20.04.2018 05:09:27
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
WoD - Dzieci Kaina
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Tutaj możemy pisać c...
Czego akurat słuchacie?
Historia Świata DrecarE
Generator mapy
Mechanika UFO-simple
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Ahahahah boskie :D :/cyk
Pięknie zrobiona kartk...
Hahaha! Podoba mi się ...
Wszystkiego najlepszeg...
"w szczególnosci zaś t...
Artykuły
Nie próbuję się na sił...
Rozumiem, że nie przyp...
Się nie odzywałem wcze...
Podoba mi się dla odmi...
Ja nie zabraniam nikom...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » BESTIARIUSZ » Dendroid
Dendroid

Bestia by Denver
Opis by Ghasta

Wzrost : od 3 - 4 metrów
Waga: od 100 - 500 kg
 Charakter: ntr.db, ntr.ntr, ntr.zł.
Współczynniki podstawowe:

ŻYW SF ZR SZ INT MD UM CH PR WI
250 300 10 20 20 50 15 30 10 0

Odporności: 1-10; 3-10; 4-10; 6-10; 10-20 Odp. nr 8 1/2 N i 1/2 przyrostów
Biegłości

Gałęzie BGŁ +15; SKUT 90ob; OP 3; U 2; OB+ 30 ( po 15 ); A 2; NO - natur. oburęczność

Konar BGŁ  +15; SKUT 160ob; OP 7; U 3; OB+ 24; A 1;
Wyparowania i Obrona własna: Kora OB + 25 WYP 80 / 100 / 140
 

rysunek dendroida

rysunek:Phil McDarby

Wygląd
Denrdoidy to dosyć duże istoty podobne do drzewców i drzew, pośród których żyją. Mają jednak przewagą nad nimi, ponieważ posiadają silne, wykształcone kończyny górne i dolne umożliwiające im szybkie poruszanie.
U poruszającego się dendroida łatwo rozróżnić gałęzie odpowiedzialne za ramiona oraz nogi. Konary-ręce posiadają różną ilość chwytnych palców. Twarz dendroida zawiera się w jego głównym pniu, mniej więcej w ¾ wysokości istoty. Nie posiada wykształconej szyi i barków. W ramach twarzy można rozpoznać otwory odpowiadające za oczy oraz usta, rzadko kiedy wykształcają nosy. Wydawane przez nie dźwięki są niskie i świszczące. W przypadku gdy znają języki humanodiów ich mowa jest powolna i często nie są w stanie wypowiedzieć niektórych zwrotów.
Wzrostem dochodzą do maksymalnie 4 metrów (szczególnie najstarsze osobniki). Waga waha się w przedziale od 100 do 500 kg. Skóra odpowiada teksturą korze drzewa, z którego się wykształcił. Zwykle jest grubsza w niewielkim stopniu niż u zwyczajnego drzewa. Jest przy tym niesamowicie elastyczna i odporna na uszkodzenia. Zdarza się, że jest porośnięta mchem lub nawet niewielkimi krzewami.
Ilość wykształconych ramion może się różnić w zależności od osobnika. Zwykle są to dwa, jednak można spotkać dendroidy posiadające cztery czy więcej aktywnych konarów-ramion. Stopy, tak wielkością jak i kształtem, przypominają wyrwane z ziemi korzenie. Głowy (jeśli można tak nazwać zwieńczenie głównego pnia) porośnięte są parasolowato rozrośniętymi gałęziami pokrytymi listowiem, a okresowo kwiatami i żołędziami (w zależności od drzewa od którego bezpośrednio pochodzą). Ze względu na to, iż potrafią wykształcić się z różnych drzew ich wygląd, a także cechy osobnika, mogą znaczenie odbiegać od standardu.
Wraz ze wzrostem powiększają także średnice pnia tworzącego ich ciało jak i średnicę poszczególnych konarów. Największe osobnik są niezwykle podobne do drzewców i często są z nimi mylone. Wielu uważa, że dendroidy są wręcz pierwszym etapem rozwoju drzewców.

Tryb życia
Dendrodidy będące mniejszą odmianą drzewców często z nimi współpracują. Opiekują się dużymi połaciami lasu oraz w nich żyją. W czasach antycznych były częściej spotykane niż obecnie głównie ze względu na to, iż ilość gęstych borów była większa. Aktualnie, w ramach Archipelagu Centralnego, można je spotkać na terenach silnie zalesionych. Szczególnie upodobały sobie (tak ja drzewce) ciąg wysp Arianom i wyspy Old-can, In-can, które są ich naturalną siedzibą. Nie potrzebują pokarmów gdyż dzięki swoim zdolnościom oraz korzeniom mogą je z łatwością pobrać bezpośrednio z ziemi. Dendroidy mające kontakt z humanoidami mogą bez większych kłopotów nauczyć się porozumiewać za pomocą wyuczonych języków. W ramach kontaktów ze sobą używają niedostępnej dla większości mowy opartej na poruszeniach gałęzi, wydzielaniu zapachów, czy też zmianie koloru obrastających je liści.
Unikają oczywiście wszelkich źródeł ognia oraz wysokiej temperatury. Nie spotyka się ich na terenach suchych oraz pustynnych. Zwykle są aktywne w ciągu dnia, chociaż noc i ciemność nie stanowią dla nich jakiegoś większego problemu.


Występowanie
Żyją głównie samotnie, czasem spotyka się je podczas ceremonii druidów jako specjalnych gości. Żyją gównie w gęstych lasach. Nie tworzą par i rozmnażają się sporadycznie. Wykształcone żołędzie muszą upaść na ziemię w miejscu gdzie występuje silne źródło magii. Na skutek jej działania oraz opieki nad wyrastającym drzewem przez drzewca lub dendroida z takiego owocu może w ciągu 20-30 lat wykształcić się nowy dendroid. Nic nie wiadomo o pierwszym przedstawicielu tego gatunku. Pojawili się niemal jednocześnie z drzewcami. Żyją bardzo długo, najstarsze okazy opowiadały o zdarzeniach sprzed setek lat. Starają się unikać kontaktów z humanodiami, ponieważ ci polują na nie i upodobali sobie ich drewno na wykonywanie drogich mebli oraz przedmiotów.

Inne informacje
Niektóre elfie rody posiadają w herbach stylizowane sylwetki dendroidów. Ze względu na to, iż drewno dendroidów jest niezwykle elastyczne (zapewne dzięki przepływającej przez nie magii) zdarzają się wyprawy w celu złapania lub zgładzenia tych istot, a na koniec przerobienia jego ciała na niezwykle wytrzymałe sprzęty i meble. Zmusza się nawet schwytane żywe dendroidy, aby zajęły nietypową pozycję czy też układ gałęzi tak, aby po ich zabiciu, łatwiej było obrobić uzyskany materiał. Wszelkie wykonane w z tego materiału przedmioty są niesamowicie kosztowne. Z żywych dendroidów pozyskiwnana jest także cenna żywica.

Komentarze
#1 | Keth dnia 31.07.2011 22:55:16
Wzmiankujesz, że dendroidy żyją bardzo długo - sugerowałbym znajomość wydarzeń sprzed tysięcy lat, a nie setek, wówczas zupełnie innego znaczenia nabiera owo sformułowanie "bardzo długo", a sam dendroid staje się łącznikiem niemalże z orchiańską starożytnością.
#2 | ghasta dnia 01.08.2011 11:57:43
A może pamięć genetyczna?

Nowe okazy pamiętają zdarzenia w jakich brał udział ich rodzic...
#3 | morgliht dnia 01.08.2011 14:47:01
jak mogą nauczyć się jezyków obcych to może IQ powinny mieć większa?
#4 | ghasta dnia 02.08.2011 22:27:54
Trochę racji masz, ja jeszcze do kompletu zwiększyłbym żywotność. Takie drzewo to jednak ciężko skutecznie zranić.

Jednak nie modyfikowałem oryginalnych współczynników od Denvera ale dodałem swój opis, zmieniłem znajomość zdolności wojownika na łowcy i zlikwidowałem magię roślin (cokolwiek to jest) na magię druiduyczną.
Sama bestia i tak ma nietypowo dużo cech specjalnych.
#5 | leobardis dnia 19.08.2011 13:13:01
Bardzo fajna bestyja Smile

jak mogą nauczyć się języków obcych to może IQ powinny mieć większa?

nie musi, Ork Typowy rasowo ma 30 inta i często zna dwa języki a na 0poz ma tyle samo co Dendroid.
Bardziej widzę tu ograniczenia narządu mowy niż samej inteligencji Smile
#6 | koszal dnia 19.09.2012 13:13:35
Grywalne. Pasuje.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [0 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 100% [3 głosy]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
71661 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
22048 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18969 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17877 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
17507 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
16069 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15643 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14938 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
14739 venar
30.04.2009 11:58
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
14046 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
14031 ghasta
30.07.2011 10:22
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
14010 leobardis
11.11.2008 18:09
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13736 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
13491 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12947 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kargan
19-04-2018 18:30
Keth: wyjeżdżam na weekend "na wyspę" postrzelać trochę z broni długiej - wpisy od poniedziałku Grin

Suriel
18-04-2018 20:49
Fobetor ma rację, ta spektra mbyla przeterminowana i to setki lat. Żeby ci tylko znowu hrabio cholesterolu nie wypaliło Frown

Fobetor
18-04-2018 11:17
No nic dziwnego, że się rozchorowałeś. Jesz jakieś Spektry i potem się odbija. Mistrzostwo swoją drogą.

Sigil
18-04-2018 10:19
Rozchorowałem się i to porządnie. Nie wiem więc kiedy dam radę coś napisać, bo na razie jest dość HC.

Kargan
18-04-2018 09:11
Na ryby ? Bez robaków ??

8art
17-04-2018 23:46
Moze nawet Morten by sie pokusil... Isobel to nie, ona chyba idzie z Karen na ryby.

Suriel
17-04-2018 23:10
Claus to nie... ale Klaus - jego mroczny bliźniak, to już inna sprawa. Przez jakiś czas nam towarzyszył zapewne zauważyliiście...

8art
17-04-2018 22:55
Claus? Może pierwszy rzuci się do diabolizacji evilsmile

Suriel
17-04-2018 22:38
Grin

Keth
17-04-2018 22:36
Ech... hmm... zawsze mi się mylą te Wasze cudaczne imiona... diabolizować nosfera, jego miałem na myśli!

Sigil
17-04-2018 22:34
Keth, przypominam tylko, że jestem Twoim MG do MD... Coś czuję, że kariera Guślarza może się zakończyć szybko i krwawo... evilsmile

Keth
17-04-2018 22:32
Mniejsza z głodnymi szatami w czerni, diabolizujcie Algola! krasnolud

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[6107]
czegoj[4077]
8art[2715]
dretch[2547]
koszal[2498]

Ostatnia aktualizacja
Oggy
8art
czegoj
Sigil
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką