25.06.2017 03:51:50
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Uroki księżycowe
Rawenna i Asmodeusz
Nowe oblicze Sharami
Sztuki walki DE
Szeptucha
ANHMIR -TORNT - Góra...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Prawa Katańskie
Krakow;]
Gry komputerowe
Ciekawe filmy
DeG - luźna dyskusja
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Przeszedłem całość i g...
A ja olalem babę i sko...
Już poprawione, dzięki...
No i masz, strażnicy m...
Nocai po Praskich park...
Artykuły
Venar a czy nie ma w a...
Tak - jestem pewien, ż...
A ja mogę;) Co do ...
Świetne i barwne opisy...
Niestety edytować nie ...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » BESTIARIUSZ » Gnole
Gnole

Materiał został nadesłany przez użytkownika naszego portalu


Rasa: Gnoll
CHAR.; przew. P.Z. lub P.N. (1,8 - 2,3 m. / 80 - 130 kg)
ŻYW  SF  ZR  SZ  IQ  MD  UM  CH  PR  WI  OB \ WYPAROWANIA SKÓRY 
180  125  10  30  15  20  10  15  10  -  5 \ 20 / 20 / 20 

Biegłości:
+10  cepy
+10 łapy (60 ob / -10  OBR;opóź.2sg)
+10 maczugi
+10 łuki proste
Odporności:
2(10), 6(5), 7(5), 10(10)

Wygląd:
Gnolle należą do ssaków o humanoidalnej postawie, jednak z kilkoma specyficznymi cechami. Odznaczają się wysoką, szczupłą sylwetką, o silnym "żylastym" umięśnieniu. Ich prawie całe ciało pokryte jest krótką sierścią, dzięki której z reguły nie noszą ubrań (z wyjątkiem zbroi). Najbardziej charakterystyczna jest u nich twarz, która mniej lub bardziej przypomina pysk wilka lub szakala. Po przyjrzeniu się z bliska ma jednak ona dość dużo cech ludzkich, a ponadto potrafi wydawać całkiem cywilizowane dźwięki.

Tryb życia:
Gnolle prowadzą dość cywilizowany tryb życia. Ich połączone w jedną społeczność rodziny tworzą z reguły hierarchiczne społeczeństwo, oparte na bezwzględnym posłuszeństwie do własnych Lordów (10 - 12 POZ). Mimo wojowniczego trybu życia (lubią się mieszać praktycznie do wszelkich walk) utrzymują też dość dobre stosunki kupieckie z innymi rasami wymieniając najczęściej zdobycze wojenne na dostawy żywności dla własnych siedzib. W rejonach mało cywilizowanych polują często na innych humanoidów w celach konsumpcyjnych. Gnolle żyją do 200 lat, aczkolwiek dojrzałość osiągają w wieku 30. Prawie wyłącznie spotyka się ich jako wojowników, łowców lub gwardzistów. Tylko raz na kilkuset osobników spotyka się u nich przedstawicieli innych profesji. Jak krążą legendy rasa ta wywodzi się od jakiegoś prastarego szczepu ludzkiego (prawdopodobnie od półolbrzymów), który w niepamiętnych czasach za jakieś przewinienie związane z wilkami został przemieniony częściowo na wzór tych zwierząt.

Występowanie:
Gnolle spotyka się najczęściej w okolicach pagórkowatych i górskich. Tam też z reguły z dala od innych społeczności (w tym i swoich) zakładają średniej wielkości osady (liczące najczęściej od 20 do 200 osobników). Z racji dość skrytego trybu życia zakładają je najczęściej w dużych zespołach jaskiń, w labiryntach lub w małych (zdobycznych) zameczkach. Najczęściej oddziały ich wojowników krążą w patrolach (1k10 osobników z 6 - 8 POZ) wokół siedzib, ew. wynajmują się jako najemnicy (6 - 8 POZ).

Specjalne zdolności:

doskonały słuch: dwukrotnie trudniej jest go zaskoczyć (tak jakby jego SZ była dwukrotnie większą).
doskonały węch: wykrywa zapachy na odległość równą swej SZ (pod wiatr dwukrotnie lepiej, z wiatrem dwukrotnie słabiej).
infrawizja - na odległość 2/10 SZ

Komentarze
#1 | Keth dnia 12.02.2011 15:38:54
Tutaj odwrotność centaurów, boli brak statystyk - czy jest przewidywane poszerzenie artykułu o rzeczone charakterystyki (pro POZ)?
#2 | czegoj dnia 12.02.2011 16:17:24
są na drugiej stronie, drogi użytkowniku Pfft
#3 | ghasta dnia 13.02.2011 20:49:23
Grin keth - nieudany rzut na akt. SZ
#4 | Keth dnia 17.02.2011 21:23:13
Przyznaję się - jestem łosiem i to z rodowodem Pfft
#5 | ghasta dnia 15.03.2011 15:47:38
Pękły mi gałki oczne:

3.bp.blogspot.com/_dQKG2jUlbgQ/S-8NHBhxwqI/AAAAAAAAAP4/7FNf_eEkL-o/s1600/0906141317f00b07e20b4585fa.jpg
#6 | Keth dnia 15.03.2011 19:48:57
Wilki z Konfrontacji Rackhama, o ile się nie mylę. Trzeba by było poszperać w sieci, może znajdzie się więcej takich gnolopodobnych ilustracji!
#7 | ghasta dnia 16.03.2011 10:32:54
Rysunek jest autorstwa Poula Bonnera, wrzuciłem jego minotaura w temat o grafice.
OMG dawno nie widziałem czegoś tak dobrego (a ostatnio obszukałem i zapisałem jakieś 20-30 blogów grafików)

http://www.kryszt...post_10539
#8 | Denver dnia 16.03.2011 13:18:11
Paul Bonner rysował grafiki do systemu bitewnego WarZone Smile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
69027 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
20043 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
17316 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16424 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
15612 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
14767 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
13772 leobardis
11.11.2008 18:01
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
13751 venar
16.02.2009 14:27
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
12855 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
12838 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
12485 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
12154 leobardis
12.12.2008 13:17
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12123 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
11987 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
11913 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
24-06-2017 15:37
Myślę ze zeby prawa były złe to musza zawierać kazdy z tych elementów które zostały wymienione.

maciej
24-06-2017 10:43
może tu chodzi o kary wymierzane wg kodeksu,wszak praworządny dobry nie będzie okrutnikiem a zły juz owszem

Suriel
23-06-2017 17:08
To wtedy niktnie bylby zadowiliny i prawa na prawde bylyby złe. Dobry pomysl Koszalu strzal w dziesiątkę. Cool

koszal
23-06-2017 12:45
W zasazie moglibyśmy dojść do porozumiemia gdyby każdy z nas wymyślił po jednym prawie Smile

koszal
23-06-2017 12:44
Np złe- ponieważ bardzo zagmatwane i dające różnorodność interpretacji zależną od zasobności portfela. Takie nasze Smile

koszal
23-06-2017 12:43
Możnaby to wyhrzebać, pamiętam jednak, że złe prawa dla niektrórych miały znaczenie inne.

Suriel
22-06-2017 22:58
Kiepskie na pewno nie, bóg to nie półgłowek. No dobrze, przeważnie nie bo po bogach chaosu można się spodziewać wszystkiego. Prawa Katana działają jak grabie, czyli do siebie, do siebie...

Nanatar
22-06-2017 22:30
No tak myślę że złe, to nie kiepskie tylko surowe. Faworyzowanie niektórych grup też słusznie

Suriel
22-06-2017 22:28
Możemy popełnić zbiorowego arta, dawno żadnego nie napisem tom i wyposzczony...

mastug
22-06-2017 22:18
Prawa katańskiego to bym się na blachę wykuł Smile

Suriel
22-06-2017 21:49
Latow znaleźć przykłady w prawach starozytnych ludów.

Suriel
22-06-2017 21:48
Praworzadnosc to przestrzeganie praw natomiast zle prawa oznaczaja takie ktore faworyzuja pewna grupę oraz te które maja niewspółmiernie surowe kary w stosunku do popelnionych czynów.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[4728]
czegoj[3117]
8art[2147]
koszal[1923]
Treant[1756]

Ostatnia aktualizacja
Suriel
deliad
Sigil
8art
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką