17.10.2017 18:48:00
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Czwarta edycja na Po...
Rytuały czarowników
Czwarta edycja KC!
Hassosac
Osobliwości i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Kuźnia Wszechkreatorów
Światotworzenie - Wo...
Relacja z testów gru...
Czego akurat słuchacie?
Gry paragrafowe
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Grałem z komórki i nie...
Wielkie dzięki za gran...
Swietne, na mobilnym n...
Artykuły
Faktycznie przyjemny t...
Przeczytałem niusa, ko...
[quote]Czegoj napisał:...
Na stronie wydawnictwa...
Najpierw słowa przepro...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » BESTIARIUSZ » Olbrzymy
Olbrzymy
Materiał został nadesłany przez użytkownika naszego portalu

Rasa: Olbrzymy
CHAR.; najczęściej N.D. (2,1 - 2,6 m wys. / 200 - 300 kg)
ŻYW SF ZR SZ IQ MD UM CH PR WI OB \ WYPAROWANIA SKÓRY
300 160 10 30 50 30 10 35 40 0 10 \ 40 / 40 / 40
Biegłości:
+10 maczugi
+10 głazy
+10 pały
+10 pięści (op.1; 80 ob; OB.8; at.1)
Odporności:
1(10);4(5);7(5);8(5);10(5)

Wygląd:
Olbrzymy należą do pradawnych istot o typowo człekokształtnej postawie, której rodowód zanika w minionych wiekach. Poza wielkością wyglądem swym w praktyce nie różnią się od dobrze zbudowanych ludzi. Twarz ich jest jednak jakby bardziej okrągława, z reguły pokryta zarostem (czyli gęstą, krótką brodą). Wyróżniają się jeszcze grubą skórą, z warstwą tłuszczu pod nią. Jako ubiór służą im obszerne skóry zwierzęce zdarte z zabitych zwierząt i tym podobne odzienia. W krainach cywilizowanych ubierają się według mody ludzkiej.

Tryb życia:
Jest to typowo wyżynno-górska rasa o dziennej aktywności. Ich wieloosobowe bandy i grupy pędzą koczowniczy tryb życia. Ich kobiety zajmują się najczęściej zbieractwem, natomiast mężczyźni uwielbiają bezkrwawe rozboje. W stronach cywilizowanych doskonale asymilują się z ludzkimi zwyczajami. Z reguły bardzo pogodne i roześmiane uwielbiają przyjaźnić się z hobbitami i mało cywilizowanymi ludźmi. Cały swój humor i swobodę tracą w momencie, gdy usłyszą wiarygodną wieść, że w pobliżu znajdują się martwiaki. Z natury odważne aż do przesady stają się w tedy strachliwe, drażliwe i za wszelką cenę starają się opuścić daną okolicę. Żyją do 400 lat, a dojrzewają w wieku 60. Z powodu swego zachowania prawie wyłącznie spotykani są jako barbarzyńcy, łowcy i wojownicy. Bardzo rzadko (wychowanie w cywilizowanym otoczeniu) spotykane są inne profesje olbrzymów. Najbardziej znani są w tedy jako iluzjoniści, czy dowolnego typu rycerze.

Występowanie:
Olbrzymy zamieszkują najczęściej wszelkie nie za gorące i niecywilizowane obszary. Na terenach występowania żyją hordami, które koczują wzdłuż ważniejszych dróg i siedzib ludzkich. Dość często pojedynczo spotykani są jako mieszkańcy osiedli, wiosek i miast, jednakże nigdy samemu nie tworzą tego typu własnych siedzib. Największe miejskie skupisko olbrzymów znajduje się w miastach Ora-gar i Ogra-gar (na Orkusie Wielkim), gdzie ich liczebność sięga nawet ponad 1/3 stanu wszystkich mieszkańców. Prawdopodobnie z tego też powodu Ora-gar przez orki został okrzyknięty stolicą olbrzymów. Poza Orkusem Wielkim ich większe skupiska spotykane są na wyspach ciągu Orkusa (z wyjątkiem wyspy Orkus-Tan), oraz na zewnętrznych wyspach Archipelagu Centralnego (szczególnie na wyspach Malauków, Korsarskich, oraz Czerwonych i Białych Piratów).  
Najczęściej spotyka się je w bandach (75%) 2k10 osobników z 4 - 8 POZ
Hordami - 5k100 osobników z 0 - 10 POZ
W odludnych stronach spotyka się często pojedyncze starsze osobniki, wiodące najczęściej samotny tryb życia (6 - 10 POZ).


Specjalne zdolności:
brak
Olbrzymy BARBARZYŃCY

POZ0; ŻW350; SF270; ZR60; SZ80; IQ75; MD55; UM35; CH60; PR65; WI25;
Bp.36; Bf.67; 1.54; 2.42; 3.49; 4.51; 5.46; 6.77; 7.82; 8.72; 9.77; 10.72;
Pięści; 65/98; op.1; 108 ob; OB.4; at.1;
Maczuga typowa; 65/98; op.7; 143 ob(118 ob); OB.8; at.1;
Duży kamień; 65/98; op.4; 133 ob,(118 ob); OB.2; at.1;
Skóra zw. pojedyncza; OGR - , -; OB.27; WYP. 55 / 75 / 90; WT.8;

POZ2; ŻW370; SF290; ZR68; SZ88; IQ75; MD57; UM35; CH72; PR77; WI25;
Bp.41; Bf.72; 1.59; 2.47; 3.54; 4.56; 5.51; 6.82; 7.87; 8.77; 9.82; 10.77;
Pięści; 69/105; op.1; 113 ob; OB.4; at.1;
Maczuga typowa; 69/105; op.7; 148 ob(123 ob); OB.8; at.1;
Duży kamień; 69/105; op.4; 138 ob,(123 ob); OB.2; at.1;
Skóra zw. pojedyncza; OGR - , -; OB.35; WYP. 55 / 75 / 90; WT.8;

POZ4; ŻW390; SF310; ZR76; SZ96; IQ75; MD59; UM35; CH84; PR89; WI25;
Bp.46; Bf.77; 1.64; 2.52; 3.59; 4.61; 5.56; 6.87; 7.92; 8.82; 9.87; 10.82;
Pięści; 83/122; op.1; 158 ob; OB.8; at.1; specjalizacja;
Maczuga typowa; 83/122; op.6; 228 ob(178 ob); OB.16; at.1; specjalizacja;
Duży kamień; 73/112; op.4; 143 ob,(128 ob); OB.2; at.1;
Skóra zw.gruba; OGR - , 1/2; OB.47; WYP. 65 / 100 / 120; WT.16;

POZ6; ŻW410; SF330; ZR84; SZ104; IQ75; MD61; UM35; CH96; PR101; WI25;
Bp.51; Bf.82; 1.69; 2.57; 3.64; 4.66; 5.61; 6.92; 7.97; 8.87; 9.92; 10.87;
Pięści; 87/128; op.1; 163 ob; OB.8; at.1(*2); specjalizacja; oburęczność;
Maczuga typowa; 87/128; op.6; 233 ob(183 ob); OB.16; at.1; specjalizacja; oburęczność;
Głaz mały; 77/118; op.6; 283 ob,(233 ob); OB.6; at.1; oburęczność;
Skóra zw.gruba; OGR - , 1/2; OB.55; WYP. 65 / 100 / 120; WT.16;

POZ8; ŻW430; SF350; ZR92; SZ112; IQ75; MD63; UM35; CH108; PR113; WI25;
Bp.56; Bf.87; 1.74; 2.62; 3.69; 4.71; 5.66; 6.97; 7.102; 8.92; 9.97; 10.92;
Pięści; 91/135; op.1; 168 ob; OB.8; at.1(*2); specjalizacja; oburęczność;
Maczuga ciężka; 91/135; op.8; 258 ob(208 ob); OB.15; at.1; specjalizacja; oburęczność;
Głaz mały; 81/125; op.6; 288 ob,(238 ob); OB.6; at.1; oburęczność;
Skóra zw.gruba; OGR - , 1/2; OB.63; WYP. 65 / 100 / 120; WT.16;

POZ10; ŻW450; SF370; ZR100; SZ120; IQ75; MD65; UM35; CH120; PR125; WI25;
Bp.61; Bf.92; 1.79; 2.68; 3.74; 4.76; 5.71; 6.102; 7.107; 8.97; 9.102; 10.97;
Pięści; 95/142; op.1; 173 ob; OB.8; at.1(*2); specjalizacja; oburęczność;
Maczuga ciężka; 95/142; op.8; 263 ob(213 ob); OB.15; at.1; specjalizacja; oburęczność;
Głaz mały; 85/132; op.6; 293 ob,(243 ob); OB.6; at.1; oburęczność;
Łuskowo me. typowa; OGR 1/2 , 1/3; OB.43; WYP. 140 / 180 / 130; WT.61;

POZ12; ŻW470; SF390; ZR108; SZ128; IQ75; MD67; UM35; CH132; PR137; WI25;
Bp.66; Bf.97; 1.84; 2.73; 3.79; 4.81; 5.76; 6.107; 7.112; 8.102; 9.107; 10.102;
Pięści; 99/149; op.1; 178 ob; OB.8; at.1(*2); specjalizacja; oburęczność;
Maczuga ciężka; 109/159; op.8; 278 ob(228 ob); OB.15; at.1; mistrzostwo; oburęczność;
Głaz mały; 89/139; op.6; 298 ob,(248 ob); OB.6; at.1; oburęczność;
Łuskowo me. typowa; OGR 1/2 , 1/3; OB.47; WYP. 140 / 180 / 130; WT.61;
Komentarze
#1 | Oggy dnia 09.02.2011 08:45:54
50 INT? Więcej niż krasnoludy i półorki? To chyba jakaś pomyłka.
#2 | ghasta dnia 09.02.2011 13:37:47
Hmm - a krasnoludy to maja jakiś monopol na wysokość IQ?
Wartość zgadza się z materiałem jaki posiadam. Z tego co pamiętam to była rasa do gry dla graczy.
#3 | Oggy dnia 09.02.2011 23:49:44
Cytując z 1MiMa opis półolbrzymów: "Po przodkach ze strony olbrzymów pozostała im (...) niezbyt wysoka zręczność i inteligencja." Półolbrzym ma 30 INT. Coś to więc nie pasuje.
#4 | ghasta dnia 10.02.2011 00:45:21
Racja.
Ma ktoś podręcznik ew. wersje z MiM dla olbrzymów - to można porównać jaką mają IQ, teraz nie mam jak sprawdzić.
#5 | wasut dnia 10.02.2011 12:12:51
Olbrzymy nie znalazły miejsca w MiM, jeśli mnie pamięć nie myli, pojawiły się w podręczniku.
#6 | Denver dnia 10.02.2011 12:50:31
Może to taki "animal instinct" ?
#7 | ghasta dnia 13.02.2011 20:52:05
Ehh też mogłem ten artykuł złamać na 2 strony + lepsza edycja :]
#8 | ghasta dnia 14.02.2011 12:52:01
Rysunek z podręcznika, opis cech był chyba jednak w MiM, w podręczniku nie ma

img203.imageshack.us/img203/5659/olbrzym.png
#9 | Oggy dnia 14.02.2011 13:46:08
Rysunek pochodził z artykułu z MiM autorstwa chyba Szrejtara. Obrazek przedstawia Kraka. Od biedy może być.
#10 | Denver dnia 14.02.2011 13:57:34
króla Kraka? Smile
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
70267 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
20851 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18026 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17020 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
16450 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15095 arikar
01.03.2009 16:48
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
14864 venar
16.02.2009 14:27
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14249 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13477 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13360 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13156 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
12858 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12525 avnar
22.06.2009 15:08
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12508 ghasta
30.07.2011 10:22
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12307 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
17-10-2017 13:59
Oczywiście że powinno byc na zachód. Czytasz uważnie. Poprawie z wieczora bo wessalo też sporo rysunków. Ale i tak sporo działa.

Suriel
17-10-2017 13:57
Tak to jest. Jak się wachluje krainami w te i we wte, to w końcu coś się pop... suje.

Nanatar
17-10-2017 13:51
Surielu w światotworzeniu napisałeś: Dalej na wschód znajduje się już tylko Dagoreth.. a nie powinno być na zachód? Bo tak mi pasuje z reszty tekstu.

Suriel
17-10-2017 13:06
Trza je spyknac poprzez fejsa czy insze ustrojstwo. Niechże się wyglądają i wypłaczą.

Nanatar
17-10-2017 11:55
Surielu nie jesteś sam, ma Duszka pytała, czy jest forum dla żon fanatyków portalu KC.

Suriel
17-10-2017 11:48
Prohibitor też pasuje ale z innych zupełnie względów. Żona już patrzyć nie może na te moje erpegi. Grin

Suriel
17-10-2017 11:46
W sumie to Profanus też pasuje. Wątpię jednak by mieszkańcy nadali tak bluźniercza nazwe swemu domowi.

Suriel
17-10-2017 11:23
Czegoj wal w topiku o światotworzeniu. Najwyżej przeniesue się posty. Skorsystalem z nazwy Nanatara - Żałobne Ziemie. Jakoś tak pasowało do powojennego grobowca.

Nanatar
17-10-2017 11:04
Zaraz siądę do kompa. Dajcie Panowie chwilę.

dretch
17-10-2017 10:52
Nanantarze, czekam na Twój wpis w Pokusie Wink

czegoj
17-10-2017 10:36
Mówiłeś również, że skorzystałeś z propozycji nazwy a tym czasem, nazwy świata dalej jakby nie widzę?

czegoj
17-10-2017 10:34
Suriel gdzie zadawać pytania do tekstu i ewentualne deklaracje? Pod tekstem w oddzielnym topiku? W Kuźni. Trochę inaczej to sobie wyobrażałem, ale może warto pobawić się.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5213]
czegoj[3488]
8art[2395]
koszal[2172]
Treant[2015]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
dretch
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką