20.04.2018 03:20:20
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
WoD - Dzieci Kaina
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Tutaj możemy pisać c...
Czego akurat słuchacie?
Historia Świata DrecarE
Generator mapy
Mechanika UFO-simple
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Ahahahah boskie :D :/cyk
Pięknie zrobiona kartk...
Hahaha! Podoba mi się ...
Wszystkiego najlepszeg...
"w szczególnosci zaś t...
Artykuły
Nie próbuję się na sił...
Rozumiem, że nie przyp...
Się nie odzywałem wcze...
Podoba mi się dla odmi...
Ja nie zabraniam nikom...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » BESTIARIUSZ » Warg górski - Oldan
Warg górski - Oldan

Materiał został nadesłany przez użytkownika naszego portalu

Rasa: Warg górski - Oldan (istota magiczna)  (2 - 2,5 m.dl / 180 - 280 kg)                                                
ŻYW SF ZR SZ IQ MD UM CH PR WI OB / WYPAROWANIA SKÓRY

350  210 40 50 30 20   50  25 20   -   +20 \ 60 / 100 / 140
Biegłości:
+20% pysk (op.2; 90 kl; OB.20; uszk.x2; at.1)
Odporności:
1(5); 2(5); 3(5); 4(5); 8(5); 9(5);

Wygląd:
Górski warg - Oldan to duży magiczny ssak z rodziny psowatych. Odznacza sie ogromną, zarazem mocną sylwetką, wydłużonym tułowiem z wąską klatką piersiową, długimi kończynami i puszystym, obwisłym ogonem, nieco krótszym od połowy długości ciała. Sierść długa, puszysta, raczej jednobarwna, maści od ciemnozielonej do czarnej. Czaszka masywna wysoka, z dobrze rozwiniętymi, długimi kłami i silnymi łamaczami.

Tryb życia:
Wargi górskie są istotami stworzonymi magicznie w pradawnych czasach jako istoty uosabiające najciekawsze cechy wilków. W zwyczajach nie odbiegają daleko od swych wilczych przodków, jednak charakteryzuje je kilka przyzwyczajeń wynikających z pewnych nadnaturalnych zdolności. Jedną z nich jest umiejętność nauczania się mowy innych istot (jeśli miały nauczyciela). Wydawane przez nie dźwięki są jednak ochrypłe, często skrótowe. Z reguły jednak używają mowy bardzo rzadko, aczkolwiek jeżeli coś mówią, to raczej zawsze robią to w stosownej chwili. Normalnie Oldany są aktywne w nocy. Polują na wszelkie pojedyncze (do 3) i mniejsze od siebie istoty. W przypadku większej grupy ofiar czatują najczęściej
na okazję, by zaatakować oddaloną od grupy istotę lub pojedynczego wartownika. Niekiedy umieją naśladować w znanym sobie języku np. wołanie o pomoc, co jest w stanie zwabić ofiarę do lasu. Niekiedy zdarza się, że porywają i zakopują ciekawie wyglądające bronie swych ofiar. Bardzo często wyratowane z jakiejś opresji są w stanie przyłączyć się do wybawcy. Są wtedy o wiele lepszym przyjacielem niż niejeden kompan. Jeżeli jednak spotkają się z działaniem sprzecznym ze swym charakterem, to natychmiast i na zawsze odłączają się. Złe z charakteru Odolany najczęściej łączą się z Goblinami, służąc ich dowódcom za wierzchowce i doradców. Wargi Górskie żyją do 200 lat. Uwaga: z racji wysokiej INT i Mądrości osobniki te zalicza się już do monstrów, a nie zwierząt.

Występowanie:

Zamieszkują najczęściej tereny górskie. Rzadziej spotyka się je w starych lasach. Prawie wyłącznie (poza porą godową) spotyka się je pojedynczo (0 - 10 POZ). Większe grupy (2k10 sztuk z 4 - 8 POZ) można napotkać tylko z goblinimi jeźdźcami, jako wierzchowce i doradców.

Specjalne zdolności:
doskonały słuch: zwierzę takie dwukrotnie trudniej zaskoczyć (tak jakby jej SZ była dwukrotnie większa).                                            
doskonały węch: wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).                                           
ciche skradanie się: umiejętność bezszelestnego podchodzenia zdobyczy (zaskoczenie na połowę szybkości aktualnej).                                           
rozszarpywanie: poprzez odpowiednie ruchy głowy dwukrotnie wolniejsze atakowanie, za to odrywanie kawałków ciała (zadaje to poważne rany - potrzebna regeneracja, albo można tylko połowicznie zaleczyć). Uwaga: jeśli jest zbroja, to dostaje tyle uszkodzeń, od trafienia, ile wynosi 1/10 siły raniącej.

obalanie: umiejętność po minimum 10 metrowym rozbiegu spróbowanie przewrócenia przeciwnika, który nie wykona %-owego rzutu na akt. ZR + 1/10 SF. Uwaga: istnieje możliwość ataku pyskiem podczas obalania.

umiejętność nauczenia się i władania innymi językami (jeśli mają nauczyciela)

Aura Ewidentności: (istota o przeciwnym charakterze, znajdująca się w promieniu 10 metrów, która nie przełamie na połowę odporności zaklęcia, w danej rundzie nic nie jest w stanie zrobić przeciwko oldenowi) 

odolan
Komentarze
#1 | ghasta dnia 16.02.2011 10:53:50
Rysunek rozsadził stronę - przynajmniej na moim monitorze.
#2 | Denver dnia 16.02.2011 13:20:26
Z racji Aury, wypadałoby zamieścić charakter w bardziej widocznym miejscu. Żebym musiał w opisie szukać?

Rysunek u mnie normalnie - chyba, że już ktoś poprawił
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
71660 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
22048 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18969 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17877 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
17507 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
16068 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15643 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14938 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
14739 venar
30.04.2009 11:58
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
14046 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
14031 ghasta
30.07.2011 10:22
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
14010 leobardis
11.11.2008 18:09
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13736 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
13491 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12947 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Kargan
19-04-2018 18:30
Keth: wyjeżdżam na weekend "na wyspę" postrzelać trochę z broni długiej - wpisy od poniedziałku Grin

Suriel
18-04-2018 20:49
Fobetor ma rację, ta spektra mbyla przeterminowana i to setki lat. Żeby ci tylko znowu hrabio cholesterolu nie wypaliło Frown

Fobetor
18-04-2018 11:17
No nic dziwnego, że się rozchorowałeś. Jesz jakieś Spektry i potem się odbija. Mistrzostwo swoją drogą.

Sigil
18-04-2018 10:19
Rozchorowałem się i to porządnie. Nie wiem więc kiedy dam radę coś napisać, bo na razie jest dość HC.

Kargan
18-04-2018 09:11
Na ryby ? Bez robaków ??

8art
17-04-2018 23:46
Moze nawet Morten by sie pokusil... Isobel to nie, ona chyba idzie z Karen na ryby.

Suriel
17-04-2018 23:10
Claus to nie... ale Klaus - jego mroczny bliźniak, to już inna sprawa. Przez jakiś czas nam towarzyszył zapewne zauważyliiście...

8art
17-04-2018 22:55
Claus? Może pierwszy rzuci się do diabolizacji evilsmile

Suriel
17-04-2018 22:38
Grin

Keth
17-04-2018 22:36
Ech... hmm... zawsze mi się mylą te Wasze cudaczne imiona... diabolizować nosfera, jego miałem na myśli!

Sigil
17-04-2018 22:34
Keth, przypominam tylko, że jestem Twoim MG do MD... Coś czuję, że kariera Guślarza może się zakończyć szybko i krwawo... evilsmile

Keth
17-04-2018 22:32
Mniejsza z głodnymi szatami w czerni, diabolizujcie Algola! krasnolud

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[6107]
czegoj[4077]
8art[2715]
dretch[2547]
koszal[2498]

Ostatnia aktualizacja
Oggy
8art
czegoj
Sigil
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką