25.04.2019 08:48:37
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Kłusownik
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Sesja KC online - Wy...
Czego akurat słuchacie?
KC - Szkwał cz. 3
Tutaj możemy pisać c...
Liczenie sukcesów w KC
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Oh! Noooo! ale ok, trz...
W takim razie od dzisi...
Nie możesz, bo zakpić ...
Czegoju, ja z Ciebie m...
Straszna strata. Adria...
Artykuły
Powracając do niecodzi...
Tak, w podobnej konwen...
Nie mam uwag do profes...
W mojej wizji KC funkc...
Bazylu, to Ty musisz t...
Galeria
Szkaradny mistrz wycho...
Dobry gość.
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Dodatkowe strony
Niestety zbieraliśmy w...
szacun za skany-czemu ...
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Najczęściej czytane arty
IK - tworzenie i roz... Czytano: 78,112
01. Wybór rasy i płci Czytano: 24,878
05. Czary - objaśnie... Czytano: 21,446
07. Kasta Niesklasyf... Czytano: 20,163
Legenda Kryształów C... Czytano: 19,924
Charakter Postaci Czytano: 18,899
Martwiaki Czytano: 18,040
Spis kamieni szlache... Czytano: 17,431
02. Kasta Żołnierska Czytano: 16,971
06. Kasta Czarodziejska Czytano: 16,290
Najczęściej czytane newsy
Kolejny podręcznik w wersji elektronicznej. 9,380
Reaminacja czy eutanazja? 8,278
Już jest!!! 7,660
Zbieramy na serwer na kolejny rok!!! 6,280
I po premierze 5,700
Grafiki Musiała 5,320
Kryształy Czasu - Rewolucja 4,582
Nowa odsłona Księgi Profesji! 4,375
Próbka tekstu powieści Artrura Szyndlera 4,215
PUCHAR OSTROGARSKI - I edycja 4,193
facebook
Nawigacja
Artykuły » BESTIARIUSZ » Ogry
Ogry

Materiał został nadesłany przez użytkownika naszego portalu

Ogry

CHAR ntr.zły, cht. Zły
Wzrost 1,76-2,25
Waga 100-150
Zyw SF ZR SZ IQ MD UM CH PR  OB. WYP kł/tn/ob.
240 140 20 20 30 30  10   10 20  +12           50/50/50
Broń
Maczugi +10
Pięści +5
Premie do odporności: 4.(10), 5.(10), 6.(10), 7.(10), 8.(10), 10. (10)

ogre

rys. Jarosław Musiał

Wygląd
Ogry należą do ssaków o humanoidalnej, lekko zgarbionej postawie. Swym wyglądem przypominają bardzo krępych, grubych, prymitywnych ludzi. Od tych ostatnich odróżnia je jednak wyższy wzrost i głowa o prymitywnych cechach, charakterystycznych dla przodków ludzi (z wyjątkiem uszu które są lekko spiczaste). Ciało ogrów wyróżnia się grubą, dość gęsto owłosioną skórą i ciemną karnacją. Duża warstwa podskórnego tłuszczy powoduje, że są one odporne na chłód i lekkie urazy.
Ogry ubierają się najczęściej w niedbale przewieszone grube skóry zwierzęce z zawieszoną w poprzek dużą skórzaną torbą. W stronach cywilizowanych i w służbie u innych ras dbają jednak o swój ubiór, korzystając często nawet ze zbroi.

Tryb życia
Ogry żyją do 200 lat, ale dojrzałość osiągają już w wieku 15 lat. Najczęściej zajmują się wojaczką i polowaniami (szczególnie na opasy, ale nie gardzą też i mięsem ras humanoidalnych). Z tego też powodu najczęściej są wojownikami, łowcami i barbarzyńcami. W stronach cywilizowanych spotykani są wśród nich także gwardziści, złodzieje, kupcy, a nawet wszelacy klerycy (do 10 POZ) i iluzjoniści (do 10 POZ).
Żyją najczęściej w społecznościach klanowych, przypominających strukturą małe wioski. Każdy klan rządzony jest zwykle przez radę lordów, której głową z reguły jest ogr najstarszy wiekiem. Ochroną siedziby zajmują się samice, a także rzadko opuszczający wioskę lordowie, z których każdy dysponuje osobistą obstawą w postaci garów – ogrów weteranów.
Poza swe siedziby ogry najczęściej wychodzą w małych bandach , które poza wojaczką (najczęściej jest to grabienie karawan i zewnętrzna obrona własnych siedzib) mają za zadanie zapewnienie wyżywienia reszcie społeczności.
Mężczyźni odznaczają się ogromną agresywnością i pewnością siebie. Zwykle podejmują otwartą walkę, próbując swą siłą zmusić przeciwnika do ucieczki i zadawalając się ofiarami starcia i ew. porzuconym majątkiem.

Występowanie

Ogry zamieszkują wszelkie niezbyt gorące obszary najczęściej jednak z dala od większych akwenów wodnych. W dzikich stronach swe siedziby najczęściej zakładają w jaskiniach czy zdobytych cudzych wioskach. W stronach cywilizowanych zamieszkują okolice miast, często wtapiając się w miejskie społeczności i cywilizując. Jest to szczególnie widoczne na północnym zachodzie Orkusa Wielkiego,  gdzie jedno z miast  Ogra-gar do tego stopnia zotało przez nich zaludnione, żę potocznie mówi się, iż jest to stolica ogrów (dysponuje np. własnymi ogrowymi oddziałami wojska).
- Najczęściej spotykani są w bandach liczących 2k10 osobników (6POZ), z których jeden lub dwóch to stare ogry (8POZ)
- większe hordy (2-6POZ) lub oddziały wojskowe (6POZ) liczą średnio od 50 do 150 osobników plus dowódcy (10POZ)
- małe siedziby liczą najczęściej w granicach 50 osobników, zaś większe (z wyjątkiem miejskich) 100-500.

Specjalne zdolności
Infrawizja
– 2/10 SZ
Przetrącanie – wojownicy jako zdolność zapożyczoną posiadają umiejętność zamaszystego uderzenia bronią obuchową. Jeśli ofiara nie wykona naturalnego uniku (% rzuta na akt. ZR minus 1pkt. /POZ ogra) otrzymuje podwójne obrażenia, udany unik całkowicie chroni przed zranieniem

Komentarze
#1 | Salam dnia 12.06.2013 14:01:06
Tak wygląda bestiariusz wygenerowany dla ogra za pomocą generatora.

OGRE BARBARZYŃCA

MŁODZIK; POZ 0; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
ŻYW 290; SF 230; ZR 70; SZ 70; INT 55; MD 55; UM 35; CH 35; PR 45; WI 25; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-35 2-35 3-32 4-55 5-55 6-82 7-82 8-82 9-57 10-82 Amg 0
BROŃ 1: Maczuga typ ; bgł.65; TR 95; opźn. 7; SKUT 132 ob (107) OB+8; SP B AT 1
BROŃ 2: Pięści ; bgł.60; TR 90; opźn. 3; SKUT 92 ob OB+4; SP B AT 1
BROŃ 3: Pała ; bgł.55; TR 85; opźn. 5; SKUT 97 ob (82) OB+16; SP B AT 1
ZBROJA: brak ; OGR - , -; OB bl./dal. 40/32; WYP 50/50/50

DZIKUS; POZ 2; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
ŻYW 310; SF 250; ZR 78; SZ 78; INT 55; MD 57; UM 35; CH 47; PR 57; WI 25; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-40 2-40 3-37 4-60 5-60 6-91 7-91 8-91 9-66 10-91 Amg 0
BROŃ 1: Maczuga typ ; bgł.74; TR 106; opźn. 7; SKUT 137 ob (112) OB+8; SP 2B AT 1
BROŃ 2: Pięści ; bgł.69; TR 101; opźn. 3; SKUT 97 ob OB+4; SP 2B AT 1
BROŃ 3: Wekiera ; bgł.74; TR 104; opźn. 3; SKUT 107 ob (82) OB+8; SP 2B AT 2
ZBROJA: Skóra pojed. ; OGR - , -; OB bl./dal. 43/35; WYP 65/85/100

HAR; POZ 4; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
ŻYW 330; SF 270; ZR 86; SZ 86; INT 55; MD 59; UM 35; CH 59; PR 69; WI 25; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-46 2-46 3-43 4-66 5-66 6-100 7-100 8-100 9-75 10-100 Amg 0
BROŃ 1: Maczuga typ ; bgł.88; TR 123; opźn. 7; SKUT 217 ob (167) OB+16; SP S AT 1
BROŃ 2: Pięści ; bgł.83; TR 118; opźn. 3; SKUT 137 ob OB+8; SP S AT 2
BROŃ 3: Duży kamień ; bgł.83; TR 118; opźn. 4; SKUT 197 ob (167) OB+3; SP S AT 1
ZBROJA: Skóra gruba ; OGR - , 1/2; OB bl./dal. 75/59; WYP 75/110/130

WETERAN; POZ 6; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
ŻYW 370; SF 340; ZR 94; SZ 94; INT 55; MD 61; UM 35; CH 71; PR 81; WI 25; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-54 2-55 3-51 4-74 5-74 6-116 7-116 8-116 9-91 10-116 Amg 0
BROŃ 1: Maczuga c ; bgł.117; TR 160; opźn. 9; SKUT 255 ob (205) OB+15; SP S AT 1
BROŃ 2: Pięści ; bgł.112; TR 155; opźn. 3; SKUT 155 ob OB+8; SP S AT 2
BROŃ 3: Duży kamień ; bgł.112; TR 155; opźn. 4; SKUT 215 ob (185) OB+3; SP S AT 1
ZBROJA: Futro ; OGR 1/2 , 1/3; OB bl./dal. 45/30; WYP 95/140/190

STARY WETERAN; POZ 8; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
ŻYW 390; SF 360; ZR 102; SZ 102; INT 55; MD 63; UM 35; CH 83; PR 93; WI 25; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-60 2-61 3-57 4-80 5-80 6-125 7-125 8-125 9-100 10-125 Amg 0
BROŃ 1: Kłoda drw. ; bgł.111; TR 157; opźn. 10; SKUT 290 ob (170) OB+40; SP S AT 1
BROŃ 2: Pięści ; bgł.116; TR 162; opźn. 3; SKUT 160 ob OB+8; SP S AT 2
BROŃ 3: Duży kamień ; bgł.116; TR 162; opźn. 4; SKUT 220 ob (190) OB+3; SP S AT 1
ZBROJA: Futro ; OGR 1/2 , 1/3; OB bl./dal. 71/31; WYP 95/140/190

LORD; POZ 10; CHAR ntr.zły, cht.zły Pdośw.
ŻYW 420; SF 400; ZR 115; SZ 115; INT 60; MD 70; UM 40; CH 100; PR 110; WI 30; ZW 2
ODPORNOŚCI: 1-68 2-69 3-65 4-87 5-87 6-137 7-137 8-137 9-112 10-137 Amg 0
BROŃ 1: Kłoda drw. ; bgł.140; TR 191; opźn. 10; SKUT 400 ob (220) OB+60; SP 2S AT 1
BROŃ 2: Pięści ; bgł.145; TR 196; opźn. 3; SKUT 205 ob OB+12; SP 2S AT 3
BROŃ 3: Duży kamień ; bgł.145; TR 196; opźn. 4; SKUT 295 ob (250) OB+4; SP 2S AT 2
ZBROJA: Futro ; OGR 1/2 , 1/3; OB bl./dal. 97/37; WYP 95/140/190
#2 | czegoj dnia 12.06.2013 15:38:11
Muszę przyznać, że trochę odbiega od standardu (zobacz na drugiej stronie), ale to chyba nie jest jakiś wielki problem.Pfft
#3 | Salam dnia 12.06.2013 17:02:47
No tak bo ja zrobiłem barbarzyńce, raczej wojownik na tak prymitywny opis nie pasuje Wink
#4 | ghasta dnia 13.06.2013 09:46:50
Efekt końcowy jest bardzo dobry, nie odbiega zbytnio od szablonu.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
78112 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
24878 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
21446 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
20163 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
19924 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
18899 venar
16.02.2009 14:27
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
18040 venar
30.04.2009 11:58
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
17431 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
16971 leobardis
11.11.2008 18:01
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
16290 leobardis
11.11.2008 18:22
» OPIS RASY - HOBBICI
On: TWORZENIE POSTACI
15785 czegoj
27.01.2009 11:04
» Bractwo Klingi Duszy
On: BRACTWA WYSTEPUJĄCE W ŚWIECIE KC
15551 czegoj
28.04.2009 15:18
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
15251 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
15222 avnar
22.06.2009 15:08
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
15057 leobardis
11.11.2008 18:09
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
24-04-2019 22:39
Wiem że się da nagrywać, ale to nie to samo. Ale nie ukrywam, że spróbował bym.

Suriel
24-04-2019 22:38
Generalnie ostanio wolę pbfy bo coś po nich zawsze zostaje. Jakościowo są dużo lepiej wypracowane. Można wrócić za parę lat, przeczytać, powspominać, pośmiać się. A sesja live jest jak płatek śniegu,

Suriel
24-04-2019 22:34
Ale kupiłem nowy router i będę podpisywał umowę z dostawcą sieci na nowy czasookres, dużo lepiej nie będę miał ale mam lepszą pozycję do negocjacji, więc coś wywalczę na pewno.

Suriel
24-04-2019 22:32
Jetsem na dicordzie ale po pierwsze primo, czasu mało. Po drugie primo na tygodniu co najmniej jest to trudne zadanie. I po trzecie najważniejsze primo, technicznie u mnie są problemy...

Oggy
24-04-2019 22:14
Ciągnie Cię Suriel do grania? Zapisz się na discord, też mógłbym kogos przygarnąć na sesję...

Suriel
24-04-2019 21:52
A o której w sobote? I co znaczy pojedyncza sesja, jednostrzałówka czy dla jednej osoby?

BAZYL
24-04-2019 17:38
Jeśli jest ktoś chętny na pojedynczą sesję KC online w sobotę, zapraszam na discorda: https://discord.g.
..

8art
23-04-2019 22:58
Zapomnailem o pytaniu Problema

Nanatar
23-04-2019 22:44
Lenu chip załapał, może wystarczy, choć dopiero teraz po wpisie przeczytałem przestrogę.

Keth
23-04-2019 22:20
Na razie odpowiedziałem na pytanie, czemu przyszliśmy do niego osobiście. Po smolucha.

Suriel
23-04-2019 22:07
Nie zapomnijcie o pytaniu zadanym przez Problema, było by niegrzecznie go olac Wink

Keth
23-04-2019 21:52
Dobra, dałem wpis do Warsaw, a teraz idę się wytrzeć! Shock

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[8125]
czegoj[5585]
dretch[4239]
8art[3684]
koszal[3411]

Ostatnia aktualizacja
deliad
Sigil
8art
Oggy
czegoj

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką