25.06.2017 03:50:53
Nawigacja
ŻELAZNE KRÓLESTWA
Wstępniak
Podręczniki, zasady oraz recenzje
Opis świata
Historie kolejnych nacji
Bestiariusz
Manual botmistrza
Skrypty generalskie
Przewodnik obieżyświata
Akta Gavina Kyle
Scenariusze
Opowiadania
Forum Żelaznych Królestw
Dział PBF
Zanim Zaczniesz
Otwarte Sesje PBF
Wirtualne Elizjum
w świecie Wampira
TYLKO ZALOGOWANI

DrecarE: Wirtualny Podręcznik
Geografia DrecarE
Wymiar Czasowy
Rasy DrecarE
Kultura Istot
Tworzenie Postaci
Mechanika Gry
Magia
Technologia
Bestiariusz
Ostatnie artykuły
Kubo - prawdziwy bard
Orchiańskie sztuki w...
Nowa profesja - opry...
Uroki księżycowe
Rawenna i Asmodeusz
Nowe oblicze Sharami
Sztuki walki DE
Szeptucha
ANHMIR -TORNT - Góra...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
Prawa Katańskie
Krakow;]
Gry komputerowe
Ciekawe filmy
DeG - luźna dyskusja
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum
Ostatnie komentarze
Newsy
Przeszedłem całość i g...
A ja olalem babę i sko...
Już poprawione, dzięki...
No i masz, strażnicy m...
Nocai po Praskich park...
Artykuły
Venar a czy nie ma w a...
Tak - jestem pewien, ż...
A ja mogę;) Co do ...
Świetne i barwne opisy...
Niestety edytować nie ...
Galeria
Zgadzam się z Nantarem...
Uważam że pełny opis c...
Ikonki zastępujące np....
Tak zupełnie w ramach ...
Czyli czerń i biel :) ...
Dodatkowe strony
Hmm chyba część błędów...
Paragraf 82 brak linka...
Te które wyłapałem, że...
Podam wieczorem jak bę...
Może te problemy wynik...
facebook
Nawigacja
Artykuły » PROFESJE » 01. Profesje - wstęp
01. Profesje - wstęp

Profesja w systemie gry KC RPG to właściwy kierunek bohatera, awanturnika, czy poczukiwacza przygód w jakim zmierza. Możliwość dalszego rozwoju, zwiększania wspólczynników, szkoleń odbywa się właśnie dzięki profesji, a nie zawodom, które w tym systemie są właściwie dodatkiem do zdobycia kolejnych przydatnych umiejętności. Zasady jakie są opisane w opicie profesji nie należy brać dosłownie. Wielu doświadczonych MG rozygnuje z niektórych (jak np. stronnicy i posiadłosci) lub też modyfikuje na własne potrzeby. Oczywiście umieszczamy wszystko, każdy może dokonac własnej oceny, co może być przydatne dla pełnego zadowolenia graczy i MG podczas sesji. wielu miejscach przy opisie profesji spotkacie miejsce zwane tytuły.  To późniejszy wysmysł fanów w celu ubarwienia rozrywki. Są one niczym innym jak często stosowaną nazwą dla danej postaci przed jej imieniem i i tytułem społecznym. Przykład:TROPICIEL EL Ragin (pierwszy człon - nazwa wynikająca z profesji - Łowca Nagród z poziomu 10-14, drugi człon - status społeczny - mieszczanin, trzeci człon - imię właściwe). Oprócz standardowych profesji jakie się ukazały w "podstawce" I edycji, dodajemy również kilka w kategorii "Niesklasyfikowane" oraz w dziale "Profesje stworzone przez graczy". Ten ostatni dział to już "wolna amerykanka" fanów systemu.

Sprostowanie:

Uprzejmie informuję, iż z punktu "stronnicy i posiadłości" nie mozna rezygnować. W najbliższym czasie dodamy również tytuły do każdej profesji, które są w tym wypadku niezbędne. Głębsze uzasadnienie tego sprostowania znajdziecie niebawem w wywiadzie z Arturem Szyndlerem, za wprowadzenie w błąd przepraszamy.

WYBÓR PROFESJI

Komentarze
#1 | Hauerine dnia 05.11.2009 18:56:13
LOL Smile Przepraszam, ze czytam Grin

Zasady jakie są opisane w opicie profesji nie należy brać dosłownie. Wielu doświadczonych MG rozygnuje z niektórych (jak np. stronnicy i posiadłosci) lub też modyfikuje na własne potrzeby.
Akurat bym powiedział, ze naprawdę doświadczony MG trzyma sie tych zasad. Robi to bo je rozumie i potrafi z nich skorzystać.

Dla mnie moze ten opis jest smieszny, ale niestety jest to zbrodnia na każdym umysle, który zechciałby zacząć przygodę z KC na tym portalu. Ot na początku dowiaduje się, ze "doświadczeni MG" rezygnują ot tak z ważnej części systemu. Z czegoś co dla MG jest rewelacyjnym narzedziem.

I czemu słuzy taki opis? Budowaniu?
#2 | Hauerine dnia 17.11.2009 10:24:04
Tak całkiem serio to ten "wstęp" jest skandaliczny.

Wielu doświadczonych MG rozygnuje z niektórych (jak np. stronnicy i posiadłosci)

Fragment opisu "stronnicy i posiadłosci" nie jest może w niczym potrzebny, ale poczatkującym MG prowadzącym dla poczatkujących graczy najprostsze przygody.

Jak grupa awansuje na powiedzmy 10 POZ to i gracze i MG są już doświadczeni, a "stronnicy i posiadłosci" bardzo się przydają przy kreowaniu kolejnych scenariuszy i otaczającego BG świata.

Venar może i ma to gdzieś, ale wypisywanie swojego widzimisię jako postepowania "doswiadczonych MG" jest skandalicznym przegięciem.
#3 | Keth dnia 17.11.2009 10:59:00
Oczywiście, Hauerine, masz rację, to skandal!
#4 | Hauerine dnia 17.11.2009 11:48:46
To zróbcie cos z tym Smile Ja tu jestem adminem czy kto ?
#5 | hanael dnia 31.03.2010 03:06:46
Chciałem zwrócić uwagę na częste występowanie % w opisach zdolności profesjonalnych itp. Przykład
Wyzwanie: Umiejętność użycia odpowiednich słów (rzut na CH.) w celu wyzwania na pojedynek (żołnierza lub rycerza): udane
jeśli osoba ta nie odparła tej formy sugestii 2 ( - 1% na poziom Rycerza).

czyli rycerz 10POZ wyzywając innego rycerza o odporności nr 2 = 90 zmusi go do rzutu na 90-10% = 81 a powinno być raczej 90-10 = 80. Niby mało, ale czasem to decyduje o być albo nie być. Sądzę że te procenty powinny byc zastąpione punktami aby mieć klarowną wersję.
#6 | Treant dnia 31.03.2010 08:16:43
Cóż, odporność jest niczym innym jak procentową szansą np. odparcia czaru. Symbol % oznacza również punkt procentowy i wedle tej interpretacji wszystko jest poprawne.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [0 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 0% [0 głosów]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 100% [1 głos]
Popularne Artykuły
  Artykuł Czytań Dodany przez
» IK - tworzenie i rozwój postaci
On: ŻELAZNE KRÓLESTWA
69027 Beamhit
26.01.2013 16:19
» 01. Wybór rasy i płci
On: TWORZENIE POSTACI
20043 leobardis
11.11.2008 15:43
» 05. Czary - objaśnienia i możliwości rzucania oraz spis czarów
On: MAGIA
17316 czegoj
25.11.2008 12:56
» 07. Kasta Niesklasyfikowana
On: PROFESJE
16424 leobardis
11.11.2008 18:26
» Legenda Kryształów Czasu
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
15612 leobardis
11.12.2008 15:30
» Spis kamieni szlachetnych
On: DODATKI
14767 arikar
01.03.2009 16:48
» 02. Kasta Żołnierska
On: PROFESJE
13772 leobardis
11.11.2008 18:01
» Charakter Postaci
On: TWORZENIE POSTACI
13751 venar
16.02.2009 14:27
» Martwiaki
On: BESTIARIUSZ
12855 venar
30.04.2009 11:58
» 04. Kasta Złodziejska
On: PROFESJE
12838 leobardis
11.11.2008 18:09
» 06. Kasta Czarodziejska
On: PROFESJE
12485 leobardis
11.11.2008 18:22
» Opis świata Orchii
On: LEGENDA KRYSZTAŁÓW CZASU
12154 leobardis
12.12.2008 13:17
» Dendroid
On: BESTIARIUSZ
12123 ghasta
30.07.2011 10:22
» Kompendium Wiary
On: RELIGIA
11987 avnar
22.06.2009 15:08
» Doświadczenie - PD
On: PODRĘCZNIK GRACZA
11913 venar
13.01.2009 20:23
©
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suriel
24-06-2017 15:37
Myślę ze zeby prawa były złe to musza zawierać kazdy z tych elementów które zostały wymienione.

maciej
24-06-2017 10:43
może tu chodzi o kary wymierzane wg kodeksu,wszak praworządny dobry nie będzie okrutnikiem a zły juz owszem

Suriel
23-06-2017 17:08
To wtedy niktnie bylby zadowiliny i prawa na prawde bylyby złe. Dobry pomysl Koszalu strzal w dziesiątkę. Cool

koszal
23-06-2017 12:45
W zasazie moglibyśmy dojść do porozumiemia gdyby każdy z nas wymyślił po jednym prawie Smile

koszal
23-06-2017 12:44
Np złe- ponieważ bardzo zagmatwane i dające różnorodność interpretacji zależną od zasobności portfela. Takie nasze Smile

koszal
23-06-2017 12:43
Możnaby to wyhrzebać, pamiętam jednak, że złe prawa dla niektrórych miały znaczenie inne.

Suriel
22-06-2017 22:58
Kiepskie na pewno nie, bóg to nie półgłowek. No dobrze, przeważnie nie bo po bogach chaosu można się spodziewać wszystkiego. Prawa Katana działają jak grabie, czyli do siebie, do siebie...

Nanatar
22-06-2017 22:30
No tak myślę że złe, to nie kiepskie tylko surowe. Faworyzowanie niektórych grup też słusznie

Suriel
22-06-2017 22:28
Możemy popełnić zbiorowego arta, dawno żadnego nie napisem tom i wyposzczony...

mastug
22-06-2017 22:18
Prawa katańskiego to bym się na blachę wykuł Smile

Suriel
22-06-2017 21:49
Latow znaleźć przykłady w prawach starozytnych ludów.

Suriel
22-06-2017 21:48
Praworzadnosc to przestrzeganie praw natomiast zle prawa oznaczaja takie ktore faworyzuja pewna grupę oraz te które maja niewspółmiernie surowe kary w stosunku do popelnionych czynów.

NickPage
Najczęściej oglądane
deliad[4728]
czegoj[3117]
8art[2147]
koszal[1923]
Treant[1756]

Ostatnia aktualizacja
Suriel
deliad
Sigil
8art
dretch

Wszystkie NickPage
Rzuć kostką