21.08.2018 18:02:24
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Kryształkon 2018
Czego akurat słuchacie?
FUN
Komiksy
Generator mapy
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Coś pięknego. Dziękuje :)
Autorze, jak widzisz d...
Bazyl gratuluję jakośc...
Miało być więcej o mik...
Wspaniałe. Trochę szko...
Artykuły
Wszystkie prace wrzuco...
Jaki wynik konkursu?
Ja proponuje inne rozw...
Jeśli trzeba, mogę prz...
Szkoda, że nie ma kciu...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » BESTIARIUSZ » Gryfon górski
Gryfon górski

Materiał został nadesłany przez użytkownika naszego portalu

GÓRSKI GRYFON
RASA: gryfony CHAR: każdy (w dzikim stanie ntr.ntr)
WZROST: 1,2-1,5m w kłębie; WAGA: 50-250kg
ŻYW 400;  SF 160; ZR 40; SZ 40; INT 10; MD 10; UM *0; CH *10; PR 20;
ZBROJE: własna skóra: OB 20pkt.; WYP 45/45/70
BROŃ: 1. dziób: biegłość +10pkt.; SKUT 100 kł; OB +10; opźn. 3 sg; uszk. x2
2. łapy: biegłość +20 pkt. SKUT 100 tn; OB +20; opźn. 4 sg, uszkodzenia x2.
PREMIE DO ODPORNOŚCI: 1: +20; 4: +10; 6: +10; 8: +10; 9: +10

Wygląd:
Gryfon, to mitologiczny przedstawiciel ssaków chimerokształtnych. To ostatnie słowo nie oznacza, że jest on związany z chimerą, a jedynie tak jak i ona zmieszany z kilku istot. Dziś można by nazwać to "mutacją" - w świecie Kryształów czasu nazwijmy to "dziełem chaosu" lub "wynaturzeniem natury". 
Wyglądem gryfon przypomina z przodu ogromnego orła, z tyłu zaś wielkiego lwa. Rozdział tych istot widoczny jest już tuż za przednimi łapami (ptasimi). W porównaniu do orła skrzydła ma silniejsze i szersze (do 8 metrów rozpiętości).
Poruszają się po ziemi niczym kot i  ze złożonymi skrzydłami. W powietrzu najczęściej wykorzystują lot ślizgowy.
Maść gryfonów najczęściej jest bardzo jasna - biała, popielata lub jasnoszara, ale zawsze posiada czarne odcienie i obrzeżenia. Brzuch biały z żółtym odcieniem.

Tryb Życia:
Gryfon to drapieżca uosabiający szybkość orła i siłę lwa. Żyją w parach i rodzinach. Podczas okresu godowego (zaczynającego się w połowie zimy) dość często szybują nad wzgórzami i górami szukając odpowiedniego miejsca do znalezenia gniazda.
Niekiedy nie budują gniazd, a przywłaszczają sobie groty, jaskinie i inne skalne zacisza.
W niebezpiecznych okolicach podczas wychowu młodych z regułu jeden z nich non stop patroluje niebo w poszukiwaniu wrogów. W momencie ujrzenia takowego charakterystycznym loem pikowym stara się go spłoszyć przelatując niedaleko jego. Polują parami. Nigdy nie atakuje liczniejszych od siebie grup humanoidów lub zwierząt. Nie atakuje bez przyczyny postacie ubrane w ciężkie metalowe zbroje. Bezlitosny jest zaś dla pojedyńczych ofiar i inwentażu. Mniejsze ofiary zabija na ziemi lub porywa w szpony i sinym ciosem dzioba w głowę zabija w powietrzu. Średnie postacie stara się zabić poprzez silny cios szponów z lotu pikowego. Wtedy ofiara obrażenia dostaje tylko z łap, jako podwójne, a na dodatek liczone są jako kłute. Duże ofiary lub napastników zagrażającym gniazda atakują one lotem ślizgowym. Tak jak i przy porywaniu nie muszą one przy tym lądować, zaś ofiara otrzymuje tnący cios z każdej łapy i to o podwójnej sile.
Pojmane w niewolę i dobrze traktowane (patrz stajenny, treser, hodowca) łatwo się oswajają. W wypadku szczególnych zabiegów (szkolone przez tresera przez 1k10 dni) są w stanie zezwolić na dosiadanie się. Lot jednak ich z takim pasażerem jest dwukrotnie wolniejszy i bardziej męczą się. Atakować w tedy mogą ofiarę tylko poprzez porywanie jej w powietrze lub lot ślizgowy. Oczywiście razem z nimi może atakować także jeździec, jeżeli ma kopie, lance lub włócznię. W wypadku tych dwóch pierwszych broni atak z lotu ślizgowego (koszącego) poównujemy do szarży.
Istoty humanoidalne (szczególnie elfy, krasnoludy, gnomy i ludzie) z reguły bardzo lubią te piękne zwierzęta. Z tego też powodu często można tam spotkać hodowle tych zwierząt. Na niektórych, szczególnych wyspach służą one, jako pełne wdzięku, ale i niezmiernie pomocne do patrolowania i walki istoty, szczególnie gdy na ich grzbiecie siedzi bystrooki elfi łucznik lub krasnoludzki kusznik.
Krasnoludy i elfy traktują gryfony niczym członkow rodziny. Stają się one w tedu łagodne i bardzo oddane. Ludzie i gnomy traktują gryfony jak zwykłe zwierzęta i nie zwracają uwagi na ich indywidualne psychiczne potrzeby. Obydwie te rasy często też nimi handlują, choć niełatwo zdobyć oswojone takie zwierzę (lub jego jajo). Cena gryfona na świątecznym targu w Ostro-garze z reguły równa jest około 15 000 do 75 000 sztuk złota [2500 w "skupie"]). Możliwość kupna gryfona zdarza się jednak tylko raz na kilka lat (1k10lat, z szansą, 10%, że się na taką licytację zawczasu zdąży).
Normalnie gryfony żyją 25-30 lat.

Występowanie:
Zamieszkują wszelkiego typu kamieniste wzgórza i góry. Dość często spotyka się je też na małych wyspach i nad morzem. Najczęściej żyją parami lub małymi rodzinami (0-6 POZ). Stare osobniki (8-12 POZ) są najczęściej samotne.

Specjalne zdolności:
* wierzganie: silne kopnięcie tylnymi nogami, zadające postaci, która nie wykona pozytywnego rzutu na ZR akt (o ile trafią) podwójną ilość ran.
* zdolności tragarza: potrafi nosić (taszczyć) na swoim grzbiecie (!) ciężary dwukrotnie większe niż by o tym świadczyła jego SF, ponadto wytrzymałość na zmęczenie jest dwukrotnie większa. Uwaga: podczas noszenia jakiegokolwiek ciężaru szybkość poruszania jest dwukrotnie mniejsza.
* nadzwyczajny wzrok: posiada naturalnie niesamowicie wyostrzony wzrok, co
pozwala mu podczas wypatrywania (musi być skupiony) widzieć szczegółowo na
odległość równą posiadanej dziesięciokrotnej wartości SZ (podczas zmierzchu, czy podczas brzydkiej pogody dwukrotnie mniej, a podczas przepięknej pogody i z dobrego punktu dwukrotnie więcej).
* latanie - za pomocą skrzydeł, adekwatnie jak duże ptaki. Wzlot (na 2 metry) trwa 1 rundę, prędkość lotu 1/2 SZ (liczonej w metrach) na rundę, zwrotność 45 stopni na rundę (+ automatyczne hamowanie).
* pikowanie - jw w trybie życia.
*lot koszący -jw.
* porywanie w powietrze - jw.

Komentarze
#1 | ghasta dnia 18.02.2011 14:41:39
Kolejna niedoróbka, proszę oto rysunek

img51.imageshack.us/img51/4326/gryfon.jpg
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
72485 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
22740 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
19559 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
18378 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
18070 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
16789 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15910 arikar
01.03.2009 16:48
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
15577 venar
30.04.2009 11:58
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
15315 leobardis
11.11.2008 18:01
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
14599 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
14438 ghasta
30.07.2011 10:22
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
14370 leobardis
11.11.2008 18:09
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
14184 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
13961 avnar
22.06.2009 15:08
» Bractwo Klingi Duszy
On: BRACTWA WYSTEPUJĄCE W ŚWIECIE KC
13483 czegoj
28.04.2009 15:18
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

8art
21-08-2018 13:49
Uproszczony traveller. Rzucasz 2k6 dodajesz umiejke przeciw stopniowi trudnosci

Araven
21-08-2018 13:27
Super by było. Mechanika jest podobna do jakiejś istniejącej?

8art
21-08-2018 13:19
Nie mam jej w formie cyfrowej, ale poproszę Nicka o kopię w Wordzie. Ewentualnie mogę porobić skany (to zaldwie kilkanaście stron indie rpg)

Araven
21-08-2018 12:54
A możesz mi udostępnić tą autorkę do poczytania?

8art
21-08-2018 12:42
W autorke fantasy, ale jest bardzo spoko

Suriel
21-08-2018 09:37
To zależy ile ona ma lat. Pfft

Keth
20-08-2018 22:53
A Ty się nie chichraj, tylko pisz, czy Abdel bierze tę kordolaminę?

Suriel
20-08-2018 22:45
Grin

Keth
20-08-2018 21:51
Nie chce się przyznać, więc na pewno znowu jakieś świństwa!

Suriel
20-08-2018 21:35
8art a w co grasz?

Keth
20-08-2018 21:14
Widzieliście może ilustracje Denisa Gordeeva do Wiedźmina?

8art
20-08-2018 20:54
Sorry, dzis nic nie napisze. Zawalony robota bylem, a teraz sesja live

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[6721]
czegoj[4540]
8art[3040]
dretch[2954]
koszal[2807]

Ostatnia aktualizacja
Oggy
8art
czegoj
Sigil
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką