20.04.2018 03:20:10
Nawigacja
¯ELAZNE KRÓLESTWA
Wstêpniak
Podrêczniki, zasady oraz recenzje
Opis ¶wiata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obie¿y¶wiata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum ¯elaznych Królestw
Dzia³ PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w ¶wiecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podrêcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artyku³y
Zakon Zmierzchu i ¦witu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Z³otych ¯on
Zjadacze Cia³
X-GROM - Sza³aputy
Religia ¦rodka
X-GROM - koncept sys...
WoD - Dzieci Kaina
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Tutaj mo¿emy pisaæ c...
Czego akurat s³uchacie?
Historia ¦wiata DrecarE
Generator mapy
Mechanika UFO-simple
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Ahahahah boskie :D :/cyk
Piêknie zrobiona kartk...
Hahaha! Podoba mi siê ...
Wszystkiego najlepszeg...
"w szczególnosci za¶ t...
Artyku³y
Nie próbujê siê na si³...
Rozumiem, ¿e nie przyp...
Siê nie odzywa³em wcze...
Podoba mi siê dla odmi...
Ja nie zabraniam nikom...
Galeria
Zgadzam siê z Nantarem...
Uwa¿am ¿e pe³ny opis c...
Ikonki zastêpuj±ce np....
Tak zupe³nie w ramach ...
Czyli czerñ i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba czê¶æ b³êdów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wy³apa³em, ¿e...
Podam wieczorem jak bê...
Mo¿e te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artyku³y » BESTIARIUSZ » Hydra b³otna
Hydra b³otna

Materia³ zosta³ nades³any przez u¿ytkownika naszego portalu

Rasa: hydra b³otna
Char: n.n.
Wielko¶æ (3-4 m.d., g³owa z szyj± 2-4 m, ciê¿ar 1-5 ton

¯YW

SF

ZR

SZ

INT

MD

UM

CH

PR

OB/WYP. skóry

250

200

30

30

30

10

-

*

5

+15 30/50/80

(g³owa)

2000

800

10+

10

sp.

sp.

-

*

5

+45 90/150/240

(tu³ów)

Bieg³ow¶ci
Pysk + 10%, 50 tn, +6 OB., op 5 sg
Bonusy do odporno¶ci 2. (20); 6. (20); 7. (20)

Hydra b³otna

Wygl±d
Hydra b³otna nale¿y do mitycznych wielog³owych istot wywodz±cych siê od p³azów. Odznacza siê wielkim, beczu³kowatym tu³owiem, z regu³y uniesionym nad powierzchniê ziemi do wysoko¶ci odpowiadaj±cej ¶rednio po³owie wielko¶ci cia³a. Najistotniejsz± cech± ka¿dej hydry jest posiadanie wielu g³ów. Ka¿da z nich umieszczona jest na d³ugiej, raczej grubej w przekroju owalnej szyji. Sama g³owa (z pyskiem) jest lekko sp³aszczona, zwê¿ona, bezuszna i zaopatrzona w dwa, raczej ma³e i ciemne, slepia. Hydra b³otna posiada normalnie od 6 do 10 g³ow (co jest uwarunkowane genetycznie – losowo dla ka¿dego osobnika: k5+5).  £apy hydry s± d³ugie, s³oniowa, acz lekko zagiête na boki i posiadaj± grube palce zaopatrzone w mocarne pazury. Z tylnej czê¶ci cia³a wyrasta im krótki (minimum metrowy) ogon, do¶æ silnie zwê¿aj±cy siê ku koñcowi.
Grzbiet i boki zwierzêcia s± koloru stalowo popielatego, a doln± czê¶æ szyji i brzucha wyra¼nie zó³tawa, Ca³e cia³o pokryte jest te¿ lepkim ¶luzem o w³a¶ciwo¶ciach toksycznych.

Tryb ¿ycia

Jest to typowo dzienna, ziemnowodna istota, z regu³y non stop zanu¿ona w bagnie lub p³ytkiej (jak dla niej) wodzie. ¯ywi siê wszelkimi mniejszymy od siebie istotami, na które poluje z zasadzki – nag³e wynurzenie z towarzysz±cymi im efektami jest bardzo zaskakuj±ce.
Najniebezpieczenijsz± jej broni± w stosunku do lekkich istot jest rozszarpywanie je¶li zostan± pochwicone przez dwie lub wiêcej g³ów. Tak¿e zetkniêcie siê bezpo¶redni go³ym cia³em z jej ¶luzem jest niebezpieczne ze wzglêdu na jago toksyczne w³a¶ciwo¶ci.
Hydra b³otna jest istot± bardzo odporn± na g³ód (nawet do kilkunastu lat), ale o ile ma tylko okazjê to stara siê je¶æ bez ograniczeñ. Zabicje jej z regu³y tak¿e sprawia problemy gdy¿ posiada zdolno¶æ regeneracji cia³a. Pozbawiona g³ów hydra (jej tu³ów) zaczyna skakaæ w ró¿ne strony, najczê¶ciej do momentu, gdy siê nie zmêczy lub nie natrafi na g³êbsz± wodê, której natychmiast kompletnie siê zanurza. 
Naturalnie ¿yj± bardzo d³ugo (do 500 lat) jednak bardzo rzadko spotyka siê osobniki starsze od 100 lat (nieopisane na poziomach od 13 w górê)
Uwaga: Hydra b³otna jest przedmiotem polowañ wielu istot, szczególnie dla jej po¿ywnego, trudno rozk³adaj±cego siê miêsa – wêdzone lub suszone jest jadalne do 10 lat. Ineteligêtne istoty wiedz± jednak, ¿e jeden z jej organów wewnêtrznych (odpowiedzialny zarazem za produkcjê ¶luzu) – woreczek ¿ó³ciowy, gromadzi bardzo siln± truciznê ( w ilo¶ci litra / poz hydry). Litr wystarcza jednorazowo do zatrucia 10 przedmiotów  (broni) lub 100 grotów (wietrzeje w ci±gu 10-1000 dni). W przypadku dostania siê do krwii zadaje 50-500 ran (lub 5-50 w przypadku udanego rzutu procentowego na po³owê odporno¶ci na trucizny).

Wystêpowanie

Zamieszkuj± wszelkie nizinne i górskie zbiorniki wodne, najlepiej zaro¶niête i g³êbsze, gdzie mog± skryæ siê w wypadku niebezpieczeñstwa lub powa¿nych ran. Takiem miejsca pozwalaj± te¿ im dobrze czatowaæ na przechodz±ce istoty, gdy¿ z regu³y wystaj± im z wody tylko czybki g³ów (oczy). Normalnie spotyka siê je pojedynczo, aczkolwiek raz na prê lat maj± gody i wtedy mo¿na siê natkn±æ naraz na kilk-kilkana¶cie osobników w jednym miejscu

Specjalne zdolno¶ci
Nag³e wynurzenie: fontanna wody lub b³ota i widok potwora pozwala zaskoczyæ wszelkie istoty które nie wykonaj± % rzutu na po³owê aktualnej SZ.
Rozrywanie: W momencie gdy minimum dwie g³owy pochwyc± istotê o ca³kowitej masie (liczonej w SW) mniejsz± od ich ³±cznej SF (i obie g³owy hydry wpadn± jednocze¶nie na ten sam pomys³ - % rzut na INT)to s± w stanie w nastêpnych rundach tak szarpaæ ofiar±, rozci±gaj±c j±, ¿e dostaje ona automatycznie k100 ran na ka¿de dwie g³owy ci±gn±ce naraz(bez wyparowañ) ,
Toksyczny ¶luz: dotkniêcie hydry go³ym cia³em (nie dotyczy istot pokrytych ³uskami) powoduje stany zapalne objawiaj±ce siê zaczerwienieniem i  otrzymywaniem siê przez 1-10 ran co rundê przez najbli¿sze 1-10 rund (np. czarodziejom uniemo¿liwia to rzucanie czarów o czasie rzucenia d³u¿szym od 2 segm), uwaga: wysuszony ¶luz traci ca³kowicie swe w³a¶ciwo¶ci, przemycie rany skraca o po³owê ilo¶c otrzymywania obra¿eñ
Regeneracja: tu³ów (z koñczynami) hydry b³otnej jest w stanie zregenerowaæ w ka¿dej rundzie ilo¶æ ran równ± 100, a ka¿da g³owa do 10 ran na rundê
Odrastanie koñczyn i g³ów: raz dziennie dziêki regeneraci potrafi odrosn±æ jej ka¿da utracona koñczyna lub g³owa
Daleki zasiêg: g³owy hydry traktuje siê jakby mia³y zasiêg 2,1,0 – s± wiêc w stanie uniemo¿liwiæ przeciwnikowi dostanie siê w pobli¿e ty³owia
Multi-atak: obrona celu jest zmniejszana o 5 pkt na ka¿d± nastêpn± atakuj±c± g³owê powy¿ej pierwszej
Przydeptanie: mo¿e sieto najczê¶ciej wyda¿yæ, gdy podejdzie siê zbyt blisko pozbawionej g³ów hydry i akurat (5% szans / poz hydry) w tym kierunku ona skoczy. W takim wypadku je¶æ  siê nie odskoczy (% rzut na akt. ZR) postaæ zostanie obalona i nadepniêta, co zadaje jednorazowo 1-100 ran zwiêkszone o bonus z SF. W nowej rundzie ponownie nale¿y to sprawdziæ.  Zbroje zmniejszaj± obra¿enia o wielko¶æ wyparowañ obuchowych, grz±skie pod³o¿e mo¿e zmniejszyæ ilo¶æ zadanych obra¿eñ do po³owy.
Oddychanie przez skórê: pozwala na obywania siê pod wod± bez wynurzenia dla zaczerpniêcia powietrza.

Komentarze
#1 | Oggy dnia 08.02.2011 14:08:37
Jak rozumieæ sp przu inteligencji i m±dro¶ci? W przyk³adowych statystykach obie warto¶ci s± bardzo wysokie!
Rysunek nijak ma siê do opisu. Poza tym stworek super.
#2 | czegoj dnia 08.02.2011 14:14:51
Sp zdaje siê, ¿e oznacza specjalne. Nie wiem jak to interpretowaæ, ale widzia³em ju¿ gdzie¶ wyja¶niony ten skrót. Po za tym rozjecha³ siê opis charakterystyk i niektóre znaki polskie (zdaje siê tekst by³ kopiowany, bez korekty Sad ) Zgadzam siê równie¿, ¿e obrazek nijak siê ma do opisu, ale spoko, ka¿dy wie o co chodzi.
#3 | ghasta dnia 08.02.2011 14:21:03
Korekta by³a totalna, a parê ma³ych literek nie wp³ywa na ca³o¶æ - tekstu nie da³o siê skopiowaæ bo by³ ca³kowicie nieczytelny (masa krzaków) ca³o¶æ przepisa³em od zera.

A co znaczy to specjalnie to nie wiem - chyba kiedy¶ w pliku gdzie by³y charakterystyki zwierz±t by³o to podane (+ schematy rozwoju dla drapie¿nika i ro¶lino¿ercy), mo¿e Never by podrzuci³ na portal te drobne info?
#4 | Treant dnia 08.02.2011 14:22:03
Tu rozjecha³o siê nieco wiêcej... hydra ma oddzielne statystyki dla tu³owia i dla g³ów.
#5 | ghasta dnia 08.02.2011 16:27:30
Niestety - po dodaniu artyku³u nie ma ju¿ dodaj±cy mo¿liwo¶ci jego edycji - tylko admini
#6 | Treant dnia 08.02.2011 18:15:12
Uzupe³ni³em brak, ale trochê siê tekst rozjecha³.
#7 | ghasta dnia 10.02.2011 00:49:02
Zbrojê dla g³owy trzeba by³o daæ zaraz pod g³ow±. Teraz wygl±da jeszcze dziwaczniej.Smile Tak bym to widzia³:

M³oda Hydra B³otna ; POZ.0; CHAR. N.N.; (3-3,5m.d³.; Sk. brak
G£OWA:: ¯YW. 300; SF 320; ZR 70; SZ 70;INT 55; M 40; UM - ; CH* -; PR 30;
Odp.w%:01-39;02-59;03-39;04-39;05-39;06-97;07-97;08-77;09-77;10 -77; AM -%;
BROÑ
1.Pysk-Bi. 71%, TR 110%; op.3; RANY 105kˆ+sp.; OB-3; SP B; AT 1(ka¿da)
ZBR.: cia³o; OGR. - , - ; OB.BL/DAL -35 +3/g³owê /- 35%; WYP. 30 / 50 / 80

CIA£O :: ¯YW.2150; SF1000; ZR 15; SZ 40;INT sp; M sp; UM - ; CH* -; PR 30; Tu³ów
Odp.w%:01-122;02-142;03-122;04-122;05-122;06-350;07-350;08-010:-330; AM -%; DO¦W.165
ZBR.: cia³o; OGR. - , - ; OB.BL/DAL -30 +3/g³owê /- 30%; WYP. 90 / 150/ 240



Tak swoj± drog± tak samo powinny byæ rozdzielone charakterystyki dla smoków, te¿ ta szyja i g³owa s± w sumie oddzielnym obszarem, smok jest raczej du¿± istot± i oddzielnie tak¿e powinno byæ podane cechy nawet dla nóg czy ogona. Chocia¿ to mo¿e zbyt du¿e rozbicie.
#8 | ghasta dnia 16.02.2011 11:39:17
Hydra inny rysunek
www.elfwood.com/art/j/o/joewiater/hydra_004.jpg
#9 | ghasta dnia 17.02.2011 13:15:40
Rys hydry ocieraj±cy siê o opis (baaardzo)

xcommander.republika.pl/images/05.2004/hydra.jpg
Dodaj komentarz
Zaloguj siê, aby móc dodaæ komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani u¿ytkownicy mog± oceniaæ zawarto¶æ strony
Zaloguj siê lub zarejestruj, ¿eby móc zag³osowaæ.

Brak ocen. Mo¿e czas dodaæ swoj±?
Popularne Artyku³y
  Artyku³ Czytañ Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ¯ELAZNE KRÓLESTWA
71660 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i p³ci
On: TWORZENIE POSTACI
22048 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - obja¶nienia i mo¿liwo¶ci rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18969 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17877 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryszta³ów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTA£ÓW CZASU
17507 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
16068 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15643 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta ¯o³nierska
On: PROFESJE
14938 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
14739 venar
30.04.2009 11:58
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
14046 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
14031 ghasta
30.07.2011 10:22
» 04. Kasta Z³odziejska
On: PROFESJE
14010 leobardis
11.11.2008 18:09
» Opis ¶wiata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTA£ÓW CZASU
13736 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
13491 avnar
22.06.2009 15:08
» Do¶wiadczenie - PD
On: PODRÊCZNIK GRACZA
12947 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa u¿ytkownika

Has³o



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj siê

Nie mo¿esz siê zalogowaæ?
Popro¶ o nowe has³o
Shoutbox
Musisz zalogowaæ siê, aby móc dodaæ wiadomo¶æ.

Kargan
19-04-2018 18:30
Keth: wyje¿d¿am na weekend "na wyspê" postrzelaæ trochê z broni d³ugiej - wpisy od poniedzia³ku Grin

Suriel
18-04-2018 20:49
Fobetor ma racjê, ta spektra mbyla przeterminowana i to setki lat. ¯eby ci tylko znowu hrabio cholesterolu nie wypali³o Frown

Fobetor
18-04-2018 11:17
No nic dziwnego, ¿e siê rozchorowa³e¶. Jesz jakie¶ Spektry i potem siê odbija. Mistrzostwo swoj± drog±.

Sigil
18-04-2018 10:19
Rozchorowa³em siê i to porz±dnie. Nie wiem wiêc kiedy dam radê co¶ napisaæ, bo na razie jest do¶æ HC.

Kargan
18-04-2018 09:11
Na ryby ? Bez robaków ??

8art
17-04-2018 23:46
Moze nawet Morten by sie pokusil... Isobel to nie, ona chyba idzie z Karen na ryby.

Suriel
17-04-2018 23:10
Claus to nie... ale Klaus - jego mroczny bli¼niak, to ju¿ inna sprawa. Przez jaki¶ czas nam towarzyszy³ zapewne zauwa¿ylii¶cie...

8art
17-04-2018 22:55
Claus? Mo¿e pierwszy rzuci siê do diabolizacji evilsmile

Suriel
17-04-2018 22:38
Grin

Keth
17-04-2018 22:36
Ech... hmm... zawsze mi siê myl± te Wasze cudaczne imiona... diabolizowaæ nosfera, jego mia³em na my¶li!

Sigil
17-04-2018 22:34
Keth, przypominam tylko, ¿e jestem Twoim MG do MD... Co¶ czujê, ¿e kariera Gu¶larza mo¿e siê zakoñczyæ szybko i krwawo... evilsmile

Keth
17-04-2018 22:32
Mniejsza z g³odnymi szatami w czerni, diabolizujcie Algola! krasnolud

NickPage
Najczê¶ciej ogl±dane
deliad[6107]
czegoj[4077]
8art[2715]
dretch[2547]
koszal[2498]

Ostatnia aktualizacja
Oggy
8art
czegoj
Sigil
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuæ kostk±