24.02.2018 07:29:36
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
X-GROM - koncept sys...
WoD - Dzieci Kaina
Konkurs na przygodę ...
Kolda - Królestwo kr...
Zawody KC - żebrak
Epic World RPG - zwi...
Serialowe inspiracje...
World of Darkness - ...
Afterbomb Madness 2.0
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Sesje on-line próba ...
Relacja z testów gru...
Gry paragrafowe
Ciekawe filmy
Mechanika UFO-simple
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
A mógłbyś przybliżyć r...
Mam obie edycje i powi...
Świetny pomysł! Kiedyś...
Super, że zajrzałeś. J...
Gra jest świetna! Anim...
Artykuły
Chłopaki z karabinami ...
Śmiertelność i sztuczn...
Nic się nie dzieje - n...
Ech pamiętam te sesje ...
Ale konkurs tylko do 2...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » BESTIARIUSZ » Gryfon górski
Gryfon górski

Materiał został nadesłany przez użytkownika naszego portalu

GÓRSKI GRYFON
RASA: gryfony CHAR: każdy (w dzikim stanie ntr.ntr)
WZROST: 1,2-1,5m w kłębie; WAGA: 50-250kg
ŻYW 400;  SF 160; ZR 40; SZ 40; INT 10; MD 10; UM *0; CH *10; PR 20;
ZBROJE: własna skóra: OB 20pkt.; WYP 45/45/70
BROŃ: 1. dziób: biegłość +10pkt.; SKUT 100 kł; OB +10; opźn. 3 sg; uszk. x2
2. łapy: biegłość +20 pkt. SKUT 100 tn; OB +20; opźn. 4 sg, uszkodzenia x2.
PREMIE DO ODPORNOŚCI: 1: +20; 4: +10; 6: +10; 8: +10; 9: +10

Wygląd:
Gryfon, to mitologiczny przedstawiciel ssaków chimerokształtnych. To ostatnie słowo nie oznacza, że jest on związany z chimerą, a jedynie tak jak i ona zmieszany z kilku istot. Dziś można by nazwać to "mutacją" - w świecie Kryształów czasu nazwijmy to "dziełem chaosu" lub "wynaturzeniem natury". 
Wyglądem gryfon przypomina z przodu ogromnego orła, z tyłu zaś wielkiego lwa. Rozdział tych istot widoczny jest już tuż za przednimi łapami (ptasimi). W porównaniu do orła skrzydła ma silniejsze i szersze (do 8 metrów rozpiętości).
Poruszają się po ziemi niczym kot i  ze złożonymi skrzydłami. W powietrzu najczęściej wykorzystują lot ślizgowy.
Maść gryfonów najczęściej jest bardzo jasna - biała, popielata lub jasnoszara, ale zawsze posiada czarne odcienie i obrzeżenia. Brzuch biały z żółtym odcieniem.

Tryb Życia:
Gryfon to drapieżca uosabiający szybkość orła i siłę lwa. Żyją w parach i rodzinach. Podczas okresu godowego (zaczynającego się w połowie zimy) dość często szybują nad wzgórzami i górami szukając odpowiedniego miejsca do znalezenia gniazda.
Niekiedy nie budują gniazd, a przywłaszczają sobie groty, jaskinie i inne skalne zacisza.
W niebezpiecznych okolicach podczas wychowu młodych z regułu jeden z nich non stop patroluje niebo w poszukiwaniu wrogów. W momencie ujrzenia takowego charakterystycznym loem pikowym stara się go spłoszyć przelatując niedaleko jego. Polują parami. Nigdy nie atakuje liczniejszych od siebie grup humanoidów lub zwierząt. Nie atakuje bez przyczyny postacie ubrane w ciężkie metalowe zbroje. Bezlitosny jest zaś dla pojedyńczych ofiar i inwentażu. Mniejsze ofiary zabija na ziemi lub porywa w szpony i sinym ciosem dzioba w głowę zabija w powietrzu. Średnie postacie stara się zabić poprzez silny cios szponów z lotu pikowego. Wtedy ofiara obrażenia dostaje tylko z łap, jako podwójne, a na dodatek liczone są jako kłute. Duże ofiary lub napastników zagrażającym gniazda atakują one lotem ślizgowym. Tak jak i przy porywaniu nie muszą one przy tym lądować, zaś ofiara otrzymuje tnący cios z każdej łapy i to o podwójnej sile.
Pojmane w niewolę i dobrze traktowane (patrz stajenny, treser, hodowca) łatwo się oswajają. W wypadku szczególnych zabiegów (szkolone przez tresera przez 1k10 dni) są w stanie zezwolić na dosiadanie się. Lot jednak ich z takim pasażerem jest dwukrotnie wolniejszy i bardziej męczą się. Atakować w tedy mogą ofiarę tylko poprzez porywanie jej w powietrze lub lot ślizgowy. Oczywiście razem z nimi może atakować także jeździec, jeżeli ma kopie, lance lub włócznię. W wypadku tych dwóch pierwszych broni atak z lotu ślizgowego (koszącego) poównujemy do szarży.
Istoty humanoidalne (szczególnie elfy, krasnoludy, gnomy i ludzie) z reguły bardzo lubią te piękne zwierzęta. Z tego też powodu często można tam spotkać hodowle tych zwierząt. Na niektórych, szczególnych wyspach służą one, jako pełne wdzięku, ale i niezmiernie pomocne do patrolowania i walki istoty, szczególnie gdy na ich grzbiecie siedzi bystrooki elfi łucznik lub krasnoludzki kusznik.
Krasnoludy i elfy traktują gryfony niczym członkow rodziny. Stają się one w tedu łagodne i bardzo oddane. Ludzie i gnomy traktują gryfony jak zwykłe zwierzęta i nie zwracają uwagi na ich indywidualne psychiczne potrzeby. Obydwie te rasy często też nimi handlują, choć niełatwo zdobyć oswojone takie zwierzę (lub jego jajo). Cena gryfona na świątecznym targu w Ostro-garze z reguły równa jest około 15 000 do 75 000 sztuk złota [2500 w "skupie"]). Możliwość kupna gryfona zdarza się jednak tylko raz na kilka lat (1k10lat, z szansą, 10%, że się na taką licytację zawczasu zdąży).
Normalnie gryfony żyją 25-30 lat.

Występowanie:
Zamieszkują wszelkiego typu kamieniste wzgórza i góry. Dość często spotyka się je też na małych wyspach i nad morzem. Najczęściej żyją parami lub małymi rodzinami (0-6 POZ). Stare osobniki (8-12 POZ) są najczęściej samotne.

Specjalne zdolności:
* wierzganie: silne kopnięcie tylnymi nogami, zadające postaci, która nie wykona pozytywnego rzutu na ZR akt (o ile trafią) podwójną ilość ran.
* zdolności tragarza: potrafi nosić (taszczyć) na swoim grzbiecie (!) ciężary dwukrotnie większe niż by o tym świadczyła jego SF, ponadto wytrzymałość na zmęczenie jest dwukrotnie większa. Uwaga: podczas noszenia jakiegokolwiek ciężaru szybkość poruszania jest dwukrotnie mniejsza.
* nadzwyczajny wzrok: posiada naturalnie niesamowicie wyostrzony wzrok, co
pozwala mu podczas wypatrywania (musi być skupiony) widzieć szczegółowo na
odległość równą posiadanej dziesięciokrotnej wartości SZ (podczas zmierzchu, czy podczas brzydkiej pogody dwukrotnie mniej, a podczas przepięknej pogody i z dobrego punktu dwukrotnie więcej).
* latanie - za pomocą skrzydeł, adekwatnie jak duże ptaki. Wzlot (na 2 metry) trwa 1 rundę, prędkość lotu 1/2 SZ (liczonej w metrach) na rundę, zwrotność 45 stopni na rundę (+ automatyczne hamowanie).
* pikowanie - jw w trybie życia.
*lot koszący -jw.
* porywanie w powietrze - jw.

Komentarze
#1 | ghasta dnia 18.02.2011 14:41:39
Kolejna niedoróbka, proszę oto rysunek

img51.imageshack.us/img51/4326/gryfon.jpg
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
71333 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
21696 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18677 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17581 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
17169 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
15761 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15471 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14677 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
14141 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13767 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13758 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
13744 ghasta
30.07.2011 10:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13455 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
13164 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12688 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
23-02-2018 18:49
Czegoj, teraz rozumiem to by wyjaśniało śluzopodobny slad pozostawiany za sobą kiedy się przemieszczają.

Keth
23-02-2018 17:53
Panowie, nieoczekiwana zmiana sytuacji taktycznej! Pierwsze wpisy dopiero jutro, dzisiaj bede offline!

czegoj
23-02-2018 17:35
Możnaby nawet powiedzieć - zbyt często.

czegoj
23-02-2018 17:34
Lewaki astralne uwielbiają lewatywy. Uważają ją za jedną z form oczyszczenia organizmu. Same są takie chude bo często stosują ją na sobie.

Suriel
23-02-2018 16:18
Czy wśród śmiertelenie groźnych eksperymentów jakie Ufo dokonuj, już od wielu lat na ludziach jest także lewatywa Shock

Sigil
22-02-2018 22:37
Zresztą zawsze możesz go wyciąć mieczem - i miecz się wtedy na coś przyda. Wink

Sigil
22-02-2018 22:36
Oczywiście taki kij naprędce znaleziony nie będzie super bronią, ale przynajmniej będziesz umiał go używać!

Keth
22-02-2018 22:35
Spoko, może to tylko jakaś białogłowa, która skaleczyła się w piętę patykiem? Myślę, że jeszcze zdążę złapać za jakiś kij!

Sigil
22-02-2018 22:34
Złota myśl, TTA. Smile

TatTvamAsi
22-02-2018 22:33
ej, to może lepiej używać broni, dzięki której możemy wygrać w walce a nie wszyscy zginąć czy coś?

Sigil
22-02-2018 22:31
I w efekcie samobójcze... No cóż, Rollan na pewno zaśpiewa nad Twym grobem klimatyczną pieśń.

Keth
22-02-2018 22:29
Wiem, ale dobycie miecza jest zdecydowanie bardziej klimatyczne! I heroiczne! Pfft

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5811]
czegoj[3818]
8art[2568]
koszal[2356]
dretch[2292]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
Sigil
dretch
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką