23.06.2018 10:02:41
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Konkurs Złote Prosię...
Zakon Zmierzchu i Świtu
Krasnoludzka Gildia ...
Utopce
Akademia Złotych Żon
Zjadacze Ciał
X-GROM - Szałaputy
Religia Środka
X-GROM - koncept sys...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
DeG - Franka
Czego akurat słuchacie?
Trochę RPG.. i kart
FUN
Lista kontaktowa
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Miało być więcej o mik...
Wspaniałe. Trochę szko...
O! Tu jest dopiero co ...
Nie będzie Księgi potw...
Kawał ciężkiej roboty!...
Artykuły
Wszystkie prace wrzuco...
Jaki wynik konkursu?
Ja proponuje inne rozw...
Jeśli trzeba, mogę prz...
Szkoda, że nie ma kciu...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » MAGIA » 03. Czary autorytatywne
03. Czary autorytatywne

Nauka i Rzucanie Czarów Autorytatywnych

Jeżeli postać posiada minimum 50 Inteligencji i przeszła odpowiednie przeszkolenie w rzucaniu czarów, to na każde 10 punktów Mądrości, potrafi doskonale wyuczyć się na pamięć (zapamiętać formułę) 1 KRĘGU Magii Czaru (który wcześniej pojęła), przy czym np. jeżeli zapamiętuje czar z 3 KRĘGU Magii, to wymaga to użycia 30 punktów Mądrości. Czar tak wyuczony (nauka trwa 2 dni na każdy krąg magii) nazywany jest czarem AUTORYTATYWNYM i postać jest go w stanie rzucać nawet co rundę, o ile oczywiście Opóźnienie czaru, Potencjał Magiczny i Wytrzymałość na zmęczenie na to pozwalają.

Po wyczerpaniu poziomów wynikających z mądrości, nie można nauczyć się więcej czarów Autorytatywnych, niż ona umożliwia, chyba że posiada się wysoką inteligencję, która ilość tę modyfikuje. Na każde 50 Inteligencji powyżej wartości 50 (!) postać jest w stanie wyuczyć się dwukrotnie więcej poziomów czarów Autorytatywnych, niż by to wynikało z jej Mądrości. Rzucanie czaru Autorytatywnego trwa tyle ile wynosi opóźnienie czaru. Jest ono liczone w tzw. segmentach. Każdy segment opóźnienia zmniejsza o 10 SZ postaci rzucającej. Jeżeli opóźnienie SZ jest większe od całkowitej SZ postaci, oznacza to, że czar będzie rzucało się jeszcze i w następnej rundzie (itd.), gdyż nie mieszczące się w tej r. (względem SZ) opóźnienie przechodzi do następnej r. Oczywiście tyle samo będzie trzeba później odpocząć.

Uwaga! Nazwa czary Autorytatywne pochodzi stąd, że liczba i stopień zaawansowania (trudności) tych czarów w Gildiach świadczą o znaczeniu i autorytecie ich posiadaczy.

Rzucanie Czarów z Magicznych Pergaminów

Po udanym (procentowy rzut na UM – 10 % na każdy krąg magii) przeczytaniu czaru wpisanego na magiczny pergamin, natychmiast się go uaktywnia, jednakże formuła przestaje funkcjonować (jest jednorazowa). Jest to jedyny przypadek rzucenia czaru z kręgu jeszcze dla siebie niedostępnego, gdyż czar ten do tego celu został specjalnie przygotowany przez kompetentną osobę (która potrafi go rzucać). Rzucenie czaru z pergaminu trwa o 2 segmenty dłużej z powodu przygotowania pergaminu do odczytania lub jeszcze o 2, jeśli wyjmuje się go z tuby. Można to oczywiście pominąć, jeśli w poprzedniej rundzie się to uczyniło.

Uwaga! Jakiekolwiek zamoczenie pergaminu powoduje utracenie przezeń mocy magicznej (rozmagicznia go).

Rzucanie Czarów z Ksiąg

Postacie czarujące nie są w stanie przyswoić wszystkich czarów jako Autorytatywne, dlatego też szczególnie te, które nie muszą być zawsze dostępne, zapisują w księgach, aby móc je w dowolnym czasie odczytać (przypomnieć sobie) i w następnej chwili rzucić. Przypominanie takiego czaru (odczytywanie) trwa jednak długo. Przyjmuje się, że najczęściej trwa ono 1 rundę na każdy krąg trudności magii czaru. Tak odświeżony w umyśle czar należy natychmiast rzucić (to znaczy najpóźniej zacząć rzucać od następnej r. po ukończeniu przypominania). Wyjątkowo można zachować jego formułę w pamięci, dopóki postać się koncentruje (i nie porusza). Wszystkie inne ograniczenia np. z powodu opóźnienia należy rozpatrywać jak przy czarach autorytatywnych.

Kleryczne Rzucanie Czarów z Pamięci

Tylko klerycy (a więc Kapłani, Druidzi, Astrolodzy i Półbogowie) są w stanie przypominać sobie formuły znanych czarów bez pomocy ksiąg. Są w stanie to zrobić, jeżeli poprzez medytację i skupienie (często przeplatane z pieśniami modlitewnymi) poświęcą na przypomnienie sobie czaru minimum ponad 10 minut (600 rund) na każdy krąg trudności magii czaru (a więc na czar np. z 6 kręgu magii ponad godzinę). Tak odświeżony w umyśle czar należy natychmiast rzucić (tzn. najpóźniej zacząć rzucać od następnej r. po ukończeniu przypominania). Wyjątkowo można zachować jego formułę w pamięci, dopóki postać się koncentruje (i nie rusza). Wszystkie inne ograniczenia np. z powodu opóźnienia należy rozpatrywać jak przy czarach autorytatywnych.

Uwaga! Jakakolwiek dekoncentracja kleryka w trakcie tej medytacji automatycznie niweluje jej efekt, sprawiając, że należy zacząć od nowa.

02. Warunki Rzucania Czarów

04. Krytyczne przypadki rzucenia czarów

Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
72073 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
22388 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
19320 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
18158 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
17771 leobardis
11.12.2008 15:30
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
16386 venar
16.02.2009 14:27
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15786 arikar
01.03.2009 16:48
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
15179 venar
30.04.2009 11:58
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
15145 leobardis
11.11.2008 18:01
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
14298 leobardis
11.11.2008 18:22
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
14243 ghasta
30.07.2011 10:22
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
14195 leobardis
11.11.2008 18:09
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
13920 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
13712 avnar
22.06.2009 15:08
» Bractwo Klingi Duszy
On: BRACTWA WYSTEPUJĄCE W ŚWIECIE KC
13160 czegoj
28.04.2009 15:18
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
22-06-2018 23:27
Tutaj ogólny klimat, zlepek ze znanych Ci zapewne fragmentów https://www.youtu.
..f6SNlWHnXk

Suriel
22-06-2018 23:20
Ten filmik co ci Koszalu pokazał właśnie Keth to o grzybobraniu w Degenseis. Taka zwykła niedzielna wyprawa do lasu...

Keth
22-06-2018 22:47

Keth
22-06-2018 22:26
Potem poczytaj w wątkach "Kulty" i "Nacje"

Keth
22-06-2018 22:23
Zajrzyj do działu Degenesis na forum, do wątku "Oprawa graficzna", jest tam parę ciekawostek

koszal
22-06-2018 22:05
Chciałbym mieć lepszą wiedzę o świecie. Najlepiej z punktu widzenia reprezentowanej frakcji.

Suriel
22-06-2018 21:31
Nie mogę się doczekać. Zwłaszcza jeśli wszyscy będą w formie.

Keth
22-06-2018 21:25
Ty, Koszal, Nanatar i 8ART to już czwórka. A Kargan na pewno się odezwie po powrocie z urlopu

Suriel
22-06-2018 21:19
Keth. Dasz radę. Masz naprawdę niezły talent do snucia opowieści. Martwi mnie frekwencja...

koszal
22-06-2018 20:57
A napiszę rano najwcześniej. Po pracy.

koszal
22-06-2018 20:56
Przecież nic nie powiem!! Suriel tak to nie podpowiadaj MG.

Suriel
22-06-2018 20:37
Pisz. Albo coś powiesz albo kulka między oczy. Cool

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[6454]
czegoj[4331]
8art[2885]
dretch[2790]
koszal[2659]

Ostatnia aktualizacja
Oggy
8art
czegoj
Sigil
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką