12.12.2017 01:53:43
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Patronaty elementaln...
Karaluchy z Borki
Wielkie Pianalia
Kulty Ciemności w Dr...
ANSUMO - Ludzie z Me...
Elfy Żałobne
Perpignan
Czwarta edycja na Po...
Rytuały czarowników
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Chowańce Czarowników
DeG - mapy
Gry paragrafowe
DE - Tworzenie Postaci
Relacja z testów gru...
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Bardzo dobre pytanie i...
Czy coś jeszcze się dz...
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Grałem z komórki i nie...
Artykuły
Raczej właśnie poszuku...
Dziękuję za pochlebne ...
Niezły materiał. Całki...
Ciekawa wada. Rozumiem...
Suriel brawo za kawał ...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » BESTIARIUSZ » Ogry
Ogry

Materiał został nadesłany przez użytkownika naszego portalu

Ogry

CHAR ntr.zły, cht. Zły
Wzrost 1,76-2,25
Waga 100-150
Zyw SF ZR SZ IQ MD UM CH PR  OB. WYP kł/tn/ob.
240 140 20 20 30 30  10   10 20  +12           50/50/50
Broń
Maczugi +10
Pięści +5
Premie do odporności: 4.(10), 5.(10), 6.(10), 7.(10), 8.(10), 10. (10)

ogre

rys. Jarosław Musiał

Wygląd
Ogry należą do ssaków o humanoidalnej, lekko zgarbionej postawie. Swym wyglądem przypominają bardzo krępych, grubych, prymitywnych ludzi. Od tych ostatnich odróżnia je jednak wyższy wzrost i głowa o prymitywnych cechach, charakterystycznych dla przodków ludzi (z wyjątkiem uszu które są lekko spiczaste). Ciało ogrów wyróżnia się grubą, dość gęsto owłosioną skórą i ciemną karnacją. Duża warstwa podskórnego tłuszczy powoduje, że są one odporne na chłód i lekkie urazy.
Ogry ubierają się najczęściej w niedbale przewieszone grube skóry zwierzęce z zawieszoną w poprzek dużą skórzaną torbą. W stronach cywilizowanych i w służbie u innych ras dbają jednak o swój ubiór, korzystając często nawet ze zbroi.

Tryb życia
Ogry żyją do 200 lat, ale dojrzałość osiągają już w wieku 15 lat. Najczęściej zajmują się wojaczką i polowaniami (szczególnie na opasy, ale nie gardzą też i mięsem ras humanoidalnych). Z tego też powodu najczęściej są wojownikami, łowcami i barbarzyńcami. W stronach cywilizowanych spotykani są wśród nich także gwardziści, złodzieje, kupcy, a nawet wszelacy klerycy (do 10 POZ) i iluzjoniści (do 10 POZ).
Żyją najczęściej w społecznościach klanowych, przypominających strukturą małe wioski. Każdy klan rządzony jest zwykle przez radę lordów, której głową z reguły jest ogr najstarszy wiekiem. Ochroną siedziby zajmują się samice, a także rzadko opuszczający wioskę lordowie, z których każdy dysponuje osobistą obstawą w postaci garów – ogrów weteranów.
Poza swe siedziby ogry najczęściej wychodzą w małych bandach , które poza wojaczką (najczęściej jest to grabienie karawan i zewnętrzna obrona własnych siedzib) mają za zadanie zapewnienie wyżywienia reszcie społeczności.
Mężczyźni odznaczają się ogromną agresywnością i pewnością siebie. Zwykle podejmują otwartą walkę, próbując swą siłą zmusić przeciwnika do ucieczki i zadawalając się ofiarami starcia i ew. porzuconym majątkiem.

Występowanie

Ogry zamieszkują wszelkie niezbyt gorące obszary najczęściej jednak z dala od większych akwenów wodnych. W dzikich stronach swe siedziby najczęściej zakładają w jaskiniach czy zdobytych cudzych wioskach. W stronach cywilizowanych zamieszkują okolice miast, często wtapiając się w miejskie społeczności i cywilizując. Jest to szczególnie widoczne na północnym zachodzie Orkusa Wielkiego,  gdzie jedno z miast  Ogra-gar do tego stopnia zotało przez nich zaludnione, żę potocznie mówi się, iż jest to stolica ogrów (dysponuje np. własnymi ogrowymi oddziałami wojska).
- Najczęściej spotykani są w bandach liczących 2k10 osobników (6POZ), z których jeden lub dwóch to stare ogry (8POZ)
- większe hordy (2-6POZ) lub oddziały wojskowe (6POZ) liczą średnio od 50 do 150 osobników plus dowódcy (10POZ)
- małe siedziby liczą najczęściej w granicach 50 osobników, zaś większe (z wyjątkiem miejskich) 100-500.

Specjalne zdolności
Infrawizja
– 2/10 SZ
Przetrącanie – wojownicy jako zdolność zapożyczoną posiadają umiejętność zamaszystego uderzenia bronią obuchową. Jeśli ofiara nie wykona naturalnego uniku (% rzuta na akt. ZR minus 1pkt. /POZ ogra) otrzymuje podwójne obrażenia, udany unik całkowicie chroni przed zranieniem

Komentarze
#1 | Salam dnia 12.06.2013 14:01:06
Tak wygląda bestiariusz wygenerowany dla ogra za pomocą generatora.

OGRE BARBARZYŃCA

MŁODZIK; POZ 0; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
ŻYW 290; SF 230; ZR 70; SZ 70; INT 55; MD 55; UM 35; CH 35; PR 45; WI 25; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-35 2-35 3-32 4-55 5-55 6-82 7-82 8-82 9-57 10-82 Amg 0
BROŃ 1: Maczuga typ ; bgł.65; TR 95; opźn. 7; SKUT 132 ob (107) OB+8; SP B AT 1
BROŃ 2: Pięści ; bgł.60; TR 90; opźn. 3; SKUT 92 ob OB+4; SP B AT 1
BROŃ 3: Pała ; bgł.55; TR 85; opźn. 5; SKUT 97 ob (82) OB+16; SP B AT 1
ZBROJA: brak ; OGR - , -; OB bl./dal. 40/32; WYP 50/50/50

DZIKUS; POZ 2; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
ŻYW 310; SF 250; ZR 78; SZ 78; INT 55; MD 57; UM 35; CH 47; PR 57; WI 25; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-40 2-40 3-37 4-60 5-60 6-91 7-91 8-91 9-66 10-91 Amg 0
BROŃ 1: Maczuga typ ; bgł.74; TR 106; opźn. 7; SKUT 137 ob (112) OB+8; SP 2B AT 1
BROŃ 2: Pięści ; bgł.69; TR 101; opźn. 3; SKUT 97 ob OB+4; SP 2B AT 1
BROŃ 3: Wekiera ; bgł.74; TR 104; opźn. 3; SKUT 107 ob (82) OB+8; SP 2B AT 2
ZBROJA: Skóra pojed. ; OGR - , -; OB bl./dal. 43/35; WYP 65/85/100

HAR; POZ 4; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
ŻYW 330; SF 270; ZR 86; SZ 86; INT 55; MD 59; UM 35; CH 59; PR 69; WI 25; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-46 2-46 3-43 4-66 5-66 6-100 7-100 8-100 9-75 10-100 Amg 0
BROŃ 1: Maczuga typ ; bgł.88; TR 123; opźn. 7; SKUT 217 ob (167) OB+16; SP S AT 1
BROŃ 2: Pięści ; bgł.83; TR 118; opźn. 3; SKUT 137 ob OB+8; SP S AT 2
BROŃ 3: Duży kamień ; bgł.83; TR 118; opźn. 4; SKUT 197 ob (167) OB+3; SP S AT 1
ZBROJA: Skóra gruba ; OGR - , 1/2; OB bl./dal. 75/59; WYP 75/110/130

WETERAN; POZ 6; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
ŻYW 370; SF 340; ZR 94; SZ 94; INT 55; MD 61; UM 35; CH 71; PR 81; WI 25; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-54 2-55 3-51 4-74 5-74 6-116 7-116 8-116 9-91 10-116 Amg 0
BROŃ 1: Maczuga c ; bgł.117; TR 160; opźn. 9; SKUT 255 ob (205) OB+15; SP S AT 1
BROŃ 2: Pięści ; bgł.112; TR 155; opźn. 3; SKUT 155 ob OB+8; SP S AT 2
BROŃ 3: Duży kamień ; bgł.112; TR 155; opźn. 4; SKUT 215 ob (185) OB+3; SP S AT 1
ZBROJA: Futro ; OGR 1/2 , 1/3; OB bl./dal. 45/30; WYP 95/140/190

STARY WETERAN; POZ 8; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
ŻYW 390; SF 360; ZR 102; SZ 102; INT 55; MD 63; UM 35; CH 83; PR 93; WI 25; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-60 2-61 3-57 4-80 5-80 6-125 7-125 8-125 9-100 10-125 Amg 0
BROŃ 1: Kłoda drw. ; bgł.111; TR 157; opźn. 10; SKUT 290 ob (170) OB+40; SP S AT 1
BROŃ 2: Pięści ; bgł.116; TR 162; opźn. 3; SKUT 160 ob OB+8; SP S AT 2
BROŃ 3: Duży kamień ; bgł.116; TR 162; opźn. 4; SKUT 220 ob (190) OB+3; SP S AT 1
ZBROJA: Futro ; OGR 1/2 , 1/3; OB bl./dal. 71/31; WYP 95/140/190

LORD; POZ 10; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
ŻYW 420; SF 400; ZR 115; SZ 115; INT 60; MD 70; UM 40; CH 100; PR 110; WI 30; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-68 2-69 3-65 4-87 5-87 6-137 7-137 8-137 9-112 10-137 Amg 0
BROŃ 1: Kłoda drw. ; bgł.140; TR 191; opźn. 10; SKUT 400 ob (220) OB+60; SP 2S AT 1
BROŃ 2: Pięści ; bgł.145; TR 196; opźn. 3; SKUT 205 ob OB+12; SP 2S AT 3
BROŃ 3: Duży kamień ; bgł.145; TR 196; opźn. 4; SKUT 295 ob (250) OB+4; SP 2S AT 2
ZBROJA: Futro ; OGR 1/2 , 1/3; OB bl./dal. 97/37; WYP 95/140/190
#2 | czegoj dnia 12.06.2013 15:38:11
Muszę przyznać, że trochę odbiega od standardu (zobacz na drugiej stronie), ale to chyba nie jest jakiś wielki problem.Pfft
#3 | Salam dnia 12.06.2013 17:02:47
No tak bo ja zrobiłem barbarzyńce, raczej wojownik na tak prymitywny opis nie pasuje Wink
#4 | ghasta dnia 13.06.2013 09:46:50
Efekt końcowy jest bardzo dobry, nie odbiega zbytnio od szablonu.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
70702 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
21243 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18334 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17301 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
16774 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
15304 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15266 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14454 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13740 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13543 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13458 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
13211 ghasta
30.07.2011 10:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13160 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12762 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12465 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

dretch
11-12-2017 21:18
ja tez bede pisal jutro :/

8art
11-12-2017 18:13
Bede pisal chyba dopiero jutro

czegoj
11-12-2017 09:33
Przy edycji artu masz znaczek wstaw nową tabelę.

Keth
10-12-2017 23:59
Ktoś przypomni jak się wstawiało tabelki do artykułów?

Suriel
10-12-2017 21:51
I bynajmniej nie chodziło mi tu o sprawę ufo i przypadek szanownego kolegi Koszala...

Suriel
10-12-2017 21:49
Raczej zwyczajne zbyt grube paluchy względem klawiatury komóry, i moje niedbalstowo, gbyby nie to byłby już w kosmosie... Pfft

8art
10-12-2017 12:47
Chyba tu jakieś głęboko ukryte traumy polonisty wychodzą...

Suriel
10-12-2017 02:51
Czarowników. Czasowniki są zbyt niebezpieczne same w sobie....

Sigil
09-12-2017 22:55
A rzeczowników? Ciekawe, czy one też mają chowańce...

Suriel
09-12-2017 21:10
Zawsze mi sie wydawało że chowance czasowników to monety których zawsze twierdzą że nie mają.

Sigil
09-12-2017 19:04
Mam nadzieję, że Wam się spodoba!

Sigil
09-12-2017 19:04
Keth i TTA zrobiłem materiał o chowańcach. Informacja o nim znajduje się w dziale DE.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5455]
czegoj[3595]
8art[2458]
koszal[2252]
Treant[2104]

Ostatnia aktualizacja
Sigil
czegoj
dretch
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką