17.10.2017 19:03:16
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Czwarta edycja na Po...
Rytuały czarowników
Czwarta edycja KC!
Hassosac
Osobliwości i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Kuźnia Wszechkreatorów
Światotworzenie - Wo...
Relacja z testów gru...
Czego akurat słuchacie?
Gry paragrafowe
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Grałem z komórki i nie...
Wielkie dzięki za gran...
Swietne, na mobilnym n...
Artykuły
Faktycznie przyjemny t...
Przeczytałem niusa, ko...
[quote]Czegoj napisał:...
Na stronie wydawnictwa...
Najpierw słowa przepro...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » BESTIARIUSZ » Ogry
Ogry

Materiał został nadesłany przez użytkownika naszego portalu

Ogry

CHAR ntr.zły, cht. Zły
Wzrost 1,76-2,25
Waga 100-150
Zyw SF ZR SZ IQ MD UM CH PR  OB. WYP kł/tn/ob.
240 140 20 20 30 30  10   10 20  +12           50/50/50
Broń
Maczugi +10
Pięści +5
Premie do odporności: 4.(10), 5.(10), 6.(10), 7.(10), 8.(10), 10. (10)

ogre

rys. Jarosław Musiał

Wygląd
Ogry należą do ssaków o humanoidalnej, lekko zgarbionej postawie. Swym wyglądem przypominają bardzo krępych, grubych, prymitywnych ludzi. Od tych ostatnich odróżnia je jednak wyższy wzrost i głowa o prymitywnych cechach, charakterystycznych dla przodków ludzi (z wyjątkiem uszu które są lekko spiczaste). Ciało ogrów wyróżnia się grubą, dość gęsto owłosioną skórą i ciemną karnacją. Duża warstwa podskórnego tłuszczy powoduje, że są one odporne na chłód i lekkie urazy.
Ogry ubierają się najczęściej w niedbale przewieszone grube skóry zwierzęce z zawieszoną w poprzek dużą skórzaną torbą. W stronach cywilizowanych i w służbie u innych ras dbają jednak o swój ubiór, korzystając często nawet ze zbroi.

Tryb życia
Ogry żyją do 200 lat, ale dojrzałość osiągają już w wieku 15 lat. Najczęściej zajmują się wojaczką i polowaniami (szczególnie na opasy, ale nie gardzą też i mięsem ras humanoidalnych). Z tego też powodu najczęściej są wojownikami, łowcami i barbarzyńcami. W stronach cywilizowanych spotykani są wśród nich także gwardziści, złodzieje, kupcy, a nawet wszelacy klerycy (do 10 POZ) i iluzjoniści (do 10 POZ).
Żyją najczęściej w społecznościach klanowych, przypominających strukturą małe wioski. Każdy klan rządzony jest zwykle przez radę lordów, której głową z reguły jest ogr najstarszy wiekiem. Ochroną siedziby zajmują się samice, a także rzadko opuszczający wioskę lordowie, z których każdy dysponuje osobistą obstawą w postaci garów – ogrów weteranów.
Poza swe siedziby ogry najczęściej wychodzą w małych bandach , które poza wojaczką (najczęściej jest to grabienie karawan i zewnętrzna obrona własnych siedzib) mają za zadanie zapewnienie wyżywienia reszcie społeczności.
Mężczyźni odznaczają się ogromną agresywnością i pewnością siebie. Zwykle podejmują otwartą walkę, próbując swą siłą zmusić przeciwnika do ucieczki i zadawalając się ofiarami starcia i ew. porzuconym majątkiem.

Występowanie

Ogry zamieszkują wszelkie niezbyt gorące obszary najczęściej jednak z dala od większych akwenów wodnych. W dzikich stronach swe siedziby najczęściej zakładają w jaskiniach czy zdobytych cudzych wioskach. W stronach cywilizowanych zamieszkują okolice miast, często wtapiając się w miejskie społeczności i cywilizując. Jest to szczególnie widoczne na północnym zachodzie Orkusa Wielkiego,  gdzie jedno z miast  Ogra-gar do tego stopnia zotało przez nich zaludnione, żę potocznie mówi się, iż jest to stolica ogrów (dysponuje np. własnymi ogrowymi oddziałami wojska).
- Najczęściej spotykani są w bandach liczących 2k10 osobników (6POZ), z których jeden lub dwóch to stare ogry (8POZ)
- większe hordy (2-6POZ) lub oddziały wojskowe (6POZ) liczą średnio od 50 do 150 osobników plus dowódcy (10POZ)
- małe siedziby liczą najczęściej w granicach 50 osobników, zaś większe (z wyjątkiem miejskich) 100-500.

Specjalne zdolności
Infrawizja
– 2/10 SZ
Przetrącanie – wojownicy jako zdolność zapożyczoną posiadają umiejętność zamaszystego uderzenia bronią obuchową. Jeśli ofiara nie wykona naturalnego uniku (% rzuta na akt. ZR minus 1pkt. /POZ ogra) otrzymuje podwójne obrażenia, udany unik całkowicie chroni przed zranieniem

Komentarze
#1 | Salam dnia 12.06.2013 14:01:06
Tak wygląda bestiariusz wygenerowany dla ogra za pomocą generatora.

OGRE BARBARZYŃCA

MŁODZIK; POZ 0; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
ŻYW 290; SF 230; ZR 70; SZ 70; INT 55; MD 55; UM 35; CH 35; PR 45; WI 25; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-35 2-35 3-32 4-55 5-55 6-82 7-82 8-82 9-57 10-82 Amg 0
BROŃ 1: Maczuga typ ; bgł.65; TR 95; opźn. 7; SKUT 132 ob (107) OB+8; SP B AT 1
BROŃ 2: Pięści ; bgł.60; TR 90; opźn. 3; SKUT 92 ob OB+4; SP B AT 1
BROŃ 3: Pała ; bgł.55; TR 85; opźn. 5; SKUT 97 ob (82) OB+16; SP B AT 1
ZBROJA: brak ; OGR - , -; OB bl./dal. 40/32; WYP 50/50/50

DZIKUS; POZ 2; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
ŻYW 310; SF 250; ZR 78; SZ 78; INT 55; MD 57; UM 35; CH 47; PR 57; WI 25; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-40 2-40 3-37 4-60 5-60 6-91 7-91 8-91 9-66 10-91 Amg 0
BROŃ 1: Maczuga typ ; bgł.74; TR 106; opźn. 7; SKUT 137 ob (112) OB+8; SP 2B AT 1
BROŃ 2: Pięści ; bgł.69; TR 101; opźn. 3; SKUT 97 ob OB+4; SP 2B AT 1
BROŃ 3: Wekiera ; bgł.74; TR 104; opźn. 3; SKUT 107 ob (82) OB+8; SP 2B AT 2
ZBROJA: Skóra pojed. ; OGR - , -; OB bl./dal. 43/35; WYP 65/85/100

HAR; POZ 4; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
ŻYW 330; SF 270; ZR 86; SZ 86; INT 55; MD 59; UM 35; CH 59; PR 69; WI 25; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-46 2-46 3-43 4-66 5-66 6-100 7-100 8-100 9-75 10-100 Amg 0
BROŃ 1: Maczuga typ ; bgł.88; TR 123; opźn. 7; SKUT 217 ob (167) OB+16; SP S AT 1
BROŃ 2: Pięści ; bgł.83; TR 118; opźn. 3; SKUT 137 ob OB+8; SP S AT 2
BROŃ 3: Duży kamień ; bgł.83; TR 118; opźn. 4; SKUT 197 ob (167) OB+3; SP S AT 1
ZBROJA: Skóra gruba ; OGR - , 1/2; OB bl./dal. 75/59; WYP 75/110/130

WETERAN; POZ 6; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
ŻYW 370; SF 340; ZR 94; SZ 94; INT 55; MD 61; UM 35; CH 71; PR 81; WI 25; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-54 2-55 3-51 4-74 5-74 6-116 7-116 8-116 9-91 10-116 Amg 0
BROŃ 1: Maczuga c ; bgł.117; TR 160; opźn. 9; SKUT 255 ob (205) OB+15; SP S AT 1
BROŃ 2: Pięści ; bgł.112; TR 155; opźn. 3; SKUT 155 ob OB+8; SP S AT 2
BROŃ 3: Duży kamień ; bgł.112; TR 155; opźn. 4; SKUT 215 ob (185) OB+3; SP S AT 1
ZBROJA: Futro ; OGR 1/2 , 1/3; OB bl./dal. 45/30; WYP 95/140/190

STARY WETERAN; POZ 8; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
ŻYW 390; SF 360; ZR 102; SZ 102; INT 55; MD 63; UM 35; CH 83; PR 93; WI 25; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-60 2-61 3-57 4-80 5-80 6-125 7-125 8-125 9-100 10-125 Amg 0
BROŃ 1: Kłoda drw. ; bgł.111; TR 157; opźn. 10; SKUT 290 ob (170) OB+40; SP S AT 1
BROŃ 2: Pięści ; bgł.116; TR 162; opźn. 3; SKUT 160 ob OB+8; SP S AT 2
BROŃ 3: Duży kamień ; bgł.116; TR 162; opźn. 4; SKUT 220 ob (190) OB+3; SP S AT 1
ZBROJA: Futro ; OGR 1/2 , 1/3; OB bl./dal. 71/31; WYP 95/140/190

LORD; POZ 10; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
ŻYW 420; SF 400; ZR 115; SZ 115; INT 60; MD 70; UM 40; CH 100; PR 110; WI 30; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-68 2-69 3-65 4-87 5-87 6-137 7-137 8-137 9-112 10-137 Amg 0
BROŃ 1: Kłoda drw. ; bgł.140; TR 191; opźn. 10; SKUT 400 ob (220) OB+60; SP 2S AT 1
BROŃ 2: Pięści ; bgł.145; TR 196; opźn. 3; SKUT 205 ob OB+12; SP 2S AT 3
BROŃ 3: Duży kamień ; bgł.145; TR 196; opźn. 4; SKUT 295 ob (250) OB+4; SP 2S AT 2
ZBROJA: Futro ; OGR 1/2 , 1/3; OB bl./dal. 97/37; WYP 95/140/190
#2 | czegoj dnia 12.06.2013 15:38:11
Muszę przyznać, że trochę odbiega od standardu (zobacz na drugiej stronie), ale to chyba nie jest jakiś wielki problem.Pfft
#3 | Salam dnia 12.06.2013 17:02:47
No tak bo ja zrobiłem barbarzyńce, raczej wojownik na tak prymitywny opis nie pasuje Wink
#4 | ghasta dnia 13.06.2013 09:46:50
Efekt końcowy jest bardzo dobry, nie odbiega zbytnio od szablonu.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
70268 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
20851 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18027 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17020 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
16450 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15095 arikar
01.03.2009 16:48
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
14864 venar
16.02.2009 14:27
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14249 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13477 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13360 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13156 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
12858 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12525 avnar
22.06.2009 15:08
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12508 ghasta
30.07.2011 10:22
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12307 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Sigil
17-10-2017 19:02
Nice.

TatTvamAsi
17-10-2017 18:58
Do graczy w Oxanie: dzisiaj pojawi się epilog...

Suriel
17-10-2017 13:59
Oczywiście że powinno byc na zachód. Czytasz uważnie. Poprawie z wieczora bo wessalo też sporo rysunków. Ale i tak sporo działa.

Suriel
17-10-2017 13:57
Tak to jest. Jak się wachluje krainami w te i we wte, to w końcu coś się pop... suje.

Nanatar
17-10-2017 13:51
Surielu w światotworzeniu napisałeś: Dalej na wschód znajduje się już tylko Dagoreth.. a nie powinno być na zachód? Bo tak mi pasuje z reszty tekstu.

Suriel
17-10-2017 13:06
Trza je spyknac poprzez fejsa czy insze ustrojstwo. Niechże się wyglądają i wypłaczą.

Nanatar
17-10-2017 11:55
Surielu nie jesteś sam, ma Duszka pytała, czy jest forum dla żon fanatyków portalu KC.

Suriel
17-10-2017 11:48
Prohibitor też pasuje ale z innych zupełnie względów. Żona już patrzyć nie może na te moje erpegi. Grin

Suriel
17-10-2017 11:46
W sumie to Profanus też pasuje. Wątpię jednak by mieszkańcy nadali tak bluźniercza nazwe swemu domowi.

Suriel
17-10-2017 11:23
Czegoj wal w topiku o światotworzeniu. Najwyżej przeniesue się posty. Skorsystalem z nazwy Nanatara - Żałobne Ziemie. Jakoś tak pasowało do powojennego grobowca.

Nanatar
17-10-2017 11:04
Zaraz siądę do kompa. Dajcie Panowie chwilę.

dretch
17-10-2017 10:52
Nanantarze, czekam na Twój wpis w Pokusie Wink

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5213]
czegoj[3488]
8art[2395]
koszal[2172]
Treant[2015]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
dretch
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką