21.08.2017 04:31:46
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Czwarta edycja KC!
Hassosac
Osobliwości i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Uroki księżycowe
Rawenna i Asmodeusz
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Pomysł na dodatki do...
DE - Fetysze
Kryształy czasu powo...
No na dobry początek
Gry paragrafowe
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Dawaj, dawaj będzie do...
Cieszę się, że skorzys...
Przeszedłem całość i g...
A ja olalem babę i sko...
Już poprawione, dzięki...
Artykuły
Biedny Venar, muszę w...
Spokojnie, bana dostan...
Z PD moze by jeszcze t...
1. Panowie trochę o gr...
Ja bym tam tez wstrzym...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU » Wyspa Gobgur
Wyspa Gobgur
Wyspa GOBGUR
POŁOŻENIE I OGÓLNY OPIS GOBGURU


Wyspa Gobgur leży północnej części Archipelagu Południowego. Znany jest powszechnie jako enkalawa królestw bardziej prymitywnych humanoidalnych ras. Jego unikalną cechą jest to, że rządzą na nim gobliny a nie orki wyniosłe (Uruk-hai) tak, jak na wiekszej części Półkuli Zachodniej. Gobgur dzieli się na wschodni Trolband, środkowy Goblinion i zachodnią Dżunglę Ogrów. Jedynymi bogactwami naturalnymi Gobguru są eksploatowane złoża złota i drogich kamieni na południu Goblinionu i nowoodkryte złoża żelaza w Trolbandzie, nad których wydobywaniem chciałby zapanować miejscowy władca goblinów - Gardox.
Trolband jest krainą górzystą, dziką i niecywilizowaną. Jest zależny od Goblinionu tak jak i Dżungla Ogrów. Środkiem tej krainy płynie wielka Kamienista Rzeka. Trolbandem rządzi Guruk Głupawy.
Goblinion jest główną krainą Gobguru. Jej królem jest Gardox Szalony. Stolica Gobgar Wielki, to miasteczko przyległe do zamku Gardoxa. Jest to jedyne cywilizowane miejsce na wyspie. Gobgar Wielki liczy około 5000 mieszkańców (głównie Goblinów, ale sporo jest także ludzkich osadników z Archipelagu Centralnego).
Dżunglą Ogrów nazywana jest wielka dżungla leżąca na zachodzie Gobguru. Jest to najbardziej barbarzyńska część lądu. Nie ma tu jednej władzy, teren podzielony jest pomiędzy różne plemiona pod rządami lokalnych wodzów. Wszyscy oni są oczywiście poddanymi Gardoxa. Główne plemiona to: Wardosi Północni , Wardosi Południowi oraz Al-formowie.
W morzu u brzegów Gobguru znajduje się królestwo Trytonów. Ich oddziały często próbują napaść na statki powracające z Gobgaru z ładunkiem złota i drogich kamieni.

GOBGAR WIELKI
Na północy wyspy stoi zamek. Jest to niezbyt duża budowla o 10 metrowych murach i wysokiej wieży. Mieszka w niej sam Gardox z liczną rodziną. Cała arystokracja (której znowu tak dużo tutaj nie ma) zamieszkuje prawe skrzydło zamku. Pod zamkiem rozciągają się dwupoziomowe podziemia zaludnione przez niezbyt silne (w przeciwieństwie do zamieszkujących Labirynt Katana pod Ostrogarem) potwory, które są pod kontrolą Gardoxa. U podnóża zamku rozciąga się Gobgar Wielki.
Miasteczko zawdzięcza swą nazwę tylko temu że, jest jedynym większym skupiskiem ludności na całym Gobgurze. Założone został w roku 4357. Rządzi nim sam Gardox. Do miasteczka przylega także port, a raczej mała przystań, do której co miesiąc przybywa statek kupiecki w celu wymiany towarów "cywilizowaych", na złoto i drogie kamienie z kopalni w centrum wyspy. Od czasu do czasu przybywa na wyspę inny okręt ze specjalnymi ładunkami dla Gildii złodzieji. Cumuje on około 20 km od miasta.
W mieście tym są tylko dwie karczmy: Wielki Kufel (na Placu Handlowym) i Zielona Skóra (przy jednej z uliczek w biedniejszej części Gobgaru). Pierwsza z nich jest większa i służy głównie przyjezdnym ludziom i krasnoludom, a także tutejszej szlachcie Goblinów. Druga jest terenem spotkań tutejszego marginesu społecznego.
Innym ważnym miejscem jest Plac Handlowy przy którym leżą duże sklepy takie jak: Zbrojownia Sagara, Sklep z Magią Korneliusa a także dwie świątynie: Wesoła (Piana) i Rozpadnia (Gothmeda) oraz wiele małych straganów. Miasteczko od strony lądu chroni mur o wysokości 5 m, z basztami i dwoma bramami.


MILITARIA
Na Gobgurze główną siłą militarną jest Legion Królewski pod dowództwem samego Gardoxa w składzie: 1500 goblinów pieszych (Wojownicy 0 POZ), 500 konnych najemników (Gwardziści 7-9 POZ) z Archipelagu Centralnego, 500 troli (Barbarzyńcy 3-5 POZ) , a także 1000 ogrów (Barbarzyńcy 0-3 POZ) wystawionych przez Wardosów północnych i południowych. Stacjonuje on w Gobgarze.
Siły Trolbandu to Horda 1000 Troli (Barbarzyńcy 5-7 POZ). Ich dowódcą jest Hagon Złamany Nos.
W Dżungli Ogrów na wypadek wojny powstają trzy hordy, każda w składzie: 300 młodych ogrów (Barbarzyńcy 0 POZ) i 100 Ogrów weteranów (Barbarzyńcy 3-5 POZ).

HISTORIA GOBGURU
Dawno temu na Gobgurze istniała starożytna cywilizacja, po której zostały już tylko ruiny miast, zamków, świątyń, pałaców i wiosek. Od czasu jej upadku aż do niedawna Gobgur był tylko zwykłą dziką wyspą. Lecz pewnego dnia młody goblin Gardox wyruszył na Archipelag Centralny w poszukiwanu przygód. Tam na terenie Orkusa poznał wyższą cywilizację i postanowił, że i jego rodzinna wyspa będzie tak wyglądała. W roku 4329 za pieniądze zdobyte podczas przygód wynajął 500 najemnych żołnierzy i wyruszył wraz z nimi na Gobgur. Tam po miesiącu walk został królem Goblinionu. Rozkazał zbudowanie zamku, wokół którego po kilku latach powstało miasto Gobgar Wielki. W krótkim czasie podbił Trolband i zmusił do uległości plemiona Ogrów zostawiając ich w spokoju w zmian za służbę w nowosformowanym Legionie Królewskim, którego rdzeniem stali się najemnicy zwerbowani jeszcze na Orkusie Wielkim. Pod jego rządami rozpoczęto wydobywanie złota i drogich kamieni ze złóż na południu Goblinionu. Spowodowało to uatrakcyjnienie wyspy dla Kupców z Archipelagu Centralnego.


POSTACIE
Tan GARDOX-goblin; wojownik-czarnoksiężnik; POZ 15/4; ntr.ntr.
Imperator Gobguru, Król Goblinionu, Władca Gobgaru Wielkiego, Zwierzchnik Trolbandu, Wielki Wódz wszystkich Ogrów, Dowódca Legionu królewskiego , Zwierzchnik Kopalń; W młodości podróżował z grupą awanturników po Archipelagu Centralnym. Przeżył tam wiele przygód a zarobione tam pieniądze stały się podstawą do późniejszego podboju królestwa. Opanowany jest manią cywilizowania swojej wyspy.
tan ZYS-człowiek; czarny rycerz; POZ 11; praw. zły
Siewca Zła, Herold Hasan-Gruna, Zastępca Dowódcy Legionu Królewskiego; Przyjaciel Gardoxa. Poznali się w czsie wspólnych przygód na terenie Archipelagu Centralnego. Od czasu do czasu wyjeżdża on na wyprawy na teren Archipelagu Pajęczego. Ma własny duży okręt z załogą. Jest bardzo wpływową osobą.
tan GARGHA-goblin; wojownik; POZ 3; cht.ntr
Pierwsza Żona Imperatora Gobguru; Córka byłego króla Goblinionu Harwaha. Gardox poślubił ją po pokonaniu jej ojca.
tan GARDOX II MŁODY-goblin; czarnoksiężnik; POZ 2; ntr.ntr.
Następca Tronu Gobguru, Goblinionu itd.; Jest młodym i bardzo ambitnym Goblinem. Planuje kontynuować dzieło swojego ojca. Szykuje się do wyprawy na Archipelag Centralny.
GURUK GŁUPAWY-trol; barbarzyńca; POZ 9; cht.zły.
Wielki Trol Trolbandu; Silny i głupi przywódca Troli Trolbandu. Nie przepada za Gardoxem, ale nie może nic poradzić na jego działalność. Jest fanatycznym wrogiem cywilizacji. Gardox pozostawia go przy rządach tylko dlatego, że cieszy się on dużym posłuchem wśród poddanych.
GURUK MŁODY-pół-trol; wojownik; POZ 3; ntr.zły.
Syn Wielkiego Trola z Trolbandu; Mimo że jest synem Guruka Głupawego, nie jest głupi. Jak na trola jest nawet mądry i inteligentny. Jego zdaniem rządy Gardoxa przynoszą Gobgurowi wiele dobrego. W przeciwieństwie do swojego ojca jest zwolennikiem cywilizacji. Jego marzeniem jest założenie miasta na terenie Trolbandu.
HAGON ZŁAMANY NOS-trol; wojownik; POZ 7; cht.zły
Dowódca Sił zbrojnych Trolbandu; Walczył po stronie troli podczas wojny z Gardoxem.
AHMAD-ogr; barbarzyńca; POZ 8; cht.ntr.
Wódz Wardosów Północnych; NIenawidzi Hakima. Przymila się do Gardoxa jak może.
HAKIM-ogr; barbarzyńca; POZ 9; ntr.ntr.
Wódz Wardosów Południowych; Nienawidzi Ahmada.
KERIM-ogr; barbarzyńca; POZ 8; cht.zły.
Wódz Al-formów; Jego siedziba znajduje się w starożytnych ruinach w zachodniej części Dżungli Ogrów. Chodzą słuchy, że chciałby się wyrwać spod kontroli Gardoxa.
el BORNARK-człowiek; kupiec; POZ 12; ntr.ntr.
Właściciel karczmy Wielki Kufel; Przybył do Gobgaru zaraz po jego założeniu. Początkowo zajmował się handlem, ale niedługo po tym założył karczmę, która teraz służy głównie przyjezdnym ludziom i krasnoludom , a także tutejszej szlachcie. Tutaj można zdobyć wiadomość
el NABIL-goblin; kupiec/złodziej; POZ 8/4; ntr.ntr.
Właściciel karczmy Zielona Skóra; Swoją karczmę założył niedawno. W cywilizowaniu Gobguru widzi dobry interes. Podejrzewa się go o przywództwo tutejszego światka przestępczego.
el SAGAR-krasnolud; kupiec/wojownik; POZ 5/8; ntr.dbr.
Właściciel Zbrojowni przy Placu Handlowym; Niedawno przybył na Gobgur. Można u niego kupić prawie każdą broń lub zbroję. Na zamówienie może sprowadzić do Gobgaru jakiś rzadki towar (np. szlapar, kuszę dwustronną czy zbroję ze smoczej skóry) nawet z samego Ostrogaru lub jakiegoś dalekiego archipelagu.
tan KORNELIUS-człowiek; czarnoksiężnik ; POZ 15; ntr.zły
Właściciel Sklepu z Magią przy Placu Handlowym; Kolejny przyjaciel Gardoxa z czasów awanturniczych. Teraz ustatkował się i prowadzi sklep i usługi magiczne. Sprzedaje pergaminy z czarami i mikstury , a także proste bronie magiczne choć jest w stanie sprowadzić jakiś rzadki przedmiot z bardzo daleka.
el MENGLOR-elf; kupiec; POZ 9; ntr.ntr.
Właściciel Statku "Biała Mewa"; Kilkanaście lat temu podpisał z Gardoxem czterdziestoletni kontrakt na wyłączny handel z wyspą towarami z Archipelagu Centralnego w zamian za Cenny kruszec i kamienie szlachetne z jego kopalń.
el CYRBER-człowiek; kapłan; POZ 11; cht.dbr.
Arcykapłan Świątyni Piana w Gobgarze Wielkim
tan XAGOR-goblin; kapłan; POZ 10; cht.ntr.
Arcykapłan Świątyni Gothmeda w Gobgarze Wielkim
el SAMADAR-człowiek; gwardzista; POZ 13; praw.ntr.
Dowódca Najemników w Legionie Królewskim
Komentarze
#1 | czegoj dnia 05.01.2010 22:28:25
Coś mi tu nie gra. Skoro mamy rok 9455 według opisu MiM, a główny goblin założył miasto w 4357, to jakoś długo żyje? Skąd wzięty jest ten opis, bo bardzo niekompatybilny czasowo?
#2 | Tan Darugar Gladiator dnia 01.05.2015 06:22:52
Byłoby cudnie gdyby więcej wysp i miejsc na Orchii bylo tak szczegółowo opisane. Pomijając drobiazgi świetna robota. Każdy choćby najmniejszy zakątem świata wnosi wiele i warto tworzyc takie opisy. Orchia ma mrowie wysp i prawie żadna nie jest opisana. Tu mamy mięska sporo i aż się prosi rozgrywać tam przygody. W dodatku goblinoidami oczywiście dla ubarwienia rozgrywki.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 100% [1 głos]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
69620 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
20452 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
17660 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16720 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
16033 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
14939 arikar
01.03.2009 16:48
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
14319 venar
16.02.2009 14:27
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14015 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13140 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13117 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
12847 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
12505 leobardis
12.12.2008 13:17
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12299 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12234 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12112 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
20-08-2017 20:30
Cóż; jak ktos nie ma dziecka to nigdy nie zazna smaku prawdziwej herbaty. Jak tu go nie kochać skoro zadał sobie tule trudu by napoic swego ojca.

Suriel
20-08-2017 20:26
Przylapalem go jak szedł po dzbanek który nam służy do podlewania kwiatów. Wodę planował zdobyc z łazienki, z "miednicy z pianą" w której moja żona wstepnie moczyla moje ubrania po budowie

Suriel
20-08-2017 20:18
Moj trzyletni syn postanowil zrobić ojcu herbatę. Żeby łatwiej było ją przetransportować i wylac zamierzal ją zrobić w pkasikowym samochodzie wywrotce.

Suriel
20-08-2017 16:09
Dobra jak maly usnie pora się brać za kończenie tekstu o Pianaliach.

Suriel
20-08-2017 15:30
Możesz zajechać, jak będziesz gnał hulajnogą na Polcon. Pfft

8art
20-08-2017 14:49
Ta impreza odbywa sie co dwa lata?

8art
20-08-2017 14:19
Za dwa lata to zdążę przyjść z buta Smile widziałem - zacne focie!

Keth
20-08-2017 13:31
Bartek, wrzuciłem na FB zdjęcia z wczorajszego zlotu! Może byś przyjechał za dwa lata, co?

Sigil
20-08-2017 11:48
O fetyszach szamanów słów kilka: http://www.sibsi..
..ge_id=2864

lightstorm
20-08-2017 11:04
jestem dziś 10h w pracy, ale postaram się napisać post w Orleanie

Sigil
19-08-2017 16:45
Napisałem do CbN.

Suriel
18-08-2017 20:42
Martwiaki są jak wiadomo od martwienia się ( tu obrazek Krzyk Muncha)

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[4944]
czegoj[3282]
8art[2267]
koszal[2044]
Treant[1869]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
dretch
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką