25.06.2017 03:55:28
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Uroki księżycowe
Rawenna i Asmodeusz
Nowe oblicze Sharami
Sztuki walki DE
Szeptucha
ANHMIR -TORNT - Góra...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Prawa Katańskie
Krakow;]
Gry komputerowe
Ciekawe filmy
DeG - luźna dyskusja
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Przeszedłem całość i g...
A ja olalem babę i sko...
Już poprawione, dzięki...
No i masz, strażnicy m...
Nocai po Praskich park...
Artykuły
Venar a czy nie ma w a...
Tak - jestem pewien, ż...
A ja mogę;) Co do ...
Świetne i barwne opisy...
Niestety edytować nie ...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » BESTIARIUSZ » Harpia
Harpia
RASA: Harpia (typowe)     
CHAR:
każdy, ale przeważnie ntr.zły
WZROST: 130 - 180 cm;
WAGA: 20-70 kg
ŻYW 80; SF 40; ZR 40; SZ 25;INT 50; MD 30; UM k100; CH 40; PR 15
samce modyfikujemy: +10 INT, -10SF
ZBROJE:
1. własna skóra: pióra OB 2 pkt WYP 10/10/10
2. zewnętrzne: skóry zwierzęce pojedyńcze lub grube, lekkie kolczugi
BROŃ:
1. pały: biegłość +10 pkt., SKUT 60ob, OB + 14; opóźnienie 2sg;
2. pazury: biegłość + 15pkt., SKUT 70tn, OB + 8; opóźnienie 2sg;
3. każda inna broń: biegłość +5 pkt., SKUT ?, OB ?; opóźnienie ?sg;
PREMIE DO ODPORNOŚCI:
1: +20; 3: +20; 6: +10; 7: +10; 10: +10;

WYGLĄD:
Harpie należą do przedziwnych istot łączących sobą cechy zarówno ludzkie, jak i ptasie. Ich głowa, tułów i ręce są kształtu typowo ludzkiego, zaś cała dolna część, oraz wyrastające z pleców skrzydła to typowo sępie. Dobrze zadbane harpie i niepokazujące swych ptasich cech (np po okryciu długim płaszczem lub w odpowiedniej pozie) nie są prawie do odróżnienia od ludzkich kobiet. Ich twarze są młode i piękne, zaś piersi wyglądają na jędrne. W momencie podrażnienia twarz ich przybiera niesamowicie odrażający wygląd, zaś piersi jakby maleją. MG dla postaci pierwszy raz się spotykających z takim obliczem może założyć że wywoła to strach (po nieudanym % rzucie na odporność nr 2).

TRYB ŻYCIA:
Harpie typowe to istoty żyjące w dużych grupach zwanych gniazdami. Dość łatwo można je wyczuć po charakterystycznym zapachu guana ptasiego, aczkolwiek, który im nie przeszkadza - z reguły są bardzo niechlujne i brudne.Wszystkie one prowadzą bardzo społeczny tryb życia, co objawia się porzez ogromną więź łączącą je ze sobą. pomaga im to skutecznie bronić się w ich siedzibach.
Gniazdem harpi włada królowa. Jest ona bardzo despotyczna i okrótna. Jak wszystkie harpie lubuje się we wszelkiego rodzaju drogocennych kamieniach i klejnotach, jednak ma jeszcze zwyczaj zabierania ich swym poddanym.
Najczęściej harpie zajmują się zwabianiem różnych istot do środka swych siedzib, gdzie, gdy tylko stwierdzą, że są w stanie pokonać ofiarę stadnie rzucają się starając zatłuc ją swymi kościanymi pałkami. W wypadku większej liczby ofiar część z nich żywcem trzymają w różnych naturalnego pochodzenia "celach". Niekiedy także z niedoszłą ofiarą są w stanie dogadać się i w zamian za uwolnienie umówić się na dostarczanie przez nią bogactw lub pożywienia.
Największym problemem harpii jest to, że ich populacja składa się prawie wyłącznie z samic. Średnio jeden osobnik męski przypada na około 100 samic. Samce mogą być urodzone tylko przez bardzo dobrze odżywioną harpię, a więc właściwie tylko przez królową. Ponieważ jednak śmiertelność jaj (składają i wysiadują jaja) i młodych jest bardzo wysoka, to oznacza, że samce bardzo rzadko dożywają dojrzałości. Ich życie poza tym jest też bardzo krotkie, jako że nadmiernie eksplatuowane dość szybko umierają z wycienczenia lub na różne z tym związane choroby.
W praktyce nowe gniazdo harpii może powstać, gdy odpowiednia ilość dorsłych samic jest w stanie zabrać jakiegoś samca dla siebie. Gniazdo w ktorym zabraknie samcow skazane jest na naturalną zagładę.
Niekiedy zdarzają się tez harpie o innych charakterach niż typowe. Są ona najczęściej wypędzane ze stada. Przygarnięta i po otrzymaniu dobrej opieki może okazać się wiernym i oddanym przyjacielem.
Harpie żyją do 100 lat.  Naturalnie traktowane są jako istoty (potwory) wszystkożerne. Zdarza się jednak, że osobno trzymane są w stanie wyuczyć się zdolności żołnierskich, złodziejskich, a nawet czasami klerycznych albo czarodziejskich.
Zwykle harpie znają  język  wspólny w 50%.

WYSTĘPOWANIE:
Harpie zamieszkują najczęściej wszelkie leśne lub górskie tereny, które są zarazem zapewnić im ochrone przed deszczem. Z tego powodu ich gniazda, a nawet całe kolonie nałatwiej spotkać na skraju wielkich gęstych puszcz lub wielkich górskich jaskiniach. Dość często osiedlają się też w obrębie większych ruin lub podziemi (w tym i labiryntw).
* Małe łowcze grupy tworzą najczęściej grupy 2k10 samic (0-2 POZ) w obstawie k5 starszych samic (4-8 POZ).
* Do patrolowania terenów wokół siedziby kolonii najczęściej wykorzystuje się samice (k5 sztuk)  odpowiadające 4-6 POZ.
* Nowo założone gniazdo harpi tworzy najczęściej 50 + k50 osobników (0-10 POZ). Najczęściej jednak około 1/4 osobników znajduje się poza gniazdem.
* Dawno założone gniazdo harpi tworzy najczęściej 2k100 osobników (0-10 POZ). Najczęściej jednak około 1/4 osobników znajduje się poza gniazdem, a poza tym często są to kolonie bez samców, a więc o wymierającej populacji.
* W pojedyńczych odludnych chatach lub w mniejszych ruinach można spotkać pojedyńcze harpie, które zostały wypędzone ze stada (k5 sztuk z POZ 0-6).


SPECJALNE ZDOLNOŚCI:
* infrawizja 1/10SZ (%)
* doskonały słuch - harpie dwuktotnie trudniej jest zaskoczyć (jej SZ jest liczona podwójnie)
* latanie - za pomocą skrzydeł z prędkością 1/2 akt. SZ liczonej w metrach na rundę (wzlot trwa 1 rundę);
* czający śpiew - śpiew ten wywołuje analogiczny efekt do czaru Oczarowanie. Oznacza to, że w każdej rundzie jego trwania postać , która nie wykona % rzutu na odporność nr 2 zmniejszoną o 1 pkt/POZ harpi (+ ewentualnie zmniejszoną o 10 pkt przy zbiorowym śpiewie) zmienia swoje nastawienie do harpi na o klasę lepsze. W praktyce można wyróżnić nastawienie zajadle wrogie, wrogie , neutralne, pozytywne i "hołdujące". Tylko bezpośrednia agresja harpi na oczarowaną ofiarę jest w stanie zmienić jej nastawienie. Efekt śpiewu nie wpływa na istoty kompletnie głuche lub bardzo głupie (INT poniżej 20 pkt). Zatkanie obydwu uszu zwiększa odporność nr 2 o 20 pkt (w wypadku wosku o 50 pkt), ale i o analogiczną ilość pkt zmniejsza OB.
* W momencie zagrożenia dzieci, królowej lub gniazda wpadają one w rodzaj szału odpowiadającemu częściowo czarowi Furioza. W praktyce aż do zakończenia walki dażą one do zwarcia z wrogiem, posiadając przy okazji o 40 pkt większe Trafienie i o 20 pkt większą OB.




HARPIE TYPOWE (Potwór wszystkożerny)

DZIECIĘCA HARPIA; POZ 0; CHAR ntr.ntr; SKARB brak; PDośw. 12
ŻYW 95; SF 105; ZR 80; SZ 60;INT 80; MD 70; UM 50; CH 70; PR 40; WI  -; ZW -;
ODPORNOŚCI: 1-63; 2-42; 3-55; 4-35; 5-35; 6-44; 7-44; 8-34; 9-34; 10-44; AMg 0 
BROŃ: 1. kościana pałka; bgł. 71, TR  89; opźn. 2; SKUT 56ob; OB +7; SP B; AT 2
BROŃ: 2. pazury; bgł. 76, TR  95; opźn. 3; SKUT 96 tn; OB +8 ; SP B; AT (1)
ZBROJA: brak; OGR. - , - ; OB. bl./dal. 39/32; WYP 10/10/10

MŁODA HARPIA; POZ 2; CHAR ntr.zły; SKARB brak; PDośw. 16
ŻYW 103; SF 113; ZR 84; SZ 64;INT 84; MD 74; UM 50; CH 80; PR 50; WI  -; ZW -;
ODPORNOŚCI: 1-68; 2-47; 3-60; 4-40; 5-40; 6-50; 7-50; 8-40; 9-40; 10-50; AMg 0 
BROŃ: 1. kościana pałka; bgł. 77, TR  96; opźn. 2; SKUT 88ob; OB +14; SP B; AT 2
BROŃ: 2. pazury; bgł. 82, TR  101; opźn. 3; SKUT 98 tn; OB +16; SP B/OBUR; AT (2)
ZBROJA: skóra zwierzęca; OGR. - , - ; OB. bl./dal. 57/43; WYP 25/45/60

DOROSŁA SAMICA; POZ 4; CHAR ntr.zły; SKARB brak; PDośw. 21
ŻYW 111; SF 121; ZR 88; SZ 68;INT 88; MD 78; UM 50; CH 90; PR 60; WI  -; ZW -;
ODPORNOŚCI: 1-77; 2-56; 3-68; 4-48; 5-48; 6-57; 7-57; 8-47; 9-47; 10-57; AMg 0 
BROŃ: 1. kościana pałka; bgł. 88, TR  109; opźn. 2; SKUT 90ob; OB +14; SP 2B; AT 3
BROŃ: 2. pazury; bgł. 88, TR  109; opźn. 3; SKUT 100tn; OB +16; SP B/OBUR; AT (2)
ZBROJA: skóra zwierzęca; OGR. - , - ; OB. bl./dal. 61/47; WYP 25/45/60

STARA SAMICA; POZ 6; CHAR ntr.zły; SKARB brak; PDośw. 46
ŻYW 120; SF 160; ZR 102; SZ 82;INT 102; MD 92; UM 60; CH 120; PR 80; WI  -; ZW -;
ODPORNOŚCI: 1-85; 2-64; 3-75; 4-55; 5-55; 6-67; 7-67; 8-57; 9-57; 10-67; AMg 0 
BROŃ: 1. kościana pałka; bgł. 129, TR  155; opźn. 2; SKUT 130ob; OB +21; SP S; AT 4
BROŃ: 2. pazury; bgł. 119, TR  145; opźn. 3; SKUT 110tn; OB +16; SP B/OBUR; AT (2)
ZBROJA: skóra zwierzęca; OGR. - , - ; OB. bl./dal. 83/62; WYP 30/50/55

STRAŻNICZKA STADA; POZ 8; CHAR ntr.zły; SKARB brak; PDośw. 55
ŻYW 128; SF 168; ZR 106; SZ 86;INT 106; MD 96; UM 60; CH 130; PR 90; WI  -; ZW -;
ODPORNOŚCI: 1-93; 2-72; 3-82; 4-62; 5-62; 6-74; 7-74; 8-64; 9-64; 10-74; AMg 0 
BROŃ: 1. kościana pałka; bgł. 135, TR 163; opźn. 2; SKUT 132ob; OB +21; SP S; AT 4
BROŃ: 2. pazury; bgł. 125, TR 152; opźn. 3; SKUT 112tn; OB +16; SP B/OBUR; AT (2)
ZBROJA: gruba skóra zwierzęca; OGR. - , 1/2; OB. bl./dal. 91/70; WYP 40/75/85

KRÓLOWA; POZ 10; CHAR pr.zły; SKARB: ***50A2; 50B2; 25C2; 15D2; 10E2 (mag.3); PDośw. 110
ŻYW 140; SF 200; ZR 130; SZ 110;INT 130; MD 120; UM 80; CH 180; PR 140; WI  35; ZW 3;
ODPORNOŚCI: 1-104; 2-83; 3-95; 4-72; 5-72; 6-84; 7-84; 8-74; 9-74; 10-84; AMg 0 
BROŃ: 1. kościana pałka; bgł. 151, TR 184; opźn. 2; SKUT 140ob; OB +21; SP S; AT 4
BROŃ: 2. pazury; bgł. 156, TR 189; opźn. 3; SKUT 155tn; OB +24; SP S/OBUR; AT (4)
BROŃ: 3. inna broń (wybór MG); bgł. 130, TR 166; opźn. ?; SKUT ?; OB ?; SP S; AT (?)
ZBROJA: lekka kolczuga; OGR. - , 1/2; OB. bl./dal. 115/94; WYP 40/90/60
Komentarze
#1 | Mrufon dnia 10.12.2009 17:04:47
Wziąłeś w całości z 6 MiM? Czy też ozdobiłeś jakimiś własnymi pierwiastkami?

Harpie pokazały "lwi pazur" podczas scenariusza "Pułapki w pułapkach", notabene świetnego.
#2 | Hauerine dnia 10.12.2009 19:35:40
Dobrze zadbane harpie i niepokazujące swych ptasich cech (np po okryciu długim płaszczem lub w odpowiedniej pozie) nie są prawie do odróżnienia od ludzkich kobiet. Ich twarze są młode i piękne, zaś piersi wyglądają na jędrne.

MG kiedys wykorzystał ten motyw na sesji. Naprawde ciekawa akcja
MG dla postaci pierwszy raz się spotykających z takim obliczem może założyć że wywoła to strach (po nieudanym % rzucie na odporność nr 2).
Tomek jest tak dobrym MG, ze nie trzeba było rzucać na strach Grin Gracze nie mieli watpliwości, że postacie sie wystraszyły.
#3 | venar dnia 10.12.2009 21:31:49
Materiał wziąłem z "wersji dyskietkowej"
#4 | ghasta dnia 14.02.2011 13:03:40
Rysunek harpii

img402.imageshack.us/img402/884/harpiax.png
#5 | Oggy dnia 14.02.2011 13:48:18
Portal nie gęsi...
img834.imageshack.us/img834/7753/oggy2.jpg
#6 | Denver dnia 14.02.2011 13:56:33
jakieś takie... kudłate Smile
#7 | czegoj dnia 14.02.2011 15:56:43
Bo te są pierzastą odmianą.
#8 | Treant dnia 14.02.2011 21:06:47
To chyba kwestia doboru szamponu do włosów...
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
69028 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
20043 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
17317 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16424 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
15612 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
14767 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
13772 leobardis
11.11.2008 18:01
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
13752 venar
16.02.2009 14:27
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
12855 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
12838 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
12485 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
12154 leobardis
12.12.2008 13:17
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12124 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
11987 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
11913 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
24-06-2017 15:37
Myślę ze zeby prawa były złe to musza zawierać kazdy z tych elementów które zostały wymienione.

maciej
24-06-2017 10:43
może tu chodzi o kary wymierzane wg kodeksu,wszak praworządny dobry nie będzie okrutnikiem a zły juz owszem

Suriel
23-06-2017 17:08
To wtedy niktnie bylby zadowiliny i prawa na prawde bylyby złe. Dobry pomysl Koszalu strzal w dziesiątkę. Cool

koszal
23-06-2017 12:45
W zasazie moglibyśmy dojść do porozumiemia gdyby każdy z nas wymyślił po jednym prawie Smile

koszal
23-06-2017 12:44
Np złe- ponieważ bardzo zagmatwane i dające różnorodność interpretacji zależną od zasobności portfela. Takie nasze Smile

koszal
23-06-2017 12:43
Możnaby to wyhrzebać, pamiętam jednak, że złe prawa dla niektrórych miały znaczenie inne.

Suriel
22-06-2017 22:58
Kiepskie na pewno nie, bóg to nie półgłowek. No dobrze, przeważnie nie bo po bogach chaosu można się spodziewać wszystkiego. Prawa Katana działają jak grabie, czyli do siebie, do siebie...

Nanatar
22-06-2017 22:30
No tak myślę że złe, to nie kiepskie tylko surowe. Faworyzowanie niektórych grup też słusznie

Suriel
22-06-2017 22:28
Możemy popełnić zbiorowego arta, dawno żadnego nie napisem tom i wyposzczony...

mastug
22-06-2017 22:18
Prawa katańskiego to bym się na blachę wykuł Smile

Suriel
22-06-2017 21:49
Latow znaleźć przykłady w prawach starozytnych ludów.

Suriel
22-06-2017 21:48
Praworzadnosc to przestrzeganie praw natomiast zle prawa oznaczaja takie ktore faworyzuja pewna grupę oraz te które maja niewspółmiernie surowe kary w stosunku do popelnionych czynów.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[4728]
czegoj[3117]
8art[2147]
koszal[1923]
Treant[1756]

Ostatnia aktualizacja
Suriel
deliad
Sigil
8art
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką