24.02.2018 07:26:32
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
X-GROM - koncept sys...
WoD - Dzieci Kaina
Konkurs na przygodę ...
Kolda - Królestwo kr...
Zawody KC - żebrak
Epic World RPG - zwi...
Serialowe inspiracje...
World of Darkness - ...
Afterbomb Madness 2.0
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Sesje on-line próba ...
Relacja z testów gru...
Gry paragrafowe
Ciekawe filmy
Mechanika UFO-simple
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
A mógłbyś przybliżyć r...
Mam obie edycje i powi...
Świetny pomysł! Kiedyś...
Super, że zajrzałeś. J...
Gra jest świetna! Anim...
Artykuły
Chłopaki z karabinami ...
Śmiertelność i sztuczn...
Nic się nie dzieje - n...
Ech pamiętam te sesje ...
Ale konkurs tylko do 2...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » MAGIA » 04. Krytyczne przypadki rzucenia czarów
04. Krytyczne przypadki rzucenia czarów

NADEFEKTYWNE rzucenie czaru następuje w chwili, gdy rzucający go przy sprawdzaniu procentowym rzutem na UM rzuci skrajnie nisko - tzn. 01 albo 02. Jeżeli UM rzucającego w momencie rzucania miały wartość w granicach 101-200, to szansa na nadefektywne rzucenie czaru jest dwukrotnie większa (tzn. w granicach 01-04). Jeżeli UM rzucającego w momencie rzucania miały wartość w granicach 201-300, to szansa na rzucenie nadefektywne czaru jest jeszcze dwukrotnie większa (tzn. jest w granicach 01-08).itd.

PECHOWE rzucenie czaru ma miejsce, gdy rzucający go przy sprawdzaniu procentowym rzutem na UM rzuci skrajnie wysoko, tzn. 99 albo 100. Jeżeli UM rzucającego w momencie rzucania miały wartość większą od 100, (101 i wyżej) to szansa na rzucenie pechowe czaru istnieje tylko przy wyrzuceniu 100.

Rzucenie NADEFEKTYWNE czaru: W przypadku nielogicznego, nie pasującego lub sprzecznego działania, MG ma prawo wybrać słabszy, zastępczy efekt lub uznać, że zmiana efektu czaru objawia się w sposób, który nie wpływa na jego działanie.

Nadefektywne rzucenie czaru

 

rzut kością Opis
01 – 05 Czar ma 10-krotnie większy efekt np. siła raniąca lub lecząca czaru jest 10-krotnie większa.
06 – 20 Czar ma 2-krotnie większy efekt np. siła raniąca lub lecząca czaru jest 2-krotnie większa.
21 – 25 Czar został rzucony jak przemiana, tzn. przeciwnik broni się przed nim na 1/ 10 część wartości danej odporności.
26 – 30 Czar został rzucony tak precyzyjnie, że przeciwnik broni się przed nim na połowę wartości danej odporności.
31 – 40 Czar został rzucony tak dobrze, że przeciwnik broni się przed nim z dodatkową antyodpornością – 20.
41 – 50 Czar został rzucony tak dobrze, że przeciwnik broni się przed nim z podwójną antyodpornością.
51 Efekt czaru (o ile jest to możliwe) na stałe pozostał na ofierze (nie dotyczy efektów raniących).
52 – 55 Czas trwania czaru uległ 10-krotnemu wydłużeniu.
56 – 70 Czas trwania czaru uległ 2-krotnemu wydłużeniu.
71 – 80 Czar swym zasięgiem objął 2-5 krotnie większy obszar.
81 – 95 W oparciu o działanie czaru MG modyfikuje efekt, ale nie silniej niż dwukrotnie.
96– 100 Rzuć 2 razy i zsumuj efekty.

Efektem pechowecho rzucenia czaru, jest to iż zawsze się on nie udaje. Poniższa tabela może pomóc, przy opisie działania pechowego czaru, jednak ostateczne słowo, co do efektów ma zawsze MG.

Pechowe rzucenie czaru

 

rzut kością Opis
01
Rzucenie tego czaru tak się nie spodobało jakiemuś bóstwu, że na rzucającego zesłał Karę Boską (analogiczną jak w przypadku Półboga)
02
Rzucenie tego czaru tak się nie spodobało jakiemuś bóstwu, że na rzucającego zesłał jakąś klątwę.
03 – 05 Rzucenie tego czaru tak się nie spodobało jakiemuś bóstwu, że na rzucającego zesłał jakieś przekleństwo.
06 – 15 Potencjał magiczny użyty do niego eksplodował, zadając 10 ran na każdy 1 użyty do czaru (ew. połowę przy udanym procentowym rzucie na energię).
16 – 25 Potencjał magiczny użyty do niego połowicznie eksplodował, zadając 5 ran na każdy 1 PM użyty do czaru (ew. połowę przy udanym procentowym rzucie na energię).
26 – 40 Potencjał magiczny użyty do niego ranił, zadając 1 ranę na każdy 1 PM użyty do czaru (ew. połowę przy udanym procentowym rzucie na energię).
41 – 50 Powstał ogromny błysk, który był w stanie oślepić każdą istotę, która nie odparła tej formy energii.
51 – 55 Czar tak osłabił rzucającego, że przez 1-50 dni jest on ciężko wyczerpany i nieprzytomny.
56 – 65 Czar tak osłabił rzucającego, że przez 1-50 godzin jest on ciężko wyczerpany i nieprzytomny.
66 – 75 Czar tak osłabił rzucającego, że przez 1-50 minut jest on ciężko wyczerpany i nieprzytomny.
76 – 95 Czar tak osłabił rzucającego, że przez 1-50 rund jest on ciężko wyczerpany i nieprzytomny.
96– 100 Rzuć 2 razy i zsumuj efekty.

Na koniec maleńka dygresja do MG. Starajcie się opisać daną sytuację odpowiednio. Pamiętajcie tabela jest po to, żeby wam pomóc w zabawie, a nie po to żeby było zgodnie z zasadami.

03. Czary autorytatywne

05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
71333 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
21696 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18676 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17581 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
17169 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
15760 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15471 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14677 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
14141 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13767 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13758 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
13744 ghasta
30.07.2011 10:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13455 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
13163 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12688 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
23-02-2018 18:49
Czegoj, teraz rozumiem to by wyjaśniało śluzopodobny slad pozostawiany za sobą kiedy się przemieszczają.

Keth
23-02-2018 17:53
Panowie, nieoczekiwana zmiana sytuacji taktycznej! Pierwsze wpisy dopiero jutro, dzisiaj bede offline!

czegoj
23-02-2018 17:35
Możnaby nawet powiedzieć - zbyt często.

czegoj
23-02-2018 17:34
Lewaki astralne uwielbiają lewatywy. Uważają ją za jedną z form oczyszczenia organizmu. Same są takie chude bo często stosują ją na sobie.

Suriel
23-02-2018 16:18
Czy wśród śmiertelenie groźnych eksperymentów jakie Ufo dokonuj, już od wielu lat na ludziach jest także lewatywa Shock

Sigil
22-02-2018 22:37
Zresztą zawsze możesz go wyciąć mieczem - i miecz się wtedy na coś przyda. Wink

Sigil
22-02-2018 22:36
Oczywiście taki kij naprędce znaleziony nie będzie super bronią, ale przynajmniej będziesz umiał go używać!

Keth
22-02-2018 22:35
Spoko, może to tylko jakaś białogłowa, która skaleczyła się w piętę patykiem? Myślę, że jeszcze zdążę złapać za jakiś kij!

Sigil
22-02-2018 22:34
Złota myśl, TTA. Smile

TatTvamAsi
22-02-2018 22:33
ej, to może lepiej używać broni, dzięki której możemy wygrać w walce a nie wszyscy zginąć czy coś?

Sigil
22-02-2018 22:31
I w efekcie samobójcze... No cóż, Rollan na pewno zaśpiewa nad Twym grobem klimatyczną pieśń.

Keth
22-02-2018 22:29
Wiem, ale dobycie miecza jest zdecydowanie bardziej klimatyczne! I heroiczne! Pfft

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5811]
czegoj[3818]
8art[2568]
koszal[2356]
dretch[2292]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
Sigil
dretch
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką