17.10.2017 18:53:08
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Czwarta edycja na Po...
Rytuały czarowników
Czwarta edycja KC!
Hassosac
Osobliwości i dziwy ...
Profesja do KC - Bes...
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Kuźnia Wszechkreatorów
Światotworzenie - Wo...
Relacja z testów gru...
Czego akurat słuchacie?
Gry paragrafowe
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
@dretch :) Niestety ma...
Swietna robota, sprawi...
Grałem z komórki i nie...
Wielkie dzięki za gran...
Swietne, na mobilnym n...
Artykuły
Faktycznie przyjemny t...
Przeczytałem niusa, ko...
[quote]Czegoj napisał:...
Na stronie wydawnictwa...
Najpierw słowa przepro...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » BRACTWA WYSTEPUJĄCE W ŚWIECIE KC » Bractwo Klingi Duszy
Bractwo Klingi Duszy
Materiał został nadesłany przez użytkownika naszego portalu.
Po opublikowaniu treści artykułu w KC-towcu kolorem sygnalizuję zmiany, jakie poczyniono w stosunku do pierwotnego tekstu.

B R A C T W O    K L I N G I    D U S Z Y


„(...) zaś w zmurszałym labiryncie trwa wieża ze światła. Głęboko w czeluściach wnętrzności tej bezimiennej anomalii skryta jest rzecz najbardziej pożądana... Uwięziona nadzieja... Nieśmiertelne świadectwo pradawnego proroctwa... Boska Klinga Duszy.”
Z księgi proroctw 12:4


Od niepamiętnych czasów Bractwo Klingi Duszy służy świątyniom Katana, pozostając zawsze w cieniu i wyrzekając się sławy, a przede wszystkim rozgłosu. Ci święci wojownicy bez cienia strachu podejmują się nawet najbardziej niebezpiecznych misji by przysłużyć się świątyni, której służą, swym mieczem i słowem szerzą wiarę, bronią świątyń przed najeźdźcami, a najlepsi z nich stanowią straż przyboczną najwyższych kapłanów.

Bractwo powołane zostało dla jednego celu; odnalezienia relikwii o nazwie Boska Klinga Duszy –wykutego w kuźni Tytanów miecza z białego adamandytu z domieszką czystego, pierwotnego i nieskażonego potencjału magicznego, którego dzierżył niegdyś sam Katan podczas swojej drogi na panteon.

Od tamtej pory członkowie bractwa przeszukują cały Orkus, jednocześnie jednak sumiennie wypełniając inne obowiązki związane z ochroną i poszerzaniem wpływów świątyni, której służą. Zawsze jednak podają się za zwykłych wojowników bądź kapłanów dbając o to by istnienie bractwa pozostało tajemnicą.

Bracia Klingi Duszy...


„Naszym losem kierują miecze, którym służymy. Każdy z nich związany jest z duszą tego, kto go dzierży...”


Członkowie Bractwa Klingi Duszy to wojownicy – kapłani. Zobowiązani są oni do świadczenia swoich usług każdemu kapłanowi Katana o wyższej randze niż ich własna (liczy się poziom profesji kapłana). Bratem Klingi Duszy może być człowiek, półelf, bądź półork, ork oraz uruk-hai o charakterze Praworządny Neutralny, Praworządny Zły. W wyjątkowych sytuacjach Neutralny Zły.

Jako, że członkowie bractwa są przede wszystkim wojownikami, ich awans na kolejny poziom kapłana jest dwukrotnie wolniejszy niż awans na poziomy w profesji wojownika. W praktyce oznacza to, że maksymalny poziom kapłana wynosi połowę aktualnej wartości poziomu wojownika, czyli przykładowo wojownik na poziomie 6 może być najwyżej kapłanem na poziomie 3 (i przy okazji podlega wszystkim kapłanom powyżej 3 poziomu, o ile i oczywiście zdają sobie sprawę z prawdziwej profesji brata).

Jako, że Bracia Klingi Duszy nie ujawniają zazwyczaj swojej prawdziwej tożsamości, ich jedynym znakiem rozpoznawczym jest Klinga Duszy, którą posiada każdy z Braci. Dla osób, które nie mają wiedzy czym jest owy miecz, jest on zwyczajnym mieczem typowym. Jego cechy są niemożliwe do wykrycia poprzez zwyczajne wykrycie magii lub identyfikację. Rozpoznać tę broń może wyłącznie kapłan, jeśli zastosuje zdolność podstawy religioznawstwa i wyjdą mu wszystkie testy. Rozpoznaje go jako relikwię poświęconą Katanowi. Można próbować również wykryć właściwości tej broni przy użyciu zdolności analiza magii. Jednak, żeby tego dokonać trzeba być przekonanym, iż jest to ten miecz (udany rzut na wiarę). W innym przypadku zdolnośc ta się nie powiedzie.

Zostać Bratem Klingi Duszy można jedynie, gdy jeden z Braci czując, że zbliża się jego koniec postanowi wyznaczy Cię na swojego następcę i wysłać na nauki do świątyni (więc odbywa się to zazwyczaj z ojca na syna). Ewentualnie istnieje możliwość zostania przyjętym do Bractwa za wyjątkowe zasługi wobec świątyni. Żeby zostać  pełnoprawnym członkiem bractwa należy otrzymać również błogosławieństwo samego Katana, które objawia się tym, iż zwyczajny miecz nabiera właściwości, o których mowa poniżej. Zwyczajowo odbywa się to w ten sposób, że kapłani Katana tworzą krąg witalności, w którym znajduje się również pretendent do wstąpienia w szeregi bractwa. Rzucają czar inicjujący nadanie cech błogosławieństwa i poświęcenia broni (koszt 1000 PM). W rytuale musi brać przynajmniej 10 kapłanów (razem z osobą zainteresowaną) i oczywiście musi wyjść rzut na wiarę i zauważenie najważniejszemu z nich, żeby próba powiodła się. Jeśli powiedzie się - miecz nabiera właściwości klingi duszy poświęconej osobie, w której intencji został odbyty rytuał. Wszyscy kapłani otrzymują obrażenia wynikające z użycia zdolności – Tworzenie kręgu witalności. Oczywiście jeśli się nie powiedzie (nieudany rzut na wiarę lub zauważenie), kapłani również ponoszą skutki użycia zdolności. Kolejną próbę można podjąć po poniesieniu się osoby zainteresowanej na kolejny poziom kapłana.

Klinga duszy...


„Ten miecz połączony jest z moim ciałem i moją duszą. Posłuszny jest mojej woli... I niczyjej innej.”


Klinga duszy to miecz wykuty i pobłogosławiony specjalnie dla Brata Klingi Duszy, i nikt inny, prócz niego, nie jest w stanie go używać. Próba użycia tego miecza przez kogoś innego niż brat, dla którego została ona wykuta kończy się klątwą boską. Poza tym klinga duszy w niepowołanych rękach zachowuje się jak zwyczajny miecz.

Wraz z awansem na kolejny poziom kapłana dusza brata zrasta się coraz bardziej z duszą miecza, przez co Klinga Duszy zyskuje nowe właściwości:

Poziom Kapłana Specjalne właściwości Klingi Duszy
1 Klinga nigdy nie zrani używającego, chyba, że sam tego będzie chciał.
2 Wiara używającego wzrasta o 15 pkt. + 3 / poziom kapłana (tylko jeśli osoba modląca się posiada ją przy sobie)
3 Zauważenie używającego wzrasta o 5 pkt. + 1 / poziom kapłana (tylko jeśli osoba modląca się posiada ją przy sobie)
4 Wszystkie doznane uszkodzenia broni regenerują się po jednej godzinie od zakończenia walki. W momencie zniszczenia broni, która ma dziesięciokrotnie większą wytrzymałość, należy na okres k10 dni jej części złożyć w świątyni, gdzie moc poświęconej ziemi ją naprawi.
5 Broń po wyłuskaniu lub wypadnięciu natychmiast sama wraca do ręki właściciela (1 segment) na zasadzie teleportacji (chyba że osoba jest nieprzytomna lub nie życzy sobie tego)
6 Było: Wiara używającego wzrasta o 30 pkt. + 5 / poziom kapłana (tylko jeśli osoba modląca się posiada ją przy sobie)
Jest: Wzrasta trafienie +40 pkt. (tylko jeśli włada się tym mieczem)
7 Było: Zauważenie używającego wzrasta o 15 pkt. + 3 / poziom kapłana (tylko jeśli osoba modląca się posiada ją przy sobie)
Jest: Wzrasta obrona +20 pkt (tylko jeśli włada się tym mieczem)
8 Było: Dwukrotnie większa szansa na trafienie krytyczne w przeciwnika (tylko pozytywne)
Jest: Wzrastają obrażenia +80 pkt. oraz opóźnienie miecza zmniejsza się o 1 sg. (tylko jeśli włada się tym mieczem)
9 Było: Trafienie + 35, Obrażenia + 40, Obrona + 20 (jeśli włada się tym mieczem)
Jest: Dwukrotnie większa szansa na trafienie krytyczne w przeciwnika (tylko pozytywne)
10 Po udanej modlitwie (% rzut na WI) i zauważeniu przez boga (% rzut na ZW) broń można rozstrzępić na dwa bliźniacze ostrza. Sprawdza się to rzutem na 1/2 SF (nieudany oznacza za małą siłę do przełamania czaru wiążącego i może być powtórzony dopiero na drugi dzień - można próbować raz dziennie). Po rozstrzępieniu bronie są traktowane jako jednoręczne, a używać ich można dzięki "boskiej oburęczności", którą nabywa się automatycznie po rozstrzępieniu. Stan ten utrzymuje się przez 10 rund i może za każdym razem być przedłużony na kolejne 10, jeżeli walka trwa i powtórnie powiodą się wszystkie testy. Na poświęconej Katanowi ziemi Zauważenie mnoży się razy dwa.


Jako, że największa moc Katana objawia się w trzecim miesiącu (KOSAR-RAN), Klinga Duszy w tych miesiącach ma większą moc, więc Brat jej używający może użyć jej specjalnych zdolności, tak jak by poziom jego profesji kapłańskiej był o jeden wyższy niż w rzeczywistości. Oczywiście w momencie stworzenia tej broni nabiera ona cech adekwatnych do poziomu osoby zainteresowanej.

Hierarchia...

W Bractwie Klingi Duszy nie obowiązuje żadna hierarchia, poza hierarchią kapłańską. Głównym zwierzchnikiem Bractwa jest zatem główny kapłan Katana.

Bractwo nie posiada też żadnej siedziby, chociaż Bracia zawsze mogą znaleźć schronienie i wszelką pomoc we wszystkich świątyniach Katana. Swoje doświadczenie w walce zdobywają podróżując po świecie w poszukiwaniu Boskiej Klingi Duszy; jako, że z uwagi na tajny charakter Bractwa, podróżują incognito jako zwykli żołnierze najemni, biorą udział w licznych kampaniach wojennych zwiększając tym samym swój kunszt wojskowy, oraz umacniając własną wiarę. Mają oni jednak obowiązek pomóc każdemu napotkanemu kapłanowi Katana, o wyższej niż oni randze, o ile ten poprosi o ich pomoc. Natomiast będąc w  świątyni Katana zobowiązani są wejść i sprawdzić czy nie ma tam dla nich zadania.

Pomysłodawcą i twórcą głównego tekstu był niejaki (niektórym dobrze znany) Piotr Wróblewski. Ja odświeżyłem go bo kilku latach i dodałem kilka własnych pomysłów.

Komentarze
#21 | Hauerine dnia 22.10.2009 12:35:55
Przecież Twoje pytanie dotyczyło ZANIM wstąpią do Bractwa, czyli jeszcze nie będąc kapłanem.
Skąd wziałes to "zanim" ?
Każdy członek bractwa ma klinge i jest kapłanem. Awansuje, przyrosty rosną w zastraszajacym tempie. Niech by doszedł już tylko do 7 POZ to i tak bedzie miał ponad 50 ZW. Akurat punktem odniesienia co do mozliwości jest dla mnie postać półboga z ponad 50 ZW w naszej druzynie. Od tamtego czasu żaden MG w naszej grupce się na takie cos nie godzi. A tutaj mamy nie dośc że pólboga, to jeszcze kapłana-wojownika w jednym i z ZW ponad 50.
a tym samym, wracając do konkretów skąd ta przychylność bóstwa miałaby się wziąć jeśli poziom ZW byłby bardzo niski?

Właśnie poziom 50 i wiecej jest ekstrymalnie wysoki. Normalnie półbóg na tkaim poziomie miałby około 20 ZW. Jest różnica mieczy 20, a 56 ? Jak dla mnie to prawie trzykrotna.

Profesja kapłańska ma być tylko dopełnieniem wojownika jako wyróżnienie. A poza tym postać dostaje punkty całościowo, a nie dla konkretnej profesji.
Mag-wojownik ciacha wszystko mieczem, a awansuje jako jako mag ? Moim zdaniem MG powinien byc tu mało elastyczny i interweniować i rozdzielac PD na profesje w zaleznoci od wykorzystywanych umiejętności.
Poza tym czlonkowie Bractwa mogliby awansować jako półbogowie bez ograniczeń. Opis jak już ogranicza ich w profesji kapłana Grin
#22 | czegoj dnia 22.10.2009 13:17:32
Zastanawiam się nad dopisaniem specjalnie dla Hauerine (i innych jemu podobnych graczy, szukających luk w systemie) informacji, iż gorliwi wyznawcy należący do Bractwa Klingi Duszy nigdy nie odprawiają ceremonii, która może im nadać cechy swego bóstwa. Jedynym sposobem pozyskania takowej jest przychylność Jego samego w postaci własnej interwencji (decyzja MG). Lub inna wizja, iż członkowie gildii nigdy nie wykorzystają miecza przy używaniu przemian półboskich, jeśli uzyskają możliwość posiadania 3 profesji. Lub dodanie jeszcze jednej cechy miecza tz. że miecz nigdy nie będzie wspomagał cechami wiary i zauważenia, gdy osoba użyje go do naginania świata do własnej woli bez woli samego Katana. Czy tak będzie lepiej, a może są jakieś inne pomysły?
#23 | venar dnia 22.10.2009 13:56:24
Każdy członek bractwa ma klinge i jest kapłanem

Rany, aleś się uparł Wink
Przecież tłumaczę że najpierw trzeba być wojownikiem, zasłużyć na bycie członkiem bractwa i tym samym kapłanem. Zebrać doświadczenie i podnieść WI i ZW poprzez poziomy kapłana a dopiero potem zyskać profesję półboga. To długi proces.
Właśnie poziom 50 i wiecej jest ekstrymalnie wysoki.

Zgadzam się, ale droga do niego jest bardzo długa i daleka.
w zaleznoci od wykorzystywanych umiejętności.

A jak to rozróżnisz? Bo zabił przeciwnika czarem zamiast mieczem? Zagadkę rozwiązał mózgiem maga czy wojownika? A odgrywał lepiej postać jako mag czy wojownik? itp.itd. Bez jaj. W KC i tak mamy wystarczająco dużo liczenia żeby jeszcze rozdzielać PD na dwie czy nawet trzy profesje i za każdym razem w odpowiednią tabelkę je wpisywać. (Zbędna robota dla MG).

czegoj:
Czy tak będzie lepiej, a może są jakieś inne pomysły?

Jasne, zakaz korzystania z miecza podczas jakiejkolwiek modlitwy o pomoc bóstwa Wink
#24 | Hauerine dnia 22.10.2009 15:09:01
czegoj:
Zastanawiam się nad dopisaniem specjalnie dla Hauerine (i innych jemu podobnych graczy, szukających luk w systemie) informacji, iż gorliwi wyznawcy należący do Bractwa Klingi Duszy nigdy nie odprawiają ceremonii, która może im nadać cechy swego bóstwa.

Zbedne złosliwości czegoju. To nie jest "luka w systemie", tylko dodatek wymyslony przez gracza. Natomiast dopisanie takiego ograniczenia byłoby delikatnie mówić "mało elastyczne", nie sądzisz? Zresztą dlaczego mieliby nie odprawiać ?
Lub inna wizja, iż członkowie gildii nigdy nie wykorzystają miecza przy używaniu przemian półboskich, jeśli uzyskają możliwość posiadania 3 profesji.
Cóz za brak elastyczności.
Lub dodanie jeszcze jednej cechy miecza tz. że miecz nigdy nie będzie wspomagał cechami wiary i zauważenia, gdy osoba użyje go do naginania świata do własnej woli bez woli samego Katana.
LOL, nie wytrzymałem. Mało nie spadłem ze stołka. Przeciez po to sa rzuty na WI i ZW by sprawdzic, czy nagięcie świata jest zgodne z wolą Katana Smile
Czy tak będzie lepiej, a może są jakieś inne pomysły?

Mam inny pomysł, ale bys sie obraził pewnie.

venar:
Przecież tłumaczę że najpierw trzeba być wojownikiem, zasłużyć na bycie członkiem bractwa i tym samym kapłanem. Zebrać doświadczenie i podnieść WI i ZW poprzez poziomy kapłana a dopiero potem zyskać profesję półboga. To długi proces.
No i ? Twierdzisz, ze w tym Bractwie nie ma zadnych 7 POZ kapłanów Katana ?
Przy tych parametrach ich wpływ na otaczajacy świat moze byc raczej przesadzony.

Zgadzam się, ale droga do niego jest bardzo długa i daleka.

Duzo prostsza niż przy grze samym półbogiem. Półbóg musi osiągnąć średnio 25 POZ żeby miec tyle samo ZW. Wyczuwasz róznicę ?

A jak to rozróżnisz? Bo zabił przeciwnika czarem zamiast mieczem? Zagadkę rozwiązał mózgiem maga czy wojownika? A odgrywał lepiej postać jako mag czy wojownik? itp.itd. Bez jaj. W KC i tak mamy wystarczająco dużo liczenia żeby jeszcze rozdzielać PD na dwie czy nawet trzy profesje i za każdym razem w odpowiednią tabelkę je wpisywać. (Zbędna robota dla MG).

Nigdy nie miałem problemu z tym. MG i tak arbitralnie rpzyznaje PD wiec co za problem zamiast przyznac w sumie 500 PD powiedzieć, że "dostajesz 200 dla wojownika i 300 dla maga"?

Zreszta ciekawe co by było jak bym zamiast krytyki Bractwa napisał, ze jest superasne, bo dzięki niemu jestem najfajniejszy w druzynie bo jestem półbogiem i mam 80 ZW i moge wszystko, a reszta druzyny tylko patrzy jak wymiatam Pfft
#25 | czegoj dnia 22.10.2009 15:40:18
Mam inny pomysł, ale bys sie obraził pewnie.

Spróbuj najwyżej Cię zbanuję - hehe (oczywiście żart)
LOL, nie wytrzymałem. Mało nie spadłem ze stołka. Przeciez po to sa rzuty na WI i ZW by sprawdzic, czy nagięcie świata jest zgodne z wolą Katana

A mnie się zawsze wydawało, że to są rzuty pokazujące, jak się modlę i czy Bóg mnie dostrzegł, a to co Bóg z tym zrobi to zupełnie inna sprawa. Naginanie ma tylko zastosowanie w przypadku przemian półboskich i one nie są zgodne z wolą boga zazwyczaj (tego lub innego) dlatego są dodatkowe rzuty stwierdzające, czy te nagięcie ktoś zauważył.
#26 | Treant dnia 22.10.2009 19:55:49
Sądziłem, że już przyklasnęliście rozwiązaniu problemu PD u postaci wieloprofesyjnych zaproponowanemu przez Wasuta, tj. POZ takiej postaci jest sumą POZ wszystkich jej profesji. Pewien problem stwarzają te, które w pewnych okolicznościach przyswajają mniej PD, bo liczenie jednego poziomu takiej profesji jako dwóch (w przypadku, gdy zdobywa ona połowę PD) nie jest najszczęśliwsze.
#27 | venar dnia 22.10.2009 21:01:27
Zreszta ciekawe co by było jak bym zamiast krytyki Bractwa napisał, ze jest superasne, bo dzięki niemu jestem najfajniejszy w druzynie bo jestem półbogiem i mam 80 ZW i moge wszystko, a reszta druzyny tylko patrzy jak wymiatam

Absolutnie nie. Krytyka jest zawsze potrzebna więc spoko. Poza tym wszystkie uwagi nawet z którymi inni się nie zgadzają zmuszają do myślenia. Np. "a może jednak?"
#28 | czegoj dnia 22.10.2009 21:21:10
Sądziłem, że już przyklasnęliście rozwiązaniu problemu PD u postaci wieloprofesyjnych zaproponowanemu przez Wasuta, tj. POZ takiej postaci jest sumą POZ wszystkich jej profesji. Pewien problem stwarzają te, które w pewnych okolicznościach przyswajają mniej PD, bo liczenie jednego poziomu takiej profesji jako dwóch (w przypadku, gdy zdobywa ona połowę PD) nie jest najszczęśliwsze.

Pełna zgoda pomysł ten jest dalej najbardziej akceptowalny w tej sytuacji. Tak przydzielasz otrzymane punkty w całości, aby mieć drugą profesję kapłana w połowie profesji pierwszej - wojownika. Przykład masz 750 PD co daje Ci 6 poziomów postaci. Dajesz 4 poziom woja i 2 kapłana. Dozbierasz do 1000 PD i wskakujesz na 5 woja itd. Zwyczajnie nie możesz poziomami Kapłana przebić połowy poziomów woja. Na drugą profesję nie zbierasz oddzielnych punktów tylko wszystko do jednej puli.
#29 | Hauerine dnia 23.10.2009 09:07:56
Z tym liczeniem POZ to już ingerencja w system. Nie kazdy MG bedzie ją wprowadzał, nawet nie kazdy MG, który wprowadzi Bractwo będzie tak liczył POZ.
Czy się troszku nie zapetlacie czegoju z tymi zmianami ?
Naginanie ma tylko zastosowanie w przypadku przemian półboskich i one nie są zgodne z wolą boga zazwyczaj (tego lub innego) dlatego są dodatkowe rzuty stwierdzające, czy te nagięcie ktoś zauważył.
W przypadku przmeian rzucasz na WI i ZW, zeby się "podpiąć" do swojego przyjaznego bóstwa. Jak się uda to robisz cuda bo ZW określa na ile bóstwo ci sprzyja. Oprócz tego masz przy przemianach szanse zauważenia przez nieprzychylnych bogów niezależną od ZW tylko od przemiany. Jesli wrogie bóstwo cie zauwazy to znowu bronisz się rzutami na WI i ZW, aby przyjazny bóg cie ochronił. Podobnie bronisz sie przed kilkoma innymi efektami opartymi na ingerencji wrogich bogów. Zatem wysokie ZW wskazuje, ze bóg postaci sprzyja, więc czemu nie miałby wspierac jej półboskich przemian ?
#30 | czegoj dnia 23.10.2009 11:16:45
Zatem wysokie ZW wskazuje, ze bóg postaci sprzyja, więc czemu nie miałby wspierac jej półboskich przemian ?

Tutaj się znacząco różnimy. Według mnie to zauważenie jak sama nazwa wskazuje jest miarą, jak często ktoś cię zauważy. Możesz dokonać przemiany bo bóg Ci pozwala ale jednocześnie to nie on ponosi odpowiedzialność tylko Ty. Znaczy, bóg widzi daje przyzwolenie, ale wyliczany z tego będziesz sam. On może ale nie musi. Dla mnie najlepszym przykładem jest ulubieniec bogów. Bogowie go dobrze dostrzegają i obdarzają swoim wejrzeniem, ale wcale nie znaczy, że będą pochwalać jego uczynki. Bóg może być obserwatorem i sędzią a nie tylko patronem i opiekunem. I tu najlepszym przykładem jest Katan. Jest bogiem złych praw. Co jest pojęciem bardzo śliskim, bo nie bardzo da się zdefiniować. Znaczy się może dać Ci przyzwolenie na robienie cudów we własnym imieniu, ale zrób coś co mu się nie spodoba to zobaczysz co oznacza złe bóstwo.
#31 | Hauerine dnia 23.10.2009 15:26:56
Znaczy, bóg widzi daje przyzwolenie, ale wyliczany z tego będziesz sam.

ale fakt udanego rzutu na ZW oznacza przyzwolenie, jak zauwazyłeś.

Dla mnie najlepszym przykładem jest ulubieniec bogów.
Jest doskonałym przykąłdem przychylnośc bogów = wysokie ZW.
Wysokie ZW oznacza przychylność bogów.

I tu najlepszym przykładem jest Katan. Jest bogiem złych praw. Co jest pojęciem bardzo śliskim, bo nie bardzo da się zdefiniować. Znaczy się może dać Ci przyzwolenie na robienie cudów we własnym imieniu, ale zrób coś co mu się nie spodoba to zobaczysz co oznacza złe bóstwo.
Członkowie Bractwa wykonują misje dla światyni Katana, cóż w tym niewłasciwego (co moze nie spodobac się katanowi), ze przeszkody zmiotą przemianami?
#32 | czegoj dnia 23.10.2009 16:01:55
Członkowie Bractwa wykonują misje dla światyni Katana, cóż w tym niewłasciwego (co moze nie spodobac się katanowi), ze przeszkody zmiotą przemianami?

Jeśli zmiotą przemianami w Jego imieniu to wszystko gra. Jeśli we własnym to już nie bardzo. Są Jego cząstką więc to mogą zrobić, gorzej jeśli cząstka zaczyna przybierać większe rozmiary. Idąc Twoim tokiem rozumowania, chciałbyś możliwości brata klingi duszy wykorzystać do maksimum, a mądry MG pozwoliłby Ci w granicach rozsądku. Nie jest to brak elastyczności tylko zwyczajnie ten typ tak ma. Gracz chce wykorzystać do maksimum, a MG musi zrobić tak żeby korzystał w granicach rozsądku.
#33 | el Silvaran dnia 28.10.2009 01:40:31
Podzielam zdanie Hauerine-żelazną konsekwencją takiego rozwiązania będą hordy półbogów(trójprofesyjnych!!!) o wykręconym zauważeniu,a jeżeli istnieje coś bardziej pakernego to znaczy,że Chuck Norris przybył na Orchię.
Gracze naprawdę potrafią korzystać z wszelkich furtek pozwalających się dopakować,to już taki typ bestii.Kto ich widział,ten wie.
#34 | venar dnia 28.10.2009 09:31:02
A ja nadal twierdzę, że droga do półboga jest bardzo daleka
#35 | Hauerine dnia 28.10.2009 16:14:01
A ja nadal twierdzę, że droga do półboga jest bardzo daleka

Dla zwykłego wyznawcy Katana, owszem jest daleka. Po pierwsze wymaga uzyskania cechy promującej i to akurat tej jednej z kilku mozliwych. Czyli wypadałoby wydać 1000 gp na ceremonię. Troche drogo, zwazywszy, ze wielu wojowników nie stać nawet na zbroje za 1/10 tej sumy (Braci Superklingi raczej na to stać, bo juz same koszty wstapienia do bractwa pokazuja, ze należa raczej go grupy o wysokich dochodach) Po drugie ceremonia musi sie udać. Do tego trzeba troche zauważenia. Najwieksze szanse mają klerycy, dla reszty to może byc wyrzucanie pieniedzy w świątynię. Dla braci Klingi udana ceremonia to Pikus, przy ich premiach do WI i ZW. Praktycznie przy 7 POZ kapłana ma tę cechę pewną.
Ale sama cecha nie oznacza, ze ktoś jest półbogiem. W zalezności od wersji ma 1 szansę w zyciu lub 1 szansę na / 50 WI na to by po udanej modlitwie w chwili zagrożenia dla wiary nabyc profesje półboga. Bracia Klingowcy włóczać się od światyni do swiatyni i pytajac o "misje" raczej szybko znajda stosowne okoliczności do modlitwy. Przy ich wzmocnionych klinga WI i ZW po wsparciu "ceremonią w imię potegi Katana" mają praktycznie 100% na anbycie profesji półboga. I to nie byle jakiego, bo takiego z ponad 50 ZW.
#36 | venar dnia 28.10.2009 16:25:40
Wszystko się zgadza, ale ja dążę do tego że z racji dużej ilości PD-ków potrzebnych do uzyskania tej profesji jest to trudne. Przy 7 POZ kapłana potrzebny nam 14 POZ wojownika. Cała reszta przy bonusach z klingi jak najbardziej ułatwia to. Poza tym nie zapominajmy o jednym. Tzw. - ilość miejsc ograniczona Wink
#37 | czegoj dnia 28.10.2009 19:44:26
Na potrzeby KC-towca i po wsłuchaniu się w głos użytkowników zaszły zmiany w cechach klingi Duszy. 6 i 7 cecha wypadły zupełnie. Cecha 9 podzieliła się na 3 cechy w różnych proporcjach. Dzięki temu Bracia są rzadziej zauważalni, a w zamian dostali silniejsze cechy bojowe miecza. Mam nadzieję, że ta modyfikacja spowoduje, iż braci staną się mniej półboscy a bardziej wojowniczy Grin Bractwo otworzyło się na orków i Uruków. Jeśli Klinga z KC-towca będzie się bardziej podobać tutaj też zostaną wprowadzone modyfikacje.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 25% [1 głos]
Bardzo dobre Bardzo dobre 50% [2 głosy]
Dobre Dobre 25% [1 głos]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
70267 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
20851 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
18026 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
17020 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
16450 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
15095 arikar
01.03.2009 16:48
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
14864 venar
16.02.2009 14:27
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
14249 leobardis
11.11.2008 18:01
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
13477 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
13360 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
13156 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
12858 leobardis
12.12.2008 13:17
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
12525 avnar
22.06.2009 15:08
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12508 ghasta
30.07.2011 10:22
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
12307 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
17-10-2017 13:59
Oczywiście że powinno byc na zachód. Czytasz uważnie. Poprawie z wieczora bo wessalo też sporo rysunków. Ale i tak sporo działa.

Suriel
17-10-2017 13:57
Tak to jest. Jak się wachluje krainami w te i we wte, to w końcu coś się pop... suje.

Nanatar
17-10-2017 13:51
Surielu w światotworzeniu napisałeś: Dalej na wschód znajduje się już tylko Dagoreth.. a nie powinno być na zachód? Bo tak mi pasuje z reszty tekstu.

Suriel
17-10-2017 13:06
Trza je spyknac poprzez fejsa czy insze ustrojstwo. Niechże się wyglądają i wypłaczą.

Nanatar
17-10-2017 11:55
Surielu nie jesteś sam, ma Duszka pytała, czy jest forum dla żon fanatyków portalu KC.

Suriel
17-10-2017 11:48
Prohibitor też pasuje ale z innych zupełnie względów. Żona już patrzyć nie może na te moje erpegi. Grin

Suriel
17-10-2017 11:46
W sumie to Profanus też pasuje. Wątpię jednak by mieszkańcy nadali tak bluźniercza nazwe swemu domowi.

Suriel
17-10-2017 11:23
Czegoj wal w topiku o światotworzeniu. Najwyżej przeniesue się posty. Skorsystalem z nazwy Nanatara - Żałobne Ziemie. Jakoś tak pasowało do powojennego grobowca.

Nanatar
17-10-2017 11:04
Zaraz siądę do kompa. Dajcie Panowie chwilę.

dretch
17-10-2017 10:52
Nanantarze, czekam na Twój wpis w Pokusie Wink

czegoj
17-10-2017 10:36
Mówiłeś również, że skorzystałeś z propozycji nazwy a tym czasem, nazwy świata dalej jakby nie widzę?

czegoj
17-10-2017 10:34
Suriel gdzie zadawać pytania do tekstu i ewentualne deklaracje? Pod tekstem w oddzielnym topiku? W Kuźni. Trochę inaczej to sobie wyobrażałem, ale może warto pobawić się.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[5213]
czegoj[3488]
8art[2395]
koszal[2172]
Treant[2015]

Ostatnia aktualizacja
czegoj
dretch
Sigil
Suriel
deliad

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką