25.07.2017 04:41:56
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Hassosac
Osobliwości i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Uroki księżycowe
Rawenna i Asmodeusz
Nowe oblicze Sharami
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Rasy DrecarE
O bardzie słów jeszc...
Kuźnia Wszechkreatorów
Trochę grafiki
Lista kontaktowa
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Dawaj, dawaj będzie do...
Cieszę się, że skorzys...
Przeszedłem całość i g...
A ja olalem babę i sko...
Już poprawione, dzięki...
Artykuły
Oggy - Zajadłość - b...
Siódme wtajemniczenie ...
Jezeli ofiara jest zby...
Nie można się nie zgod...
Stworzenie jej zajęło ...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » BESTIARIUSZ » Gryfon górski
Gryfon górski

Materiał został nadesłany przez użytkownika naszego portalu

GÓRSKI GRYFON
RASA: gryfony CHAR: każdy (w dzikim stanie ntr.ntr)
WZROST: 1,2-1,5m w kłębie; WAGA: 50-250kg
ŻYW 400;  SF 160; ZR 40; SZ 40; INT 10; MD 10; UM *0; CH *10; PR 20;
ZBROJE: własna skóra: OB 20pkt.; WYP 45/45/70
BROŃ: 1. dziób: biegłość +10pkt.; SKUT 100 kł; OB +10; opźn. 3 sg; uszk. x2
2. łapy: biegłość +20 pkt. SKUT 100 tn; OB +20; opźn. 4 sg, uszkodzenia x2.
PREMIE DO ODPORNOŚCI: 1: +20; 4: +10; 6: +10; 8: +10; 9: +10

Wygląd:
Gryfon, to mitologiczny przedstawiciel ssaków chimerokształtnych. To ostatnie słowo nie oznacza, że jest on związany z chimerą, a jedynie tak jak i ona zmieszany z kilku istot. Dziś można by nazwać to "mutacją" - w świecie Kryształów czasu nazwijmy to "dziełem chaosu" lub "wynaturzeniem natury". 
Wyglądem gryfon przypomina z przodu ogromnego orła, z tyłu zaś wielkiego lwa. Rozdział tych istot widoczny jest już tuż za przednimi łapami (ptasimi). W porównaniu do orła skrzydła ma silniejsze i szersze (do 8 metrów rozpiętości).
Poruszają się po ziemi niczym kot i  ze złożonymi skrzydłami. W powietrzu najczęściej wykorzystują lot ślizgowy.
Maść gryfonów najczęściej jest bardzo jasna - biała, popielata lub jasnoszara, ale zawsze posiada czarne odcienie i obrzeżenia. Brzuch biały z żółtym odcieniem.

Tryb Życia:
Gryfon to drapieżca uosabiający szybkość orła i siłę lwa. Żyją w parach i rodzinach. Podczas okresu godowego (zaczynającego się w połowie zimy) dość często szybują nad wzgórzami i górami szukając odpowiedniego miejsca do znalezenia gniazda.
Niekiedy nie budują gniazd, a przywłaszczają sobie groty, jaskinie i inne skalne zacisza.
W niebezpiecznych okolicach podczas wychowu młodych z regułu jeden z nich non stop patroluje niebo w poszukiwaniu wrogów. W momencie ujrzenia takowego charakterystycznym loem pikowym stara się go spłoszyć przelatując niedaleko jego. Polują parami. Nigdy nie atakuje liczniejszych od siebie grup humanoidów lub zwierząt. Nie atakuje bez przyczyny postacie ubrane w ciężkie metalowe zbroje. Bezlitosny jest zaś dla pojedyńczych ofiar i inwentażu. Mniejsze ofiary zabija na ziemi lub porywa w szpony i sinym ciosem dzioba w głowę zabija w powietrzu. Średnie postacie stara się zabić poprzez silny cios szponów z lotu pikowego. Wtedy ofiara obrażenia dostaje tylko z łap, jako podwójne, a na dodatek liczone są jako kłute. Duże ofiary lub napastników zagrażającym gniazda atakują one lotem ślizgowym. Tak jak i przy porywaniu nie muszą one przy tym lądować, zaś ofiara otrzymuje tnący cios z każdej łapy i to o podwójnej sile.
Pojmane w niewolę i dobrze traktowane (patrz stajenny, treser, hodowca) łatwo się oswajają. W wypadku szczególnych zabiegów (szkolone przez tresera przez 1k10 dni) są w stanie zezwolić na dosiadanie się. Lot jednak ich z takim pasażerem jest dwukrotnie wolniejszy i bardziej męczą się. Atakować w tedy mogą ofiarę tylko poprzez porywanie jej w powietrze lub lot ślizgowy. Oczywiście razem z nimi może atakować także jeździec, jeżeli ma kopie, lance lub włócznię. W wypadku tych dwóch pierwszych broni atak z lotu ślizgowego (koszącego) poównujemy do szarży.
Istoty humanoidalne (szczególnie elfy, krasnoludy, gnomy i ludzie) z reguły bardzo lubią te piękne zwierzęta. Z tego też powodu często można tam spotkać hodowle tych zwierząt. Na niektórych, szczególnych wyspach służą one, jako pełne wdzięku, ale i niezmiernie pomocne do patrolowania i walki istoty, szczególnie gdy na ich grzbiecie siedzi bystrooki elfi łucznik lub krasnoludzki kusznik.
Krasnoludy i elfy traktują gryfony niczym członkow rodziny. Stają się one w tedu łagodne i bardzo oddane. Ludzie i gnomy traktują gryfony jak zwykłe zwierzęta i nie zwracają uwagi na ich indywidualne psychiczne potrzeby. Obydwie te rasy często też nimi handlują, choć niełatwo zdobyć oswojone takie zwierzę (lub jego jajo). Cena gryfona na świątecznym targu w Ostro-garze z reguły równa jest około 15 000 do 75 000 sztuk złota [2500 w "skupie"]). Możliwość kupna gryfona zdarza się jednak tylko raz na kilka lat (1k10lat, z szansą, 10%, że się na taką licytację zawczasu zdąży).
Normalnie gryfony żyją 25-30 lat.

Występowanie:
Zamieszkują wszelkiego typu kamieniste wzgórza i góry. Dość często spotyka się je też na małych wyspach i nad morzem. Najczęściej żyją parami lub małymi rodzinami (0-6 POZ). Stare osobniki (8-12 POZ) są najczęściej samotne.

Specjalne zdolności:
* wierzganie: silne kopnięcie tylnymi nogami, zadające postaci, która nie wykona pozytywnego rzutu na ZR akt (o ile trafią) podwójną ilość ran.
* zdolności tragarza: potrafi nosić (taszczyć) na swoim grzbiecie (!) ciężary dwukrotnie większe niż by o tym świadczyła jego SF, ponadto wytrzymałość na zmęczenie jest dwukrotnie większa. Uwaga: podczas noszenia jakiegokolwiek ciężaru szybkość poruszania jest dwukrotnie mniejsza.
* nadzwyczajny wzrok: posiada naturalnie niesamowicie wyostrzony wzrok, co
pozwala mu podczas wypatrywania (musi być skupiony) widzieć szczegółowo na
odległość równą posiadanej dziesięciokrotnej wartości SZ (podczas zmierzchu, czy podczas brzydkiej pogody dwukrotnie mniej, a podczas przepięknej pogody i z dobrego punktu dwukrotnie więcej).
* latanie - za pomocą skrzydeł, adekwatnie jak duże ptaki. Wzlot (na 2 metry) trwa 1 rundę, prędkość lotu 1/2 SZ (liczonej w metrach) na rundę, zwrotność 45 stopni na rundę (+ automatyczne hamowanie).
* pikowanie - jw w trybie życia.
*lot koszący -jw.
* porywanie w powietrze - jw.

Komentarze
#1 | ghasta dnia 18.02.2011 14:41:39
Kolejna niedoróbka, proszę oto rysunek

img51.imageshack.us/img51/4326/gryfon.jpg
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
69277 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
20214 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
17491 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16561 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
15797 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
14867 arikar
01.03.2009 16:48
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
13974 venar
16.02.2009 14:27
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
13903 leobardis
11.11.2008 18:01
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
12984 leobardis
11.11.2008 18:09
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
12984 venar
30.04.2009 11:58
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
12648 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
12303 leobardis
12.12.2008 13:17
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12208 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12113 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12016 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

8art
24-07-2017 23:59
Bede pisal jutro

dretch
24-07-2017 20:15
Dziękuję

koszal
24-07-2017 19:45
Poprawione!

koszal
24-07-2017 19:33
A ok, sorki, jakoś nie skojarzyłem tego akapitu.

koszal
24-07-2017 19:32
Ale pisałeś, że leży na bruku..

dretch
24-07-2017 19:14
Koszal zmien proszę wpis. Jestescie w siedzibie. Wszyscy wokół konającego zabójcy.

Suriel
24-07-2017 15:33
Obcy zadzgany z automatu. A ja nawet leczenia " ni mom".

Suriel
23-07-2017 17:53
Protestuje! Nasza gra nigdy nie jest normalna. Wink

Keth
23-07-2017 16:58
OK, przeniosłem wpisy z Pokusy do sesji Deliada, można już normalnie grać!

Suriel
23-07-2017 12:27
Bede pisal wieczorem.

dretch
23-07-2017 12:23
W oczach #155 fabularka wstawiona

dretch
22-07-2017 16:25
Tru Wink

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[4847]
czegoj[3210]
8art[2220]
koszal[2000]
Treant[1818]

Ostatnia aktualizacja
dretch
czegoj
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką