Materia³ zosta³ nades³any przez u¿ytkownika naszego portalu
Rasa: hydra b³otna Char: n.n. Wielko¶æ (3-4 m.d., g³owa z szyj± 2-4 m, ciê¿ar 1-5 ton
¯YW
|
SF
|
ZR
|
SZ
|
INT
|
MD
|
UM
|
CH
|
PR
|
OB/WYP. skóry
|
|
250
|
200
|
30
|
30
|
30
|
10
|
-
|
*
|
5
|
+15 30/50/80
|
(g³owa)
|
2000
|
800
|
10+
|
10
|
sp.
|
sp.
|
-
|
*
|
5
|
+45 90/150/240
|
(tu³ów)
|
Bieg³ow¶ci Pysk + 10%, 50 tn, +6 OB., op 5 sg Bonusy do odporno¶ci 2. (20); 6. (20); 7. (20)

Wygl±d Hydra b³otna nale¿y do mitycznych wielog³owych istot wywodz±cych siê od p³azów. Odznacza siê wielkim, beczu³kowatym tu³owiem, z regu³y uniesionym nad powierzchniê ziemi do wysoko¶ci odpowiadaj±cej ¶rednio po³owie wielko¶ci cia³a. Najistotniejsz± cech± ka¿dej hydry jest posiadanie wielu g³ów. Ka¿da z nich umieszczona jest na d³ugiej, raczej grubej w przekroju owalnej szyji. Sama g³owa (z pyskiem) jest lekko sp³aszczona, zwê¿ona, bezuszna i zaopatrzona w dwa, raczej ma³e i ciemne, slepia. Hydra b³otna posiada normalnie od 6 do 10 g³ow (co jest uwarunkowane genetycznie – losowo dla ka¿dego osobnika: k5+5). £apy hydry s± d³ugie, s³oniowa, acz lekko zagiête na boki i posiadaj± grube palce zaopatrzone w mocarne pazury. Z tylnej czê¶ci cia³a wyrasta im krótki (minimum metrowy) ogon, do¶æ silnie zwê¿aj±cy siê ku koñcowi. Grzbiet i boki zwierzêcia s± koloru stalowo popielatego, a doln± czê¶æ szyji i brzucha wyra¼nie zó³tawa, Ca³e cia³o pokryte jest te¿ lepkim ¶luzem o w³a¶ciwo¶ciach toksycznych.
Tryb ¿ycia Jest to typowo dzienna, ziemnowodna istota, z regu³y non stop zanu¿ona w bagnie lub p³ytkiej (jak dla niej) wodzie. ¯ywi siê wszelkimi mniejszymy od siebie istotami, na które poluje z zasadzki – nag³e wynurzenie z towarzysz±cymi im efektami jest bardzo zaskakuj±ce. Najniebezpieczenijsz± jej broni± w stosunku do lekkich istot jest rozszarpywanie je¶li zostan± pochwicone przez dwie lub wiêcej g³ów. Tak¿e zetkniêcie siê bezpo¶redni go³ym cia³em z jej ¶luzem jest niebezpieczne ze wzglêdu na jago toksyczne w³a¶ciwo¶ci. Hydra b³otna jest istot± bardzo odporn± na g³ód (nawet do kilkunastu lat), ale o ile ma tylko okazjê to stara siê je¶æ bez ograniczeñ. Zabicje jej z regu³y tak¿e sprawia problemy gdy¿ posiada zdolno¶æ regeneracji cia³a. Pozbawiona g³ów hydra (jej tu³ów) zaczyna skakaæ w ró¿ne strony, najczê¶ciej do momentu, gdy siê nie zmêczy lub nie natrafi na g³êbsz± wodê, której natychmiast kompletnie siê zanurza. Naturalnie ¿yj± bardzo d³ugo (do 500 lat) jednak bardzo rzadko spotyka siê osobniki starsze od 100 lat (nieopisane na poziomach od 13 w górê) Uwaga: Hydra b³otna jest przedmiotem polowañ wielu istot, szczególnie dla jej po¿ywnego, trudno rozk³adaj±cego siê miêsa – wêdzone lub suszone jest jadalne do 10 lat. Ineteligêtne istoty wiedz± jednak, ¿e jeden z jej organów wewnêtrznych (odpowiedzialny zarazem za produkcjê ¶luzu) – woreczek ¿ó³ciowy, gromadzi bardzo siln± truciznê ( w ilo¶ci litra / poz hydry). Litr wystarcza jednorazowo do zatrucia 10 przedmiotów (broni) lub 100 grotów (wietrzeje w ci±gu 10-1000 dni). W przypadku dostania siê do krwii zadaje 50-500 ran (lub 5-50 w przypadku udanego rzutu procentowego na po³owê odporno¶ci na trucizny).
Wystêpowanie Zamieszkuj± wszelkie nizinne i górskie zbiorniki wodne, najlepiej zaro¶niête i g³êbsze, gdzie mog± skryæ siê w wypadku niebezpieczeñstwa lub powa¿nych ran. Takiem miejsca pozwalaj± te¿ im dobrze czatowaæ na przechodz±ce istoty, gdy¿ z regu³y wystaj± im z wody tylko czybki g³ów (oczy). Normalnie spotyka siê je pojedynczo, aczkolwiek raz na prê lat maj± gody i wtedy mo¿na siê natkn±æ naraz na kilk-kilkana¶cie osobników w jednym miejscu
Specjalne zdolno¶ci Nag³e wynurzenie: fontanna wody lub b³ota i widok potwora pozwala zaskoczyæ wszelkie istoty które nie wykonaj± % rzutu na po³owê aktualnej SZ. Rozrywanie: W momencie gdy minimum dwie g³owy pochwyc± istotê o ca³kowitej masie (liczonej w SW) mniejsz± od ich ³±cznej SF (i obie g³owy hydry wpadn± jednocze¶nie na ten sam pomys³ - % rzut na INT)to s± w stanie w nastêpnych rundach tak szarpaæ ofiar±, rozci±gaj±c j±, ¿e dostaje ona automatycznie k100 ran na ka¿de dwie g³owy ci±gn±ce naraz(bez wyparowañ) , Toksyczny ¶luz: dotkniêcie hydry go³ym cia³em (nie dotyczy istot pokrytych ³uskami) powoduje stany zapalne objawiaj±ce siê zaczerwienieniem i otrzymywaniem siê przez 1-10 ran co rundê przez najbli¿sze 1-10 rund (np. czarodziejom uniemo¿liwia to rzucanie czarów o czasie rzucenia d³u¿szym od 2 segm), uwaga: wysuszony ¶luz traci ca³kowicie swe w³a¶ciwo¶ci, przemycie rany skraca o po³owê ilo¶c otrzymywania obra¿eñ Regeneracja: tu³ów (z koñczynami) hydry b³otnej jest w stanie zregenerowaæ w ka¿dej rundzie ilo¶æ ran równ± 100, a ka¿da g³owa do 10 ran na rundê Odrastanie koñczyn i g³ów: raz dziennie dziêki regeneraci potrafi odrosn±æ jej ka¿da utracona koñczyna lub g³owa Daleki zasiêg: g³owy hydry traktuje siê jakby mia³y zasiêg 2,1,0 – s± wiêc w stanie uniemo¿liwiæ przeciwnikowi dostanie siê w pobli¿e ty³owia Multi-atak: obrona celu jest zmniejszana o 5 pkt na ka¿d± nastêpn± atakuj±c± g³owê powy¿ej pierwszej Przydeptanie: mo¿e sieto najczê¶ciej wyda¿yæ, gdy podejdzie siê zbyt blisko pozbawionej g³ów hydry i akurat (5% szans / poz hydry) w tym kierunku ona skoczy. W takim wypadku je¶æ siê nie odskoczy (% rzut na akt. ZR) postaæ zostanie obalona i nadepniêta, co zadaje jednorazowo 1-100 ran zwiêkszone o bonus z SF. W nowej rundzie ponownie nale¿y to sprawdziæ. Zbroje zmniejszaj± obra¿enia o wielko¶æ wyparowañ obuchowych, grz±skie pod³o¿e mo¿e zmniejszyæ ilo¶æ zadanych obra¿eñ do po³owy. Oddychanie przez skórê: pozwala na obywania siê pod wod± bez wynurzenia dla zaczerpniêcia powietrza.
|