28.04.2017 23:44:37
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Nowe oblicze Sharami
Sztuki walki DE
Szeptucha
ANHMIR -TORNT - Góra...
Stara odkurzona prof...
Drakolicz SHAFUGAL c...
KB III - Ostatnia wi...
Konkurs w konwencji KC
Medycyna ezoteryczna DE
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Gry paragrafowe
Kryształkon 2017
Gry fabularne
Czego akurat słuchacie?
Generator postaci do KC
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
@Keth Przecież ten cz...
Wzajemnie!
Mina królika ejst... B...
Dziękuję. No to tak. P...
OK, zrobiłem z pdf-a a...
Artykuły
Mi również się podoba....
:/cyk Bardzo klimatycz...
:) Bardzo ciekawy i po...
Aż miło poczytać. Zaws...
Czegoju, koncept bardz...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
I ma cały czas sporo b...
Akurat [i]Tarczę i mie...
facebook
Nawigacja
Artykuły » BESTIARIUSZ » Warg górski - Oldan
Warg górski - Oldan

Materiał został nadesłany przez użytkownika naszego portalu

Rasa: Warg górski - Oldan (istota magiczna)  (2 - 2,5 m.dl / 180 - 280 kg)                                                
ŻYW SF ZR SZ IQ MD UM CH PR WI OB / WYPAROWANIA SKÓRY

350  210 40 50 30 20   50  25 20   -   +20 \ 60 / 100 / 140
Biegłości:
+20% pysk (op.2; 90 kl; OB.20; uszk.x2; at.1)
Odporności:
1(5); 2(5); 3(5); 4(5); 8(5); 9(5);

Wygląd:
Górski warg - Oldan to duży magiczny ssak z rodziny psowatych. Odznacza sie ogromną, zarazem mocną sylwetką, wydłużonym tułowiem z wąską klatką piersiową, długimi kończynami i puszystym, obwisłym ogonem, nieco krótszym od połowy długości ciała. Sierść długa, puszysta, raczej jednobarwna, maści od ciemnozielonej do czarnej. Czaszka masywna wysoka, z dobrze rozwiniętymi, długimi kłami i silnymi łamaczami.

Tryb życia:
Wargi górskie są istotami stworzonymi magicznie w pradawnych czasach jako istoty uosabiające najciekawsze cechy wilków. W zwyczajach nie odbiegają daleko od swych wilczych przodków, jednak charakteryzuje je kilka przyzwyczajeń wynikających z pewnych nadnaturalnych zdolności. Jedną z nich jest umiejętność nauczania się mowy innych istot (jeśli miały nauczyciela). Wydawane przez nie dźwięki są jednak ochrypłe, często skrótowe. Z reguły jednak używają mowy bardzo rzadko, aczkolwiek jeżeli coś mówią, to raczej zawsze robią to w stosownej chwili. Normalnie Oldany są aktywne w nocy. Polują na wszelkie pojedyncze (do 3) i mniejsze od siebie istoty. W przypadku większej grupy ofiar czatują najczęściej
na okazję, by zaatakować oddaloną od grupy istotę lub pojedynczego wartownika. Niekiedy umieją naśladować w znanym sobie języku np. wołanie o pomoc, co jest w stanie zwabić ofiarę do lasu. Niekiedy zdarza się, że porywają i zakopują ciekawie wyglądające bronie swych ofiar. Bardzo często wyratowane z jakiejś opresji są w stanie przyłączyć się do wybawcy. Są wtedy o wiele lepszym przyjacielem niż niejeden kompan. Jeżeli jednak spotkają się z działaniem sprzecznym ze swym charakterem, to natychmiast i na zawsze odłączają się. Złe z charakteru Odolany najczęściej łączą się z Goblinami, służąc ich dowódcom za wierzchowce i doradców. Wargi Górskie żyją do 200 lat. Uwaga: z racji wysokiej INT i Mądrości osobniki te zalicza się już do monstrów, a nie zwierząt.

Występowanie:

Zamieszkują najczęściej tereny górskie. Rzadziej spotyka się je w starych lasach. Prawie wyłącznie (poza porą godową) spotyka się je pojedynczo (0 - 10 POZ). Większe grupy (2k10 sztuk z 4 - 8 POZ) można napotkać tylko z goblinimi jeźdźcami, jako wierzchowce i doradców.

Specjalne zdolności:
doskonały słuch: zwierzę takie dwukrotnie trudniej zaskoczyć (tak jakby jej SZ była dwukrotnie większa).                                            
doskonały węch: wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).                                           
ciche skradanie się: umiejętność bezszelestnego podchodzenia zdobyczy (zaskoczenie na połowę szybkości aktualnej).                                           
rozszarpywanie: poprzez odpowiednie ruchy głowy dwukrotnie wolniejsze atakowanie, za to odrywanie kawałków ciała (zadaje to poważne rany - potrzebna regeneracja, albo można tylko połowicznie zaleczyć). Uwaga: jeśli jest zbroja, to dostaje tyle uszkodzeń, od trafienia, ile wynosi 1/10 siły raniącej.

obalanie: umiejętność po minimum 10 metrowym rozbiegu spróbowanie przewrócenia przeciwnika, który nie wykona %-owego rzutu na akt. ZR + 1/10 SF. Uwaga: istnieje możliwość ataku pyskiem podczas obalania.

umiejętność nauczenia się i władania innymi językami (jeśli mają nauczyciela)

Aura Ewidentności: (istota o przeciwnym charakterze, znajdująca się w promieniu 10 metrów, która nie przełamie na połowę odporności zaklęcia, w danej rundzie nic nie jest w stanie zrobić przeciwko oldenowi) 

odolan
Komentarze
#1 | ghasta dnia 16.02.2011 10:53:50
Rysunek rozsadził stronę - przynajmniej na moim monitorze.
#2 | Denver dnia 16.02.2011 13:20:26
Z racji Aury, wypadałoby zamieścić charakter w bardziej widocznym miejscu. Żebym musiał w opisie szukać?

Rysunek u mnie normalnie - chyba, że już ktoś poprawił
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
68319 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
19586 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
16931 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16116 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
15075 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
14602 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
13508 leobardis
11.11.2008 18:01
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
13103 venar
16.02.2009 14:27
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
12579 leobardis
11.11.2008 18:09
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
12531 venar
30.04.2009 11:58
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
12084 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
11908 ghasta
30.07.2011 10:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
11700 leobardis
12.12.2008 13:17
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
11684 venar
13.01.2009 20:23
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
11671 avnar
22.06.2009 15:08
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ankieta
Wybiorę się na Kryształkon 2017, o ile odbędzie się on w terminie:

19-21.05.2017.
19-21.05.2017.
8% [1 głos]

02-04.06.2017.
02-04.06.2017.
0% [0 głosów]

09-11.06.2017.
09-11.06.2017.
23% [3 głosy]

w każdym z powyższych.
w każdym z powyższych.
54% [7 głosów]

19-21.05.2017 lub 02-04.06.2017.
19-21.05.2017 lub 02-04.06.2017.
8% [1 głos]

19-21.05.2017 lub 09-11.06.2017.
19-21.05.2017 lub 09-11.06.2017.
8% [1 głos]

02-04.06.2017 lub 09-11.06.2017.
02-04.06.2017 lub 09-11.06.2017.
0% [0 głosów]

Ogółem głosów: 13
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 28.02.2017 00:07

Archiwum ankiet
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Sigil
28-04-2017 16:07
A to niedobrze, bo wiesz, w takim razie Twoja postać może sobie niezłą krzywdę zrobić...

TatTvamAsi
28-04-2017 16:02
Nie mam zielonego pojęcia, ale już nóż uległ przemianie...

Sigil
28-04-2017 14:38
TTA jak wyglądają skórzane noże? Pfft

maciej
27-04-2017 20:24
kto na pyrkon jedzie?

Suriel
27-04-2017 18:50
Deliad e tam, co to za wiek.

dretch
27-04-2017 16:36
Widzieliście to Wink? http://asterion.w.
interiowo.pl/

deliad
27-04-2017 12:09
Dzięki za życzenia. Choć nie musieliście mi przypominać jaki jestem stary Sad

8art
26-04-2017 22:59
Bede pisal juz jutro

Suriel
26-04-2017 16:25
O! Labirynty wyszły widzę.

lightstorm
26-04-2017 16:04
dziś bede pisał wiec spokojnie tam...

Gohan
26-04-2017 15:07
Kup kredki na baterie Pfft

8art
26-04-2017 14:51
Bede pisal chyba wieczorem.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[4443]
czegoj[2929]
8art[1976]
koszal[1777]
Treant[1587]

Ostatnia aktualizacja
Sigil
Suriel
deliad
8art
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką