25.06.2017 03:45:03
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Uroki księżycowe
Rawenna i Asmodeusz
Nowe oblicze Sharami
Sztuki walki DE
Szeptucha
ANHMIR -TORNT - Góra...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Prawa Katańskie
Krakow;]
Gry komputerowe
Ciekawe filmy
DeG - luźna dyskusja
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Przeszedłem całość i g...
A ja olalem babę i sko...
Już poprawione, dzięki...
No i masz, strażnicy m...
Nocai po Praskich park...
Artykuły
Venar a czy nie ma w a...
Tak - jestem pewien, ż...
A ja mogę;) Co do ...
Świetne i barwne opisy...
Niestety edytować nie ...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU » Wyspa Gobgur
Wyspa Gobgur
Wyspa GOBGUR
POŁOŻENIE I OGÓLNY OPIS GOBGURU


Wyspa Gobgur leży północnej części Archipelagu Południowego. Znany jest powszechnie jako enkalawa królestw bardziej prymitywnych humanoidalnych ras. Jego unikalną cechą jest to, że rządzą na nim gobliny a nie orki wyniosłe (Uruk-hai) tak, jak na wiekszej części Półkuli Zachodniej. Gobgur dzieli się na wschodni Trolband, środkowy Goblinion i zachodnią Dżunglę Ogrów. Jedynymi bogactwami naturalnymi Gobguru są eksploatowane złoża złota i drogich kamieni na południu Goblinionu i nowoodkryte złoża żelaza w Trolbandzie, nad których wydobywaniem chciałby zapanować miejscowy władca goblinów - Gardox.
Trolband jest krainą górzystą, dziką i niecywilizowaną. Jest zależny od Goblinionu tak jak i Dżungla Ogrów. Środkiem tej krainy płynie wielka Kamienista Rzeka. Trolbandem rządzi Guruk Głupawy.
Goblinion jest główną krainą Gobguru. Jej królem jest Gardox Szalony. Stolica Gobgar Wielki, to miasteczko przyległe do zamku Gardoxa. Jest to jedyne cywilizowane miejsce na wyspie. Gobgar Wielki liczy około 5000 mieszkańców (głównie Goblinów, ale sporo jest także ludzkich osadników z Archipelagu Centralnego).
Dżunglą Ogrów nazywana jest wielka dżungla leżąca na zachodzie Gobguru. Jest to najbardziej barbarzyńska część lądu. Nie ma tu jednej władzy, teren podzielony jest pomiędzy różne plemiona pod rządami lokalnych wodzów. Wszyscy oni są oczywiście poddanymi Gardoxa. Główne plemiona to: Wardosi Północni , Wardosi Południowi oraz Al-formowie.
W morzu u brzegów Gobguru znajduje się królestwo Trytonów. Ich oddziały często próbują napaść na statki powracające z Gobgaru z ładunkiem złota i drogich kamieni.

GOBGAR WIELKI
Na północy wyspy stoi zamek. Jest to niezbyt duża budowla o 10 metrowych murach i wysokiej wieży. Mieszka w niej sam Gardox z liczną rodziną. Cała arystokracja (której znowu tak dużo tutaj nie ma) zamieszkuje prawe skrzydło zamku. Pod zamkiem rozciągają się dwupoziomowe podziemia zaludnione przez niezbyt silne (w przeciwieństwie do zamieszkujących Labirynt Katana pod Ostrogarem) potwory, które są pod kontrolą Gardoxa. U podnóża zamku rozciąga się Gobgar Wielki.
Miasteczko zawdzięcza swą nazwę tylko temu że, jest jedynym większym skupiskiem ludności na całym Gobgurze. Założone został w roku 4357. Rządzi nim sam Gardox. Do miasteczka przylega także port, a raczej mała przystań, do której co miesiąc przybywa statek kupiecki w celu wymiany towarów "cywilizowaych", na złoto i drogie kamienie z kopalni w centrum wyspy. Od czasu do czasu przybywa na wyspę inny okręt ze specjalnymi ładunkami dla Gildii złodzieji. Cumuje on około 20 km od miasta.
W mieście tym są tylko dwie karczmy: Wielki Kufel (na Placu Handlowym) i Zielona Skóra (przy jednej z uliczek w biedniejszej części Gobgaru). Pierwsza z nich jest większa i służy głównie przyjezdnym ludziom i krasnoludom, a także tutejszej szlachcie Goblinów. Druga jest terenem spotkań tutejszego marginesu społecznego.
Innym ważnym miejscem jest Plac Handlowy przy którym leżą duże sklepy takie jak: Zbrojownia Sagara, Sklep z Magią Korneliusa a także dwie świątynie: Wesoła (Piana) i Rozpadnia (Gothmeda) oraz wiele małych straganów. Miasteczko od strony lądu chroni mur o wysokości 5 m, z basztami i dwoma bramami.


MILITARIA
Na Gobgurze główną siłą militarną jest Legion Królewski pod dowództwem samego Gardoxa w składzie: 1500 goblinów pieszych (Wojownicy 0 POZ), 500 konnych najemników (Gwardziści 7-9 POZ) z Archipelagu Centralnego, 500 troli (Barbarzyńcy 3-5 POZ) , a także 1000 ogrów (Barbarzyńcy 0-3 POZ) wystawionych przez Wardosów północnych i południowych. Stacjonuje on w Gobgarze.
Siły Trolbandu to Horda 1000 Troli (Barbarzyńcy 5-7 POZ). Ich dowódcą jest Hagon Złamany Nos.
W Dżungli Ogrów na wypadek wojny powstają trzy hordy, każda w składzie: 300 młodych ogrów (Barbarzyńcy 0 POZ) i 100 Ogrów weteranów (Barbarzyńcy 3-5 POZ).

HISTORIA GOBGURU
Dawno temu na Gobgurze istniała starożytna cywilizacja, po której zostały już tylko ruiny miast, zamków, świątyń, pałaców i wiosek. Od czasu jej upadku aż do niedawna Gobgur był tylko zwykłą dziką wyspą. Lecz pewnego dnia młody goblin Gardox wyruszył na Archipelag Centralny w poszukiwanu przygód. Tam na terenie Orkusa poznał wyższą cywilizację i postanowił, że i jego rodzinna wyspa będzie tak wyglądała. W roku 4329 za pieniądze zdobyte podczas przygód wynajął 500 najemnych żołnierzy i wyruszył wraz z nimi na Gobgur. Tam po miesiącu walk został królem Goblinionu. Rozkazał zbudowanie zamku, wokół którego po kilku latach powstało miasto Gobgar Wielki. W krótkim czasie podbił Trolband i zmusił do uległości plemiona Ogrów zostawiając ich w spokoju w zmian za służbę w nowosformowanym Legionie Królewskim, którego rdzeniem stali się najemnicy zwerbowani jeszcze na Orkusie Wielkim. Pod jego rządami rozpoczęto wydobywanie złota i drogich kamieni ze złóż na południu Goblinionu. Spowodowało to uatrakcyjnienie wyspy dla Kupców z Archipelagu Centralnego.


POSTACIE
Tan GARDOX-goblin; wojownik-czarnoksiężnik; POZ 15/4; ntr.ntr.
Imperator Gobguru, Król Goblinionu, Władca Gobgaru Wielkiego, Zwierzchnik Trolbandu, Wielki Wódz wszystkich Ogrów, Dowódca Legionu królewskiego , Zwierzchnik Kopalń; W młodości podróżował z grupą awanturników po Archipelagu Centralnym. Przeżył tam wiele przygód a zarobione tam pieniądze stały się podstawą do późniejszego podboju królestwa. Opanowany jest manią cywilizowania swojej wyspy.
tan ZYS-człowiek; czarny rycerz; POZ 11; praw. zły
Siewca Zła, Herold Hasan-Gruna, Zastępca Dowódcy Legionu Królewskiego; Przyjaciel Gardoxa. Poznali się w czsie wspólnych przygód na terenie Archipelagu Centralnego. Od czasu do czasu wyjeżdża on na wyprawy na teren Archipelagu Pajęczego. Ma własny duży okręt z załogą. Jest bardzo wpływową osobą.
tan GARGHA-goblin; wojownik; POZ 3; cht.ntr
Pierwsza Żona Imperatora Gobguru; Córka byłego króla Goblinionu Harwaha. Gardox poślubił ją po pokonaniu jej ojca.
tan GARDOX II MŁODY-goblin; czarnoksiężnik; POZ 2; ntr.ntr.
Następca Tronu Gobguru, Goblinionu itd.; Jest młodym i bardzo ambitnym Goblinem. Planuje kontynuować dzieło swojego ojca. Szykuje się do wyprawy na Archipelag Centralny.
GURUK GŁUPAWY-trol; barbarzyńca; POZ 9; cht.zły.
Wielki Trol Trolbandu; Silny i głupi przywódca Troli Trolbandu. Nie przepada za Gardoxem, ale nie może nic poradzić na jego działalność. Jest fanatycznym wrogiem cywilizacji. Gardox pozostawia go przy rządach tylko dlatego, że cieszy się on dużym posłuchem wśród poddanych.
GURUK MŁODY-pół-trol; wojownik; POZ 3; ntr.zły.
Syn Wielkiego Trola z Trolbandu; Mimo że jest synem Guruka Głupawego, nie jest głupi. Jak na trola jest nawet mądry i inteligentny. Jego zdaniem rządy Gardoxa przynoszą Gobgurowi wiele dobrego. W przeciwieństwie do swojego ojca jest zwolennikiem cywilizacji. Jego marzeniem jest założenie miasta na terenie Trolbandu.
HAGON ZŁAMANY NOS-trol; wojownik; POZ 7; cht.zły
Dowódca Sił zbrojnych Trolbandu; Walczył po stronie troli podczas wojny z Gardoxem.
AHMAD-ogr; barbarzyńca; POZ 8; cht.ntr.
Wódz Wardosów Północnych; NIenawidzi Hakima. Przymila się do Gardoxa jak może.
HAKIM-ogr; barbarzyńca; POZ 9; ntr.ntr.
Wódz Wardosów Południowych; Nienawidzi Ahmada.
KERIM-ogr; barbarzyńca; POZ 8; cht.zły.
Wódz Al-formów; Jego siedziba znajduje się w starożytnych ruinach w zachodniej części Dżungli Ogrów. Chodzą słuchy, że chciałby się wyrwać spod kontroli Gardoxa.
el BORNARK-człowiek; kupiec; POZ 12; ntr.ntr.
Właściciel karczmy Wielki Kufel; Przybył do Gobgaru zaraz po jego założeniu. Początkowo zajmował się handlem, ale niedługo po tym założył karczmę, która teraz służy głównie przyjezdnym ludziom i krasnoludom , a także tutejszej szlachcie. Tutaj można zdobyć wiadomość
el NABIL-goblin; kupiec/złodziej; POZ 8/4; ntr.ntr.
Właściciel karczmy Zielona Skóra; Swoją karczmę założył niedawno. W cywilizowaniu Gobguru widzi dobry interes. Podejrzewa się go o przywództwo tutejszego światka przestępczego.
el SAGAR-krasnolud; kupiec/wojownik; POZ 5/8; ntr.dbr.
Właściciel Zbrojowni przy Placu Handlowym; Niedawno przybył na Gobgur. Można u niego kupić prawie każdą broń lub zbroję. Na zamówienie może sprowadzić do Gobgaru jakiś rzadki towar (np. szlapar, kuszę dwustronną czy zbroję ze smoczej skóry) nawet z samego Ostrogaru lub jakiegoś dalekiego archipelagu.
tan KORNELIUS-człowiek; czarnoksiężnik ; POZ 15; ntr.zły
Właściciel Sklepu z Magią przy Placu Handlowym; Kolejny przyjaciel Gardoxa z czasów awanturniczych. Teraz ustatkował się i prowadzi sklep i usługi magiczne. Sprzedaje pergaminy z czarami i mikstury , a także proste bronie magiczne choć jest w stanie sprowadzić jakiś rzadki przedmiot z bardzo daleka.
el MENGLOR-elf; kupiec; POZ 9; ntr.ntr.
Właściciel Statku "Biała Mewa"; Kilkanaście lat temu podpisał z Gardoxem czterdziestoletni kontrakt na wyłączny handel z wyspą towarami z Archipelagu Centralnego w zamian za Cenny kruszec i kamienie szlachetne z jego kopalń.
el CYRBER-człowiek; kapłan; POZ 11; cht.dbr.
Arcykapłan Świątyni Piana w Gobgarze Wielkim
tan XAGOR-goblin; kapłan; POZ 10; cht.ntr.
Arcykapłan Świątyni Gothmeda w Gobgarze Wielkim
el SAMADAR-człowiek; gwardzista; POZ 13; praw.ntr.
Dowódca Najemników w Legionie Królewskim
Komentarze
#1 | czegoj dnia 05.01.2010 22:28:25
Coś mi tu nie gra. Skoro mamy rok 9455 według opisu MiM, a główny goblin założył miasto w 4357, to jakoś długo żyje? Skąd wzięty jest ten opis, bo bardzo niekompatybilny czasowo?
#2 | Tan Darugar Gladiator dnia 01.05.2015 06:22:52
Byłoby cudnie gdyby więcej wysp i miejsc na Orchii bylo tak szczegółowo opisane. Pomijając drobiazgi świetna robota. Każdy choćby najmniejszy zakątem świata wnosi wiele i warto tworzyc takie opisy. Orchia ma mrowie wysp i prawie żadna nie jest opisana. Tu mamy mięska sporo i aż się prosi rozgrywać tam przygody. W dodatku goblinoidami oczywiście dla ubarwienia rozgrywki.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 100% [1 głos]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
69027 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
20043 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
17316 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16424 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
15612 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
14767 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
13772 leobardis
11.11.2008 18:01
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
13751 venar
16.02.2009 14:27
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
12855 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
12838 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
12485 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
12154 leobardis
12.12.2008 13:17
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12123 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
11987 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
11913 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
24-06-2017 15:37
Myślę ze zeby prawa były złe to musza zawierać kazdy z tych elementów które zostały wymienione.

maciej
24-06-2017 10:43
może tu chodzi o kary wymierzane wg kodeksu,wszak praworządny dobry nie będzie okrutnikiem a zły juz owszem

Suriel
23-06-2017 17:08
To wtedy niktnie bylby zadowiliny i prawa na prawde bylyby złe. Dobry pomysl Koszalu strzal w dziesiątkę. Cool

koszal
23-06-2017 12:45
W zasazie moglibyśmy dojść do porozumiemia gdyby każdy z nas wymyślił po jednym prawie Smile

koszal
23-06-2017 12:44
Np złe- ponieważ bardzo zagmatwane i dające różnorodność interpretacji zależną od zasobności portfela. Takie nasze Smile

koszal
23-06-2017 12:43
Możnaby to wyhrzebać, pamiętam jednak, że złe prawa dla niektrórych miały znaczenie inne.

Suriel
22-06-2017 22:58
Kiepskie na pewno nie, bóg to nie półgłowek. No dobrze, przeważnie nie bo po bogach chaosu można się spodziewać wszystkiego. Prawa Katana działają jak grabie, czyli do siebie, do siebie...

Nanatar
22-06-2017 22:30
No tak myślę że złe, to nie kiepskie tylko surowe. Faworyzowanie niektórych grup też słusznie

Suriel
22-06-2017 22:28
Możemy popełnić zbiorowego arta, dawno żadnego nie napisem tom i wyposzczony...

mastug
22-06-2017 22:18
Prawa katańskiego to bym się na blachę wykuł Smile

Suriel
22-06-2017 21:49
Latow znaleźć przykłady w prawach starozytnych ludów.

Suriel
22-06-2017 21:48
Praworzadnosc to przestrzeganie praw natomiast zle prawa oznaczaja takie ktore faworyzuja pewna grupę oraz te które maja niewspółmiernie surowe kary w stosunku do popelnionych czynów.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[4728]
czegoj[3117]
8art[2147]
koszal[1923]
Treant[1756]

Ostatnia aktualizacja
Suriel
deliad
Sigil
8art
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką