17.10.2017 18:57:06
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Czwarta edycja na Po...
Rytuały czarowników
Czwarta edycja KC!
Hassosac
Osobliwości i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Kuźnia Wszechkreatorów
Światotworzenie - Wo...
Relacja z testów gru...
Czego akurat słuchacie?
Gry paragrafowe
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Grałem z komórki i nie...
Wielkie dzięki za gran...
Swietne, na mobilnym n...
Artykuły
Faktycznie przyjemny t...
Przeczytałem niusa, ko...
[quote]Czegoj napisał:...
Na stronie wydawnictwa...
Najpierw słowa przepro...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » BESTIARIUSZ » Malauk
Malauk
RASA: olbrzymy 
CHAR: każdy
WZROST: 2-2,5m;
WAGA: 200-300kg
ŻYW 300;  SF 160; ZR 10; SZ 30; INT 50; MD 30; UM 10; CH 35; PR 40;
ZBROJE: 1. własna skóra: OB 10pkt.; WYP 40/40/40
2. zewnętrzne: każde - zależne od profesji i wieku
BROŃ: 1. maczugi: bgł +10 pkt., SKUT 170ob, 15 pkt. OB; opóźnienie 9 sg.; uszk. x4
2. głazy: bgł +10 pkt., SKUT 150ob, 6 OB; opóźnienie 6 sg.; uszk. x2
3. pięści: bgł +5 pkt., SKUT 80 (100 w rękawicach)ob, 8 pkt. OB; opóźnienie 3 sg.; uszk. x1
PREMIE DO ODPORNOŚCI: 1: +20; 3: +10; 4: +20; 10: +10

Wygląd:
Malaucy zwani też czwororękimi olbrzymami należą do pradawnych istot o typowo człekokształtnej postawie. Wyróżniają się jednak posiadaniem drugiej pary rąk. Wyrasta ona z tułowia kilka centymetry poniżej pierwszej.
Obydwie pary rąk nie różnią się od siebie właściwie niczym. Olbrzymy te są w stanie naraz władać wszystkimi rękoma bez najmniejszego problemu.
Poza wielkością i posiadaniem dwukrotnie większej ilości rąk nie odbiegają wyglądem od innych humanoidalnych ras. Można by rzec wręcz, że wyglądają jak typowy olbrzym lub dobrze zbudoowany człowiek. Jako olbrzymy różnią się lekko od ludzi twarzą - wygląda, jakby była bardziej okrągława. Często, jest też ona pokryta zarostem, czyli gęstą, krótką brodą.
Skóra malauków, jak wszystkich gigantów jest gruba, często z grubą warstwą tłuszczu pod spodem.
Ubiory malauków rasy którą reprezentują. Malaucy czarni jako ubiór wykorzystują obszerne skóry zwierzęce zdarte z zabitych zwierząt i tym podobne odzienia. Malaucy czerwoni i biali w krainach cywilizowanych ubierają się według mody ludzkiej. Ich czerwone lub białe płaszcze najczęściej skrywają bojowe kolczugi lub inne zbroje.

Tryb Życia:
Malaucy są potężnymi istotami zmaieszkującymi najczęściej archipelagi zachodnie. Jest to cywilizowana, typowo nadmorska rasa o dziennej aktywności. W zależności od nacji posiadają one kilka przyzwyczajeń i nawyków. W zasadzie poza tym niczym się nie różnią i często zmieniają swą przynależność.
Najbardziej znaną i najliczniejszą ich podrasą są malaucy czarni. Ze względu na noszenie rogatych hełmów często też nazywani są rogaczami. Pędzą oni półkoczowniczy tryb życia, zamiewszkując prymitywne osady, wioski i miasteczka. Nie lubią obcych. Sami też nie lubią wyprawiać się poza najbliższą okolicę, o ile w pobliżu znajduje się odpowiednia ilość pożywienia. Najczęściej zajmują się wypasem bydła, rybołóstwem i polowaniami na foki. Są świetnymi żeglarzami, jednak ich prymitywne łodzie nienależą do najlepszych. Co jakiś czas w kilkuosobowych bandach polują w pobliżu siedzib cywilizowanych istot. Często naprzykrzają się zajmując się porywniem koni, które stanowią ich przysmak.
Kolejna rasa to malaucy czerwoni. Uchodzą oni za świetnych marynarzy, najemników i ...korsarzy. Zresztą marzniem prawie każdego z nich jest posiadanie jakkiegoś własnego stateczku. Ponieważ rasa ta nie zajmuje się budowaniem czegokolwiek, tedy na różne sposoby stara się dostać coś do pływania. Najczęściej grupa czerwonych malauków w zamian za jakiś okręt na kilka lub kilkanaście lat wraz ze swymi rodzinami wynajmuje się możnym. Odpowiednio wykorzystały to orki, które powierzyły im część swojej floty, w zamian za ...korsarskie usługi. W odróżnieniu od innych ludów morza rasa ta jest dość pobłażliwa. Po zdobyciu obcego statku nie zabijają załogi, ale wysadzają ją na najbliższym lądzie. Nigdy też w walce nie używają przedmiotów mogących spalić lub zatopić okręt. W wypadku jednak, gdy wrogowie próbują to czynić nie mają dla nich najmniejszej litości.
Ostatnia bardzo znana rasa czwororękich olbrzymów to biali malaucy. W stronach cywilizowanych, doskonale zasymilowali się oni z ludźmi i orkami. Z natury, to świetni gwardziści i rycerze. Z tych samych powodów co inni malaucy nigdy jednak nie używają koni. Argumentują to tym, że na jedzeniu się nie jeździ. Ulubioną ich formą podróżowania są wszelkiego typu otwarte lektyki, noszone przez młodszych malauków, przez niewolników lub przez przedstawicieli innych ras.  Na dłuższe wyprawy najczęściej wypożyczają reptilliońskie Antary (pancerne jaszczury), aczkolwiek nie zawsze umieją walczyć siedząc na nich.
W służbie u innych najczęściej zależy im na dobrej zapłacie. Niekiedy wręcz w tym celu wynajmują się całymi rodzinami. W zasadzie służą tylko bogatym i potężnym suwerenom, nie wachają się okazać najmniejszej przysługi. Z powodu ich oddania, honoru i bezwzględności traktuje się je jakby ich charaktery były przeważnie praworządne neutralne lub praworządne złe. Wykorzystywane są najczęściej jako doskonała obstawa lub strażnicy bogatych świątyń i domostw. 
Po osiągnięciu pewnego statusu i bogactwa biali malaucy osiedlają się w małych nadmorskich twierdzach, najczęściej w pobliżu siedzib ludzi, krasnoludów lub reptillionów. Często wokół nich osiedlają innych malauków, olbrzymów lub ogrów. Na starość stają się bardzo gościnni, leniwi i spokojni. 
Żyją do 400 lat, a dojrzewają w wieku 60. Z powodu swego zachowania prawie wyłącznie spotykani są jako żołnierze, rycerze i ewentualnie klerycy. Dość często można u nich spotkać niezbyt udolnych iluzjonistów (do 10 POZ).

Występowanie:
Malucy są rasą występującą w nielicznych społecznościach na wszystkich archipelagach. Największe ich skupiska w pobliżu Archipelagu Centralnego znajdują się są na wyspach ciągu Orkusa (z wyjątkim wyspy Orkus-Tan), oraz na zewnętrznych wyspach Archipelagu Centralnego (szczególnie na wyspach Malauków, Korsarskich, oraz Czerwonych i Białych Piratów).
Wieksze grupy malauków spotyka si najczęściej tylko na statkach lub w zaciężnych jednostkach. Mniejsze grupki malauków (2k10 z POZ 4-10) spotyka się najczęściej w pobliżu portów, karczm lub niedaleko ich ojczystych terenów.

Specjalne zdolności:
* naturalna oburęczność - w trakcie 1 rundy atakuje bez ograniczeń lewą i prawą łapą. Potrafią one bez problemu używać naraz 4 jednoręczych broni lub dwóch dwuręcznych [nie dotyczy broni strzelających]. W tym pierwszym przypadku mają jednak w lewych rękach po jednym ataku. Ich rycerstwo lubi posługiwać się 2 tarczami i 2 mieczami naraz.
* podwójny chwyt - w wypadku trzymać 4 rękoma naraz broni dwuręcznej do ciosu liczy się podwójnie większa premia z SF (a więc np. bonus do ran liczy się jako 1/2 SF).
* infawizja (zasięg 1/10 SZ w metrach)

MALAUK - wojownik
Malauk - woj. nowicjusz; POZ 0; CHAR P.N.; SKARB 5A2; PDośw. 15;
ŻYW 315; SF 236; ZR 50; SZ 70; INT 75; MD 70; UM 35; CH 65; PR 70; WI 25; ZW 3
OPORNOŚCI: 1-54; 2-53; 3-49; 4-66; 5-36; 6-71; 7-71; 8-71; 9-71; 10-81; Amg 0
BROŃ 1: maczuga ; bgł. 71, TR 124; opóźn. 9; SKUT 174ob (90); OB +8; SP B; AT (1)
BROŃ 2: pięści ; bgł. 66, TR 95; opóźn. 3; SKUT 70ob ; OB +8; SP B; AT (2)
BROŃ 3: szabla krzywa x4; bgł. 61, TR 90; opóźn. 3; SKUT 50kł 95tn ; OB +36; SP B; AT 6
ZBROJA: skóra zwierzęca pojedyńcza; OGR -,-; OB bl./dal. 53/17; WYP 55/75/90

Malauk - woj. kadet; POZ 2; CHAR P.N.; SKARB 5A4; PDośw. 30;
ŻYW 331; SF 246; ZR 56; SZ 76; INT 77; MD 74; UM 37; CH 77; PR 82; WI 25; ZW 3
OPORNOŚCI: 1-60; 2-59; 3-55; 4-72; 5-42; 6-78; 7-78; 8-78; 9-78; 10-88; Amg 0
BROŃ 1: maczuga ; bgł. 82, TR 138; opóźn. 9; SKUT 294ob (244); OB +15; SP 2B; AT (1)
BROŃ 2: pięści ; bgł. 77, TR 108; opóźn. 3; SKUT 142ob ; OB +16; SP 2B; AT (2)
BROŃ 3: szabla krzywa x4; bgł. 72, TR 103; opóźn. 3; SKUT 51kł 96tn ; OB +36; SP 2B; AT 6
ZBROJA: kurtkowa typowa; OGR -,1/2; OB bl./dal. 40/25; WYP 65/100/95

Malauk - woj. St.kadet; POZ 4; CHAR P.N.; SKARB 5A8; PDośw. 45;
ŻYW 347; SF 256; ZR 62; SZ 82; INT 79; MD 78; UM 39; CH 89; PR 94; WI 25; ZW 3
OPORNOŚCI: 1-66; 2-66; 3-61; 4-78; 5-48; 6-86; 7-86; 8-86; 9-86; 10-96; Amg 0
BROŃ 1: maczuga ; bgł. 98, TR 156; opóźn. 9; SKUT 298ob (248); OB +15; SP S; AT (1)
BROŃ 2: pięści ; bgł. 93, TR 125; opóźn. 3; SKUT 144ob ; OB +16; SP S; AT (2)
BROŃ 3: szabla krzywa x4; bgł. 78, TR 110; opóźn. 3; SKUT 104kł 194tn ; OB +72; SP 2B; AT 6
ZBROJA: kolczuga typowa; OGR 1/2, 1/2; OB bl./dal. 99/27; WYP 80/160/80

Malauk -woj. weteran; POZ 6; CHAR P.N.; SKARB 10A10; PDośw. 75;
ŻYW 373; SF 291; ZR 78; SZ 98; INT 91; MD 92; UM 51; CH 111; PR 116; WI 35; ZW 5
OPORNOŚCI: 1-76; 2-76; 3-71; 4-87; 5-57; 6-96; 7-96; 8-96; 9-96; 10-106; Amg 0
BROŃ 1: maczuga x2; bgł. 129, TR 195; opóźn. 9; SKUT 401ob (326); OB +45; SP S,OB; AT (2)
BROŃ 2: pięści ; bgł. 124, TR 190; opóźn. 3; SKUT 153ob ; OB +32; SP S,OB; AT (6)
BROŃ 3: szabla krzywa x4; bgł.109, TR 175; opóźn. 3; SKUT 113kł 203tn; OB +72; SP 2B,OB; AT 8
ZBROJA: kolczuga ciężka; OGR 1/2,1/3; OB bl./dal. 103/31; WYP 105/170/100

Malauk - woj. st.weteran; POZ 8; CHAR P.N.; SKARB 15A10; PDośw. 105;
ŻYW 389; SF 301; ZR 84; SZ 104; INT 93; MD 96; UM 53; CH 123; PR 128; WI 35; ZW 5
OPORNOŚCI: 1-82; 2-83; 3-77; 4-93; 5-63; 6-104; 7-104; 8-104; 9-104; 10-114; Amg 0
BROŃ 1: maczuga ; bgł. 135, TR 203; opóźn. 9; SKUT 478ob (403); OB +45; SP S,OB; AT (2)
BROŃ 2: pięści ; bgł. 130, TR 198; opóźn. 3; SKUT 195ob ; OB +8; SP S,OB; AT (6)
BROŃ 3: szabla krzywa; bgł. 125, TR 193; opóźn. 3; SKUT 115kł 205tn ; OB +72; SP S,OB; AT 8
ZBROJA: kolczuga ciężka; OGR 1/2,1/3; OB bl./dal. 103/31; WYP 105/170/100

Malauk - woj. lord; POZ 10; CHAR P.N.; SKARB 20A20; PDośw. 155;
ŻYW 410; SF 321; ZR 95; SZ 115; INT 100; MD 105; UM 60; CH 140; PR 145; WI 40; ZW 6
OPORNOŚCI: 1-92; 2-93; 3-86; 4-102; 5-72; 6-113; 7-113; 8-113; 9-113; 10-123; Amg 0
BROŃ 1: maczuga ; bgł. 146, TR 220; opóźn. 9; SKUT 488ob (413); OB +45; SP S,OB; AT (2)
BROŃ 2: pięści ; bgł. 141, TR 215; opóźn. 3; SKUT 200ob ; OB +32; SP S,OB; AT (6)
BROŃ 3: szabla krzywa; bgł. 136, TR 210; opóźn. 3; SKUT 140kł 275tn ; OB +108; SP S,OB; AT 8
ZBROJA: kolczuga warstwowa ciężka; OGR 1/3,1/3; OB bl./dal. 146/38; WYP 115/210/120

Malauk - woj. st. lord; POZ 12; CHAR N.D.; SKARB 20X20; PDośw. 200;
ŻYW 426; SF 331; ZR 101; SZ 121; INT 102; MD 109; UM 62; CH 152; PR 157; WI 40; ZW 6
OPORNOŚCI: 1-97; 2-98; 3-91; 4-107; 5-77; 6-121; 7-121; 8-121; 9-121; 10-131; Amg 0
BROŃ 1: maczuga ; bgł. 152, TR 228; opóźn. 9; SKUT 491ob (416); OB +45; SP S,OB; AT (2)
BROŃ 2: pięści ; bgł. 147, TR 223; opóźn. 3; SKUT 163ob ; OB +8; SP S,OB; AT (6)
BROŃ 3: szabla krzywa; bgł. 157, TR 233; opóźn. 3; SKUT 143kł 278tn ; OB +108; SP 2S,OB; AT 10
ZBROJA: kolczuga warstwowa ciężka; OGR 1/3,1/3; OB bl./dal. 146/38; WYP 115/210/120
Komentarze
#1 | venar dnia 18.12.2009 13:50:46
Macie, "żeglarze" a co Smile
#2 | Feamor dnia 18.12.2009 15:36:42
Już się o to raz pytałem, ale jeszcze raz spróbuję. Czy istnieje szansa, żeby w bestirariuszu pojawiły się rysunki JM? Czy konflikt z prawami autorskimi?
#3 | Konto ukryte dnia 18.12.2009 16:29:38
GrinGrin Good Smile
#4 | venar dnia 18.12.2009 19:49:00
Feamor, cierpliwości...
#5 | Feamor dnia 19.12.2009 14:11:21
:-)
#6 | ghasta dnia 14.02.2011 12:45:20
img152.imageshack.us/img152/7637/malauk.png

Malauk z podręcznika - taki który nie może poruszać drugą parą rąk ponieważ rysownik nie zna za dobrze anatomii Grin
#7 | czegoj dnia 14.02.2011 12:52:04
Różnica potwornie przejaskrawiona, zwłaszcza że reptilioni mogą mieć do 2 metrów wysokości, a malauki do 2,5. Tutaj to wygląda jakby reptek był 1/3 wysokości malauka.
#8 | ghasta dnia 14.02.2011 12:53:38
A teraz oryginał

img688.imageshack.us/img688/7637/malauk.png
#9 | koszal dnia 11.10.2012 14:17:08
Ten pierwszy to przecież nie malauk, tylko jakiś potwór z czasów Lahagana...
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
70267 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
20851 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18026 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17020 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
16450 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15095 arikar
01.03.2009 16:48
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
14864 venar
16.02.2009 14:27
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14249 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13477 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13360 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13156 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
12858 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12525 avnar
22.06.2009 15:08
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12508 ghasta
30.07.2011 10:22
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12307 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
17-10-2017 13:59
Oczywiście że powinno byc na zachód. Czytasz uważnie. Poprawie z wieczora bo wessalo też sporo rysunków. Ale i tak sporo działa.

Suriel
17-10-2017 13:57
Tak to jest. Jak się wachluje krainami w te i we wte, to w końcu coś się pop... suje.

Nanatar
17-10-2017 13:51
Surielu w światotworzeniu napisałeś: Dalej na wschód znajduje się już tylko Dagoreth.. a nie powinno być na zachód? Bo tak mi pasuje z reszty tekstu.

Suriel
17-10-2017 13:06
Trza je spyknac poprzez fejsa czy insze ustrojstwo. Niechże się wyglądają i wypłaczą.

Nanatar
17-10-2017 11:55
Surielu nie jesteś sam, ma Duszka pytała, czy jest forum dla żon fanatyków portalu KC.

Suriel
17-10-2017 11:48
Prohibitor też pasuje ale z innych zupełnie względów. Żona już patrzyć nie może na te moje erpegi. Grin

Suriel
17-10-2017 11:46
W sumie to Profanus też pasuje. Wątpię jednak by mieszkańcy nadali tak bluźniercza nazwe swemu domowi.

Suriel
17-10-2017 11:23
Czegoj wal w topiku o światotworzeniu. Najwyżej przeniesue się posty. Skorsystalem z nazwy Nanatara - Żałobne Ziemie. Jakoś tak pasowało do powojennego grobowca.

Nanatar
17-10-2017 11:04
Zaraz siądę do kompa. Dajcie Panowie chwilę.

dretch
17-10-2017 10:52
Nanantarze, czekam na Twój wpis w Pokusie Wink

czegoj
17-10-2017 10:36
Mówiłeś również, że skorzystałeś z propozycji nazwy a tym czasem, nazwy świata dalej jakby nie widzę?

czegoj
17-10-2017 10:34
Suriel gdzie zadawać pytania do tekstu i ewentualne deklaracje? Pod tekstem w oddzielnym topiku? W Kuźni. Trochę inaczej to sobie wyobrażałem, ale może warto pobawić się.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5213]
czegoj[3488]
8art[2395]
koszal[2172]
Treant[2015]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
dretch
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką