0 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 100% [3 głosy]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
78114 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
24879 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
21447 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
20164 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
19925 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
18900 venar
16.02.2009 14:27
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
18041 venar
30.04.2009 11:58
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
17432 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
16972 leobardis
11.11.2008 18:01
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
16291 leobardis
11.11.2008 18:22
» OPIS RASY - HOBBICI
On: TWORZENIE POSTACI
15785 czegoj
27.01.2009 11:04
» Bractwo Klingi Duszy
On: BRACTWA WYSTEPUJĄCE W ŚWIECIE KC
15551 czegoj
28.04.2009 15:18
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
15251 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
15223 avnar
22.06.2009 15:08
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
15057 leobardis
11.11.2008 18:09
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
24-04-2019 22:39
Wiem że się da nagrywać, ale to nie to samo. Ale nie ukrywam, że spróbował bym.

Suriel
24-04-2019 22:38
Generalnie ostanio wolę pbfy bo coś po nich zawsze zostaje. Jakościowo są dużo lepiej wypracowane. Można wrócić za parę lat, przeczytać, powspominać, pośmiać się. A sesja live jest jak płatek śniegu,

Suriel
24-04-2019 22:34
Ale kupiłem nowy router i będę podpisywał umowę z dostawcą sieci na nowy czasookres, dużo lepiej nie będę miał ale mam lepszą pozycję do negocjacji, więc coś wywalczę na pewno.

Suriel
24-04-2019 22:32
Jetsem na dicordzie ale po pierwsze primo, czasu mało. Po drugie primo na tygodniu co najmniej jest to trudne zadanie. I po trzecie najważniejsze primo, technicznie u mnie są problemy...

Oggy
24-04-2019 22:14
Ciągnie Cię Suriel do grania? Zapisz się na discord, też mógłbym kogos przygarnąć na sesję...

Suriel
24-04-2019 21:52
A o której w sobote? I co znaczy pojedyncza sesja, jednostrzałówka czy dla jednej osoby?

BAZYL
24-04-2019 17:38
Jeśli jest ktoś chętny na pojedynczą sesję KC online w sobotę, zapraszam na discorda: https://discord.g.
..

8art
23-04-2019 22:58
Zapomnailem o pytaniu Problema

Nanatar
23-04-2019 22:44
Lenu chip załapał, może wystarczy, choć dopiero teraz po wpisie przeczytałem przestrogę.

Keth
23-04-2019 22:20
Na razie odpowiedziałem na pytanie, czemu przyszliśmy do niego osobiście. Po smolucha.

Suriel
23-04-2019 22:07
Nie zapomnijcie o pytaniu zadanym przez Problema, było by niegrzecznie go olac Wink

Keth
23-04-2019 21:52
Dobra, dałem wpis do Warsaw, a teraz idę się wytrzeć! Shock

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[8125]
czegoj[5585]
dretch[4239]
8art[3684]
koszal[3411]

Ostatnia aktualizacja
deliad
Sigil
8art
Oggy
czegoj

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką